Ohjaustehostin ääntää

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
katso myös W201.
Vastaa Viestiin
kardaani99
Viestit: 94
Liittynyt: 04.11.2010 13:57
Paikkakunta: Mikkeli

Ohjaustehostin ääntää

Viesti Kirjoittaja kardaani99 »

Vaihdoin kesällä ohjaustehostimeen öljyt, öljyinä Liqui Moly ATF DEXRON 2 D.
Autoni on W124 250D -88. Tehostin pitää pientä ääntä kun renkaat on ääriäsennossa. Vaihdon jälkeen toimi oikein hyvin mutta nyt on ruvennut pitämään ääntä.
Myyjä katsoi luettelosta että öljy pitäisi käydä mutta voiko sittenkin olla väärät öljyt.
Avatar
felmit
Viestit: 730
Liittynyt: 20.10.2010 7:51
Paikkakunta: near main airport

Viesti Kirjoittaja felmit »

monet ajaneet ATF:llä ongelmitta, tuskin vika siinä on
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

kyllä se pittää ääntä kun pijät ratista pyöriä ääriasennossa, mutta muuten pitäs olla äänetön, vaihoikkos sudattimen samalla :roll:
tuolla pohjalla missä noi reijät näkkyy :wink:

Kuva

ja tuollanen sinne sitten laitetaan :lol:

Kuva

onhan se kallis, taitaa olla alta kympin :shock:
650000tuttavuus
Viestit: 2131
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

felmit kirjoitti:monet ajaneet ATF:llä ongelmitta, tuskin vika siinä on
Eikös nyt lähes kaikki käytä samaa punaista ATF:ää kuin vaihdelaatikossakin ??
Sitten jos tinkii vuotamaan, niin sitä kumitiivisteitä turvottavaa kallista plaatua.
kardaani99
Viestit: 94
Liittynyt: 04.11.2010 13:57
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja kardaani99 »

Hyvä että kerroit suodattimesta, en arvannut että pohjalla voisi olla suodatin. :o
On vielä imettävä öljyt pois ja vaihdettava suodatin.
Ihmetyttää vaan se tehostimen ääni koska ennen vaihtoa oli aivan hiljainen ja muutaman kuukauden ajon jälkeen rupesi ääntämään.
Oliskohan mahdollista että uusi öljy olisi hieman paksumpaa ja se ei mene vanhan suodattimen läpi tarpeeksi nopeasti.
650000tuttavuus
Viestit: 2131
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Yleensä öljyn vähyyden tietää siitä, että se alkaa möyryämään ääriasennoissa. Oletko tarkastanut määrän ?
Avatar
felmit
Viestit: 730
Liittynyt: 20.10.2010 7:51
Paikkakunta: near main airport

Viesti Kirjoittaja felmit »

650000tuttavuus kirjoitti:
felmit kirjoitti:monet ajaneet ATF:llä ongelmitta, tuskin vika siinä on
Eikös nyt lähes kaikki käytä samaa punaista ATF:ää kuin vaihdelaatikossakin ??
omaani olen laittanut keltaista :wink: en punaista ATF:ää
Kuva
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tuota Lenkgetriebeöliä on tullut laitettua.
Vanhasta mersusta näkeekin tehostimen vuodot kun kurkkaa säiliöön, punainen on vaaran väri :shock: ja nimenomaan niin että vuotoa on ollut kun on lisätty normi ATF:ää, monikaan kun ei viitsi hakea juuri oikeaa öljyä.
Tuskinpa tuo siipeensä ottaa ATF:stä, toivottavasti ei.
Avatar
JiiTee_
Viestit: 2970
Liittynyt: 20.10.2010 0:43
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Keskustelua lainatakseni öljyvuodon aiheuttajaan;

Itsellä vuotaa autosta ohjaustehostimen simpukka.. :roll: Mahtaako olla kuinka hankala vaihtaa kun katselin että kuivan näkönen ois tuossa 250D varaosa-autossa kiinni..? :oops:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Helppo vaihtaa, puoleen tuntiin saa irti.
Avatar
JiiTee_
Viestit: 2970
Liittynyt: 20.10.2010 0:43
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

No hyvä, samalla saa vaihdettua ohjaustehostinöljyt parempiin.. 8)

Tietenkin jos näin laiskaa esittäisi ja vaihtaisi vasta keväällä.. Lienee kevääseen menevän kun öljyä lisää jollei sitten vuoto pahene? Kerran oon 11tkm aikana lisännyt ja nyt vois taas vilkasta että tartteeko lisätä.
kardaani99
Viestit: 94
Liittynyt: 04.11.2010 13:57
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja kardaani99 »

En ole vielä katsonut tehostimen säiliöön, täytyy iltapäivällä katsoa ja hakea tehostimen suodatin ja jos on vuotanut niin myös uudet öljyt.
Viimeiksi tyhjensin tehostimen säiliön imemällä sieltä vanhat öljyt pois, mutta vanhaa öljyä jää letkuihin ja simpukkaan. Onko simpukassa tyhjennysproppua?
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

kardaani99 kirjoitti:En ole vielä katsonut tehostimen säiliöön, täytyy iltapäivällä katsoa ja hakea tehostimen suodatin ja jos on vuotanut niin myös uudet öljyt.
Viimeiksi tyhjensin tehostimen säiliön imemällä sieltä vanhat öljyt pois, mutta vanhaa öljyä jää letkuihin ja simpukkaan. Onko simpukassa tyhjennysproppua?
eipä ole simpukassa tyhjennys proppua, pistä imurin letku vetää ihan säiliön pohjalta ja kääntele rattia ääriasennosta toiseen, niin imuri vetäsee paluu ölpät pois :wink:
kardaani99
Viestit: 94
Liittynyt: 04.11.2010 13:57
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja kardaani99 »

Katsoin säiliöön ja olihan sieltä öljyä hävinnyt :(
Laitoin lisää ATF 220 öljyä, Täytyy ensiviikolla vaihtaa paremmat öljyt.
Kiitos hyvistä neuvoista :D
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

kardaani99 kirjoitti:Katsoin säiliöön ja olihan sieltä öljyä hävinnyt :(
Laitoin lisää ATF 220 öljyä, Täytyy ensiviikolla vaihtaa paremmat öljyt.
Kiitos hyvistä neuvoista :D
Johonkihan se vuotaa silloin. :roll: ..?
Avatar
piku
Lievä Eskoriihelä
Viestit: 2529
Liittynyt: 09.10.2005 11:40
Paikkakunta: KUOPIO

Viesti Kirjoittaja piku »

Tuossa ois syvennytty pumpun sieluun
viewtopic.php?t=10956&highlight=
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2933
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Itsellänikin vonkuu ohjaustehostin, näyttää öljyt aika ruskeilta. Voisi kokeilla aluksi pelkkää öljyn ja suodattimen vaihtoa. Onko tämä http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=59-0220 oikeaa öljyä? Ja riittääkö litra jos vaihtaa öljyt niin että ottaa paluupuolen letkun pois ja auto käyntiin? Ja onko se ylempi letku paluupuoli
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Ota paluuletku irti joo ja tyhjennä säiliö, muista tulpata paluureikä säiliön kyljestä et voit pitää säiliön täynnä ku vääntelet rattia auto SAMMUKSISSA tai ainaki noin mä vaihoin itelle... Pistin paluu letkun vaan kirkkaaseen limupulloon et näki millon tulee kirkkaampaa tavaraa läpi... Sit vaan letku takas kii, säiliön täyttö ylärajaan, auto käyntiin ja ratin pyörittelyä ja sit viel lopuksi nestepinnan tarkistus... :wink: Muistaa vaan pitää säiliössä tarpeeksi ööliä et ei pääsis hörppiin ilmaa, sit voi tulla tuskasempi ilmaus... :roll:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

Kyllä mulla on ainakin ihan käyttämällä ilmat tullu pois.Vähän kun vielä rattia veivaa edestakaisin niin eipä sinne ilmaa jää. :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 alusta”