Ohjaustehostin ääntää
-
- Viestit: 94
- Liittynyt: 04.11.2010 13:57
- Paikkakunta: Mikkeli
Ohjaustehostin ääntää
Vaihdoin kesällä ohjaustehostimeen öljyt, öljyinä Liqui Moly ATF DEXRON 2 D.
Autoni on W124 250D -88. Tehostin pitää pientä ääntä kun renkaat on ääriäsennossa. Vaihdon jälkeen toimi oikein hyvin mutta nyt on ruvennut pitämään ääntä.
Myyjä katsoi luettelosta että öljy pitäisi käydä mutta voiko sittenkin olla väärät öljyt.
Autoni on W124 250D -88. Tehostin pitää pientä ääntä kun renkaat on ääriäsennossa. Vaihdon jälkeen toimi oikein hyvin mutta nyt on ruvennut pitämään ääntä.
Myyjä katsoi luettelosta että öljy pitäisi käydä mutta voiko sittenkin olla väärät öljyt.
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
-
- Viestit: 2146
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
-
- Viestit: 94
- Liittynyt: 04.11.2010 13:57
- Paikkakunta: Mikkeli
Hyvä että kerroit suodattimesta, en arvannut että pohjalla voisi olla suodatin.
On vielä imettävä öljyt pois ja vaihdettava suodatin.
Ihmetyttää vaan se tehostimen ääni koska ennen vaihtoa oli aivan hiljainen ja muutaman kuukauden ajon jälkeen rupesi ääntämään.
Oliskohan mahdollista että uusi öljy olisi hieman paksumpaa ja se ei mene vanhan suodattimen läpi tarpeeksi nopeasti.
On vielä imettävä öljyt pois ja vaihdettava suodatin.
Ihmetyttää vaan se tehostimen ääni koska ennen vaihtoa oli aivan hiljainen ja muutaman kuukauden ajon jälkeen rupesi ääntämään.
Oliskohan mahdollista että uusi öljy olisi hieman paksumpaa ja se ei mene vanhan suodattimen läpi tarpeeksi nopeasti.
-
- Viestit: 2146
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Tuota Lenkgetriebeöliä on tullut laitettua.
Vanhasta mersusta näkeekin tehostimen vuodot kun kurkkaa säiliöön, punainen on vaaran väri ja nimenomaan niin että vuotoa on ollut kun on lisätty normi ATF:ää, monikaan kun ei viitsi hakea juuri oikeaa öljyä.
Tuskinpa tuo siipeensä ottaa ATF:stä, toivottavasti ei.
Vanhasta mersusta näkeekin tehostimen vuodot kun kurkkaa säiliöön, punainen on vaaran väri ja nimenomaan niin että vuotoa on ollut kun on lisätty normi ATF:ää, monikaan kun ei viitsi hakea juuri oikeaa öljyä.
Tuskinpa tuo siipeensä ottaa ATF:stä, toivottavasti ei.
-
- Viestit: 94
- Liittynyt: 04.11.2010 13:57
- Paikkakunta: Mikkeli
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
eipä ole simpukassa tyhjennys proppua, pistä imurin letku vetää ihan säiliön pohjalta ja kääntele rattia ääriasennosta toiseen, niin imuri vetäsee paluu ölpät poiskardaani99 kirjoitti:En ole vielä katsonut tehostimen säiliöön, täytyy iltapäivällä katsoa ja hakea tehostimen suodatin ja jos on vuotanut niin myös uudet öljyt.
Viimeiksi tyhjensin tehostimen säiliön imemällä sieltä vanhat öljyt pois, mutta vanhaa öljyä jää letkuihin ja simpukkaan. Onko simpukassa tyhjennysproppua?
-
- Viestit: 94
- Liittynyt: 04.11.2010 13:57
- Paikkakunta: Mikkeli
Tuossa ois syvennytty pumpun sieluun
viewtopic.php?t=10956&highlight=
viewtopic.php?t=10956&highlight=
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
Itsellänikin vonkuu ohjaustehostin, näyttää öljyt aika ruskeilta. Voisi kokeilla aluksi pelkkää öljyn ja suodattimen vaihtoa. Onko tämä http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=59-0220 oikeaa öljyä? Ja riittääkö litra jos vaihtaa öljyt niin että ottaa paluupuolen letkun pois ja auto käyntiin? Ja onko se ylempi letku paluupuoli
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Ota paluuletku irti joo ja tyhjennä säiliö, muista tulpata paluureikä säiliön kyljestä et voit pitää säiliön täynnä ku vääntelet rattia auto SAMMUKSISSA tai ainaki noin mä vaihoin itelle... Pistin paluu letkun vaan kirkkaaseen limupulloon et näki millon tulee kirkkaampaa tavaraa läpi... Sit vaan letku takas kii, säiliön täyttö ylärajaan, auto käyntiin ja ratin pyörittelyä ja sit viel lopuksi nestepinnan tarkistus... Muistaa vaan pitää säiliössä tarpeeksi ööliä et ei pääsis hörppiin ilmaa, sit voi tulla tuskasempi ilmaus...
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91