Tasonsäätö hydrauliikasta...
Tasonsäätö hydrauliikasta...
Moron! Tuli hankittua äskettäin 230ce jossa on alunperin ollut takapään tasonsäätö. Autoon on laitettu jälkeenpäin alustasarja ja sitämyöten myös iskarit vaihdettu. En ole paremmin asiaan kerinnyt tutkia mutta ymmärtääkseni hyd.putket on tulpattu koska järjestelmässä on edelleen öljyt. Nyt pumppu tekee edelleen painetta ihan kuin päin seinää ja loksahtelee muutaman sekunnin välein. Olisinkin tiedustellut että voinko ottaa pumpun pois pelistä esim. irroittamalla siitä sisuskalut tai onko se ylipäätään mahdollista,vai pitäisikö heivata koko pumppu pois turhaan painetta tekemästä ja paukuttelemasta??
Juu ja sitten vielä semmosta että olisko kellään ylimääräistä suomenkielistä käyttöohjekirjaa kyseiseen härveliin,vm. oli -89?
Juu ja sitten vielä semmosta että olisko kellään ylimääräistä suomenkielistä käyttöohjekirjaa kyseiseen härveliin,vm. oli -89?
Veholta saa käyttöohjekirjoja, -91 4matikkiin maksoi tuollaisen 28 euroa:
Reijo jokilahti
Varaosat
Veho OyAb/Pitäjänmäki
tel. +358(0)105693279
reijo.jokilahti@veho.fi
Niin, ja tervetuloa myös täältä
Reijo jokilahti
Varaosat
Veho OyAb/Pitäjänmäki
tel. +358(0)105693279
reijo.jokilahti@veho.fi
Niin, ja tervetuloa myös täältä
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Kyllähän siinä taitaa muuten sellainen ollakkin. Eli sama pumppu ja järjestelmä siis toimittaa sillekin öljyä vai?? Siinä tapauksessa taitaakin jäädä pumppu roksuttelemaan! Mistä saan helpoiten selville että onko siinä semmonen kun tuo vekotin on vielä niin uusi tuttavuus mulle??
Niin ja kiitoksia vaan ripeistä vastauksista tähän asti,hyvät on sivut....
Niin ja kiitoksia vaan ripeistä vastauksista tähän asti,hyvät on sivut....
Noo,mulla ainakin 300TE:ssä sama ööli kiertelee molemmissa(tai ainakin niin luulen )Sama säiliö ainakin niille on 300:sessa tuo pumppu vaan sijaitsee ohjaustehostimenpumpun yhteydessä.
Syötäppä runkonumero tuonne:http://www.mbclub.ru/mb/vin/?lng=eng näkee ainakin mitä varusteita on tehtaalta lähtiessä ollut.
Syötäppä runkonumero tuonne:http://www.mbclub.ru/mb/vin/?lng=eng näkee ainakin mitä varusteita on tehtaalta lähtiessä ollut.
Minkäslaisella nimellä se tasonsäätö pitäis tuolla listalla lontoon kielellä olla jos se on ollut lisävaruste? Rupean pikkasen epäilemään liekö ollutkaan koko varustetta tuossa yksilössä vaan vain se ASD mille pumppu lykkää painetta? Myyjä keneltä kärryn ostin puhui vain tasonsäädöstä muttei välttämättä tiennytkään asiasta enempää kuin minäkään. Onko noissa 230ce malleissa ollut noita tasonsäätö laitteita
Ok,tätä epäilin pikkasen itsekkin että näinhän se varmaankin on. No nyt kun on sitten tuo asia selvitetty niin kuuluuko asiaan että hydrauliikka naksuttelee muutaman sekunnin välein? Toisin sanoen putket paukkuu säiliön päällä ja pumpulta lähtevä paineletku ottaa iskuja aivan kuin menisi öljyt päin seinää?? Ihmetys vain heräsi kun se loksahtelu tulee kabiiniin asti
Ei siitä pitäisi mitään ääntä kuulua,onko öljyä oikea määrä?Minulla piti ihme suhahtelua kun öljyä oli liikaa edellisen omistajan jäljiltä.
Eikös noihin nyt ole lisävarusteena saanut melkein mitä vaan..ASD ei ole ainakaan vakiona,eihän se siellä listassa muuten olisikaan Tasonsäädönkin on joku voinut ruksata,kai sen koupeenkin on saanut kun kerran sedaniinkin?
Eipä auta kuin tutkia sitä varustelistaa..toki voit laittaa listan vaikka tänne niin arvaillaan porukalla Auton altahan voisi myöskin kurkkia onko siellä noita ylimääräisiä tasonsäädön putkia.
Eikös noihin nyt ole lisävarusteena saanut melkein mitä vaan..ASD ei ole ainakaan vakiona,eihän se siellä listassa muuten olisikaan Tasonsäädönkin on joku voinut ruksata,kai sen koupeenkin on saanut kun kerran sedaniinkin?
Eipä auta kuin tutkia sitä varustelistaa..toki voit laittaa listan vaikka tänne niin arvaillaan porukalla Auton altahan voisi myöskin kurkkia onko siellä noita ylimääräisiä tasonsäädön putkia.
Liekkö putket uusittu joskus "ei alkuperäisiin" eli jarruputkiin tai vastaaviin ja niissä ei olisi alkuperäisissä olevaa vaimennuslankaa putken sisällä
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Ettei siellä "tussauttelisi" ASD:n paineenvaraajahydrauliikkayksikkö...heh...olipa hieno sana
Se on alustassa oikean takapyörän edessä.
Kun ASD ei ole päällä öljyn pitäisi mennä siellä venttiilissä ns. ohikiertoon ja takaisin säiliöön.
Jos tuo em. ohikierron venttiili on jumissa niin öljy kiertää hiukan eri reittiä pitkin, eli siinä on sellainen suojatoiminto. Tuon ohikierron avautumispaine oli jotain 33 bar...tai sinne päin.....tussaus kuuluu aina kun tuo suojaustoiminto menee päälle. Näin arvelisin asian olevan, takuuvarma en ole
Se on alustassa oikean takapyörän edessä.
Kun ASD ei ole päällä öljyn pitäisi mennä siellä venttiilissä ns. ohikiertoon ja takaisin säiliöön.
Jos tuo em. ohikierron venttiili on jumissa niin öljy kiertää hiukan eri reittiä pitkin, eli siinä on sellainen suojatoiminto. Tuon ohikierron avautumispaine oli jotain 33 bar...tai sinne päin.....tussaus kuuluu aina kun tuo suojaustoiminto menee päälle. Näin arvelisin asian olevan, takuuvarma en ole
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Joo, paineenvaraajasta tuo varmaan johtuukin - meni saivarteluksi tuo putkista höpöttäminenLucky-Dog kirjoitti:Ettei siellä "tussauttelisi" ASD:n paineenvaraajahydrauliikkayksikkö...heh...olipa hieno sana
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Varustelistalta löytyy "Self-levelling suspension", jos on tason säätö.
Minulla on 250D:ssä sellaiset ja oikean puolen iskarin alapää koliseen siihen malliin, että alkaisi olla vaihtokunnossa. Tiedustelisinkin nyt, että voiko letkut tulpata ja laittaa tilalle normaalit iskarit vai pitääkö kärsiä kalliista iskareista? Mielellään en maksaisi 280 euroa per kappale, kun tavalliset saa reilulla satasella per pari.
Minulla on 250D:ssä sellaiset ja oikean puolen iskarin alapää koliseen siihen malliin, että alkaisi olla vaihtokunnossa. Tiedustelisinkin nyt, että voiko letkut tulpata ja laittaa tilalle normaalit iskarit vai pitääkö kärsiä kalliista iskareista? Mielellään en maksaisi 280 euroa per kappale, kun tavalliset saa reilulla satasella per pari.
sedan farkkuJabbe kirjoitti:Varustelistalta löytyy "Self-levelling suspension", jos on tason säätö.
Minulla on 250D:ssä sellaiset ja oikean puolen iskarin alapää koliseen siihen malliin, että alkaisi olla vaihtokunnossa. Tiedustelisinkin nyt, että voiko letkut tulpata ja laittaa tilalle normaalit iskarit vai pitääkö kärsiä kalliista iskareista? Mielellään en maksaisi 280 euroa per kappale, kun tavalliset saa reilulla satasella per pari.
tason säätö on erikoisen hyvä varuste minä pidän siitä
iloisest elää pitää vaik päivää vähemmän
Lähinnä ajan takaa sitä, että tuleeko jousien kanssa ongelmia (löysät?) niinkuin olen farmarien kohdalta lukenut. Käsittääkseni Farmarin takapää on erilainen kuin sedanin. Mutta onko tasonsäätösedanin ja perinteisen sedanin jousissa niin suurta eroa, että ne pitäis vaihtaa halutessaan eroon kalliista hydr. iskareista.
Tason säädön hyvyyttä en epäile, ainoastaan tarpeellisuutta.
Tason säädön hyvyyttä en epäile, ainoastaan tarpeellisuutta.
Minä erehdyin kerran vaihtamaan S124seen tavalliset iskarit hydromat -iskareiden tilalle ja voi jeesus että oli auto huono ajaa!
Eivät olleet iskarit edes huonoimmasta päästä. Farkun normijouset.
Piti sitte vaihtaa takas käytettyihin hydromateihin.
Yritin aikanaan opiskella ja tavata merkkihuollon normikirjaakin, mutta ei selvinnyt: en vieläkään tajua millä perusteella hydromat kannattaisi säätää tuolta tasonsäätöventtiililtä, siis sen säätötanko kuinka lyhyeksi tai kuinka pitkäksi.
Eivät olleet iskarit edes huonoimmasta päästä. Farkun normijouset.
Piti sitte vaihtaa takas käytettyihin hydromateihin.
Yritin aikanaan opiskella ja tavata merkkihuollon normikirjaakin, mutta ei selvinnyt: en vieläkään tajua millä perusteella hydromat kannattaisi säätää tuolta tasonsäätöventtiililtä, siis sen säätötanko kuinka lyhyeksi tai kuinka pitkäksi.
Eikös säätö tehdä niin, että ilman kuormaa auton takapään paino on jousien varassa, ei iskareiden.PKivimäki kirjoitti:Yritin aikanaan opiskella ja tavata merkkihuollon normikirjaakin, mutta ei selvinnyt: en vieläkään tajua millä perusteella hydromat kannattaisi säätää tuolta tasonsäätöventtiililtä, siis sen säätötanko kuinka lyhyeksi tai kuinka pitkäksi.
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208
® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208
® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®