Tasonsäätö hydrauliikasta...

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
Jamo
Viestit: 59
Liittynyt: 13.6.2006 9:47
Paikkakunta: South-Carelia

Tasonsäätö hydrauliikasta...

Viesti Kirjoittaja Jamo »

Moron! Tuli hankittua äskettäin 230ce jossa on alunperin ollut takapään tasonsäätö. Autoon on laitettu jälkeenpäin alustasarja ja sitämyöten myös iskarit vaihdettu. En ole paremmin asiaan kerinnyt tutkia mutta ymmärtääkseni hyd.putket on tulpattu koska järjestelmässä on edelleen öljyt. Nyt pumppu tekee edelleen painetta ihan kuin päin seinää ja loksahtelee muutaman sekunnin välein. Olisinkin tiedustellut että voinko ottaa pumpun pois pelistä esim. irroittamalla siitä sisuskalut tai onko se ylipäätään mahdollista,vai pitäisikö heivata koko pumppu pois turhaan painetta tekemästä ja paukuttelemasta??

Juu ja sitten vielä semmosta että olisko kellään ylimääräistä suomenkielistä käyttöohjekirjaa kyseiseen härveliin,vm. oli -89?
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Tervetuloa foorumille noin niinkun aluksi.

Saapi nuo nerot vastata tuohon tasopumppu ongelmaan,
ite saattasin nostaa sen poiskin. Ainut vaan se hihnan veto sen jälkeen?

Tuon käsikirjan saa Veholta, eikä pitäs olla kalliskaan.
Pro HVM
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Veholta saa käyttöohjekirjoja, -91 4matikkiin maksoi tuollaisen 28 euroa:

Reijo jokilahti
Varaosat
Veho OyAb/Pitäjänmäki
tel. +358(0)105693279
reijo.jokilahti@veho.fi

Niin, ja tervetuloa myös täältä :D
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
Jamo
Viestit: 59
Liittynyt: 13.6.2006 9:47
Paikkakunta: South-Carelia

Viesti Kirjoittaja Jamo »

Kiitoksia vaan nopeista vastauksista! Hyd.pumppu on suoraan kannen päässä eli ei ole hihnakäyttöinen vaan ymmärtääkseni ottaa voiman nokalta??
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Eihän autossa ASD lukkoperää?Sama pumppu/öljy myös sielläkin,jos siis sellainen löytyy.
Avatar
Jamo
Viestit: 59
Liittynyt: 13.6.2006 9:47
Paikkakunta: South-Carelia

Viesti Kirjoittaja Jamo »

Kyllähän siinä taitaa muuten sellainen ollakkin. Eli sama pumppu ja järjestelmä siis toimittaa sillekin öljyä vai?? Siinä tapauksessa taitaakin jäädä pumppu roksuttelemaan! Mistä saan helpoiten selville että onko siinä semmonen kun tuo vekotin on vielä niin uusi tuttavuus mulle??

Niin ja kiitoksia vaan ripeistä vastauksista tähän asti,hyvät on sivut....
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Noo,mulla ainakin 300TE:ssä sama ööli kiertelee molemmissa(tai ainakin niin luulen :lol: )Sama säiliö ainakin niille on :roll: 300:sessa tuo pumppu vaan sijaitsee ohjaustehostimenpumpun yhteydessä.

Syötäppä runkonumero tuonne:http://www.mbclub.ru/mb/vin/?lng=eng näkee ainakin mitä varusteita on tehtaalta lähtiessä ollut.
Avatar
Jamo
Viestit: 59
Liittynyt: 13.6.2006 9:47
Paikkakunta: South-Carelia

Viesti Kirjoittaja Jamo »

Tuo olikin hyvä linkki! Siinähän se ASD olikin optiolistalla ensinmäisenä ja muutkin varusteet näytti täsmäävän. Kaikkia en osannut heti äkkiseltään kotikielelle kääntää :oops: . Eli jos näin on että se kannen päässä oleva pumppu tuolle ASD:lle antaa eloa niin sittenhän se siinä saa kyllä naksutella..... :roll:
Avatar
Jamo
Viestit: 59
Liittynyt: 13.6.2006 9:47
Paikkakunta: South-Carelia

Viesti Kirjoittaja Jamo »

Minkäslaisella nimellä se tasonsäätö pitäis tuolla listalla lontoon kielellä olla jos se on ollut lisävaruste? Rupean pikkasen epäilemään liekö ollutkaan koko varustetta tuossa yksilössä vaan vain se ASD mille pumppu lykkää painetta? Myyjä keneltä kärryn ostin puhui vain tasonsäädöstä muttei välttämättä tiennytkään asiasta enempää kuin minäkään. Onko noissa 230ce malleissa ollut noita tasonsäätö laitteita :?:
jarmo65
Viestit: 109
Liittynyt: 05.11.2005 18:27
Paikkakunta: itäuusimaa

Viesti Kirjoittaja jarmo65 »

Ei kuulu tasonsäätö pikku coupeen mutta hydraaliperä pitäisi olla. Mutta isossa coupessa on tason säätö mutta ei hydraaliperää vaan kitkalukko mutta vain 560. :twisted:
Avatar
Jamo
Viestit: 59
Liittynyt: 13.6.2006 9:47
Paikkakunta: South-Carelia

Viesti Kirjoittaja Jamo »

Ok,tätä epäilin pikkasen itsekkin että näinhän se varmaankin on. No nyt kun on sitten tuo asia selvitetty niin kuuluuko asiaan että hydrauliikka naksuttelee muutaman sekunnin välein? Toisin sanoen putket paukkuu säiliön päällä ja pumpulta lähtevä paineletku ottaa iskuja aivan kuin menisi öljyt päin seinää?? Ihmetys vain heräsi kun se loksahtelu tulee kabiiniin asti :?:
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Ei siitä pitäisi mitään ääntä kuulua,onko öljyä oikea määrä?Minulla piti ihme suhahtelua kun öljyä oli liikaa edellisen omistajan jäljiltä.

Eikös noihin nyt ole lisävarusteena saanut melkein mitä vaan..ASD ei ole ainakaan vakiona,eihän se siellä listassa muuten olisikaan :roll: Tasonsäädönkin on joku voinut ruksata,kai sen koupeenkin on saanut kun kerran sedaniinkin?

Eipä auta kuin tutkia sitä varustelistaa..toki voit laittaa listan vaikka tänne niin arvaillaan porukalla :shock: Auton altahan voisi myöskin kurkkia onko siellä noita ylimääräisiä tasonsäädön putkia.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Liekkö putket uusittu joskus "ei alkuperäisiin" eli jarruputkiin tai vastaaviin ja niissä ei olisi alkuperäisissä olevaa vaimennuslankaa putken sisällä :roll:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Ettei siellä "tussauttelisi" ASD:n paineenvaraajahydrauliikkayksikkö...heh...olipa hieno sana :lol:

Se on alustassa oikean takapyörän edessä.

Kun ASD ei ole päällä öljyn pitäisi mennä siellä venttiilissä ns. ohikiertoon ja takaisin säiliöön.

Jos tuo em. ohikierron venttiili on jumissa niin öljy kiertää hiukan eri reittiä pitkin, eli siinä on sellainen suojatoiminto. Tuon ohikierron avautumispaine oli jotain 33 bar...tai sinne päin.....tussaus kuuluu aina kun tuo suojaustoiminto menee päälle. Näin arvelisin asian olevan, takuuvarma en ole :roll: :roll:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Lucky-Dog kirjoitti:Ettei siellä "tussauttelisi" ASD:n paineenvaraajahydrauliikkayksikkö...heh...olipa hieno sana :lol:
Joo, paineenvaraajasta tuo varmaan johtuukin - meni saivarteluksi tuo putkista höpöttäminen :lol:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
Jamo
Viestit: 59
Liittynyt: 13.6.2006 9:47
Paikkakunta: South-Carelia

Viesti Kirjoittaja Jamo »

Kiitoksia hyvistä vinkeistä! Nyt ei varmaan auta muu kuin mennä auton alle kattelemaan tarkemmin että mitä putkia menee mihinkin :shock: . Kunhan vaan muilta kiireiltä joskus kerkeäisi..... :wink:
Jabbe
Viestit: 10
Liittynyt: 03.4.2008 19:57
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jabbe »

Varustelistalta löytyy "Self-levelling suspension", jos on tason säätö.

Minulla on 250D:ssä sellaiset ja oikean puolen iskarin alapää koliseen siihen malliin, että alkaisi olla vaihtokunnossa. Tiedustelisinkin nyt, että voiko letkut tulpata ja laittaa tilalle normaalit iskarit vai pitääkö kärsiä kalliista iskareista? Mielellään en maksaisi 280 euroa per kappale, kun tavalliset saa reilulla satasella per pari.
Avatar
jone77
Viestit: 589
Liittynyt: 18.2.2006 18:02
Paikkakunta: nivala

Viesti Kirjoittaja jone77 »

Jabbe kirjoitti:Varustelistalta löytyy "Self-levelling suspension", jos on tason säätö.

Minulla on 250D:ssä sellaiset ja oikean puolen iskarin alapää koliseen siihen malliin, että alkaisi olla vaihtokunnossa. Tiedustelisinkin nyt, että voiko letkut tulpata ja laittaa tilalle normaalit iskarit vai pitääkö kärsiä kalliista iskareista? Mielellään en maksaisi 280 euroa per kappale, kun tavalliset saa reilulla satasella per pari.
sedan :?: farkku :?:

tason säätö on erikoisen hyvä varuste 8) minä pidän siitä :shock:
iloisest elää pitää vaik päivää vähemmän
Jabbe
Viestit: 10
Liittynyt: 03.4.2008 19:57
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jabbe »

Sedan
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marco »

Kyllä kai ne letkut voi tulpata. Toimiihan se iskarikin tavallaan tulppana, kun sinne menee vain yksi letku.
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Jabbe
Viestit: 10
Liittynyt: 03.4.2008 19:57
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jabbe »

Lähinnä ajan takaa sitä, että tuleeko jousien kanssa ongelmia (löysät?) niinkuin olen farmarien kohdalta lukenut. Käsittääkseni Farmarin takapää on erilainen kuin sedanin. Mutta onko tasonsäätösedanin ja perinteisen sedanin jousissa niin suurta eroa, että ne pitäis vaihtaa halutessaan eroon kalliista hydr. iskareista.

Tason säädön hyvyyttä en epäile, ainoastaan tarpeellisuutta.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29223
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Sedanissa jouset ovat samat tasonsäädöllä ja ilman, näin ainakin eräässä 124 300 turbodieselissä. (EPC mukaan)
wiimax.fi
Avatar
jone77
Viestit: 589
Liittynyt: 18.2.2006 18:02
Paikkakunta: nivala

Viesti Kirjoittaja jone77 »

eikös sedanin tason säätöiskareita saa purkaamoilta aika helposti

esim. täältä
iloisest elää pitää vaik päivää vähemmän
Avatar
PKivimäki
Viestit: 75
Liittynyt: 24.9.2007 15:32
Paikkakunta: Corneville
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PKivimäki »

Minä erehdyin kerran vaihtamaan S124seen tavalliset iskarit hydromat -iskareiden tilalle ja voi jeesus että oli auto huono ajaa!

Eivät olleet iskarit edes huonoimmasta päästä. Farkun normijouset.
Piti sitte vaihtaa takas käytettyihin hydromateihin.

Yritin aikanaan opiskella ja tavata merkkihuollon normikirjaakin, mutta ei selvinnyt: en vieläkään tajua millä perusteella hydromat kannattaisi säätää tuolta tasonsäätöventtiililtä, siis sen säätötanko kuinka lyhyeksi tai kuinka pitkäksi.
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marco »

PKivimäki kirjoitti:Yritin aikanaan opiskella ja tavata merkkihuollon normikirjaakin, mutta ei selvinnyt: en vieläkään tajua millä perusteella hydromat kannattaisi säätää tuolta tasonsäätöventtiililtä, siis sen säätötanko kuinka lyhyeksi tai kuinka pitkäksi.
Eikös säätö tehdä niin, että ilman kuormaa auton takapään paino on jousien varassa, ei iskareiden.
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Jabbe
Viestit: 10
Liittynyt: 03.4.2008 19:57
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jabbe »

Onko kenelläkään kokemuksia purkaamolta hankituista iskareista. Saako sieltä vain sutta ja sekundaa vai sellaiset, joilla sitten voi pidemmänkin matkan painella menemään?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 alusta”