Ilmajousitus
Ilmajousitus
Onko kukaan kyhänny ilmajousitusta autoonsa?
Käsittääkseni ne on nykyään ihan laillisetkin.
Jenkeistä oon löytänyt sarjan 124:koppaan, mutta tietäiskö joku saako niitä euroopasta mistään?
Olis ihan mukava tuollanen säädettävä ilmajousitus Mitään pomppulinnaa ei siis olla hakemassa...
Käsittääkseni ne on nykyään ihan laillisetkin.
Jenkeistä oon löytänyt sarjan 124:koppaan, mutta tietäiskö joku saako niitä euroopasta mistään?
Olis ihan mukava tuollanen säädettävä ilmajousitus Mitään pomppulinnaa ei siis olla hakemassa...
MB W639 3.0CDI
Jeep Grand Cherokee 4.7
Jeep Grand Cherokee 4.7
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
En ole järjestelmään sen tarkemmin perehtynyt, mutta uskoisin, että systeemi on samanlainen kuin raskaan liikenteen vehkeissä. Palkeissa on ilmaa ja sitten kun ajetaan monttuun, palkeet antavat hieman perään ja ilma poistuu jonkun venttiilin kautta palkeista. Sitten taas pumpataan uutta ilmaa palkeisiin ja meno on mukavaa.
Tällä tavalla saisi käydä joka montun jälkeen huoltsikalla . Sitten kun laittaa vielä jonkun kauhian ison bensakoneen ja hyvät säädöt, niin että tankissa käy imu joka kerta kun koskee kaasuun niin hyvä on. Sittenpähän on ainakin syytä käydä huoltsikalla joka välissä .
Tällä tavalla saisi käydä joka montun jälkeen huoltsikalla . Sitten kun laittaa vielä jonkun kauhian ison bensakoneen ja hyvät säädöt, niin että tankissa käy imu joka kerta kun koskee kaasuun niin hyvä on. Sittenpähän on ainakin syytä käydä huoltsikalla joka välissä .
Kein siknatuur
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Eikös ne palkeet tosiaan sitten yhtään elä siellä henkilöautossa? Toki massaa on tietenkin vähemmän kuin isoissa pirsseissä, mutta ei kai ne ihan jäykkänä voi olla koko ajan? Vai mikä on homman juju?nokileka kirjoitti:raskaankaluston vermeissä on tasonsäätöventtiili ja siksi ilmaa tarvitaan lisää aina välillä. tuollaiseen henkilöautosysteemiin riittää, kun jokainen ilmajousi täytetään erikseen.
Kein siknatuur
Ilmahan puristuu kasaan, joten tuommoinen kerran täytetty palje kyllä joustaa.Sampo N. kirjoitti:Eikös ne palkeet tosiaan sitten yhtään elä siellä henkilöautossa? Toki massaa on tietenkin vähemmän kuin isoissa pirsseissä, mutta ei kai ne ihan jäykkänä voi olla koko ajan? Vai mikä on homman juju?
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Jenkeistä löysin täydellisen sarjan. Sisältää Kompurat, palkkeet, letkut, liittimet, ynmSampo N. kirjoitti:Ei taida olla ihan helppo juttu väsätä? Mistäs tulee esim. ilmat palkeisiin? Pitäiskö olla oma kompura sitä varten? Tosin jos olet varma laillisuudesta, niin kokeile ihmeessä, olishan se aika miehekästä. Voisi osista riippuen olla aika miehekestä .
Mutta jos jostain euroopasta tahi suomesta, mistä olisi helpompaa hommata tuollainen sarja löytyis niin olis hyvä.
Ja valmis sarja se sais olla kun ei ole aikaisempaa kokemusta ilmajousituksesta, muutenkuin käyttäjänä r-sarjassa..
Laillisuudesta olen kyllä 99% varma.
Pari numeroa vanhassa V8-Magazinessa oli joku vehjes esittelyssä, jossa oli jouset korvattu palkkeilla ja ihan suomenkilvissä se oli.
Ja muultakin taholta olen kuullut laillisuudesta. Ja tietenkin, ennen tilausta pitää käydä paikallisella konttorilla tarkistamassa, mitä he ovat mieltä...
MB W639 3.0CDI
Jeep Grand Cherokee 4.7
Jeep Grand Cherokee 4.7
Kyllähän sen laillisesti saa tehdä.Jousituksen tyypin saa nykyään vaihtaa.Tosin luulisin että jonkunlaiset tüv tai vastaavat hyväksynnät pitää olla.Luultavasti mikään jenkkimalli ei siis kelpaa?Rakennus-sarjoihin olen kyllä törmännyt,mutta tuollaista hyväksyttyä ei ole näkynyt.W140:iin sellainen näkyi olevan,hintaa vain n.5000€