tasonsäätö probleema

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
katso myös W201.
Vastaa Viestiin
arzka
Viestit: 51
Liittynyt: 07.10.2007 14:58
Paikkakunta: pks

tasonsäätö probleema

Viesti Kirjoittaja arzka »

terve! oon lueskellu tasonsäätöön liittyvät kirjotukset mutta en omaan ongelmaan löytänyt selitystä/ratkasua, eli säiliössä on öljyä eikä oo vuotoja näkynyt, perä ei holtittomasti pompi, takapuskurista kun heiluttelee ylös alas tuntus ihan normaalilta,mutta ajossa kolahtelee ja ihan kun ei olis iskunvaimmenusta ollenkaan.korkeudensäätö ei toimi,vaikka vääntelin sitä auton alla olevaa venttiiliä ääripäästä toiseen auton käydessä.pystyykö niitä kaasu pallukoita testaamaan millään,että onks ne tyhjät kun ei niitä viittis ihan vaan kokeilu periaatteella vaihtaa.löysäsin palloihin meneviä öljyputkien liitos pultteja ni öljyä sieltä roiskahti oikein paineella.auto on sportline versio käviskö siihen normi jouset ja eteen normi iskarit? kiitän ja kumarran jos joku vaivautuu vastailemaan :wink:
Mikko K
Mersutohtori
Viestit: 1495
Liittynyt: 30.9.2005 12:32
Paikkakunta: Outokumpu

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Uusi kaasu pallot , niin siitä se helpottaa :roll:
Datsun Bluebird
Mb Vito
toni1976
Viestit: 393
Liittynyt: 20.6.2007 16:45
Paikkakunta: Tornio

Re: tasonsäätö probleema

Viesti Kirjoittaja toni1976 »

arzka kirjoitti:korkeudensäätö ei toimi,vaikka vääntelin sitä auton alla olevaa venttiiliä ääripäästä toiseen auton käydessä.
Sitä venttiilin vipua ei kestä liikutella kovin suurin liikkein. Itsekin sitä vääntelin ja ei ruvennut perä nousemaan :shock: Aikani värkkäsin siinä ja sitten havaitsin, että vivun keskiasennosta ihan pieni liike ylöspäin, niin johan rupes painetta ottamaan.
Herkistelin paikat CRC:n kanssa ja rupesihan se tasonsäätö toimimaan niinuin pitää.
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Wagon A - 08
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Jos nappaat pallot käteen ja painat jollain tylpällä astalolla reijästä, niin tunnet onko joustoja vai nou.
Kyllä tuo meleko selevältä pallovialta kuulostaa, niiden elinikä on rajallinen...
Pro HVM
arzka
Viestit: 51
Liittynyt: 07.10.2007 14:58
Paikkakunta: pks

Viesti Kirjoittaja arzka »

okay uusitaan pallerot ja toivotaan parasta :wink:
v6sa
Mesen Viron suurlähettiläs
Viestit: 195
Liittynyt: 10.10.2005 10:19
Paikkakunta: Kernu

Viesti Kirjoittaja v6sa »

Tuota, eikös niiden pallojen olemassaolosta riippumatta pitäisi tasonSÄÄDÖN toimia?

Ainakin minun varaosakoslassa oli pallukat kypsiä, mutta perä oli ihan sopivasti nousu-tai laskuvaihessa, tilauksen mukaan...

Tuleeko sinne säätimeen painetta?

Vaikka pallothan ne ensimmäisenä antautuu, kompaan Rässiä.
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

v6sa kirjoitti:Tuota, eikös niiden pallojen olemassaolosta riippumatta pitäisi tasonSÄÄDÖN toimia?
Pitää kyllä. Ilimausruuvista vois kattoa tulleeko sinne painetta ollenkaan?
Pro HVM
Avatar
L.Samarialainen
Viestit: 2178
Liittynyt: 05.11.2005 17:27

Re: tasonsäätö probleema

Viesti Kirjoittaja L.Samarialainen »

toni1976 kirjoitti:
arzka kirjoitti:korkeudensäätö ei toimi,vaikka vääntelin sitä auton alla olevaa venttiiliä ääripäästä toiseen auton käydessä.
Sitä venttiilin vipua ei kestä liikutella kovin suurin liikkein. Itsekin sitä vääntelin ja ei ruvennut perä nousemaan :shock: Aikani värkkäsin siinä ja sitten havaitsin, että vivun keskiasennosta ihan pieni liike ylöspäin, niin johan rupes painetta ottamaan.
Herkistelin paikat CRC:n kanssa ja rupesihan se tasonsäätö toimimaan niinuin pitää.
Kyllä kestää väännellä, vanhat ja väsyneet paikat vaatii kierroksia koneeseen, ei tyhjäkäynti jaksa ainakaan minulla nostaa perää...
v6sa
Mesen Viron suurlähettiläs
Viestit: 195
Liittynyt: 10.10.2005 10:19
Paikkakunta: Kernu

Re: tasonsäätö probleema

Viesti Kirjoittaja v6sa »

L.Samarialainen kirjoitti: Kyllä kestää väännellä, vanhat ja väsyneet paikat vaatii kierroksia koneeseen, ei tyhjäkäynti jaksa ainakaan minulla nostaa perää...
Tai ainakin antaa rauhassa nostaa paineita. Meikäläisen koslat ovat kaikki vaatineet noin minuutin nostorauhan. Seuraava nostoyritys taas toimii nopeammin...

Eli jos kokeilet toimivuutta, niin anna sen paineen nousta jonkun kymmenen sekuntia enne, kun luovutat...
ToniK
Viestit: 1
Liittynyt: 30.11.2007 21:08

Viesti Kirjoittaja ToniK »

Saiko arzka tasonsäädön pelaamaan? Itellä on vähän samanlaisia ongelmia eli perä on kova ja korkealla tasonsäätö ei toimi eikä paluu putkesta tule öljyä. Lieneekö siis säätöventtiili rikki??
juki
Viestit: 106
Liittynyt: 01.5.2006 21:22
Paikkakunta: kaarina

Re: tasonsäätö probleema

Viesti Kirjoittaja juki »

arzka kirjoitti:terve! oon lueskellu tasonsäätöön liittyvät kirjotukset mutta en omaan ongelmaan löytänyt selitystä/ratkasua, eli säiliössä on öljyä eikä oo vuotoja näkynyt, perä ei holtittomasti pompi, takapuskurista kun heiluttelee ylös alas tuntus ihan normaalilta,mutta ajossa kolahtelee ja ihan kun ei olis iskunvaimmenusta ollenkaan.korkeudensäätö ei toimi,vaikka vääntelin sitä auton alla olevaa venttiiliä ääripäästä toiseen auton käydessä.pystyykö niitä kaasu pallukoita testaamaan millään,että onks ne tyhjät kun ei niitä viittis ihan vaan kokeilu periaatteella vaihtaa.löysäsin palloihin meneviä öljyputkien liitos pultteja ni öljyä sieltä roiskahti oikein paineella.auto on sportline versio käviskö siihen normi jouset ja eteen normi iskarit? kiitän ja kumarran jos joku vaivautuu vastailemaan :wink:


appiukon w124 farkussa jää takapää pomppimaan kun ajelee vaikkapa "hidastetöyssyyn" moottoritie nopeuksissakin aika kenkkumainen ajettava tuon vian takia. autoa käytetty leimalla muutama viikko sitten ja korjauskehotukseen tuli maininta tästä pomppimisesta.Kuitenkin katsastus setä oli sitä mieltä et takaiskarit olis kunnossa.katsastus setä jutteli jotain nokkaakselin päässä olevasta pumpusta??? tiedä sitten..vai oliskohan näissä pallukoissa vika?? mikä tälläisen poppimisen voi aiheuttaa? mistä vikaa hakemaan? kolinaa ei takapäästä kuuluu.
Avatar
antti86
valontuoja
Viestit: 976
Liittynyt: 12.8.2006 18:49
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja antti86 »

pallot vaihtoon samallalailla jäi edellisessä autossa perä pomppimaan montun jälkeen pallot vaihtamalla tuli kuntoon

EDIT: 300 viestiä täynnä :roll:
S124 230TE EX
S124 250TDA 20V
S123 300TETA
W163 320E
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 alusta”