tasonsäätö probleema
tasonsäätö probleema
terve! oon lueskellu tasonsäätöön liittyvät kirjotukset mutta en omaan ongelmaan löytänyt selitystä/ratkasua, eli säiliössä on öljyä eikä oo vuotoja näkynyt, perä ei holtittomasti pompi, takapuskurista kun heiluttelee ylös alas tuntus ihan normaalilta,mutta ajossa kolahtelee ja ihan kun ei olis iskunvaimmenusta ollenkaan.korkeudensäätö ei toimi,vaikka vääntelin sitä auton alla olevaa venttiiliä ääripäästä toiseen auton käydessä.pystyykö niitä kaasu pallukoita testaamaan millään,että onks ne tyhjät kun ei niitä viittis ihan vaan kokeilu periaatteella vaihtaa.löysäsin palloihin meneviä öljyputkien liitos pultteja ni öljyä sieltä roiskahti oikein paineella.auto on sportline versio käviskö siihen normi jouset ja eteen normi iskarit? kiitän ja kumarran jos joku vaivautuu vastailemaan
Re: tasonsäätö probleema
Sitä venttiilin vipua ei kestä liikutella kovin suurin liikkein. Itsekin sitä vääntelin ja ei ruvennut perä nousemaan Aikani värkkäsin siinä ja sitten havaitsin, että vivun keskiasennosta ihan pieni liike ylöspäin, niin johan rupes painetta ottamaan.arzka kirjoitti:korkeudensäätö ei toimi,vaikka vääntelin sitä auton alla olevaa venttiiliä ääripäästä toiseen auton käydessä.
Herkistelin paikat CRC:n kanssa ja rupesihan se tasonsäätö toimimaan niinuin pitää.
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Wagon A - 08
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Tuota, eikös niiden pallojen olemassaolosta riippumatta pitäisi tasonSÄÄDÖN toimia?
Ainakin minun varaosakoslassa oli pallukat kypsiä, mutta perä oli ihan sopivasti nousu-tai laskuvaihessa, tilauksen mukaan...
Tuleeko sinne säätimeen painetta?
Vaikka pallothan ne ensimmäisenä antautuu, kompaan Rässiä.
Ainakin minun varaosakoslassa oli pallukat kypsiä, mutta perä oli ihan sopivasti nousu-tai laskuvaihessa, tilauksen mukaan...
Tuleeko sinne säätimeen painetta?
Vaikka pallothan ne ensimmäisenä antautuu, kompaan Rässiä.
- L.Samarialainen
- Viestit: 2178
- Liittynyt: 05.11.2005 17:27
Re: tasonsäätö probleema
Kyllä kestää väännellä, vanhat ja väsyneet paikat vaatii kierroksia koneeseen, ei tyhjäkäynti jaksa ainakaan minulla nostaa perää...toni1976 kirjoitti:Sitä venttiilin vipua ei kestä liikutella kovin suurin liikkein. Itsekin sitä vääntelin ja ei ruvennut perä nousemaan Aikani värkkäsin siinä ja sitten havaitsin, että vivun keskiasennosta ihan pieni liike ylöspäin, niin johan rupes painetta ottamaan.arzka kirjoitti:korkeudensäätö ei toimi,vaikka vääntelin sitä auton alla olevaa venttiiliä ääripäästä toiseen auton käydessä.
Herkistelin paikat CRC:n kanssa ja rupesihan se tasonsäätö toimimaan niinuin pitää.
Re: tasonsäätö probleema
Tai ainakin antaa rauhassa nostaa paineita. Meikäläisen koslat ovat kaikki vaatineet noin minuutin nostorauhan. Seuraava nostoyritys taas toimii nopeammin...L.Samarialainen kirjoitti: Kyllä kestää väännellä, vanhat ja väsyneet paikat vaatii kierroksia koneeseen, ei tyhjäkäynti jaksa ainakaan minulla nostaa perää...
Eli jos kokeilet toimivuutta, niin anna sen paineen nousta jonkun kymmenen sekuntia enne, kun luovutat...
Re: tasonsäätö probleema
arzka kirjoitti:terve! oon lueskellu tasonsäätöön liittyvät kirjotukset mutta en omaan ongelmaan löytänyt selitystä/ratkasua, eli säiliössä on öljyä eikä oo vuotoja näkynyt, perä ei holtittomasti pompi, takapuskurista kun heiluttelee ylös alas tuntus ihan normaalilta,mutta ajossa kolahtelee ja ihan kun ei olis iskunvaimmenusta ollenkaan.korkeudensäätö ei toimi,vaikka vääntelin sitä auton alla olevaa venttiiliä ääripäästä toiseen auton käydessä.pystyykö niitä kaasu pallukoita testaamaan millään,että onks ne tyhjät kun ei niitä viittis ihan vaan kokeilu periaatteella vaihtaa.löysäsin palloihin meneviä öljyputkien liitos pultteja ni öljyä sieltä roiskahti oikein paineella.auto on sportline versio käviskö siihen normi jouset ja eteen normi iskarit? kiitän ja kumarran jos joku vaivautuu vastailemaan
appiukon w124 farkussa jää takapää pomppimaan kun ajelee vaikkapa "hidastetöyssyyn" moottoritie nopeuksissakin aika kenkkumainen ajettava tuon vian takia. autoa käytetty leimalla muutama viikko sitten ja korjauskehotukseen tuli maininta tästä pomppimisesta.Kuitenkin katsastus setä oli sitä mieltä et takaiskarit olis kunnossa.katsastus setä jutteli jotain nokkaakselin päässä olevasta pumpusta??? tiedä sitten..vai oliskohan näissä pallukoissa vika?? mikä tälläisen poppimisen voi aiheuttaa? mistä vikaa hakemaan? kolinaa ei takapäästä kuuluu.