4-Matic Farkun madallus?

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Meesu
Viestit: 78
Liittynyt: 14.10.2005 8:26

4-Matic Farkun madallus?

Viesti Kirjoittaja Meesu »

Onko hyviä ideoita millä sais tuollaisen farmarin hieman alemmas? Saako jostain alustasarjaa. Onko jollain kokemuksia 4-maticin jousien laikkaamisesta? Mitä mahtaa maksaa nelimaticin etujousi?
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Muistan lukeneeni jostain että:
4Matikille ei kannata yrittää mitään madalluksia tms...

Tiedä sitten pitäneekö paikkaansa :nocando:

Mutta jos kokeilet niin infoa kaikesta tänne voorumille :!:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Meesu
Viestit: 78
Liittynyt: 14.10.2005 8:26

Viesti Kirjoittaja Meesu »

En yrittäisikään muuten, mutta kun tuo laite on niin häiriintyneen korkea, että maallikko-mummotkin kyselee "miksi se on noin korkea?" Olisin ihan tyytyväinen jos sen saisi ihan "normaali"-korkeuteen. Vai lähdenkö rengaskaupasta ostamaan BF Goodrichin All-terraineja :shock: (On sekin käynyt mielessä, köyhän miehen ML :lol: )
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

...taitaa olla samaa vikaa meikän matikissa - traktori. Kokeilitko madaltaa sieltä tasonsäädöstä takaa :?:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
visar
Viestit: 126
Liittynyt: 08.12.2005 11:20
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja visar »

Ainakin w210 koriseen 4matickiin saapi oman madallus-sarjansa.
Lorinser on yksi valmistaja. Etuvetoakselien sisemmät suojakumit
saattavat kulua hieman normaalia nopeammin.
MB CLS 320CDI
Meesu
Viestit: 78
Liittynyt: 14.10.2005 8:26

Viesti Kirjoittaja Meesu »

dry kirjoitti:...taitaa olla samaa vikaa meikän matikissa - traktori. Kokeilitko madaltaa sieltä tasonsäädöstä takaa :?:
?? En. (Miten? :oops: )Mutta itse asiassa takapää ei olekkaan ongelma vaan edestä tarttis saada "kierroksen" verran alaspäin
cuuno
Viestit: 29
Liittynyt: 18.5.2006 0:59
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja cuuno »

:D ...ainut millä sitä voit säätää on kumien vaihto ...siis jousien yläpään kumit :D ....jos kajoat jollain muulla tavalla niin yks on varma :twisted: ....ongelmat :twisted: :shock: ....satuin kerran vehoon paikalle samaan aikaan kun asentaja tuskaili yhden 4 matikin kanssa mistä oli omistaja lyhentänyt jousia :shock: (....siis kaikki tämä oli W124 4matik) ...ai niin vielä yks juttu W124 farkkua EI madalleta tasonsäädöstä oli 2 tai 4 vetonen :!:
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

cuuno kirjoitti:...ai niin vielä yks juttu W124 farkkua EI madalleta tasonsäädöstä oli 2 tai 4 vetonen :!:
:shock: Jotenkin kuvittelin että sen perän korkeuden säädön tehtävä olisi... perän korkeuden säätö :shock:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

dry kirjoitti:
cuuno kirjoitti:...ai niin vielä yks juttu W124 farkkua EI madalleta tasonsäädöstä oli 2 tai 4 vetonen :!:
:shock: Jotenkin kuvittelin että sen perän korkeuden säädön tehtävä olisi... perän korkeuden säätö :shock:
:shock: :shock: ei ainakaan mun farkkun takapää madaltunu yhtään ykkösen kumeilla ja madallusjousilla joten ihan tangosta laskettiin perää.
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Meesu
Viestit: 78
Liittynyt: 14.10.2005 8:26

Viesti Kirjoittaja Meesu »

Meneekös 4-maticciin samat kumit kuin tavalliseen, siis nuo jousikumit?
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5213
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Meesu kirjoitti:Meneekös 4-maticciin samat kumit kuin tavalliseen, siis nuo jousikumit?
Eivät käy ristiin. Ovat vielä ainakin tuplahintaiset normilimppuihin verrattuna. Nimimerkki kilander on aikoinaan vaihdellut noita 4-Maticin kumeja. Siitä taisi olla topikkikin mutten sitä äkkiseltään löytänyt. :oops:

OT:
EzKo kirjoitti:
dry kirjoitti:
cuuno kirjoitti:...ai niin vielä yks juttu W124 farkkua EI madalleta tasonsäädöstä oli 2 tai 4 vetonen :!:
:shock: Jotenkin kuvittelin että sen perän korkeuden säädön tehtävä olisi... perän korkeuden säätö :shock:
:shock: :shock: ei ainakaan mun farkkun takapää madaltunu yhtään ykkösen kumeilla ja madallusjousilla joten ihan tangosta laskettiin perää.
Äh. Jos jouset on OK niin ei perän pitäisi tyhjänä ollessa edes sieltä tangosta säätämällä laskea. Tottakai systeemi pitää säätää uudelleen, kun vaihtaa alle matalammat jouset / kumit, niinkuin EzKo on varmaankin tehnyt. Jos pilkkua viilataan, niin eihän tuolla systeemillä ole tarkoitus säätää perän korkeutta vaan pitää perän korkeus koko ajan samana. :roll: :D Eli perän pitäisi tyhjänä ollessa olla jousten ja sen iskareissa olevan peruspaineen varassa.

OT²:
16v 201:iin on ollut saatavana korkeudensäätösysteemikin. Kojelaudan nappulasta on voinut joko nostaa tai laskea autoa. Vaatii etupäähän spetsiaali-iskarit, hydrauliikkakilkkeitä ja erikoiset hydrauliset väli-/säätötangot.

Lähtipä se taas hanskasta. :D

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 alusta”