4-Matic Farkun madallus?
4-Matic Farkun madallus?
Onko hyviä ideoita millä sais tuollaisen farmarin hieman alemmas? Saako jostain alustasarjaa. Onko jollain kokemuksia 4-maticin jousien laikkaamisesta? Mitä mahtaa maksaa nelimaticin etujousi?
En yrittäisikään muuten, mutta kun tuo laite on niin häiriintyneen korkea, että maallikko-mummotkin kyselee "miksi se on noin korkea?" Olisin ihan tyytyväinen jos sen saisi ihan "normaali"-korkeuteen. Vai lähdenkö rengaskaupasta ostamaan BF Goodrichin All-terraineja
(On sekin käynyt mielessä, köyhän miehen ML
)









dry kirjoitti:cuuno kirjoitti:...ai niin vielä yks juttu W124 farkkua EI madalleta tasonsäädöstä oli 2 tai 4 vetonenJotenkin kuvittelin että sen perän korkeuden säädön tehtävä olisi... perän korkeuden säätö


S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Eivät käy ristiin. Ovat vielä ainakin tuplahintaiset normilimppuihin verrattuna. Nimimerkki kilander on aikoinaan vaihdellut noita 4-Maticin kumeja. Siitä taisi olla topikkikin mutten sitä äkkiseltään löytänyt.Meesu kirjoitti:Meneekös 4-maticciin samat kumit kuin tavalliseen, siis nuo jousikumit?

OT:
Äh. Jos jouset on OK niin ei perän pitäisi tyhjänä ollessa edes sieltä tangosta säätämällä laskea. Tottakai systeemi pitää säätää uudelleen, kun vaihtaa alle matalammat jouset / kumit, niinkuin EzKo on varmaankin tehnyt. Jos pilkkua viilataan, niin eihän tuolla systeemillä ole tarkoitus säätää perän korkeutta vaan pitää perän korkeus koko ajan samana.EzKo kirjoitti:dry kirjoitti:cuuno kirjoitti:...ai niin vielä yks juttu W124 farkkua EI madalleta tasonsäädöstä oli 2 tai 4 vetonenJotenkin kuvittelin että sen perän korkeuden säädön tehtävä olisi... perän korkeuden säätö
![]()
ei ainakaan mun farkkun takapää madaltunu yhtään ykkösen kumeilla ja madallusjousilla joten ihan tangosta laskettiin perää.


OT²:
16v 201:iin on ollut saatavana korkeudensäätösysteemikin. Kojelaudan nappulasta on voinut joko nostaa tai laskea autoa. Vaatii etupäähän spetsiaali-iskarit, hydrauliikkakilkkeitä ja erikoiset hydrauliset väli-/säätötangot.
Lähtipä se taas hanskasta.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)