190e 2.3-16v cosworth
190e 2.3-16v cosworth
Moro! Ensimmäistä viestiäni tänne laitan niin toivottavasti etes jollain tapaa saatte viasta selvää Tuommonen -85vm mersu ja ongelmana on todella huono kiihtyvyys. Tyhjäkäynti on aika korkea n.1200 ja kun lähtee liikenteeseen ja koittaa kiihdyttää niin alkaa kauhea röpötys tai booaaminen tai miksi sitä kutsuisi eikä yli 3000rpm tapahdu enää juuri mitään.
Osia on vaihdettu vaikka kuinka paljon ja ainoa mikä on parantunu on tyhjäkäynti tasaiseksi joka aikasemmin rynkytti ja ravisti koko autoa.
Ja ABS-valo syttyy melkein heti liikenteeseen lähdettäessä, että jotain vikaa siinäkin. Joskus sattaa hiljaakin jarruttaessa naputtaa poljin takaisin niinkuin olisi lukkojarrutus.
Releistä on juotettu liitokset uudestaan ja käytetty jopa k-Jetin boksi mikroskoopissa juotokset tarkistettavana mutta ei siitä mitään löytynyt.
YJ-releen kun ottaa käydessä pois niin tyhjäkäynti putoaa huomattavasti eikä anna otta kierroksia ollenkaan. Venttiilit antaa hieman ääntä, että lieneekö imuventtiilit jääneet kantamaan ja ampuu siksi takaisin imusarjaan, kun tämmöstäkin esiintyy?
Vaihettuja osia on iso lista jo:
2x bensapumppu, VJ-osat, puola, imuilmanlämpötila-anturi, ebaystä löytyi uusi ilmamääräanturi potikkoineen kaikkineen, kumikaukalo yms.......
Osia on vaihdettu vaikka kuinka paljon ja ainoa mikä on parantunu on tyhjäkäynti tasaiseksi joka aikasemmin rynkytti ja ravisti koko autoa.
Ja ABS-valo syttyy melkein heti liikenteeseen lähdettäessä, että jotain vikaa siinäkin. Joskus sattaa hiljaakin jarruttaessa naputtaa poljin takaisin niinkuin olisi lukkojarrutus.
Releistä on juotettu liitokset uudestaan ja käytetty jopa k-Jetin boksi mikroskoopissa juotokset tarkistettavana mutta ei siitä mitään löytynyt.
YJ-releen kun ottaa käydessä pois niin tyhjäkäynti putoaa huomattavasti eikä anna otta kierroksia ollenkaan. Venttiilit antaa hieman ääntä, että lieneekö imuventtiilit jääneet kantamaan ja ampuu siksi takaisin imusarjaan, kun tämmöstäkin esiintyy?
Vaihettuja osia on iso lista jo:
2x bensapumppu, VJ-osat, puola, imuilmanlämpötila-anturi, ebaystä löytyi uusi ilmamääräanturi potikkoineen kaikkineen, kumikaukalo yms.......
Moottorin lämpöanturi mittalies joutessas, se mikä antaa sytkälle ja KE-jetille tiedot. Seuraavaksi alkasin katteleen imuvuotoja, sitten tulis kysymys että ruiskun toimiessa mekaanisena ei ota ollenkaan kierroksia?
Sivu 71, kattele että saa maat ohjainyksiköltä, jos maat hukassa niin saattaa tehä mitä sattuu, samoin arvot toisiinsa verrannolliset.
http://www.w124performance.com/service/ ... /30010.PDF
Tuolla siis muutakin hauskaa kaikkee tarjolla
http://www.w124performance.com/service/ ... ine102.htm
Sivu 71, kattele että saa maat ohjainyksiköltä, jos maat hukassa niin saattaa tehä mitä sattuu, samoin arvot toisiinsa verrannolliset.
http://www.w124performance.com/service/ ... /30010.PDF
Tuolla siis muutakin hauskaa kaikkee tarjolla
http://www.w124performance.com/service/ ... ine102.htm
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
mekaanisessa putoo tyhjäkayntisäädin, eha(kylmärikastus ja kiihytysrikastin) poier. Toinen voisi olla virranjakaja jonka varmaan olet tutkinut. Lämpöanturin ohmit pitäs näillä keleillä olla 400-900 ohmia. Kylmällä koneella. Alta kilon kuitenkin. Sori kun on sekava teksti, kännyl naputeltu.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Mittasin tuon anturin (se vihree 2 -napanen?) ja taulukon mukaan sen pitäs olla kunnossa. Kylmällä koneella joitaki k ohmeja ja korkeemmassa lämpötilassa putos alle kilo ohmin. Ja lämpötilan katoin anturin juuresta laserilla.
Imuvuotoja en oo kerenny vielä sen kummemmin ettimään jotta se olis sit seuraava vaihe. Ja virranjakaja on tarkistettu pariinki kertaan ja siihe vaihettu kansi ja pyörijä ja toisilla johoillaki koitettu.
Auto kyllä seissy jokusen vuoden tallissa, että voisko se vaikuttaa mitenkään?
Imuvuotoja en oo kerenny vielä sen kummemmin ettimään jotta se olis sit seuraava vaihe. Ja virranjakaja on tarkistettu pariinki kertaan ja siihe vaihettu kansi ja pyörijä ja toisilla johoillaki koitettu.
Auto kyllä seissy jokusen vuoden tallissa, että voisko se vaikuttaa mitenkään?
Ai, se olikin sillä anturityypillä. Joo, 290-370 ohmie on kuumana ja kylmänä 2.2-2.8 kiloa. Varmistetaan nyt vielä että mittasithan maita vasten etkä pinnistä toiseen. Mulla oli yksi anturi juuri niin rikki että maat uupu.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Re: 190e 2.3-16v cosworth
Onkos niitä vikakoodeja luettu? KE-jettihän antaa jonkinverran tietoa toiminnastaan vaikkei mikään kovin monimutkainen ole vikakoodien osalta.Samiiiw kirjoitti:Moro! Ensimmäistä viestiäni tänne laitan niin toivottavasti etes jollain tapaa saatte viasta selvää Tuommonen -85vm mersu ja ongelmana on todella huono kiihtyvyys. Tyhjäkäynti on aika korkea n.1200 ja kun lähtee liikenteeseen ja koittaa kiihdyttää niin alkaa kauhea röpötys tai booaaminen tai miksi sitä kutsuisi eikä yli 3000rpm tapahdu enää juuri mitään.
Osia on vaihdettu vaikka kuinka paljon ja ainoa mikä on parantunu on tyhjäkäynti tasaiseksi joka aikasemmin rynkytti ja ravisti koko autoa.
Ja ABS-valo syttyy melkein heti liikenteeseen lähdettäessä, että jotain vikaa siinäkin. Joskus sattaa hiljaakin jarruttaessa naputtaa poljin takaisin niinkuin olisi lukkojarrutus.
Releistä on juotettu liitokset uudestaan ja käytetty jopa k-Jetin boksi mikroskoopissa juotokset tarkistettavana mutta ei siitä mitään löytynyt.
YJ-releen kun ottaa käydessä pois niin tyhjäkäynti putoaa huomattavasti eikä anna otta kierroksia ollenkaan. Venttiilit antaa hieman ääntä, että lieneekö imuventtiilit jääneet kantamaan ja ampuu siksi takaisin imusarjaan, kun tämmöstäkin esiintyy?
Vaihettuja osia on iso lista jo:
2x bensapumppu, VJ-osat, puola, imuilmanlämpötila-anturi, ebaystä löytyi uusi ilmamääräanturi potikkoineen kaikkineen, kumikaukalo yms.......
Kyllä siinä pitäisi olla bosch ke-jet.Samiiiw kirjoitti:Eipä ole ja kun taitaa vielä olla k-jetti, kun ei köydy lambdaa vai onko ke-jetissä jotai muutakin erilaista? Pystyykös ne vikakoodit sit miten lukemaan vai onko ne luettavissa vaan tuosta ke-jetistä?
diagnostiikkapistoke on pyöreä, muistaakseni kuskin puolen loksussa. Sieltä saa lamdan arvon ja pulssisuhteen joka kertoo onko vikaa vai ei. 50/50 pulssisuhteella ei pitäis olla mitään vikaa. koodeja saa sekä moottorin käydessä että sytytysvirta päällä asennossa.
Listaa löytynee googlella.... * ei mahtane näin vanhoista ymmärtää...
Ota venakoppa pois ja tarkista nokkien jako ja ketjun jäykkyys. Mulla temppuili ja röpötteli ku ketju oli löystyny js jako hypänny. Tosin pahemmin tyjäkäynnillä.
Nokka-akselien hammasrattassa on pienet tarkistus reiät joiden pitää olla vastakkain kun kampiakseli on O/T merkissä..
Pyöritä käsin konetta ja kato tuleeko ne reiät kohdakkain.vikakoodeja näistä ei saa paitsi
Asd perälle voi lukea vikakoodin sieltä akun eestä. Mut sulla taitaa olla normi kitkalukko ku ton ikänen. Seoski voi olla pielessä. Sen voi tarlkistaa siitä x11 pistokkeesta volttimittarillaki. Pitäis näyttää 50% akun volteista tyhjäkäynilä ku kone lämmin, pinneistä 2 ja 3. 2on maa ja 3 virta.
Jos sulla on vänkärin penkin alla piuha happitunnistimelle nii ota se irti ja kokeile paraneeko. Se jos on irti nii eku menee tavallaan varaohjelmalle. Ainakin mulla.
Mites se sytytys ennakon potikka? Missä asennossa se on? Laita S asentoon jos ajat 98lla. Itellä tosin tuo 2.5 malli mut ei näissä paljoa eroa pitäs olla.
Nokka-akselien hammasrattassa on pienet tarkistus reiät joiden pitää olla vastakkain kun kampiakseli on O/T merkissä..
Pyöritä käsin konetta ja kato tuleeko ne reiät kohdakkain.vikakoodeja näistä ei saa paitsi
Asd perälle voi lukea vikakoodin sieltä akun eestä. Mut sulla taitaa olla normi kitkalukko ku ton ikänen. Seoski voi olla pielessä. Sen voi tarlkistaa siitä x11 pistokkeesta volttimittarillaki. Pitäis näyttää 50% akun volteista tyhjäkäynilä ku kone lämmin, pinneistä 2 ja 3. 2on maa ja 3 virta.
Jos sulla on vänkärin penkin alla piuha happitunnistimelle nii ota se irti ja kokeile paraneeko. Se jos on irti nii eku menee tavallaan varaohjelmalle. Ainakin mulla.
Mites se sytytys ennakon potikka? Missä asennossa se on? Laita S asentoon jos ajat 98lla. Itellä tosin tuo 2.5 malli mut ei näissä paljoa eroa pitäs olla.
kannattaa kattoa se jako.
mulla hävis kaikki käynti ongelmat ku vaihoin ketjun ja kiristimen, oli niin löysällä vanha että ihime on et ei ollu hypänny enempää.
itekki ehin vaihtaa jo aika paljon osia ennen tota ite ongelman aiheutttajaa.
yks mikä vois olla kans jos et oo kattonu niin bensapumpun rele, kannattaa tinata varalta uuestaan jos et oo jo tehny..
ne venttiilit kyllä ääntää täsä koneessa,isot pojat sanoo et parempi ku ääntää entä ei äännä ollenkaan
mulla hävis kaikki käynti ongelmat ku vaihoin ketjun ja kiristimen, oli niin löysällä vanha että ihime on et ei ollu hypänny enempää.
itekki ehin vaihtaa jo aika paljon osia ennen tota ite ongelman aiheutttajaa.
yks mikä vois olla kans jos et oo kattonu niin bensapumpun rele, kannattaa tinata varalta uuestaan jos et oo jo tehny..
ne venttiilit kyllä ääntää täsä koneessa,isot pojat sanoo et parempi ku ääntää entä ei äännä ollenkaan
Nyt huomasin että ihankun mese toimis paremmin kylmällä koneella, heti käynnistyksen jälkeen kun mukana on vielä kylmäkäynnistys suutin (eikös se sumuta vielä käynnistyksen jälkeen?) Mutta kylmällä koneella se tuntus käyvän vähän paremmin ja heti kun kone lämpiää niin käy rykimään kaasuttaessa
Suuttimien sumukuvionkin katoin testipumpulla mutta ei toiminu mittari josta olis nähny paineen jossa suutin avautuu
Suuttimien sumukuvionkin katoin testipumpulla mutta ei toiminu mittari josta olis nähny paineen jossa suutin avautuu
Oliko se niin että lambda malissa on nuo pinnit vain ja lambdattomassa ei. Harmi kun on kytkikset tuolla 600km+ päässä... Mullakin tais 2.0 8v mallissa puuttua joku pinni sieltä pistokkeesta juuri lambdan puuttumisen takia...Samiiiw kirjoitti:Eipä ollu jaossa tai välyksissä mitään vikaa.... ja releet on kaikki käyty kolvilla läpi
Mites tuon vikakoodien luvun kanssa, kun katoin sitä x11 pistoketta niin 2 pinnissä on metallikontakti mutta 3 pinni on tyhjä?
Päivitystä tilanteeseen. Eli ostin käytetyn sytytysohjaus-boksin (ezl?), joka sijaitsee kuskinpuolen sisälokarissa mutta sillä ei ollu vaikutusta.
Kone sammuu, kun irrottaa vihr. 2-napasen lämpötila-anturin toisen johdon mutta se on kai tarkotuski. Toisella joholla ei vaikutusta. Ja napojen ohmi arvot heittää toisistaan n. 10ohm
Tyhjäkäyntimoottorin liittimen irrotus ei vaikuta tyhjäkäyntii millään tavoin. Eikä kierroksilla.
Mites tarkka on tulpista, koska tällä hetkellä taitaa olla 2.0l sopivat tulpat?
Kylmänä tuntus käyvän hetken normaalisti mut vähä lämmettyään alkaa taas pätkimään.
Tyhjäkäynti tällä hetkellä n. 1000rpm kun sen alle ei taho käydä kunnolla vaan seilaa pikkusen ja rumpsuttaa koko autoo.
Kone sammuu, kun irrottaa vihr. 2-napasen lämpötila-anturin toisen johdon mutta se on kai tarkotuski. Toisella joholla ei vaikutusta. Ja napojen ohmi arvot heittää toisistaan n. 10ohm
Tyhjäkäyntimoottorin liittimen irrotus ei vaikuta tyhjäkäyntii millään tavoin. Eikä kierroksilla.
Mites tarkka on tulpista, koska tällä hetkellä taitaa olla 2.0l sopivat tulpat?
Kylmänä tuntus käyvän hetken normaalisti mut vähä lämmettyään alkaa taas pätkimään.
Tyhjäkäynti tällä hetkellä n. 1000rpm kun sen alle ei taho käydä kunnolla vaan seilaa pikkusen ja rumpsuttaa koko autoo.
En muuten osaa neuvoo, mut vaihda sinne oikeet tulpat... Nämä M102.xxx koneet on ranttuja tulppien suhteen... Ainakin mitä itellä on ollu pari noita peruskippoa...
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
ei oo paikallistettu vieläkään vikaa... ja vaihettu on koko ilmamäärä anturimötikkä joten se lautanen pitäs olla ok. vaihettu taas lisää osia: eha ja koitettu myös 3-napasta tyhjäkäyntimoottoria mutta ei muuttunu mihinkään. pakokaasutesteri putkessa kiinni pyöritelty seosruuvia mut co pysyy kokoajan 0.30 vaikka miten pyörittäs lisää ainetta kunnes sammuu. kohta soitan jollekin manaajalle jos sieltä löytys apu
Tuleeko nyt ihan varmasti eculle astti virtasta?Samiiiw kirjoitti:ei oo paikallistettu vieläkään vikaa... ja vaihettu on koko ilmamäärä anturimötikkä joten se lautanen pitäs olla ok. vaihettu taas lisää osia: eha ja koitettu myös 3-napasta tyhjäkäyntimoottoria mutta ei muuttunu mihinkään. pakokaasutesteri putkessa kiinni pyöritelty seosruuvia mut co pysyy kokoajan 0.30 vaikka miten pyörittäs lisää ainetta kunnes sammuu. kohta soitan jollekin manaajalle jos sieltä löytys apu
ootko mitannu venttiilivälykset? kylmänä pako 0.25-0.35 ja imu 0.10-0.20..
itellä oli pako puoli iha päi helvettiä..meni tossa kansiremontin yhteyvessä uusiksi pakovenat,kaikki ohjarit ja kumet..
saatko kiertään sitä konetta ollenkaan? röpöttääkö se kylmänäki jos antaa kaasua? varmaan oot suuttimet tarkistanu..? vois kyllä olla sökö/tukkonen määräjakajaki.. jos vuojen seissy nii bensapuolelta ettisin vikaa..
itellä oli pako puoli iha päi helvettiä..meni tossa kansiremontin yhteyvessä uusiksi pakovenat,kaikki ohjarit ja kumet..
saatko kiertään sitä konetta ollenkaan? röpöttääkö se kylmänäki jos antaa kaasua? varmaan oot suuttimet tarkistanu..? vois kyllä olla sökö/tukkonen määräjakajaki.. jos vuojen seissy nii bensapuolelta ettisin vikaa..
ootko tarkistanu et lämpötila-anturin tieto menee eculle asti?
paikkaan "21"..ja muut kans, eha yms?
jos tuo seos ei muutu vaikka kuin pyörittäs nii kuulostas et on limppimoodi päällä. joku anturi ei anna eculle asti tietoa tai antaa mutta heittelee arvot miten sattuu..ehkä
mainittit et pensapumput on vaihettu, entäs se paineenvaraaja tai mikä se on siellä pumppujen vieressä?
tai sit se paineentasaaja imusarjan alla sylintereiden 1&2 välissä.
noi osat käy mistä tahansa suuripiirtei samaikäsestä pensamersusta.
tuosa on jotaki jelppiä ja kytkentäkaaviot eculle just tohon myllyyn jos et oo jo löytäny..http://www.startekinfo.com/StarTek/outs ... 40001a.pdf
paikkaan "21"..ja muut kans, eha yms?
jos tuo seos ei muutu vaikka kuin pyörittäs nii kuulostas et on limppimoodi päällä. joku anturi ei anna eculle asti tietoa tai antaa mutta heittelee arvot miten sattuu..ehkä
mainittit et pensapumput on vaihettu, entäs se paineenvaraaja tai mikä se on siellä pumppujen vieressä?
tai sit se paineentasaaja imusarjan alla sylintereiden 1&2 välissä.
noi osat käy mistä tahansa suuripiirtei samaikäsestä pensamersusta.
tuosa on jotaki jelppiä ja kytkentäkaaviot eculle just tohon myllyyn jos et oo jo löytäny..http://www.startekinfo.com/StarTek/outs ... 40001a.pdf