Ilman suodattimen kotelon juuttunut mutteri.

Katso myös w124 moottori-osio.
Vastaa Viestiin
ketsi
Viestit: 33
Liittynyt: 16.2.2007 17:29
Paikkakunta: kauhajoki

Ilman suodattimen kotelon juuttunut mutteri.

Viesti Kirjoittaja ketsi »

Onko kellää hyvää ehdotusta millä sai 190e mersun peltisen ilmansuodatin kotelon juuttunut mutteri auki, että saisi suodattimen vaihdettua. Kun mutteria pyörittää, niin koko pultti pyörii mukana. Nyt on jo pultin pään kierteet kärsineet kun ole koittanut pihdeillä pitää vastaan. Niin alhaalta en ole kierteitä vahingoittanut että se estäisi mutteria lähtemään avautumaan. Mutteri vain pysyy jumissa kuin liimattuna. :shock:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Lukkopihdeillä pinnapultista kiinni? :idea:
Avatar
PK
Autoencyklopedia
Viestit: 1481
Liittynyt: 01.10.2005 20:18

Viesti Kirjoittaja PK »

Irtoaako se pultti sieltä toisesta päästä kun tarpeeksi pyörittelee? Ruuvipenkissä voisi sitä mutteria siitä sitten irroitella.
ketsi
Viestit: 33
Liittynyt: 16.2.2007 17:29
Paikkakunta: kauhajoki

Viesti Kirjoittaja ketsi »

Olen sitä jonkin verran pyöritellyt. täytyy nyt oikein urakalla sitä pyörittää jos lähtisi irti toisesta päästä. Olen kyllä jonkin verran sitä pyörittänyt , voisikahan se pyöriä jotenkin tyhjää ?. Mutta kokeillaan ensin :)
Avatar
PK
Autoencyklopedia
Viestit: 1481
Liittynyt: 01.10.2005 20:18

Viesti Kirjoittaja PK »

Ei ole tietoa miten se tuossa on, mutta jos ei lähde niin mutterinsärkijällä mutteri pois ja uusi tilalle.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5211
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Jos se on samanlainen kuin omassa, niin sieltä taitaa olla semmoinen muovinen torni murtunut. Ne menevät ilmeisesti rikki, jos mutterit vääntää kiinni "hartiamomentilla". Taidan kallistua PK:n neuvon kannalle. Kun otat koko putsarihökötyksen pois niin näet alapuolelta, miten se siellä on (paitsi sen keskimmäisen, joka on kotelon sisällä).

Omastani oli putsarin keskeltä yksi "pultti" edellisten omistajien aikana hävinnyt. Löysin sen kuitenkin kansiremontin yhteydessä, kun pyörittelin imusarjaa. :sock: Ko. torni on ilmamäärämittarin lautasen päällä ja pultti oli tipahtanut ilmamäärämittarin ja kaasuläpän läpi imusarjan pohjalle. Onneksi KE:ssä on melkoinen ylämäki imusarjan pohjalta venttiileille. :D

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 moottori”