Akku tyhjenee parkissa parissa tunnissa.
Akku tyhjenee parkissa parissa tunnissa.
Minulla on 190E vm 91 2 litran bensa vehe ja siinä ongelmana akun purkaantuminen. Laturi on vuoden vanha ja akun ostin uuden viikko sitten kun ajettelin vian olevan siinä muttei ollut. Lataus jänniteki on hieman yli 13v. Jotain ylimääräisestä kulutuksesta kertoo se että akkulaturista pamahti 15a:n sulake kun löi lataukseen navat autossa kiinni. Nyt olen viikon pävät ajellut 13 millin avain taskussa ja irroittanut parkkeerauksen jälkeen akusta kaapelin. Vinkkejä kaivataan
tärppäs
Kiitoksia. Ilmeisesti juuri siitä releestä oli kyse. Rele oli jumissa ja selvästi saanu lämpövaurioita. Asian viellä varmistin yleismittarilla.
Mutta onkohan ongelman perimmäinen syy anturissa tai itse lämmittimessä. Paljonkohan ko rele maksaa ja mahdollinen anturi.
Mutta onkohan ongelman perimmäinen syy anturissa tai itse lämmittimessä. Paljonkohan ko rele maksaa ja mahdollinen anturi.
Akku tyhjenee parkissa parissa tunnissa
Noniin sain vihdoin uuden releen. Releeseen oli tullun parannuksena oma sulake verrattuna orginaaliin.
Enää rele ei jää vetoon auton sammutettua, mutta minua jäi kaivelemaan että kuuluko tuon releen takana olevan lämmittimen paahtaa kaiken aikaa kesäkuumallakin. Meinaan tuntuisi tulevan heräte releelle aina kun auto on käynnissä oli moottorin ja ilman lämpö mikä tahansa.
Vai onko laitetta ohjaava anturi sökönä? Ja onkohan ko anturi siinä ilmanputsarin etureunassa?
Enää rele ei jää vetoon auton sammutettua, mutta minua jäi kaivelemaan että kuuluko tuon releen takana olevan lämmittimen paahtaa kaiken aikaa kesäkuumallakin. Meinaan tuntuisi tulevan heräte releelle aina kun auto on käynnissä oli moottorin ja ilman lämpö mikä tahansa.
Vai onko laitetta ohjaava anturi sökönä? Ja onkohan ko anturi siinä ilmanputsarin etureunassa?
Akku tyhjenee parkissa parissa tunnissa.
Sitä esilämmittimen vastusta ohjaa joku niistä jäähdytysnesteen lämpöantureista. Omastani (190E -91) meni uusikin rele hyvin äkkiä sököksi (kärjet hitsas kiinni ja tyhjensi akun), koska vastus oli aina päällä johtuen viallisesta lämpötila-anturista.