Akku tyhjenee parkissa parissa tunnissa.

Vastaa Viestiin
Raxa
Viestit: 3
Liittynyt: 06.7.2007 21:57
Paikkakunta: Helsinki

Akku tyhjenee parkissa parissa tunnissa.

Viesti Kirjoittaja Raxa »

Minulla on 190E vm 91 2 litran bensa vehe ja siinä ongelmana akun purkaantuminen. Laturi on vuoden vanha ja akun ostin uuden viikko sitten kun ajettelin vian olevan siinä muttei ollut. Lataus jänniteki on hieman yli 13v. Jotain ylimääräisestä kulutuksesta kertoo se että akkulaturista pamahti 15a:n sulake kun löi lataukseen navat autossa kiinni. Nyt olen viikon pävät ajellut 13 millin avain taskussa ja irroittanut parkkeerauksen jälkeen akusta kaapelin. Vinkkejä kaivataan
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Tervetuloa Meselle.

Autosta virrat pois päältä ja yleismittarin kanssa sulakerasialle mittailemaan missä liikkuu virtaa. :idea: Joku paikkahan siellä nyt akkua purkaa. Joku taisi löytää vastaavan vian aiheuttajan takakontin valosta.
jomppis
Viestit: 26
Liittynyt: 10.1.2006 17:30

perkrele

Viesti Kirjoittaja jomppis »

itelläni oli sama homma... melko varmasti kyseessä on imuilman esilämmittimen rele jossa on käret hitsannu kiinni. imasee akun reiluun tuntiin tyhjäksi. rele sijaitsee sulakeboxin lähettyvillä. siinä on 30a sulake.
Raxa
Viestit: 3
Liittynyt: 06.7.2007 21:57
Paikkakunta: Helsinki

tärppäs

Viesti Kirjoittaja Raxa »

Kiitoksia. Ilmeisesti juuri siitä releestä oli kyse. Rele oli jumissa ja selvästi saanu lämpövaurioita. Asian viellä varmistin yleismittarilla.
Mutta onkohan ongelman perimmäinen syy anturissa tai itse lämmittimessä. Paljonkohan ko rele maksaa ja mahdollinen anturi.
jomppis
Viestit: 26
Liittynyt: 10.1.2006 17:30

PERKRELE

Viesti Kirjoittaja jomppis »

vaihda rele! eikä maksa paljon
Raxa
Viestit: 3
Liittynyt: 06.7.2007 21:57
Paikkakunta: Helsinki

Akku tyhjenee parkissa parissa tunnissa

Viesti Kirjoittaja Raxa »

Noniin sain vihdoin uuden releen. Releeseen oli tullun parannuksena oma sulake verrattuna orginaaliin.
Enää rele ei jää vetoon auton sammutettua, mutta minua jäi kaivelemaan että kuuluko tuon releen takana olevan lämmittimen paahtaa kaiken aikaa kesäkuumallakin. Meinaan tuntuisi tulevan heräte releelle aina kun auto on käynnissä oli moottorin ja ilman lämpö mikä tahansa.
Vai onko laitetta ohjaava anturi sökönä? Ja onkohan ko anturi siinä ilmanputsarin etureunassa?
Makia
Viestit: 5
Liittynyt: 13.1.2007 12:48
Paikkakunta: Tornio

Akku tyhjenee parkissa parissa tunnissa.

Viesti Kirjoittaja Makia »

Sitä esilämmittimen vastusta ohjaa joku niistä jäähdytysnesteen lämpöantureista. Omastani (190E -91) meni uusikin rele hyvin äkkiä sököksi (kärjet hitsas kiinni ja tyhjensi akun), koska vastus oli aina päällä johtuen viallisesta lämpötila-anturista.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 sähkö”