C220D -97 SRS & EPC valo / ei vastaa kaasuun
C220D -97 SRS & EPC valo / ei vastaa kaasuun
Olisko vinkkejä mistä lähteä etsimään vikaa kun SRS valo palaa eikä vastaa kaasuun kunnolla, tyhjäkäynti on ok. Välillä auto käynyt kuitenkin moitteetta, ajettu useampia kymmeniä kilometrejä ilman ongelmia.
Nyt vika poistuu kun muutaman kerran käyttää virrat päälle/pois mutta taas kun käyttää kierrokset ylhäällä niin SRS valo syttyy.
Kahdella eri diagnostiikkakoneella yritetty lukea vikakoodeja, mutta kumpikaan ei löytänyt koko moottorinohjausyksikköä. Voisiko vika olla itse ohjausyksikössä? Tämä yksilö tuotu saksasta ilmeisesti.
Mersuista ei paljoa kokemusta, joten kaikki apu tarpeen niin saataisiin tuo edes sen verta liikkeelle, jotta sen voisi ajaa pois omista nurkista.
Kiitoksia etukäteen kaikista vinkeistä
Nyt vika poistuu kun muutaman kerran käyttää virrat päälle/pois mutta taas kun käyttää kierrokset ylhäällä niin SRS valo syttyy.
Kahdella eri diagnostiikkakoneella yritetty lukea vikakoodeja, mutta kumpikaan ei löytänyt koko moottorinohjausyksikköä. Voisiko vika olla itse ohjausyksikössä? Tämä yksilö tuotu saksasta ilmeisesti.
Mersuista ei paljoa kokemusta, joten kaikki apu tarpeen niin saataisiin tuo edes sen verta liikkeelle, jotta sen voisi ajaa pois omista nurkista.
Kiitoksia etukäteen kaikista vinkeistä
Viimeksi muokannut temestos, 04.10.2011 19:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Siellähän se majailee konetilassa vänkärin puolella takalaidalla.
En muista onko tuon ikäisessä vanhan mallin rele vai uudempi "paketti" muovikannen alla.
Itse olen todennut releen vialliseksi siitä että testeri ei saa moottorinohjaukseen yhteyttä
mutta kannattaahan se varmistaa paikan päällä, tämä nettiyhteyden välityksellä suoritettu vikadiagnoosi kun ei aina ole 100% varmaa ...
www.kl-varaosat.fi löytyy relettä.
En muista onko tuon ikäisessä vanhan mallin rele vai uudempi "paketti" muovikannen alla.
Itse olen todennut releen vialliseksi siitä että testeri ei saa moottorinohjaukseen yhteyttä

www.kl-varaosat.fi löytyy relettä.
Kävin äsken etsimässä, mutta mistään ei löydy vastaavannäköistä relettä miltä tuo kuvien perusteella pitäisi näyttää. Lontooksi kun googletti niin jotain tarinaa ettei tuossa mallissa välttämättä edes ole semmoista?
Tosiaan myös mitä itse löysin kuvia ja videota, niin tuon releen pitäisi olla siellä apparin puolen muovikannen alla konehuoneessa missä diagnostiikkapistoke myös, mutta eipä ole
Tosiaan myös mitä itse löysin kuvia ja videota, niin tuon releen pitäisi olla siellä apparin puolen muovikannen alla konehuoneessa missä diagnostiikkapistoke myös, mutta eipä ole

Testipistoke on ison muovikannen alla jossa on myös sulakkeita ja pari ohjausyksikkö. Pistokkeen päällä ei ole erikseen mitään kantta.dealer kirjoitti:Kun muistaisi ... joku virtahan tuosta puuttuu.
Onko autossasi irrallinen iso muovikansi testipistokkeen päällä, vai ruuveilla oleva iso kansi ja siinä pyöreä kierrettävä testipistokkeen kansi ?
Samankaltainen kun alla olevan linkin kuvassa, mutta tuo oranssi 40 ampeerin sulake on toisella puolen konehuonetta.
http://i182.photobucket.com/albums/x25/ ... 0789-1.jpg
Voin huomenna käydä napsasemassa kuvat konehuoneesta tästä kyseisestä ongelmayksilöstä.
Kokeillaan sitä seuraavaksi. Uusi käytetty tilattu, odotellaan toimitusta.dealer kirjoitti:Ylemmässä kuvassa etummainen pitkä boksi jossa sulakkeita ja rele päällä, se ohjainlaite uusiksi niin luultavasti alkaa toimia.
Kyseessä siis mainitsemani uudempi "paketti":En muista onko tuon ikäisessä vanhan mallin rele vai uudempi "paketti" muovikannen alla.
Jos lämpöanturia huijais... Tulisko vika silti päälle?temestos kirjoitti:Kuulostaako tuo kuitenkin mielestäsi pumppuvialta, että kylmänä aluksi toimii täydellisesti vaikka kuinka kierrättää, mutta heti kun lämpötila nousee ~60 tienoille lätkäsee se vian päälle kun tiputtaa tyhjäkäynnille?
Offtopikkia: Onkos sulla tuohon sulakelistaa siinä sulakekotelon kannessa? Saisko siitä kopsun?