C220D -97 SRS & EPC valo / ei vastaa kaasuun

Katso myös W210
Vastaa Viestiin
temestos
Viestit: 10
Liittynyt: 02.10.2011 11:41

C220D -97 SRS & EPC valo / ei vastaa kaasuun

Viesti Kirjoittaja temestos »

Olisko vinkkejä mistä lähteä etsimään vikaa kun SRS valo palaa eikä vastaa kaasuun kunnolla, tyhjäkäynti on ok. Välillä auto käynyt kuitenkin moitteetta, ajettu useampia kymmeniä kilometrejä ilman ongelmia.

Nyt vika poistuu kun muutaman kerran käyttää virrat päälle/pois mutta taas kun käyttää kierrokset ylhäällä niin SRS valo syttyy.

Kahdella eri diagnostiikkakoneella yritetty lukea vikakoodeja, mutta kumpikaan ei löytänyt koko moottorinohjausyksikköä. Voisiko vika olla itse ohjausyksikössä? Tämä yksilö tuotu saksasta ilmeisesti.

Mersuista ei paljoa kokemusta, joten kaikki apu tarpeen niin saataisiin tuo edes sen verta liikkeelle, jotta sen voisi ajaa pois omista nurkista.

Kiitoksia etukäteen kaikista vinkeistä
Viimeksi muokannut temestos, 04.10.2011 19:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29458
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ylijännitesuojarele rikki.
Tervetuloa foorumille !
temestos
Viestit: 10
Liittynyt: 02.10.2011 11:41

Viesti Kirjoittaja temestos »

Thanks. Pitänee hommata uusi rele sitten, Ilmeisesti jostain konehuoneen puolelta löytyy tuo?

Onko muuten tietoa voiko tuota relettä itse jotenkin testata / todeta vialliseksi?

Näemmä ei motonetistä löytynyt joten pitää etsiä purkaamoilta tai suoraan mersun tiskiltä.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29458
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Siellähän se majailee konetilassa vänkärin puolella takalaidalla.
En muista onko tuon ikäisessä vanhan mallin rele vai uudempi "paketti" muovikannen alla.

Itse olen todennut releen vialliseksi siitä että testeri ei saa moottorinohjaukseen yhteyttä :lol: mutta kannattaahan se varmistaa paikan päällä, tämä nettiyhteyden välityksellä suoritettu vikadiagnoosi kun ei aina ole 100% varmaa ...

www.kl-varaosat.fi löytyy relettä.
temestos
Viestit: 10
Liittynyt: 02.10.2011 11:41

Viesti Kirjoittaja temestos »

Kävin äsken etsimässä, mutta mistään ei löydy vastaavannäköistä relettä miltä tuo kuvien perusteella pitäisi näyttää. Lontooksi kun googletti niin jotain tarinaa ettei tuossa mallissa välttämättä edes ole semmoista?

Tosiaan myös mitä itse löysin kuvia ja videota, niin tuon releen pitäisi olla siellä apparin puolen muovikannen alla konehuoneessa missä diagnostiikkapistoke myös, mutta eipä ole :(
temestos
Viestit: 10
Liittynyt: 02.10.2011 11:41

Viesti Kirjoittaja temestos »

Unohtui aikasemmin mainita, että EPC valo palaa myös.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29458
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kun muistaisi ... joku virtahan tuosta puuttuu.
Onko autossasi irrallinen iso muovikansi testipistokkeen päällä, vai ruuveilla oleva iso kansi ja siinä pyöreä kierrettävä testipistokkeen kansi ?
temestos
Viestit: 10
Liittynyt: 02.10.2011 11:41

Viesti Kirjoittaja temestos »

dealer kirjoitti:Kun muistaisi ... joku virtahan tuosta puuttuu.
Onko autossasi irrallinen iso muovikansi testipistokkeen päällä, vai ruuveilla oleva iso kansi ja siinä pyöreä kierrettävä testipistokkeen kansi ?
Testipistoke on ison muovikannen alla jossa on myös sulakkeita ja pari ohjausyksikkö. Pistokkeen päällä ei ole erikseen mitään kantta.

Samankaltainen kun alla olevan linkin kuvassa, mutta tuo oranssi 40 ampeerin sulake on toisella puolen konehuonetta.

http://i182.photobucket.com/albums/x25/ ... 0789-1.jpg

Voin huomenna käydä napsasemassa kuvat konehuoneesta tästä kyseisestä ongelmayksilöstä.
temestos
Viestit: 10
Liittynyt: 02.10.2011 11:41

Viesti Kirjoittaja temestos »

Tässä kuvat noista sulake/rele bokseista. Edelleenkin ihmetellään missä vika.

Kuva

Kuva
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29458
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ylemmässä kuvassa etummainen pitkä boksi jossa sulakkeita ja rele päällä, se ohjainlaite uusiksi niin luultavasti alkaa toimia.
Kyseessä siis mainitsemani uudempi "paketti":
En muista onko tuon ikäisessä vanhan mallin rele vai uudempi "paketti" muovikannen alla.
temestos
Viestit: 10
Liittynyt: 02.10.2011 11:41

Viesti Kirjoittaja temestos »

dealer kirjoitti:Ylemmässä kuvassa etummainen pitkä boksi jossa sulakkeita ja rele päällä, se ohjainlaite uusiksi niin luultavasti alkaa toimia.
Kyseessä siis mainitsemani uudempi "paketti":
En muista onko tuon ikäisessä vanhan mallin rele vai uudempi "paketti" muovikannen alla.
Kokeillaan sitä seuraavaksi. Uusi käytetty tilattu, odotellaan toimitusta.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5998
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

temestos kirjoitti:Kuulostaako tuo kuitenkin mielestäsi pumppuvialta, että kylmänä aluksi toimii täydellisesti vaikka kuinka kierrättää, mutta heti kun lämpötila nousee ~60 tienoille lätkäsee se vian päälle kun tiputtaa tyhjäkäynnille?
Jos lämpöanturia huijais... Tulisko vika silti päälle?

Offtopikkia: Onkos sulla tuohon sulakelistaa siinä sulakekotelon kannessa? Saisko siitä kopsun?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 moottori”