250 turbodsl kuumana jättää ahtamatta

Katso myös W210
Vastaa Viestiin
jiivee
Viestit: 55
Liittynyt: 31.10.2006 20:51

250 turbodsl kuumana jättää ahtamatta

Viesti Kirjoittaja jiivee »

Ahtaa melkein 1 bar pitkän aikaa kun lähtee kylmänä ajamaan, mutta eilenkin kun ajoin yli 300 km, ei auton lämmettyä ahdot nousseet ollenkaan ajossa.

Pidin 10 min tauon ja auto ahtoi taas sen 1 bar verran kun lähdin liikenteeseen. Ahdot katosivat sitten taas hetken ajon jälkeen. Eikös tuon pitäisi ahtaa yli 1 bar, kun kaikki on kunnossa?

Tuli mieleen imuilman lämpöanturi. Voisiko tuo aiheutaa kyseistä vaivaa? Eikös tuo anturi ole poikittaisessa putkessa heti päällimmäisenä vasemalla kun konepellin avaa?

Muuta ei itselle tullut mieleen, mutta olisiko parempia ehdotuksia?
MB 200 Cdi -01
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

Lämpötila-anturi ei taida vaikuttaa kuin syöttömääriin.
Olisiko hukkaportin toiminnassa jotain vikaa tai sitten
ahtopaineenohjauspurkissa?
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
jiivee
Viestit: 55
Liittynyt: 31.10.2006 20:51

Viesti Kirjoittaja jiivee »

Hukkaportti oli jumissa aikaisemminkin. Otin juuri auton kesäseisonnasta, jonka aikana testaisin, että hukkaportti toimii.

Mitähän tuolle hukkaportille voisi tehdä, jos sillä on taipumus jumittaa? Hukkaportin kello näyttäisi toimivan kyllä.
MB 200 Cdi -01
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Alipaineletkut kannattaa tarkistaa ettei ole vuotoja.
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1641
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

Alipainepumppu?
jiivee
Viestit: 55
Liittynyt: 31.10.2006 20:51

Viesti Kirjoittaja jiivee »

et kirjoitti:Alipainepumppu?
Vaikuttako alipainepumppu muihin toimintoihin? Esim. keskuslukon toiminta?
MB 200 Cdi -01
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1641
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

En tiedä. Itellä alipainepumppu vetelee viimmeisiää 2,9 suoraruiskus ja ihme ahtamisongelmia tullu.

Varmasti se hukkaportti on oikea osoite ongelmaan mutta eikais se haittaa jos muitakin mahdollisia ongelmakohteita ehdottaa. :oops:
jiivee
Viestit: 55
Liittynyt: 31.10.2006 20:51

Viesti Kirjoittaja jiivee »

VAihdoin imuilman lämpöanturin. Timi ehkä jotain 1000 km ja sitten yhdellä pitkällä reissulla ahdot katosi taas kokonaan.
Kun auton sammutti ja käynnisti uudelleen niin taas toimi normaaliti pitkän aikaa.

Mikähän mahtaisi olla vikana? Hukkaporttiako pitää taas herkistellä?
MB 200 Cdi -01
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

jiivee kirjoitti:VAihdoin imuilman lämpöanturin. Timi ehkä jotain 1000 km ja sitten yhdellä pitkällä reissulla ahdot katosi taas kokonaan.
Kun auton sammutti ja käynnisti uudelleen niin taas toimi normaaliti pitkän aikaa.

Mikähän mahtaisi olla vikana? Hukkaporttiako pitää taas herkistellä?
Kun sulla on 99 vuosimalli auto niin onko siinä ilmamäärämittari?
Löytyy ilmanputsarista lähtevästä putkesta jos sellainen yleensä on.

Niin ja kannattaa käydä kurkaamassa vikakoodit niin ei tarvii arvailla että mistä ahtojen häviäminen johtuu. 8)
jiivee
Viestit: 55
Liittynyt: 31.10.2006 20:51

Viesti Kirjoittaja jiivee »

Pitääpä tarkastaa onko ilmamäärämittari kunhan pääsen auton luo.
MB 200 Cdi -01
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 moottori”