laatikko

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W210.
Vastaa Viestiin
jkkinnari
Viestit: 36
Liittynyt: 30.9.2005 20:42
Paikkakunta: suncity

laatikko

Viesti Kirjoittaja jkkinnari »

tervehdys,olisko täällätietäjiä/neuvojia. Laatikko 722426,kickdown häippäs ja vaihtaa kaikki 4 vaihdetta alle 40km/h.Ei väliä onko kaasu pohjassa vai tyhjäkäynnillä,vaihdot hiukan töksähtäviä,sulakerasian vieressä vipuhässäkkä ja vaijeri jossa säätö mahdollisuus,mihin tuo säätö vaikuttaa,meneekö laatikolle vaijeria,alipaineletkuja.Alipainepumppu uusittu hiljan,niin auto 220d -94.Laatikon vasemmassa kyljessä on sähköliitin,tämän muistan kun vaihdoin syksyllä öljyt ja suodattimen.Hankala juttu kun nyt ei ole tallia käytettävissä.hyvät ohjeet ja neuvot kullan arvoisia.kiitteleepi hän.jk
kun karkuun juostaan,niin mun jalanjäljet ei oo päällimmäisenä
jkkinnari
Viestit: 36
Liittynyt: 30.9.2005 20:42
Paikkakunta: suncity

Viesti Kirjoittaja jkkinnari »

Eipä ollu tälläkään forumilla laatikko tietäjiä
kun karkuun juostaan,niin mun jalanjäljet ei oo päällimmäisenä
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

No tämä menee arvailuksi :roll: :roll:

Laatikon kylkeen menee yksi alipaineletku semmoselle rasialle, muistaaksen laatikon vasemmalla puolelle / kuskin puolella.

Testaa se pitääkö alipainetta jollakin mittarilla varustetulla alipainepumpulla, meillä on sellainen käsitoiminen alipainepumppu. Jossain vanhemmissa Mersuissa teki just tota jos sieltä oli mennyt kalvo.

Sillä laatikolta tulevalla vaijerilla säädetää ohjauspainetta.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

W123 ja pystäri ainakin vaihtaa heti nelosta silimään jos on kaasuvivustolta lootalle menevä tanko irti, kickdown kuitenkin toimii. Uudemmissa tanko on korvattu vaijerilla, liekö se sitten poikki tai irti sinulla?
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
jkkinnari
Viestit: 36
Liittynyt: 30.9.2005 20:42
Paikkakunta: suncity

Viesti Kirjoittaja jkkinnari »

Laatikolle päin näyttäs menevän ainakin 1 alipaineletkun näköinen,ja se vaijeri siitä sulake rasian vierestä niistä vivuista,meneekö tuo vaijeri laatikon sisään, vai ulkopuolelle johonkin vipuun,olisko tuo irti,siin sulakerasian vieressä on sellainen alumiininen mötikkä mihin menee 2 alipaineletkua,kun niistä imee tai puhaltaa tuntuis pitävän paineen,mutta se vaijeri ja se kalvo(alipaine)siellä laatikossa se varmaan on laatikon sisällä,vaatiiko laatikon irroituksen,ja maksaa omaisuuden????.kiitos vastauksista,lisää saa tulla jk
kun karkuun juostaan,niin mun jalanjäljet ei oo päällimmäisenä
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

mulla tekee tuo 722.3 just nuin kun vaijeri on liian löysällä.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
jkkinnari
Viestit: 36
Liittynyt: 30.9.2005 20:42
Paikkakunta: suncity

Viesti Kirjoittaja jkkinnari »

Tuolla vaijerin kiristämisellä ja löysäämisellä laidasta laitaan ei minkään moista vaikutusta,siksi ajattelin,että olisko irronnut sieltä laatikon päästä,poikki se ei varmaan ole,kun vetämällä ulos päin ei tule muuta kuin sen mitä se sisus ehkä liikkuu,mutta aika näyttää.
kun karkuun juostaan,niin mun jalanjäljet ei oo päällimmäisenä
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Se rasia jonne se alip. putki menee on laatikon ulkopuolella.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
jkkinnari
Viestit: 36
Liittynyt: 30.9.2005 20:42
Paikkakunta: suncity

Viesti Kirjoittaja jkkinnari »

Ammattimies sanoi puhelimessa vian,eikä arvaillut elikkä Jarkko S..Kommentoin lisää kun olen käynyt Käärmelahdessa.Kiitos Jarkolle jo tästä !!!!!
kun karkuun juostaan,niin mun jalanjäljet ei oo päällimmäisenä
jkkinnari
Viestit: 36
Liittynyt: 30.9.2005 20:42
Paikkakunta: suncity

Viesti Kirjoittaja jkkinnari »

Unohtanu tänne laittaa käynnistä,oli kuinka hyvä mies mersun laatikoita laittaan,mutta olkapäitä joutu nosteleen,elikkä ei tienny yhtään mitään.
kun karkuun juostaan,niin mun jalanjäljet ei oo päällimmäisenä
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29118
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Vikamuistissakaan ei ilmeisesti ollut mitään ? :roll:
wiimax.fi
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

jkkinnari kirjoitti:Unohtanu tänne laittaa käynnistä,oli kuinka hyvä mies mersun laatikoita laittaan,mutta olkapäitä joutu nosteleen,elikkä ei tienny yhtään mitään.
Ehdottiko laatikon aukaisua ? Sieltä se vika löytynee jos ei alipaineletkuista tai vaijereista.

Oliko kaasuvivustolta laatikolle menevä vaijeri ehjä tai pääsittekö sitä nosturilla käpisteleen ?
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Jarkko S
P-R-N-D-3-2
Viestit: 49
Liittynyt: 21.5.2006 13:01
Paikkakunta: Käärmelahti

Viesti Kirjoittaja Jarkko S »

C-mallissa on menty vähän huonoon suuntaan kun on sotkettu sähkövempaimia alipaineen ohjaukseen.

Vikaahan tuosta ei löytynyt sillä kertaa :nocando:
jkkinnari
Viestit: 36
Liittynyt: 30.9.2005 20:42
Paikkakunta: suncity

Viesti Kirjoittaja jkkinnari »

dealer kirjoitti:Vikamuistissakaan ei ilmeisesti ollut mitään ? :roll:
Liika vanha kosla testeri ei tunnista noin vanhaa -94
kun karkuun juostaan,niin mun jalanjäljet ei oo päällimmäisenä
jkkinnari
Viestit: 36
Liittynyt: 30.9.2005 20:42
Paikkakunta: suncity

Viesti Kirjoittaja jkkinnari »

Itse oon tullu siihen tulokseen että vika on tuossa speed control modulessa,jota myös sanotaa kikkarin releeksi,vaikka sen nyppää irti,niin mikään ei muutu autossa,kun sais jostain lainaksi,asia selviäis minuutissa,no pitää ostaa uusi 139e,meni suteen tai saveen.Jarkko ei ole tarkoitus vittuilla,mutta ymmärrät kun odotti paljon ja 700km ja koko päivä hukkaan,niin...........
kun karkuun juostaan,niin mun jalanjäljet ei oo päällimmäisenä
jkkinnari
Viestit: 36
Liittynyt: 30.9.2005 20:42
Paikkakunta: suncity

Viesti Kirjoittaja jkkinnari »

XUX63 kirjoitti:
jkkinnari kirjoitti:Unohtanu tänne laittaa käynnistä,oli kuinka hyvä mies mersun laatikoita laittaan,mutta olkapäitä joutu nosteleen,elikkä ei tienny yhtään mitään.
Ehdottiko laatikon aukaisua ? Sieltä se vika löytynee jos ei alipaineletkuista tai vaijereista.

Oliko kaasuvivustolta laatikolle menevä vaijeri ehjä tai pääsittekö sitä nosturilla käpisteleen ?
Kyllä Jarkko otti pohjan auki ja tarkasti vaijerin,ok oli
kun karkuun juostaan,niin mun jalanjäljet ei oo päällimmäisenä
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

jkkinnari kirjoitti:Jarkko ei ole tarkoitus vittuilla,mutta ymmärrät kun odotti paljon ja 700km ja koko päivä hukkaan,niin...........
No toi on meleko reilusti sanottu 8)

Noita ns. "huteja" tulee itsekullekin aina joskus vaikka kuinka päivät pääksytysten ja vuosikausia olisi hommia tehnyt. Sille ei vain kertakaikkiaan voi mitään, potilashan ei juurikaan vaivoistaan kertoile :lol: Joskus täytyy myös vain kylymästi kokeilla jotain, josko siitä olisi apua..... :roll: :roll:

Toivottavasti vika löytyy ja tsemppiä 8)
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Jarkko S
P-R-N-D-3-2
Viestit: 49
Liittynyt: 21.5.2006 13:01
Paikkakunta: Käärmelahti

Viesti Kirjoittaja Jarkko S »

En minä tuosta itseeni ottanut, ottaisi itteenikin päähän samassa tilanteessa.

Toivottavasti vika löytyy, toinenkin samanlainen tapaus oli jossainpäin Suomea, vaan en muista missä.
jkkinnari
Viestit: 36
Liittynyt: 30.9.2005 20:42
Paikkakunta: suncity

Viesti Kirjoittaja jkkinnari »

Kerrompa kun tiedän enempi,on tilaus tavaraa,ja koska nyt kerkeen paikalliseen puotiin.Eläkkellä kun on aina kiire.
kun karkuun juostaan,niin mun jalanjäljet ei oo päällimmäisenä
jkkinnari
Viestit: 36
Liittynyt: 30.9.2005 20:42
Paikkakunta: suncity

Viesti Kirjoittaja jkkinnari »

Hellou,nyt tuli saksan maalta tuo speed control module(117e netto),mutta ei vaikutusta laatikon toimintaan.Alkaa jo v..maan koko mersu mutta eihän kukaan ees rikkinäistä osta,pitääkö tuosta harraste autosta heittää laatikko mersuun jenkit sentäs osaa tehdä automaattilaatikon joka toimii ja on helppo korjata vaikka venäläisellä jakarilla.
kun karkuun juostaan,niin mun jalanjäljet ei oo päällimmäisenä
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

jkkinnari kirjoitti:Hellou,nyt tuli saksan maalta tuo speed control module(117e netto),mutta ei vaikutusta laatikon toimintaan.Alkaa jo v..maan koko mersu mutta eihän kukaan ees rikkinäistä osta,pitääkö tuosta harraste autosta heittää laatikko mersuun jenkit sentäs osaa tehdä automaattilaatikon joka toimii ja on helppo korjata vaikka venäläisellä jakarilla.
Jenkit osaavat tosiaankin tehdä:

-Kestävän laatikon.

-Miellyttävästi käyttäytyvän laatikon.

-Halvalla vahvistettavan ja korjattavan laatikon.

-Hyvän laatikon.

Jenkeillä on ajallisesti ja määrällisesti paljon etumatkaa automaattipuolella, mutta se ei ole mikään selitys. Mersulla olisi paljon opittavaa Amerikan-serkulta. :roll:

Nooh...mersun loota vahvistaa hermoja ja niskalihaksia. :roll:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 voimansiirto”