laatikko
laatikko
tervehdys,olisko täällätietäjiä/neuvojia. Laatikko 722426,kickdown häippäs ja vaihtaa kaikki 4 vaihdetta alle 40km/h.Ei väliä onko kaasu pohjassa vai tyhjäkäynnillä,vaihdot hiukan töksähtäviä,sulakerasian vieressä vipuhässäkkä ja vaijeri jossa säätö mahdollisuus,mihin tuo säätö vaikuttaa,meneekö laatikolle vaijeria,alipaineletkuja.Alipainepumppu uusittu hiljan,niin auto 220d -94.Laatikon vasemmassa kyljessä on sähköliitin,tämän muistan kun vaihdoin syksyllä öljyt ja suodattimen.Hankala juttu kun nyt ei ole tallia käytettävissä.hyvät ohjeet ja neuvot kullan arvoisia.kiitteleepi hän.jk
kun karkuun juostaan,niin mun jalanjäljet ei oo päällimmäisenä
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
No tämä menee arvailuksi
Laatikon kylkeen menee yksi alipaineletku semmoselle rasialle, muistaaksen laatikon vasemmalla puolelle / kuskin puolella.
Testaa se pitääkö alipainetta jollakin mittarilla varustetulla alipainepumpulla, meillä on sellainen käsitoiminen alipainepumppu. Jossain vanhemmissa Mersuissa teki just tota jos sieltä oli mennyt kalvo.
Sillä laatikolta tulevalla vaijerilla säädetää ohjauspainetta.
Laatikon kylkeen menee yksi alipaineletku semmoselle rasialle, muistaaksen laatikon vasemmalla puolelle / kuskin puolella.
Testaa se pitääkö alipainetta jollakin mittarilla varustetulla alipainepumpulla, meillä on sellainen käsitoiminen alipainepumppu. Jossain vanhemmissa Mersuissa teki just tota jos sieltä oli mennyt kalvo.
Sillä laatikolta tulevalla vaijerilla säädetää ohjauspainetta.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Laatikolle päin näyttäs menevän ainakin 1 alipaineletkun näköinen,ja se vaijeri siitä sulake rasian vierestä niistä vivuista,meneekö tuo vaijeri laatikon sisään, vai ulkopuolelle johonkin vipuun,olisko tuo irti,siin sulakerasian vieressä on sellainen alumiininen mötikkä mihin menee 2 alipaineletkua,kun niistä imee tai puhaltaa tuntuis pitävän paineen,mutta se vaijeri ja se kalvo(alipaine)siellä laatikossa se varmaan on laatikon sisällä,vaatiiko laatikon irroituksen,ja maksaa omaisuuden????.kiitos vastauksista,lisää saa tulla jk
kun karkuun juostaan,niin mun jalanjäljet ei oo päällimmäisenä
Tuolla vaijerin kiristämisellä ja löysäämisellä laidasta laitaan ei minkään moista vaikutusta,siksi ajattelin,että olisko irronnut sieltä laatikon päästä,poikki se ei varmaan ole,kun vetämällä ulos päin ei tule muuta kuin sen mitä se sisus ehkä liikkuu,mutta aika näyttää.
kun karkuun juostaan,niin mun jalanjäljet ei oo päällimmäisenä
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Se rasia jonne se alip. putki menee on laatikon ulkopuolella.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Ehdottiko laatikon aukaisua ? Sieltä se vika löytynee jos ei alipaineletkuista tai vaijereista.jkkinnari kirjoitti:Unohtanu tänne laittaa käynnistä,oli kuinka hyvä mies mersun laatikoita laittaan,mutta olkapäitä joutu nosteleen,elikkä ei tienny yhtään mitään.
Oliko kaasuvivustolta laatikolle menevä vaijeri ehjä tai pääsittekö sitä nosturilla käpisteleen ?
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Itse oon tullu siihen tulokseen että vika on tuossa speed control modulessa,jota myös sanotaa kikkarin releeksi,vaikka sen nyppää irti,niin mikään ei muutu autossa,kun sais jostain lainaksi,asia selviäis minuutissa,no pitää ostaa uusi 139e,meni suteen tai saveen.Jarkko ei ole tarkoitus vittuilla,mutta ymmärrät kun odotti paljon ja 700km ja koko päivä hukkaan,niin...........
kun karkuun juostaan,niin mun jalanjäljet ei oo päällimmäisenä
Kyllä Jarkko otti pohjan auki ja tarkasti vaijerin,ok oliXUX63 kirjoitti:Ehdottiko laatikon aukaisua ? Sieltä se vika löytynee jos ei alipaineletkuista tai vaijereista.jkkinnari kirjoitti:Unohtanu tänne laittaa käynnistä,oli kuinka hyvä mies mersun laatikoita laittaan,mutta olkapäitä joutu nosteleen,elikkä ei tienny yhtään mitään.
Oliko kaasuvivustolta laatikolle menevä vaijeri ehjä tai pääsittekö sitä nosturilla käpisteleen ?
kun karkuun juostaan,niin mun jalanjäljet ei oo päällimmäisenä
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
No toi on meleko reilusti sanottujkkinnari kirjoitti:Jarkko ei ole tarkoitus vittuilla,mutta ymmärrät kun odotti paljon ja 700km ja koko päivä hukkaan,niin...........
Noita ns. "huteja" tulee itsekullekin aina joskus vaikka kuinka päivät pääksytysten ja vuosikausia olisi hommia tehnyt. Sille ei vain kertakaikkiaan voi mitään, potilashan ei juurikaan vaivoistaan kertoile Joskus täytyy myös vain kylymästi kokeilla jotain, josko siitä olisi apua.....
Toivottavasti vika löytyy ja tsemppiä
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Hellou,nyt tuli saksan maalta tuo speed control module(117e netto),mutta ei vaikutusta laatikon toimintaan.Alkaa jo v..maan koko mersu mutta eihän kukaan ees rikkinäistä osta,pitääkö tuosta harraste autosta heittää laatikko mersuun jenkit sentäs osaa tehdä automaattilaatikon joka toimii ja on helppo korjata vaikka venäläisellä jakarilla.
kun karkuun juostaan,niin mun jalanjäljet ei oo päällimmäisenä
Jenkit osaavat tosiaankin tehdä:jkkinnari kirjoitti:Hellou,nyt tuli saksan maalta tuo speed control module(117e netto),mutta ei vaikutusta laatikon toimintaan.Alkaa jo v..maan koko mersu mutta eihän kukaan ees rikkinäistä osta,pitääkö tuosta harraste autosta heittää laatikko mersuun jenkit sentäs osaa tehdä automaattilaatikon joka toimii ja on helppo korjata vaikka venäläisellä jakarilla.
-Kestävän laatikon.
-Miellyttävästi käyttäytyvän laatikon.
-Halvalla vahvistettavan ja korjattavan laatikon.
-Hyvän laatikon.
Jenkeillä on ajallisesti ja määrällisesti paljon etumatkaa automaattipuolella, mutta se ei ole mikään selitys. Mersulla olisi paljon opittavaa Amerikan-serkulta.
Nooh...mersun loota vahvistaa hermoja ja niskalihaksia.