skerpeleen S203
kai sulla jo aski on ollu vikatilassa?? huuhtelu-öljynvaihdot vois olla siihenki ehkä paikallaan onko teillä ollu piuhat pahasti mutkalla jos softasta jäi parhaat herkut piuhan sisään en minä nuista softauksista ymmärrä MITÄÄN mut hassulta kuulostaa et noinkin voi käydä (tähän ei tarvi mitään kommentoida,kunhan huutelen )
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Tapsahan jo kommentoi että oli töpännyt ohjelmaa tehdessä. Helposti unohtuu joku kohta muuttaa, jos ei järjestelmällisesti käy "listaa" läpi.Terho P kirjoitti:kai sulla jo aski on ollu vikatilassa?? huuhtelu-öljynvaihdot vois olla siihenki ehkä paikallaan onko teillä ollu piuhat pahasti mutkalla jos softasta jäi parhaat herkut piuhan sisään en minä nuista softauksista ymmärrä MITÄÄN mut hassulta kuulostaa et noinkin voi käydä (tähän ei tarvi mitään kommentoida,kunhan huutelen )
S210 220 CDI -02
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Seuraavaksi softataan Kaappijovihava kirjoitti:Koejao varattu
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Auto meni tänäaamuna fiksaamoon sisäpuhdistusta ja otsonointia varten. Valmista pitäisi olla huomenna. Sen enempää rikki se ei kaiketi ole kuin ostohetkelläkään. Huolia toki on... ja muutenkin kuin auton osalta. Kulutusta en ole mittaillut kuin mitä ajotietokone näyttää, sekalaisessa ajossa näyttää 6-8 litran väliltä olevia lukemia.Juhanit kirjoitti:Tämä aihe on ollutkin jo huolestuttavan pitkään hiljaa...
Mitäs Eldon 203:lle kuuluu? Joko se on jostain rikki tai onko muita pikkuhuolia tai huoltokuulumisia? Kulutus?
Eiköhän tuo vaikka nyt viikonloppuna onnistu, ollaanpa yhteydessä. Jos on ajokunnossa...Juhanit kirjoitti:Millonkahan sitä sattuis olemaan joutilaana ja ajokunnossa niin käytäs kojeajolla...??
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
No niin, auto on saatu takaisin fiksaamosta ja kyllähän ne sisätilat raitistui ja puhdistui. Toivotaan etteivät hajut palaa. Lisäksi tänään Tapsa suoritti hieman asennuksia eli auto oli hetken aikaa rattia vajaa kun toimiva viiksi saatiin huonosti toimivan tilalle.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Moi,
Auton kiihtyvyys tasakaaasulta 60 -90 km/h? ja kolmosella, jos vaan automaatti antaa sen tehdä, mutta tuskin. Kiitos!
3,5 s.?
Kulkeeko auto nyt säädön jälkeen paremmin kuin aiempi S210 220 cdi?
Mutta tosiaan, kuten olet rivien välistä todennut 210 on tietysti enemmän AUTON tuntuinen äänieristyksen ja laivamaisuuden kautta. 203 on kyllä näppärä ja helposti hallittavissa pienissäkin tiloissa. 210 kunniaksi on todettava, että W210 on ollut ehkä kaikista paras mersu uutena, joilla olen taksia ajanut-se oli niin hiljainen ja jämäkkä-ei jättänyt uutena paljon toivomisen varaa. Massa ja koko antaa vakautta! W204:sellakaan ei ollut mitään jakoa haastaa 2000-mallin W210 200 cdi:tä ylellisyydessään. Suurin ero löytyi melun oslata rengasäänistä, jotka olivat W204:sessa huomattavat, vaikka sitä mainostettiin kovasti hiljaiseksi. Eli aika ristiriitaiset tunteet on W210 kohtaan-uutena kuin unelma, mutta vanhana korin yms. puolesta hieman arvaamaton. Väittäisin W210 jopa paremman tuntuiseksi autoksi kuin W211.
Auton kiihtyvyys tasakaaasulta 60 -90 km/h? ja kolmosella, jos vaan automaatti antaa sen tehdä, mutta tuskin. Kiitos!
3,5 s.?
Kulkeeko auto nyt säädön jälkeen paremmin kuin aiempi S210 220 cdi?
Mutta tosiaan, kuten olet rivien välistä todennut 210 on tietysti enemmän AUTON tuntuinen äänieristyksen ja laivamaisuuden kautta. 203 on kyllä näppärä ja helposti hallittavissa pienissäkin tiloissa. 210 kunniaksi on todettava, että W210 on ollut ehkä kaikista paras mersu uutena, joilla olen taksia ajanut-se oli niin hiljainen ja jämäkkä-ei jättänyt uutena paljon toivomisen varaa. Massa ja koko antaa vakautta! W204:sellakaan ei ollut mitään jakoa haastaa 2000-mallin W210 200 cdi:tä ylellisyydessään. Suurin ero löytyi melun oslata rengasäänistä, jotka olivat W204:sessa huomattavat, vaikka sitä mainostettiin kovasti hiljaiseksi. Eli aika ristiriitaiset tunteet on W210 kohtaan-uutena kuin unelma, mutta vanhana korin yms. puolesta hieman arvaamaton. Väittäisin W210 jopa paremman tuntuiseksi autoksi kuin W211.
Muutamissa ajamissani W211:ssä on ohjaus ollut oudon tahmea. Ikäänkuin rattiakselin laakereissa olisi rasvan sijasta tervaa tjsp. Onko tuo nyt sitten se joku raparperiohjaus vai mikä parametrijuttu liekään?kardaani kirjoitti:Väittäisin W210 jopa paremman tuntuiseksi autoksi kuin W211.
Itse olen pitänyt kovasti C-mersuista. On jotenkin minun pieneen siroon kätöseeni istuvampi kuin nuo E-kopat
Kiihtyvyyksiä en ole mittaillut, mutta pitääpä vaikka Xuxin kanssa joskus mittailla RaceChronolla tuo 60-90, jos Xuxilla vielä on se softa...?kardaani kirjoitti:Moi,
Auton kiihtyvyys tasakaaasulta 60 -90 km/h? ja kolmosella, jos vaan automaatti antaa sen tehdä, mutta tuskin. Kiitos!
3,5 s.?
Kulkeeko auto nyt säädön jälkeen paremmin kuin aiempi S210 220 cdi?
Kulku on perstuntumalla nyt selkeästi parempaa kuin edellisellä eemeli 220:llä, ja niinhän sen pitää ollakin.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Piku näppäilyt niin sillä tavalla se käy...Aki P kirjoitti:Olipa tutun näkönen viiksi ja tutun näkönen seppä.
Kiitokset vielä Tapsalle eilisestä konsultoinnista Ylivieskan suunnassa, säästy 2minuutin työllä noin 800€ auton korjauskuluissa
tästä jonkun verran luurissa rupateltiin ja hyvä että meni kavilun mukaan
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
w203 270cdi menee vakiona 60-90 välin 3,5s, mutta en tiedä sitten jos kolmosellakardaani kirjoitti:Moi,
Auton kiihtyvyys tasakaaasulta 60 -90 km/h? ja kolmosella, jos vaan automaatti antaa sen tehdä, mutta tuskin. Kiitos!
3,5 s.?
Kulkeeko auto nyt säädön jälkeen paremmin kuin aiempi S210 220 cdi?
Mutta tosiaan, kuten olet rivien välistä todennut 210 on tietysti enemmän AUTON tuntuinen äänieristyksen ja laivamaisuuden kautta. 203 on kyllä näppärä ja helposti hallittavissa pienissäkin tiloissa. 210 kunniaksi on todettava, että W210 on ollut ehkä kaikista paras mersu uutena, joilla olen taksia ajanut-se oli niin hiljainen ja jämäkkä-ei jättänyt uutena paljon toivomisen varaa. Massa ja koko antaa vakautta! W204:sellakaan ei ollut mitään jakoa haastaa 2000-mallin W210 200 cdi:tä ylellisyydessään. Suurin ero löytyi melun oslata rengasäänistä, jotka olivat W204:sessa huomattavat, vaikka sitä mainostettiin kovasti hiljaiseksi. Eli aika ristiriitaiset tunteet on W210 kohtaan-uutena kuin unelma, mutta vanhana korin yms. puolesta hieman arvaamaton. Väittäisin W210 jopa paremman tuntuiseksi autoksi kuin W211.
Ja kiitokset myös kuusen alleCDI203 kirjoitti:Piku näppäilyt niin sillä tavalla se käy...Aki P kirjoitti:Olipa tutun näkönen viiksi ja tutun näkönen seppä.
Kiitokset vielä Tapsalle eilisestä konsultoinnista Ylivieskan suunnassa, säästy 2minuutin työllä noin 800€ auton korjauskuluissa
tästä jonkun verran luurissa rupateltiin ja hyvä että meni kavilun mukaan
Tänään vajaa sata km sekalaista ajelua kaupungissa ja hieman maaseudullakin, ajotietokone näytti 7,2 litran keskikulutusta. Tuohon kun lisää sen 0,5...1 litraa minkä näyttö valehtelee niin saadaan ehkäpä sellainen 8 litran todellinen keskikulutus. En osaa sanoa onko se sitten normaalia luokkaa vai ei mutta sillä nyt ei juuri merkitystä ole kun nyt sentään alle kympin vie kuitenkin.
Pari huomiota nyt kun enemmän on ajellut. Tuulilasi on surkeassa kunnossa, sen huomaa nyt aurinkoa vasten ajellessa että pikku naarmua on todella paljon. Lisäksi lasi on alkanut halkeamaan hanttimiehen puolelta mutta ei vielä kovin pitkällä. No, jos tämä jää pitempiaikaiseksi ajokiksi niin lasin vaihto tullenee jossain vaiheessa ajankohtaiseksi. Toinen huomiota vaativa asia on jarrulevyn kierous (ehkä takalevy), tuntee selkeästi jarrutettaessa. Väykyssä oli muuten sama juttu.
Muuten auto tuntuu ihan ok ajokilta, jo aiemmin mainittu kojetaulun resonointi ja nitinä ottaa kyllä hiukan pattiin mutta siihenkin kaiketi tottunee...
Pari huomiota nyt kun enemmän on ajellut. Tuulilasi on surkeassa kunnossa, sen huomaa nyt aurinkoa vasten ajellessa että pikku naarmua on todella paljon. Lisäksi lasi on alkanut halkeamaan hanttimiehen puolelta mutta ei vielä kovin pitkällä. No, jos tämä jää pitempiaikaiseksi ajokiksi niin lasin vaihto tullenee jossain vaiheessa ajankohtaiseksi. Toinen huomiota vaativa asia on jarrulevyn kierous (ehkä takalevy), tuntee selkeästi jarrutettaessa. Väykyssä oli muuten sama juttu.
Muuten auto tuntuu ihan ok ajokilta, jo aiemmin mainittu kojetaulun resonointi ja nitinä ottaa kyllä hiukan pattiin mutta siihenkin kaiketi tottunee...
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Samanlaista lukemaa näytti E 320 CDI:kin sunnuntaiajelulla tänään.Eldorado kirjoitti:Tänään vajaa sata km sekalaista ajelua kaupungissa ja hieman maaseudullakin, ajotietokone näytti 7,2 litran keskikulutusta.
Tosin välillä poljettiinkin niin, että eukon huomio kiinnittyi Nokia Lumian peleistä liikenteeseen ja ajotapani moittimiseen
Tämän "vectran" kulutusmittari näyttänee suunnilleen oikein.Eldorado kirjoitti:Tuohon kun lisää sen 0,5...1 litraa minkä näyttö valehtelee.....
Ei se ainakaan kulutuslukemia kaunistele, joka on sinänsä hyvä asia ja ohjaa aktiivisemmin taloudellisempaan ajotapaan.
Ovatko kaikki 203:t olleet edes uutena samalla tavoin äänieristettyjä?
Ainakin seuraajaansa eri malleissa on selkeitä eroja äänieristyksessä. Viikko sitten hämmästelin tuttavani kanssa miksi hänen alle 1000 km ajetussa uudessa työsuhdeautossaan (myös S204) nastaääni kuluu niin paljon selvemmin kuin tuossa minun nelivuotiaassa?
Renkaina molemmissa samanlaiset ja samankokoiset Kontiaiset samanlaisilla kanttinastoilla. Ja molemmat rengassarjat pyörivät ensimmäistä talveaan.
Ainakin seuraajaansa eri malleissa on selkeitä eroja äänieristyksessä. Viikko sitten hämmästelin tuttavani kanssa miksi hänen alle 1000 km ajetussa uudessa työsuhdeautossaan (myös S204) nastaääni kuluu niin paljon selvemmin kuin tuossa minun nelivuotiaassa?
Renkaina molemmissa samanlaiset ja samankokoiset Kontiaiset samanlaisilla kanttinastoilla. Ja molemmat rengassarjat pyörivät ensimmäistä talveaan.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Jaa voikos se pelkkä ruoste aiheuttaa sellaista nypytystä jarruttaessa..?laineracing kirjoitti:Harvoin takalevy on kiero vaan ruosteessa. Sisäpinnalta.
Ainakin kaikki autolla ajaneet ovat tuominneet aiheuttajaksi kieron jarrulevyn. Ja eikös nämä mene kieroksi kuulemma tosi helposti.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Moro,
Jos on mäntä jumissa, niin toinen puoli ruostuu. Sitten se vähäinenkin kierous tuntuu paljon enemmän polkimessa / ahterissa, kun toinen mäntä ei anna perään. Jos männät liikkuvat liukkaasti, ne antavät pienen heiton anteeksi toisen painuessa sisään ja toisen tullessa ulos.
t.
Risto
Jos on mäntä jumissa, niin toinen puoli ruostuu. Sitten se vähäinenkin kierous tuntuu paljon enemmän polkimessa / ahterissa, kun toinen mäntä ei anna perään. Jos männät liikkuvat liukkaasti, ne antavät pienen heiton anteeksi toisen painuessa sisään ja toisen tullessa ulos.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Noin 100% tapauksissa ollu ruostetta jarruissa,ja oon jokusen joutunu jo.töissä vaihtaan. Voin olla väärässäkin,tää o vaaa tämmöstä.nettiarvuuttelua....Eldorado kirjoitti:Jaa voikos se pelkkä ruoste aiheuttaa sellaista nypytystä jarruttaessa..?laineracing kirjoitti:Harvoin takalevy on kiero vaan ruosteessa. Sisäpinnalta.
Ainakin kaikki autolla ajaneet ovat tuominneet aiheuttajaksi kieron jarrulevyn. Ja eikös nämä mene kieroksi kuulemma tosi helposti.
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Monasti jarrupalat ovat päistään kiinni ja kevyessä jarrutuksessa eivät liiku, sit on mäntä jumissa ja levyt ruosteessa eli huollon puutetta
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Auttaako tähän jos käy muutaman kerran "herkistelemässä" jarruja eli vetää kovasta vauhdista kunnolla pysähdyksiin...?Lucky-Dog kirjoitti:Monasti jarrupalat ovat päistään kiinni ja kevyessä jarrutuksessa eivät liiku, sit on mäntä jumissa ja levyt ruosteessa eli huollon puutetta
Toki pitänee jossain vaiheessa tsekkauttaa nuo jarrut, voihan siellä olla jotain vaihdettavaakin.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Ei, jos ne ovat päistään kiinni.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Ei on entistä enemän jumissa ja vielä toden näköisemmin ne levyt kierona, herkisteltyä saa kun putsaa paikatEldorado kirjoitti:Auttaako tähän jos käy muutaman kerran "herkistelemässä" jarruja eli vetää kovasta vauhdista kunnolla pysähdyksiin...?Lucky-Dog kirjoitti:Monasti jarrupalat ovat päistään kiinni ja kevyessä jarrutuksessa eivät liiku, sit on mäntä jumissa ja levyt ruosteessa eli huollon puutetta
Toki pitänee jossain vaiheessa tsekkauttaa nuo jarrut, voihan siellä olla jotain vaihdettavaakin.
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ruostumisen takia jarrulevyn sisäpinnalta voi irrota sellaisia siivuja ruosteen johdosta ja silloin kyllä jumputtaa.Eldorado kirjoitti:Jaa voikos se pelkkä ruoste aiheuttaa sellaista nypytystä jarruttaessa..?laineracing kirjoitti:Harvoin takalevy on kiero vaan ruosteessa. Sisäpinnalta.
Ainakin kaikki autolla ajaneet ovat tuominneet aiheuttajaksi kieron jarrulevyn. Ja eikös nämä mene kieroksi kuulemma tosi helposti.