skerpeleen S203

Vastaa Viestiin
Avatar
stanger
Tolokun mies
Viestit: 2068
Liittynyt: 30.9.2005 16:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

Kerroppa Eldo käytännön kokemuksia C:eestä, Softattuna vs. orkis softalla :?:

(toki kunhan eka itsekkin asian tiimoilta viisastut :wink: )
BMW E31 V12
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

kai sulla jo aski on ollu vikatilassa?? huuhtelu-öljynvaihdot vois olla siihenki ehkä paikallaan :roll: onko teillä ollu piuhat pahasti mutkalla jos softasta jäi parhaat herkut piuhan sisään :shock: en minä nuista softauksista ymmärrä MITÄÄN mut hassulta kuulostaa et noinkin voi käydä (tähän ei tarvi mitään kommentoida,kunhan huutelen :wink: )
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Eldorado kirjoitti:Tästähän saattaapi tulla jopa ajoauto... :P
Ennenaikainen lausunto, jopa Eldolta :D

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
MatKa
Viestit: 314
Liittynyt: 25.3.2006 12:20
Paikkakunta: Oulun kupeessa

Viesti Kirjoittaja MatKa »

Terho P kirjoitti:kai sulla jo aski on ollu vikatilassa?? huuhtelu-öljynvaihdot vois olla siihenki ehkä paikallaan :roll: onko teillä ollu piuhat pahasti mutkalla jos softasta jäi parhaat herkut piuhan sisään :shock: en minä nuista softauksista ymmärrä MITÄÄN mut hassulta kuulostaa et noinkin voi käydä (tähän ei tarvi mitään kommentoida,kunhan huutelen :wink: )
Tapsahan jo kommentoi että oli töpännyt ohjelmaa tehdessä. :nerd: Helposti unohtuu joku kohta muuttaa, jos ei järjestelmällisesti käy "listaa" läpi.
S210 220 CDI -02
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

jovihava kirjoitti:Koejao varattu :lippu:
Seuraavaksi softataan Kaappi :!:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Löytyskö tosiaan Kaappiin passelia virisoftaa :niinpaniin:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Juhanit
Viestit: 1411
Liittynyt: 27.4.2008 7:47

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

Tämä aihe on ollutkin jo huolestuttavan pitkään hiljaa...
Mitäs Eldon 203:lle kuuluu? Joko se on jostain rikki tai onko muita pikkuhuolia tai huoltokuulumisia? Kulutus?

Millonkahan sitä sattuis olemaan joutilaana ja ajokunnossa niin käytäs kojeajolla...??
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Juhanit kirjoitti:Tämä aihe on ollutkin jo huolestuttavan pitkään hiljaa...
Mitäs Eldon 203:lle kuuluu? Joko se on jostain rikki tai onko muita pikkuhuolia tai huoltokuulumisia? Kulutus?
Auto meni tänäaamuna fiksaamoon sisäpuhdistusta ja otsonointia varten. Valmista pitäisi olla huomenna. Sen enempää rikki se ei kaiketi ole kuin ostohetkelläkään. Huolia toki on... ja muutenkin kuin auton osalta. :oops: :lol: Kulutusta en ole mittaillut kuin mitä ajotietokone näyttää, sekalaisessa ajossa näyttää 6-8 litran väliltä olevia lukemia.

Juhanit kirjoitti:Millonkahan sitä sattuis olemaan joutilaana ja ajokunnossa niin käytäs kojeajolla...??
Eiköhän tuo vaikka nyt viikonloppuna onnistu, ollaanpa yhteydessä. Jos on ajokunnossa... :wink: :lol:
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

No niin, auto on saatu takaisin fiksaamosta ja kyllähän ne sisätilat raitistui ja puhdistui. Toivotaan etteivät hajut palaa. Lisäksi tänään Tapsa suoritti hieman asennuksia eli auto oli hetken aikaa rattia vajaa kun toimiva viiksi saatiin huonosti toimivan tilalle. :)

Kuva
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Moi,
Auton kiihtyvyys tasakaaasulta 60 -90 km/h? ja kolmosella, jos vaan automaatti antaa sen tehdä, mutta tuskin. Kiitos!

3,5 s.?

Kulkeeko auto nyt säädön jälkeen paremmin kuin aiempi S210 220 cdi?

Mutta tosiaan, kuten olet rivien välistä todennut 210 on tietysti enemmän AUTON tuntuinen äänieristyksen ja laivamaisuuden kautta. 203 on kyllä näppärä ja helposti hallittavissa pienissäkin tiloissa. 210 kunniaksi on todettava, että W210 on ollut ehkä kaikista paras mersu uutena, joilla olen taksia ajanut-se oli niin hiljainen ja jämäkkä-ei jättänyt uutena paljon toivomisen varaa. Massa ja koko antaa vakautta! W204:sellakaan ei ollut mitään jakoa haastaa 2000-mallin W210 200 cdi:tä ylellisyydessään. Suurin ero löytyi melun oslata rengasäänistä, jotka olivat W204:sessa huomattavat, vaikka sitä mainostettiin kovasti hiljaiseksi. Eli aika ristiriitaiset tunteet on W210 kohtaan-uutena kuin unelma, mutta vanhana korin yms. puolesta hieman arvaamaton. Väittäisin W210 jopa paremman tuntuiseksi autoksi kuin W211.
Juhanit
Viestit: 1411
Liittynyt: 27.4.2008 7:47

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

kardaani kirjoitti:Väittäisin W210 jopa paremman tuntuiseksi autoksi kuin W211.
Muutamissa ajamissani W211:ssä on ohjaus ollut oudon tahmea. Ikäänkuin rattiakselin laakereissa olisi rasvan sijasta tervaa tjsp. Onko tuo nyt sitten se joku raparperiohjaus vai mikä parametrijuttu liekään?

Itse olen pitänyt kovasti C-mersuista. On jotenkin minun pieneen siroon kätöseeni istuvampi kuin nuo E-kopat :D
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

kardaani kirjoitti:Moi,
Auton kiihtyvyys tasakaaasulta 60 -90 km/h? ja kolmosella, jos vaan automaatti antaa sen tehdä, mutta tuskin. Kiitos!

3,5 s.?

Kulkeeko auto nyt säädön jälkeen paremmin kuin aiempi S210 220 cdi?
Kiihtyvyyksiä en ole mittaillut, mutta pitääpä vaikka Xuxin kanssa joskus mittailla RaceChronolla tuo 60-90, jos Xuxilla vielä on se softa...?

Kulku on perstuntumalla nyt selkeästi parempaa kuin edellisellä eemeli 220:llä, ja niinhän sen pitää ollakin.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Olipa tutun näkönen viiksi ja tutun näkönen seppä.

Kiitokset vielä Tapsalle eilisestä konsultoinnista Ylivieskan suunnassa, säästy 2minuutin työllä noin 800€ auton korjauskuluissa :halm: :halm:
Avatar
Harald
Viestit: 270
Liittynyt: 21.11.2007 11:52
Paikkakunta: Utsjoelta etelään

Viesti Kirjoittaja Harald »

Jätkät kuuntelee Radio Nostalgiaa. 8)

Onnea, Eldo, uudesta vaunusta. :ope:
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Aki P kirjoitti:Olipa tutun näkönen viiksi ja tutun näkönen seppä.

Kiitokset vielä Tapsalle eilisestä konsultoinnista Ylivieskan suunnassa, säästy 2minuutin työllä noin 800€ auton korjauskuluissa :halm: :halm:
Piku näppäilyt niin sillä tavalla se käy... ;)
tästä jonkun verran luurissa rupateltiin ja hyvä että meni kavilun mukaan :)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
xin811
Viestit: 656
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

Viesti Kirjoittaja xin811 »

kardaani kirjoitti:Moi,
Auton kiihtyvyys tasakaaasulta 60 -90 km/h? ja kolmosella, jos vaan automaatti antaa sen tehdä, mutta tuskin. Kiitos!

3,5 s.?

Kulkeeko auto nyt säädön jälkeen paremmin kuin aiempi S210 220 cdi?

Mutta tosiaan, kuten olet rivien välistä todennut 210 on tietysti enemmän AUTON tuntuinen äänieristyksen ja laivamaisuuden kautta. 203 on kyllä näppärä ja helposti hallittavissa pienissäkin tiloissa. 210 kunniaksi on todettava, että W210 on ollut ehkä kaikista paras mersu uutena, joilla olen taksia ajanut-se oli niin hiljainen ja jämäkkä-ei jättänyt uutena paljon toivomisen varaa. Massa ja koko antaa vakautta! W204:sellakaan ei ollut mitään jakoa haastaa 2000-mallin W210 200 cdi:tä ylellisyydessään. Suurin ero löytyi melun oslata rengasäänistä, jotka olivat W204:sessa huomattavat, vaikka sitä mainostettiin kovasti hiljaiseksi. Eli aika ristiriitaiset tunteet on W210 kohtaan-uutena kuin unelma, mutta vanhana korin yms. puolesta hieman arvaamaton. Väittäisin W210 jopa paremman tuntuiseksi autoksi kuin W211.
w203 270cdi menee vakiona 60-90 välin 3,5s, mutta en tiedä sitten jos kolmosella :?
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

CDI203 kirjoitti:
Aki P kirjoitti:Olipa tutun näkönen viiksi ja tutun näkönen seppä.

Kiitokset vielä Tapsalle eilisestä konsultoinnista Ylivieskan suunnassa, säästy 2minuutin työllä noin 800€ auton korjauskuluissa :halm: :halm:
Piku näppäilyt niin sillä tavalla se käy... ;)
tästä jonkun verran luurissa rupateltiin ja hyvä että meni kavilun mukaan :)
Ja kiitokset myös kuusen alle :idea:
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Tänään vajaa sata km sekalaista ajelua kaupungissa ja hieman maaseudullakin, ajotietokone näytti 7,2 litran keskikulutusta. Tuohon kun lisää sen 0,5...1 litraa minkä näyttö valehtelee niin saadaan ehkäpä sellainen 8 litran todellinen keskikulutus. En osaa sanoa onko se sitten normaalia luokkaa vai ei mutta sillä nyt ei juuri merkitystä ole kun nyt sentään alle kympin vie kuitenkin. :lol:

Pari huomiota nyt kun enemmän on ajellut. Tuulilasi on surkeassa kunnossa, sen huomaa nyt aurinkoa vasten ajellessa että pikku naarmua on todella paljon. Lisäksi lasi on alkanut halkeamaan hanttimiehen puolelta mutta ei vielä kovin pitkällä. No, jos tämä jää pitempiaikaiseksi ajokiksi niin lasin vaihto tullenee jossain vaiheessa ajankohtaiseksi. Toinen huomiota vaativa asia on jarrulevyn kierous (ehkä takalevy), tuntee selkeästi jarrutettaessa. Väykyssä oli muuten sama juttu.

Muuten auto tuntuu ihan ok ajokilta, jo aiemmin mainittu kojetaulun resonointi ja nitinä ottaa kyllä hiukan pattiin mutta siihenkin kaiketi tottunee... :roll:
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Eldorado kirjoitti:Tänään vajaa sata km sekalaista ajelua kaupungissa ja hieman maaseudullakin, ajotietokone näytti 7,2 litran keskikulutusta.
Samanlaista lukemaa näytti E 320 CDI:kin sunnuntaiajelulla tänään.
Tosin välillä poljettiinkin niin, että eukon huomio kiinnittyi Nokia Lumian peleistä liikenteeseen ja ajotapani moittimiseen :D

Eldorado kirjoitti:Tuohon kun lisää sen 0,5...1 litraa minkä näyttö valehtelee.....
Tämän "vectran" kulutusmittari näyttänee suunnilleen oikein.
Ei se ainakaan kulutuslukemia kaunistele, joka on sinänsä hyvä asia ja ohjaa aktiivisemmin taloudellisempaan ajotapaan.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
740 GLE
Viestit: 2650
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Ovatko kaikki 203:t olleet edes uutena samalla tavoin äänieristettyjä?

Ainakin seuraajaansa eri malleissa on selkeitä eroja äänieristyksessä. Viikko sitten hämmästelin tuttavani kanssa miksi hänen alle 1000 km ajetussa uudessa työsuhdeautossaan (myös S204) nastaääni kuluu niin paljon selvemmin kuin tuossa minun nelivuotiaassa?

Renkaina molemmissa samanlaiset ja samankokoiset Kontiaiset samanlaisilla kanttinastoilla. Ja molemmat rengassarjat pyörivät ensimmäistä talveaan.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
karvine
Teräshermo
Viestit: 783
Liittynyt: 29.9.2005 23:23

Viesti Kirjoittaja karvine »

parin sarjan kokemuksella sanoisin että conti on ainakin uutena todella äänekäs ennen kuin nastat asettuu kunnolla.
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Harvoin takalevy on kiero vaan ruosteessa. Sisäpinnalta.
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

laineracing kirjoitti:Harvoin takalevy on kiero vaan ruosteessa. Sisäpinnalta.
Jaa voikos se pelkkä ruoste aiheuttaa sellaista nypytystä jarruttaessa..?

Ainakin kaikki autolla ajaneet ovat tuominneet aiheuttajaksi kieron jarrulevyn. Ja eikös nämä mene kieroksi kuulemma tosi helposti.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Moro,

Jos on mäntä jumissa, niin toinen puoli ruostuu. Sitten se vähäinenkin kierous tuntuu paljon enemmän polkimessa / ahterissa, kun toinen mäntä ei anna perään. Jos männät liikkuvat liukkaasti, ne antavät pienen heiton anteeksi toisen painuessa sisään ja toisen tullessa ulos.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Eldorado kirjoitti:
laineracing kirjoitti:Harvoin takalevy on kiero vaan ruosteessa. Sisäpinnalta.
Jaa voikos se pelkkä ruoste aiheuttaa sellaista nypytystä jarruttaessa..?

Ainakin kaikki autolla ajaneet ovat tuominneet aiheuttajaksi kieron jarrulevyn. Ja eikös nämä mene kieroksi kuulemma tosi helposti.
Noin 100% tapauksissa ollu ruostetta jarruissa,ja oon jokusen joutunu jo.töissä vaihtaan. Voin olla väärässäkin,tää o vaaa tämmöstä.nettiarvuuttelua....
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Monasti jarrupalat ovat päistään kiinni ja kevyessä jarrutuksessa eivät liiku, sit on mäntä jumissa ja levyt ruosteessa eli huollon puutetta 8)
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Lucky-Dog kirjoitti:Monasti jarrupalat ovat päistään kiinni ja kevyessä jarrutuksessa eivät liiku, sit on mäntä jumissa ja levyt ruosteessa eli huollon puutetta 8)
Auttaako tähän jos käy muutaman kerran "herkistelemässä" jarruja eli vetää kovasta vauhdista kunnolla pysähdyksiin...? :lol:

Toki pitänee jossain vaiheessa tsekkauttaa nuo jarrut, voihan siellä olla jotain vaihdettavaakin.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Ei, jos ne ovat päistään kiinni.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Eldorado kirjoitti:
Lucky-Dog kirjoitti:Monasti jarrupalat ovat päistään kiinni ja kevyessä jarrutuksessa eivät liiku, sit on mäntä jumissa ja levyt ruosteessa eli huollon puutetta 8)
Auttaako tähän jos käy muutaman kerran "herkistelemässä" jarruja eli vetää kovasta vauhdista kunnolla pysähdyksiin...? :lol:

Toki pitänee jossain vaiheessa tsekkauttaa nuo jarrut, voihan siellä olla jotain vaihdettavaakin.
Ei on entistä enemän jumissa ja vielä toden näköisemmin ne levyt kierona, herkisteltyä saa kun putsaa paikat
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Eldorado kirjoitti:
laineracing kirjoitti:Harvoin takalevy on kiero vaan ruosteessa. Sisäpinnalta.
Jaa voikos se pelkkä ruoste aiheuttaa sellaista nypytystä jarruttaessa..?

Ainakin kaikki autolla ajaneet ovat tuominneet aiheuttajaksi kieron jarrulevyn. Ja eikös nämä mene kieroksi kuulemma tosi helposti.
Ruostumisen takia jarrulevyn sisäpinnalta voi irrota sellaisia siivuja ruosteen johdosta ja silloin kyllä jumputtaa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170, sedan, farmari, avo”