M271 moottorin kompressorin öljyt
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
M271 moottorin kompressorin öljyt
Onko M271 moottorissakin kompressorissa omat öljyt, kuten M111 moottorissa, vai voiteleeko moottoriöljy kompressorin?
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
Mun mielestä on yksi roppu mistä imastaan öljyt pois ja laitetaan sisälle.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Ja tuossaki tarkkana... Jäsen Sergey sano et kaikissa kompuroissa ei oo roppua... Koskee lähinnä vanhempia vehkeitä, mut onpahan ainaki varoitettu ettei tuu yllätyksenä... Sulla tais olla se 230, siinä on M62... 180 ja 200 on M45:lla...nix0n kirjoitti:Mun mielestä on yksi roppu mistä imastaan öljyt pois ja laitetaan sisälle.
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Mut kunhan ite pääsen tosi toimiin ton katiskan kans nii vois vaikka kunnon kuvallisen reportaasin kirjootella siitä, nii muutki tietää miten homma etenee...
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
Alla olevan linkin takaa löytyvästä sivustosta selviää pari pointtia. Eli tyhjennysproppua ei ole tuossa M45 ahtimessa vaan imuhommiksi menee ja toinen tärkeä tieto on, että M271 moottorissa Eatonin M45 ahtimeen menee öljyä 135ml.
http://www.eaton.com/Eaton/ProductsServ ... rgers/FAQ/
http://www.eaton.com/Eaton/ProductsServ ... rgers/FAQ/
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Siis sinnehän menee mun käsityksen mukaan enempi öljyä entä toi 1,35 desiä... Tuon saman listan oon lukenu itekki... Mut voihan se olla et tuohon dixonin isompaan ahtimeen meniki se 1,8 tai jotain sinnepäin kun se siitä kerran mainitsi... Mut täyttöroppuun asti ajattelin täytellä, ku ulos ne sieltä kuitenki ajan myötä tulee...
EDIT: siis nixoni ei dixoni...
EDIT: siis nixoni ei dixoni...
Viimeksi muokannut RoopeK, 03.6.2014 21:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Joo Hertsikan Veholta kävin hakemassa. Tuli muuten öljylle hintaa kun matkaa oli 130km siivu Täältä kun merkkiliikkestä ei saanut..
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
Mä ostin tänään öljypullon alkuperäsenä varaosana ja pullossa on 1,8dl öljyä. Alkaa muuten oleen litrahinta kohillaan tossa öljyssä on meinaan 361€/l
Mahtaako sitä kannattaa täyttää täyttöproppuun asti, jos siihen menee enemmän ku tuo Eatonin ilmoittama määrä. Eikös se saata alkaa kuumenemaan liikaa se öljy siellä, jos sitä on siellä liikaa?
Mahtaako sitä kannattaa täyttää täyttöproppuun asti, jos siihen menee enemmän ku tuo Eatonin ilmoittama määrä. Eikös se saata alkaa kuumenemaan liikaa se öljy siellä, jos sitä on siellä liikaa?
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Onhan siellä huohotin... Sieltä tulee varmasti ylimääräset ulos...
Siis 65 egee nakso puteli?!! Mä maksoin 2,36 dl:stä 20€ + 22€ rahti...
Siis 65 egee nakso puteli?!! Mä maksoin 2,36 dl:stä 20€ + 22€ rahti...
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Litrahintahan tossa on kohdallaan. Oma 2dl puteli makso muistaakseni 68€ pintaan.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
Kyllä on taas autuas homma tuo öljynvaihto. Eilen hieman alustavasti tutkailin, että minkälainen homma on ja mitä työkaluja vois tarvita.
Tulin siihen tulokseen, että suunnittelijoille on käynyt moka tuossa hommassa. Nyt välijäähdyttimen, ahtimen hihnapyörän ja ahtimen ilmaputken väliin on vahingossa jäänyt kolo, josta ahtimen öljytulpan vielä juuri ja juuri näkee, kun irrottaa keulamuoveista vaihtoehtoisen ilmanottotorvenpaikan peitemuovin. Normaalikokoiset kädet ei mahdu mistään lähellekkään sitä tulppaa, ellei irrota joko ahtimen hihnapyörää tai välijäähdytintä putkineen. Vähän avittaisi, jos apulaitehihnan saisi pois paikaltaan. Hihnankiristin vaan taitaa olla juuri välijäähdyttimen takana ja rako on niin pieni, ettei siihen ainakaan normikokoinen torxhylsy mahdu jolla saisi kiristimen löysättyä. Eli taas pitäisi se välijäähdytin irrottaa.
Eli tarvittavat työkalut:
- T27 torxkärki ahtimen öljytulppaan
- Noin puolimetriä jatkovarsia, että ylettää keulan kautta tulppaan
- Vahva magneetti taipuisan varren päässä, että saa ongittua kaikki koneen syövereihin pudonneet työkalut sun muut osat pois
- Mielellään jonkinlainen endoskooppi em. osien etsimiseen ja paikallistamiseen.
- Jonkinlainen ruisku tai pumppu itse öljynvaihtoon
- Kassakaappimiehen sormenpäistä ja pianistin sormista olis kanssa hyötyä
- Tupakkamiehille ja naisille varaisin noin 1-2 kartonkia tähän remonttiin
Tulin siihen tulokseen, että suunnittelijoille on käynyt moka tuossa hommassa. Nyt välijäähdyttimen, ahtimen hihnapyörän ja ahtimen ilmaputken väliin on vahingossa jäänyt kolo, josta ahtimen öljytulpan vielä juuri ja juuri näkee, kun irrottaa keulamuoveista vaihtoehtoisen ilmanottotorvenpaikan peitemuovin. Normaalikokoiset kädet ei mahdu mistään lähellekkään sitä tulppaa, ellei irrota joko ahtimen hihnapyörää tai välijäähdytintä putkineen. Vähän avittaisi, jos apulaitehihnan saisi pois paikaltaan. Hihnankiristin vaan taitaa olla juuri välijäähdyttimen takana ja rako on niin pieni, ettei siihen ainakaan normikokoinen torxhylsy mahdu jolla saisi kiristimen löysättyä. Eli taas pitäisi se välijäähdytin irrottaa.
Eli tarvittavat työkalut:
- T27 torxkärki ahtimen öljytulppaan
- Noin puolimetriä jatkovarsia, että ylettää keulan kautta tulppaan
- Vahva magneetti taipuisan varren päässä, että saa ongittua kaikki koneen syövereihin pudonneet työkalut sun muut osat pois
- Mielellään jonkinlainen endoskooppi em. osien etsimiseen ja paikallistamiseen.
- Jonkinlainen ruisku tai pumppu itse öljynvaihtoon
- Kassakaappimiehen sormenpäistä ja pianistin sormista olis kanssa hyötyä
- Tupakkamiehille ja naisille varaisin noin 1-2 kartonkia tähän remonttiin
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261