![Kuva](http://www.mese.fi/forum/userpix/14008_20151219_124934_1.jpg)
Kuvan mukainen tilanne, eli auton käydessä vikavalo palaa, mutta näyttö ilmoittaa "no malfunction".
Manuaali ohjaa moottorin puolelle (siksi nyt moottori-osiossa tämä postaus) mutta ajaessa tuntuvat oireet hieman viittaisi oman järkeni mukaan kuitenkin vaihdelaatikon puolelle. Vaihdelaatikkoa mietin siksi, koska vaihtaminen jotenkin todella omituista, normaalisti ylöspäin, mutta alaspäin vaihtaa vain jarrun kanssa. Kick-down ei toimi ja muutenkin kiihdyttäessä tuntuisi menevän vain sillä päällä olevalla vaihteella.
Avasin sen apukuskin jaloissa olevan vaihdelaatikon "boksin", josta CDI203 ansiokkaasti viime rassausmiitissä putsaili pistokkeet öljystä. Ei öljyä missään. Sieltähän tosiaan oli se laatikon pään pistoke ja muut himmelit jo aikaisemmin vaihdettu ja ainoa öljy pitäisi kaiken järjen mukaan olla se, mitä oli ollut johdossa jäljellä ja joka nyt sitten kuivuudesta päätellen viimeksi putsattiin kaikki ylimääräinen pois.
Mistähän tätä voisi lähteä purkamaan, manuaali viittaisi sitten taas seuraavaa:
- Es liegt ein Störung vor:
- an der Kraftstoffeinsspritzung
- am Abgas-system
- oder an der Zündanlage, bei Fahrzeugen mit Benzinmotor
jotka guugle-kääntäjän mukaan seuraavaa, saa korjata jos se on kääntäny väärin:
- There is a fault has occurred:
- on the fuel injection
- the exhaust system
- or in the ignition system, for vehicles with petrol engine
TAI
Die Emissionsgrenzwerte können dadurch überschritten werden. Der Motor läuft gegebenenfalls im Notbetrieb.
ja käännös (guugle)
Emission limit values may be exceeded. The engine is running in emergency mode if necessary.
Manuaali ohjaa viemään vain huoltoon. Viedäkkö vai oliskohan tälle jotain tehtävissä itse?
Ja uskaltaakohan tällä ajella tuollaisena ilman että jotain isompaa hajoaa (ellei nyt jo hajonnut) siihen asti, että vika selviää vai pitääkö siirtyä siksi aikaa "keltakupuseen mersuun"...
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
EDIT: Niin ja lisäyksenä vielä siis se, että vika ilmestyi, kun Tuusulanväylällä noin 80 km/h vauhdissa vakionopeudensäädin päällä polkaisin kick-downilla lisää vauhtia ohitukseen.