W203 varoitusvalo ja "no malfunction"
W203 varoitusvalo ja "no malfunction"
Ja sitten pitäisi alkaa setvimään seuraavaa vikaa ceessä. Eli W203 -04 facelift 220 CDI.
Kuvan mukainen tilanne, eli auton käydessä vikavalo palaa, mutta näyttö ilmoittaa "no malfunction".
Manuaali ohjaa moottorin puolelle (siksi nyt moottori-osiossa tämä postaus) mutta ajaessa tuntuvat oireet hieman viittaisi oman järkeni mukaan kuitenkin vaihdelaatikon puolelle. Vaihdelaatikkoa mietin siksi, koska vaihtaminen jotenkin todella omituista, normaalisti ylöspäin, mutta alaspäin vaihtaa vain jarrun kanssa. Kick-down ei toimi ja muutenkin kiihdyttäessä tuntuisi menevän vain sillä päällä olevalla vaihteella.
Avasin sen apukuskin jaloissa olevan vaihdelaatikon "boksin", josta CDI203 ansiokkaasti viime rassausmiitissä putsaili pistokkeet öljystä. Ei öljyä missään. Sieltähän tosiaan oli se laatikon pään pistoke ja muut himmelit jo aikaisemmin vaihdettu ja ainoa öljy pitäisi kaiken järjen mukaan olla se, mitä oli ollut johdossa jäljellä ja joka nyt sitten kuivuudesta päätellen viimeksi putsattiin kaikki ylimääräinen pois.
Mistähän tätä voisi lähteä purkamaan, manuaali viittaisi sitten taas seuraavaa:
- Es liegt ein Störung vor:
- an der Kraftstoffeinsspritzung
- am Abgas-system
- oder an der Zündanlage, bei Fahrzeugen mit Benzinmotor
jotka guugle-kääntäjän mukaan seuraavaa, saa korjata jos se on kääntäny väärin:
- There is a fault has occurred:
- on the fuel injection
- the exhaust system
- or in the ignition system, for vehicles with petrol engine
TAI
Die Emissionsgrenzwerte können dadurch überschritten werden. Der Motor läuft gegebenenfalls im Notbetrieb.
ja käännös (guugle)
Emission limit values may be exceeded. The engine is running in emergency mode if necessary.
Manuaali ohjaa viemään vain huoltoon. Viedäkkö vai oliskohan tälle jotain tehtävissä itse?
Ja uskaltaakohan tällä ajella tuollaisena ilman että jotain isompaa hajoaa (ellei nyt jo hajonnut) siihen asti, että vika selviää vai pitääkö siirtyä siksi aikaa "keltakupuseen mersuun"...
EDIT: Niin ja lisäyksenä vielä siis se, että vika ilmestyi, kun Tuusulanväylällä noin 80 km/h vauhdissa vakionopeudensäädin päällä polkaisin kick-downilla lisää vauhtia ohitukseen.
Kuvan mukainen tilanne, eli auton käydessä vikavalo palaa, mutta näyttö ilmoittaa "no malfunction".
Manuaali ohjaa moottorin puolelle (siksi nyt moottori-osiossa tämä postaus) mutta ajaessa tuntuvat oireet hieman viittaisi oman järkeni mukaan kuitenkin vaihdelaatikon puolelle. Vaihdelaatikkoa mietin siksi, koska vaihtaminen jotenkin todella omituista, normaalisti ylöspäin, mutta alaspäin vaihtaa vain jarrun kanssa. Kick-down ei toimi ja muutenkin kiihdyttäessä tuntuisi menevän vain sillä päällä olevalla vaihteella.
Avasin sen apukuskin jaloissa olevan vaihdelaatikon "boksin", josta CDI203 ansiokkaasti viime rassausmiitissä putsaili pistokkeet öljystä. Ei öljyä missään. Sieltähän tosiaan oli se laatikon pään pistoke ja muut himmelit jo aikaisemmin vaihdettu ja ainoa öljy pitäisi kaiken järjen mukaan olla se, mitä oli ollut johdossa jäljellä ja joka nyt sitten kuivuudesta päätellen viimeksi putsattiin kaikki ylimääräinen pois.
Mistähän tätä voisi lähteä purkamaan, manuaali viittaisi sitten taas seuraavaa:
- Es liegt ein Störung vor:
- an der Kraftstoffeinsspritzung
- am Abgas-system
- oder an der Zündanlage, bei Fahrzeugen mit Benzinmotor
jotka guugle-kääntäjän mukaan seuraavaa, saa korjata jos se on kääntäny väärin:
- There is a fault has occurred:
- on the fuel injection
- the exhaust system
- or in the ignition system, for vehicles with petrol engine
TAI
Die Emissionsgrenzwerte können dadurch überschritten werden. Der Motor läuft gegebenenfalls im Notbetrieb.
ja käännös (guugle)
Emission limit values may be exceeded. The engine is running in emergency mode if necessary.
Manuaali ohjaa viemään vain huoltoon. Viedäkkö vai oliskohan tälle jotain tehtävissä itse?
Ja uskaltaakohan tällä ajella tuollaisena ilman että jotain isompaa hajoaa (ellei nyt jo hajonnut) siihen asti, että vika selviää vai pitääkö siirtyä siksi aikaa "keltakupuseen mersuun"...
EDIT: Niin ja lisäyksenä vielä siis se, että vika ilmestyi, kun Tuusulanväylällä noin 80 km/h vauhdissa vakionopeudensäädin päällä polkaisin kick-downilla lisää vauhtia ohitukseen.
Joo *:lle pääsyä odotellessa. Sen jälkeen tietysti paljon viisaampia jos (ja kun) sieltä löytyy jotain herjaa.
Tämän päivän ensimmäisellä startilla vikatila ei ollut päällä ja pelasi alkuun normaalisti. Luin tuossa joltakin englanninkieliseltä foorumilta (hävitin tosin jo ko. nettisivun enkä sitä enää löydä), että jopa tukkeutunut putkikin saattaisi ko. vikatilan aiheuttaa. Tiedä sitten onko näin. Jokatapauksessa ajelin tuossa motarilla kolmonen päällä ainakin pahimmat karstat pihalle, jos siellä nyt jotain oli (yleensä siellä on).
Koska tuo vikatila meni eilen päälle kick-downilla, päätin karstanpolton jälkeen kokeilla sitä. No lopputulos vikatila uudestaan päälle ja kierrokset max 3000 rpm. Tässähän oli joku juttu, että 3-5 puhdasta starttia, niin vikatila poistuu, mikäli ei ole mistään kovin fataalista viasta kyse. Näin se myös teki. Tosin vaati kyllä rutosti enemmän niitä startteja, olisko ollut peräti 7.
Mitähän (muuta kuin että vaihtaa pienemmälle) sellaista tuon kick-downin aikana tapahtuu, joka tämän voisi aiheuttaa. Jos olisi kiinni kovista kierroksista, kaiken järjen mukaan olisi pitänyt mennä vikatilaan jo karstaa polttaessa kun kiersi lähellä 4000...
Tämän päivän ensimmäisellä startilla vikatila ei ollut päällä ja pelasi alkuun normaalisti. Luin tuossa joltakin englanninkieliseltä foorumilta (hävitin tosin jo ko. nettisivun enkä sitä enää löydä), että jopa tukkeutunut putkikin saattaisi ko. vikatilan aiheuttaa. Tiedä sitten onko näin. Jokatapauksessa ajelin tuossa motarilla kolmonen päällä ainakin pahimmat karstat pihalle, jos siellä nyt jotain oli (yleensä siellä on).
Koska tuo vikatila meni eilen päälle kick-downilla, päätin karstanpolton jälkeen kokeilla sitä. No lopputulos vikatila uudestaan päälle ja kierrokset max 3000 rpm. Tässähän oli joku juttu, että 3-5 puhdasta starttia, niin vikatila poistuu, mikäli ei ole mistään kovin fataalista viasta kyse. Näin se myös teki. Tosin vaati kyllä rutosti enemmän niitä startteja, olisko ollut peräti 7.
Mitähän (muuta kuin että vaihtaa pienemmälle) sellaista tuon kick-downin aikana tapahtuu, joka tämän voisi aiheuttaa. Jos olisi kiinni kovista kierroksista, kaiken järjen mukaan olisi pitänyt mennä vikatilaan jo karstaa polttaessa kun kiersi lähellä 4000...
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Tapahtuu esim. seuraavaa: Nopea railpaineen muutos (esim. suutinvika, railapaineen säädin- tai anturivika), nopea ahtopaineen muutos (esim. vuoto ahtopaineputkistossa tai välijäähdyttimessä tai virhetoiminto ahtopaineen säädössä tai katalysaattori tukossa), egr:n tilanmuutos (esim. takerteleva egr-venttiili tai imusarjan läpät).swetters kirjoitti:Mitähän (muuta kuin että vaihtaa pienemmälle) sellaista tuon kick-downin aikana tapahtuu, joka tämän voisi aiheuttaa.
Nämä siis esimerkkinä mahdollisista aiheuttajista. Starilla selviää oikea aiheuttaja.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4273
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: W203 varoitusvalo ja "no malfunction"
Jos se vika tila tulee yleensä tuossa tilanteessa(hiljaksiin jonon mukan ja siitä sitten lähtee onkin vika tilassa) niin usein on kyse EGR onkelmista/tukoisesta putkesta/nokionkelmistaswetters kirjoitti:Ja sitten pitäisi alkaa setvimään seuraavaa vikaa ceessä. Eli W203 -04 facelift 220 CDI.
Kuvan mukainen tilanne, eli auton käydessä vikavalo palaa, mutta näyttö ilmoittaa "no malfunction".
Manuaali ohjaa moottorin puolelle (siksi nyt moottori-osiossa tämä postaus) mutta ajaessa tuntuvat oireet hieman viittaisi oman järkeni mukaan kuitenkin vaihdelaatikon puolelle. Vaihdelaatikkoa mietin siksi, koska vaihtaminen jotenkin todella omituista, normaalisti ylöspäin, mutta alaspäin vaihtaa vain jarrun kanssa. Kick-down ei toimi ja muutenkin kiihdyttäessä tuntuisi menevän vain sillä päällä olevalla vaihteella.
Avasin sen apukuskin jaloissa olevan vaihdelaatikon "boksin", josta CDI203 ansiokkaasti viime rassausmiitissä putsaili pistokkeet öljystä. Ei öljyä missään. Sieltähän tosiaan oli se laatikon pään pistoke ja muut himmelit jo aikaisemmin vaihdettu ja ainoa öljy pitäisi kaiken järjen mukaan olla se, mitä oli ollut johdossa jäljellä ja joka nyt sitten kuivuudesta päätellen viimeksi putsattiin kaikki ylimääräinen pois.
Mistähän tätä voisi lähteä purkamaan, manuaali viittaisi sitten taas seuraavaa:
- Es liegt ein Störung vor:
- an der Kraftstoffeinsspritzung
- am Abgas-system
- oder an der Zündanlage, bei Fahrzeugen mit Benzinmotor
jotka guugle-kääntäjän mukaan seuraavaa, saa korjata jos se on kääntäny väärin:
- There is a fault has occurred:
- on the fuel injection
- the exhaust system
- or in the ignition system, for vehicles with petrol engine
TAI
Die Emissionsgrenzwerte können dadurch überschritten werden. Der Motor läuft gegebenenfalls im Notbetrieb.
ja käännös (guugle)
Emission limit values may be exceeded. The engine is running in emergency mode if necessary.
Manuaali ohjaa viemään vain huoltoon. Viedäkkö vai oliskohan tälle jotain tehtävissä itse?
Ja uskaltaakohan tällä ajella tuollaisena ilman että jotain isompaa hajoaa (ellei nyt jo hajonnut) siihen asti, että vika selviää vai pitääkö siirtyä siksi aikaa "keltakupuseen mersuun"...
EDIT: Niin ja lisäyksenä vielä siis se, että vika ilmestyi, kun Tuusulanväylällä noin 80 km/h vauhdissa vakionopeudensäädin päällä polkaisin kick-downilla lisää vauhtia ohitukseen.
jos taas kiertää siinä josta lähdössä hetken niin ahtovuota
no *:rin piuhan päässä saa toden näköisesti suntaa vaikka viimeksi siihen tarvittin hiukan muutakin kun se näytti "hiukan" kummalisia...
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Menee sarjaan "tyhmäkysymys" mutta kysympähän silti: Meen tän kanssa huomenna *:lle, niin onko siitä mitään mainittavampaa hyötyä, että polkasen menomatkalla sen vikatilan päälle? Vai onko tällaisissa siellä vikamuistissa riittävästi informaatiota tallessa syyn selvittämiseksi? Nythän se vikavalo ei pala kun siellä on pohjalla niitä "puhtaita" startteja riittävästi enkä oo sen jälkeen kick-downia käyttäny. Ei vaan viitsisi turhaan rääkätä rikkinäistä niin kauan kun ei tiedä mikä on rikki jos ei oo pakko...
Noniin starilla käyty ja tämähän ratkesi hieman ehkä yllättävästäkin paikasta. Kaasupolkimen asennontunnistin antoi herjaa ja näin ollen uusi kaasupoljin tunnistimineen tilattu.
Ei nyt ainakaan ensimmäisenä tullut itselleni moinen edes mieleen, mutta näköjään se tämäkin saattaa ko. vikatilan aiheuttaa.
Ei nyt ainakaan ensimmäisenä tullut itselleni moinen edes mieleen, mutta näköjään se tämäkin saattaa ko. vikatilan aiheuttaa.
Kaasupolkimia on mennyt näistä. Polkimessa on kaksi potentiometriä joista toinen on kaasu pohjassa esim 4.5v ulostulojännite ja toinen 1.5v. Näin ollen systeemi on hieman varmempi kuin yhdellä ja saadaan vertailutietoa, jos olisi yhdellä niin sen vikaantuessa kaasu voisi jäädä "pohjaan" tai tyhjäkäynnille taikka johonkin väliin.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex