lämmittimen puhallin mykkä!!

Vastaa Viestiin
heisku
Viestit: 21
Liittynyt: 28.12.2011 18:29
Paikkakunta: loimaa

lämmittimen puhallin mykkä!!

Viesti Kirjoittaja heisku »

Elikäs potilas oireili pari päivää toimi kyllä mutta piti vähän ääntä
kunnes töistä lähtiessä aivan mykkä,mikään nopeus ei toimi.
Kysymys kuuluu että kun sulakkeet olivatten ehjät niin vaihtoehdoksi ei ilmeisesti jää kuin puhaltimen hiilet?
Vai onko jotain muuta mitä tsekata?
Tulloo niin pirun kylmä autossa :cry:
Ei ole ilmastointia jos sillä mitään merkitystä on.
Avatar
felmit
Viestit: 730
Liittynyt: 20.10.2010 7:51
Paikkakunta: near main airport

Viesti Kirjoittaja felmit »

vaihdoitko sulakkeen vai katselitko vain?
ei ilmastoituun on erillainen moottori ja halvempi.
autodidakti
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Juu sitä sulaketta kannattaa vähän pyöritellä, ties vaikka heräisi henkiin. Mulla alkoi ropellista kuulumaan vinguntaa ja sitten se yksi päivä lakkasi pyörimästä. Seuraavana päivänä se alkoi taas pyörimään. Sitten se oli taas hiljaa ja käynnistyi yleensä kilometrin ajon jälkeen. Vingunta toisaalta paheni päivä päivältä, kunnes lopulta jalankulkijatkin kääntyivät katsomaan mikä tuulimylly sieltä tulee. Sitten oli pakko vaihtaa se.

Joissain volvoissa on sama ropelli, lisäksi riittää kun ostaa pelkän moottorin, niitä tuulimyllyn siipä ei tarvi ostaa. Ne voi irrottaa vanhasta, mutta se vaatii vähän askartelua.

Vaihtohomma on parin kolmen tunnin rasti, tuolla mekassa on hyvät ohjeet siihen.
Kein siknatuur
heisku
Viestit: 21
Liittynyt: 28.12.2011 18:29
Paikkakunta: loimaa

Viesti Kirjoittaja heisku »

Kokeilin toisella sulakkeella kyllä mutta ei herännyt henkiin.
Mulla ei vinkunut kun lähinnä piti sellaista matalaa ääntä en nyt osaa kuvailla sitä.
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Se vingunta on merkki siitä, ettei se hiilipinta ole ihan hengissä enää. Kollektoriko vai mikä se nyt on viralliselta nimeltään, en muista.

Kannattaa muuten koittaa ihan pyöritellä sitä sulaketta siellä, pelkkä vaihto ei vielä välttämättä auta.

Monesti nuo alkavat nimenomaan vinkumaan.

Tuossa on tuo mekan vaihtohje

http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... rin_vaihto
Kein siknatuur
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1592
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Boschilaiseen moottoriin onnistuu sen rupelin vaihto hyvin. Harakirimoottoreissa on monesti akselin laakerointi niin heikkoa tekoa, ettei kestä rupelin paukuttamista akseliin (nimim. kokemusta on). :cry:

Boschilaisen saattaa saada vielä melkeinpä samaan hintaan kuin harakirin, ainakin jos kysyy sitä Volvon moottoria ;D Tais olla 850 Vollessa sama jos en ihan väärin muista.

Ilmastoidut on sitte ihan eri asia. Niissä puhallin mak$aa vähän enemmän.
® Mesen Porkkana-klubi
heisku
Viestit: 21
Liittynyt: 28.12.2011 18:29
Paikkakunta: loimaa

Viesti Kirjoittaja heisku »

No niin taas toimii,purin moottorin esille ja tökkäsin molempiin johtoihin sormella ja kokeilemaan ja taas toimii,aika taikasormet mulla :D
Sitten ruiskuttelin siihen akselin päähän rasvaa niin äänikin hävisi.
heisku
Viestit: 21
Liittynyt: 28.12.2011 18:29
Paikkakunta: loimaa

Viesti Kirjoittaja heisku »

Niin ja ISO kiitos foorumille,homma kävi tosi sukkelaan
kun tiesi mitä tekee eikä tarvinnut ylimääräistä pähkäilyä.
esa
Viestit: 15
Liittynyt: 16.5.2007 9:49
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja esa »

Motonetista oli Boschin versio loppu (69,90e) niin piti ottaa
tarvike moottori(64,90e).

Voi, voi....

akseli oli 9mm liian pitkä, kierrereiät joista moottori
ruuvataan kehikkoon oli vähän sinne päin ja kun
vanhassa Boschlaisessa oli liittiminä uros ja naaras abiko
niin tarvikkeeseen oli sattunu kaksi urosta!

Eli kannattaisi odottaa se Boschilainen.

-esa
eevi03
Viestit: 10
Liittynyt: 20.10.2010 14:18

Viesti Kirjoittaja eevi03 »

Mulla meni moottorin laakerit jumiin pikkuhiljaa melkoisen kitinän kera. Ei auttanut muu kun vaihtaa koko moottori. Kyseessä oli ilmastoitu versio. Ei pyöriny käsin oikein laisinkaan. WD-40+ATF kun pistin niin herkisty pyörimään. Jos joku tarvitsee niin voin lahjoittaa ko. moottorin lähetyskuluja vastaan.
Siivet on pois, piti vaihtaa .
Vielä jännä havainto, hiiliä ko. mottiin ei kuulemma ole enää maahantuojilla saatavilla, ovat poistuneet listoilta. Onneksi oli vielä paikallisen varaosaliikkeen valikoimissa.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Joo oikean mallisia hiiliä ei tosiaan enää saa boschilta. Mutta isommistahan ne sitten viilataan :P
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Jah, viilapenkkiin kiinni siten että ylimääränen jää näkyviin ja viilataan leukojen tasalle.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 lämmitys, ilmastointi”