lämmittimen puhallin mykkä!!
lämmittimen puhallin mykkä!!
Elikäs potilas oireili pari päivää toimi kyllä mutta piti vähän ääntä
kunnes töistä lähtiessä aivan mykkä,mikään nopeus ei toimi.
Kysymys kuuluu että kun sulakkeet olivatten ehjät niin vaihtoehdoksi ei ilmeisesti jää kuin puhaltimen hiilet?
Vai onko jotain muuta mitä tsekata?
Tulloo niin pirun kylmä autossa
Ei ole ilmastointia jos sillä mitään merkitystä on.
kunnes töistä lähtiessä aivan mykkä,mikään nopeus ei toimi.
Kysymys kuuluu että kun sulakkeet olivatten ehjät niin vaihtoehdoksi ei ilmeisesti jää kuin puhaltimen hiilet?
Vai onko jotain muuta mitä tsekata?
Tulloo niin pirun kylmä autossa
Ei ole ilmastointia jos sillä mitään merkitystä on.
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Juu sitä sulaketta kannattaa vähän pyöritellä, ties vaikka heräisi henkiin. Mulla alkoi ropellista kuulumaan vinguntaa ja sitten se yksi päivä lakkasi pyörimästä. Seuraavana päivänä se alkoi taas pyörimään. Sitten se oli taas hiljaa ja käynnistyi yleensä kilometrin ajon jälkeen. Vingunta toisaalta paheni päivä päivältä, kunnes lopulta jalankulkijatkin kääntyivät katsomaan mikä tuulimylly sieltä tulee. Sitten oli pakko vaihtaa se.
Joissain volvoissa on sama ropelli, lisäksi riittää kun ostaa pelkän moottorin, niitä tuulimyllyn siipä ei tarvi ostaa. Ne voi irrottaa vanhasta, mutta se vaatii vähän askartelua.
Vaihtohomma on parin kolmen tunnin rasti, tuolla mekassa on hyvät ohjeet siihen.
Joissain volvoissa on sama ropelli, lisäksi riittää kun ostaa pelkän moottorin, niitä tuulimyllyn siipä ei tarvi ostaa. Ne voi irrottaa vanhasta, mutta se vaatii vähän askartelua.
Vaihtohomma on parin kolmen tunnin rasti, tuolla mekassa on hyvät ohjeet siihen.
Kein siknatuur
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Se vingunta on merkki siitä, ettei se hiilipinta ole ihan hengissä enää. Kollektoriko vai mikä se nyt on viralliselta nimeltään, en muista.
Kannattaa muuten koittaa ihan pyöritellä sitä sulaketta siellä, pelkkä vaihto ei vielä välttämättä auta.
Monesti nuo alkavat nimenomaan vinkumaan.
Tuossa on tuo mekan vaihtohje
http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... rin_vaihto
Kannattaa muuten koittaa ihan pyöritellä sitä sulaketta siellä, pelkkä vaihto ei vielä välttämättä auta.
Monesti nuo alkavat nimenomaan vinkumaan.
Tuossa on tuo mekan vaihtohje
http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... rin_vaihto
Kein siknatuur
Boschilaiseen moottoriin onnistuu sen rupelin vaihto hyvin. Harakirimoottoreissa on monesti akselin laakerointi niin heikkoa tekoa, ettei kestä rupelin paukuttamista akseliin (nimim. kokemusta on).
Boschilaisen saattaa saada vielä melkeinpä samaan hintaan kuin harakirin, ainakin jos kysyy sitä Volvon moottoria ;D Tais olla 850 Vollessa sama jos en ihan väärin muista.
Ilmastoidut on sitte ihan eri asia. Niissä puhallin mak$aa vähän enemmän.
Boschilaisen saattaa saada vielä melkeinpä samaan hintaan kuin harakirin, ainakin jos kysyy sitä Volvon moottoria ;D Tais olla 850 Vollessa sama jos en ihan väärin muista.
Ilmastoidut on sitte ihan eri asia. Niissä puhallin mak$aa vähän enemmän.
® Mesen Porkkana-klubi
Motonetista oli Boschin versio loppu (69,90e) niin piti ottaa
tarvike moottori(64,90e).
Voi, voi....
akseli oli 9mm liian pitkä, kierrereiät joista moottori
ruuvataan kehikkoon oli vähän sinne päin ja kun
vanhassa Boschlaisessa oli liittiminä uros ja naaras abiko
niin tarvikkeeseen oli sattunu kaksi urosta!
Eli kannattaisi odottaa se Boschilainen.
-esa
tarvike moottori(64,90e).
Voi, voi....
akseli oli 9mm liian pitkä, kierrereiät joista moottori
ruuvataan kehikkoon oli vähän sinne päin ja kun
vanhassa Boschlaisessa oli liittiminä uros ja naaras abiko
niin tarvikkeeseen oli sattunu kaksi urosta!
Eli kannattaisi odottaa se Boschilainen.
-esa
Mulla meni moottorin laakerit jumiin pikkuhiljaa melkoisen kitinän kera. Ei auttanut muu kun vaihtaa koko moottori. Kyseessä oli ilmastoitu versio. Ei pyöriny käsin oikein laisinkaan. WD-40+ATF kun pistin niin herkisty pyörimään. Jos joku tarvitsee niin voin lahjoittaa ko. moottorin lähetyskuluja vastaan.
Siivet on pois, piti vaihtaa .
Vielä jännä havainto, hiiliä ko. mottiin ei kuulemma ole enää maahantuojilla saatavilla, ovat poistuneet listoilta. Onneksi oli vielä paikallisen varaosaliikkeen valikoimissa.
Siivet on pois, piti vaihtaa .
Vielä jännä havainto, hiiliä ko. mottiin ei kuulemma ole enää maahantuojilla saatavilla, ovat poistuneet listoilta. Onneksi oli vielä paikallisen varaosaliikkeen valikoimissa.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla