290:n rassailua. Myyty ajat sitten...
oot vaan jälessä Mika.T
sato tuosa yks päivä vähän lunta niin ajattelin sitten tehä väykkyyn takaspoikan, joka oli aikansa siisti mut ku pisti piisit soimaan niin se halkeili kuin lasikuitupuskuri kanttariin kolahtaessa
on muuten palijo komiampi tuo mittaristo nuilla romirinkuloilla, häätyy itekki hommata tuommoset ku Mika.T:lä
T.Sankari
sato tuosa yks päivä vähän lunta niin ajattelin sitten tehä väykkyyn takaspoikan, joka oli aikansa siisti mut ku pisti piisit soimaan niin se halkeili kuin lasikuitupuskuri kanttariin kolahtaessa
on muuten palijo komiampi tuo mittaristo nuilla romirinkuloilla, häätyy itekki hommata tuommoset ku Mika.T:lä
T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
mistä mää saan tuohon rattiin tuon tähen?olis aivan must kyllä ja jenkeistä tai jos löytäis täältä euroopasta etes niin tuohon automaattiin semmonen kokokrominen kehys eli peittyis kokonaan se paitsi tietenkin nuo PRND 4321 jutskeli... kuvissa nähäny ja aivan helev*tin siisti. Ruottinmaalta hommais vielä nuitten nappuloiden ympärille ne romit ja sitten vielä suuttimien kehykset niin avot!
T.Sankari
T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
No minulle myös tuollainen kromitähti. Onko tuo oikein alkuperäinen, ja milläs etuoikeudella tuossa on tuollainen Onko se irrallinen vaiko pitääkö vaihtaa koko ratin keskusta
E: Mites iso se tähti on? Onkohan tämä sellainen vaiko johonkin muuhun rattiin http://cgi.ebay.de/ORIGINAL-MERCEDES-BE ... dZViewItem
E: Mites iso se tähti on? Onkohan tämä sellainen vaiko johonkin muuhun rattiin http://cgi.ebay.de/ORIGINAL-MERCEDES-BE ... dZViewItem
Originelli. minun tietääkseni.AM kirjoitti:No minulle myös tuollainen kromitähti. Onko tuo oikein alkuperäinen, ja milläs etuoikeudella tuossa on tuollainen Onko se irrallinen vaiko pitääkö vaihtaa koko ratin keskusta
En tiiä miten tuossa on tuo mutta olen parissa muussakin avantgardessa tuomosen nähnyt.
E: oho.. häätyypä mitata...
Tosin näkyy tuo kiinnitys olevan sellainen että vaatii tasaisen alustan mihin tuo tähti tulee, ehkä. Eli dremelillä vanha tähti siloiseksi ja sitten reiät noille klipsuille ja...hieman hankalaksi menee
E: No eipä varmaan tohon kromittomaan rattiin saa tuota siististi, tuo musta tähti jotain lähelle 60mm halkaisijaltaan
E: No eipä varmaan tohon kromittomaan rattiin saa tuota siististi, tuo musta tähti jotain lähelle 60mm halkaisijaltaan
tämmöstä tällä kertaa en tiiä sit et onko tuossa mittään järkeä mut kuiteski eli siis rupesin hieman suoristeleen tuota helman etupäätä ja sit massaamaan sen helman uudestaan niin kaveripas törkkäs kuskin ovesta näppylän rikki ja sano et otetaanpa ruosteita kiinni niin tämmöstä saatiin tännään aikkaan
perkules ku ei hoksannu työn tiimellyksessä ottaa ruosteista kuvia mut näkkeehän nuistaki et misä niitä on ollu, ihme kyllä mikään ei ollu läpi asti menny
huomenna jatkuu sulkeiset
T.Sankari
perkules ku ei hoksannu työn tiimellyksessä ottaa ruosteista kuvia mut näkkeehän nuistaki et misä niitä on ollu, ihme kyllä mikään ei ollu läpi asti menny
huomenna jatkuu sulkeiset
T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
On se ilo ku sullaki on sellaisia kavereita jotka puhkoo näppylöitä ja saa aikaan tekemisen meininkiä Minä viime keväänä innostuin aiottujen listalla olevia asioita innokkaan kaverin avustuksella tutkimaan ja ihan sen oven kynnyskotelon päällä olevan muovilistan alla piilossa kehittyvää kuplaa tutkimaan.... Ruosteet sain kiinni ja lopulta vein koko auton ruostesuojaukseen. Kun purettuna pääsi näkemään että ei ihan pommi ookkaan niin on sen jälkeen eri mielellä auton parissa puuhastellut. lokasuojan kaaret maalattiin siitä sisä taitoksesta ja koko auto massattiin ja dinitrol-suojattiin... ...ainakin vuoden on siis hyvänä pysyny...
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Taas pitkästä aikaa värkkäilin tuon alustan kans. Eteen vaihdoin pelkääjän puolelle alapallonivelen ja kallistuksen vakaajan koiranluun.
Saapa nähhä loppuko kolina. Vanha alapallo ei kyllä ollut väljä. Koiranluu sen sijaan oli. Jos sitä V-loppuna tempasis toisenkin puolen. Huomenna Kokkolaan
ja ehkä perjantaina ylistaron suunnalle.
Ai niin ja rasvailin pyörälaakerin myös. Kuppi oli aivan kuiva.
[/img]
Saapa nähhä loppuko kolina. Vanha alapallo ei kyllä ollut väljä. Koiranluu sen sijaan oli. Jos sitä V-loppuna tempasis toisenkin puolen. Huomenna Kokkolaan
ja ehkä perjantaina ylistaron suunnalle.
Ai niin ja rasvailin pyörälaakerin myös. Kuppi oli aivan kuiva.
[/img]
Hyvä Hyvä...
Tänään vaihtelin väykkyyn uuden lasinpesusäiliön anturin. Heittipä ilmottelemasta viasta. Kaukaa sekin piti hakea kun Oulun veholta.
Ei siinä. Kaverille piti Kokkolaan mennessä tuliaisina viedä W211sen ovenlukko.
Jonkun foorumilaisen merssu siitä juur lähti kun ite sinne väännyin. Lisävalot näkyi maskin takaa... Aika varma "maamerkki"
EDIT. "Matka" nimimerkkihän se oli.
Tänään vaihtelin väykkyyn uuden lasinpesusäiliön anturin. Heittipä ilmottelemasta viasta. Kaukaa sekin piti hakea kun Oulun veholta.
Ei siinä. Kaverille piti Kokkolaan mennessä tuliaisina viedä W211sen ovenlukko.
Jonkun foorumilaisen merssu siitä juur lähti kun ite sinne väännyin. Lisävalot näkyi maskin takaa... Aika varma "maamerkki"
EDIT. "Matka" nimimerkkihän se oli.
Juu näky nuo vielä kiinni olevan.
Tuo kuvissa näkyvä ruskea paska on kotelosuoja mössöä. Kesällä raavin massat pois kupin juuresta ja vetasin vähä maalia ja kotelosuojaa siihen kupin saumaan.
Pitänee kuiten jossain vaiheessa perehtyä tuohon ja käyttää jouset pois ja vahvistella kuppien kiinnitystä. Ainakin varuiksi jos ei muuten.
Tuo kuvissa näkyvä ruskea paska on kotelosuoja mössöä. Kesällä raavin massat pois kupin juuresta ja vetasin vähä maalia ja kotelosuojaa siihen kupin saumaan.
Pitänee kuiten jossain vaiheessa perehtyä tuohon ja käyttää jouset pois ja vahvistella kuppien kiinnitystä. Ainakin varuiksi jos ei muuten.
Kuvaileppas hieman tuota kitinää. Mun auto kans ääntää hieman yli kybän pakkasilla jostain voimansiirrosta aina alkuun jonkin aikaa ku aamusella starttaa töihin... ja on mieles viipyny tuo kannatinlaakeri. Onko paha vaihtaa taivasalla tunkin, pukkien, tavallisten työkalujen ja ainakin jonkinmoisten hermojen kera? Mikä siinä laakerissa ääntä pitää? joskus volvossa ilmeni samanmoista ja laakeri oli ehjä, mutta se kumi ympärillä kai kovettunu ajan saatossa... mene ja tiedä sitten.Mika.T kirjoitti:Vaihoimpa kardaanin kannatinlaakerin tänään. Lopetti kitinän yli 10asteen pakkasilla.
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Juuri noinhan se ääntää, jotenkin vaimeesti siritysjurnuttaa ja katkoo välillä toviksi, kunnes häipyy kokonaan... Täytynee orientoitua alkuun hankkimalla osanen ja sitten odotella inspiraatiota. Tosin muulloin ääntä ei ilmene kuin kovemmilla pakkasilla ja ne on ollu vähissä tälle talvelle.... Kun ei ole monttua niin ei niin herkästi lämpene noihin auton alla tapahtuviin puuhiin...
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Nytpä tarkenee väykyssä. Mutta prkl... Termarin kotelon saumasta tippasee jäähdytysnestettä Hyvää laatua nuo "vehon" osat.
Noo.. Oli sitä muka asiaankin... Mitkäs iskunvaimentajat olis hyvät tuomoseen avantgarde alustaiseen väykkyyn
Etuiskarit menee vaihtoon. Kolajaa jo aika pahasti. Alapallit ja koiranluut o vaihettu ja kolina ei loppunut.
Kallistuksenvakaajan kiinnityskumit koriinkaan ei ole väläjät. Tosin vähän kuluneen näköiset on mutta ei tunnu vääntelemällä välyksiä.
Noo.. Oli sitä muka asiaankin... Mitkäs iskunvaimentajat olis hyvät tuomoseen avantgarde alustaiseen väykkyyn
Etuiskarit menee vaihtoon. Kolajaa jo aika pahasti. Alapallit ja koiranluut o vaihettu ja kolina ei loppunut.
Kallistuksenvakaajan kiinnityskumit koriinkaan ei ole väläjät. Tosin vähän kuluneen näköiset on mutta ei tunnu vääntelemällä välyksiä.
Itselle vaihdoin Konit eteen ja tiedä sitten niiden hyvyydestä.. Edellisillä oli ajettu 100tkm, mutta tuli sitten vaihdettua uudet, kun muutenkin oli palasina se etupää.
Mutta josko tätä topiccia voi käyttää yleisenä 290 keskusteluna, niin seuraavaa mielen päällä:
Eli onko tuo värinävaimennin, joka on öljykorkin luonta alaspäin (vasemman puoleinen häppäsvärkki.) Kun käynnistäessä kone pitelee kolkotustaan ja tuolla konepellin alla kun tuli muutenkin oleskeltua tänään, niin pisti sitten tuon äänen tekijä silmään. Eli yläpäästään tuo on väljä, kuin pitkän uran katutyttönä tehneen työkalu ja tekee tuon kolkotuksen sitten. Onko yläpäässä joku "pusla", holkki tms?
Mutta josko tätä topiccia voi käyttää yleisenä 290 keskusteluna, niin seuraavaa mielen päällä:
Eli onko tuo värinävaimennin, joka on öljykorkin luonta alaspäin (vasemman puoleinen häppäsvärkki.) Kun käynnistäessä kone pitelee kolkotustaan ja tuolla konepellin alla kun tuli muutenkin oleskeltua tänään, niin pisti sitten tuon äänen tekijä silmään. Eli yläpäästään tuo on väljä, kuin pitkän uran katutyttönä tehneen työkalu ja tekee tuon kolkotuksen sitten. Onko yläpäässä joku "pusla", holkki tms?
W124 500E
W903 316cdi
W903 316cdi
Tarkoitatko nt sitä hihnankiristimen kaasuiskaria? Jos ne muuten tuntuu timmiltä niin niitä silmukoita voi puristaa kasaan niin että se kumiholkki on taas tiukka sinne.
Iskari irti niin tuntee jos siinä muuten on välystä.
Omasta väykystä saatiin tänään etupään kolinat pois
Iskarit irti ja paksumpaa kumityynyä yläpäähän. Johan hiljeni.
Lappuen mukaan tuo on ruostesuojattu -99 ja iskaritkin on ihan ympäriinsä massassa. eli lienee jo aika vanhat. Mutta hyvin pelaa ja nyt jopa kolinat loppu.
Iskari irti niin tuntee jos siinä muuten on välystä.
Omasta väykystä saatiin tänään etupään kolinat pois
Iskarit irti ja paksumpaa kumityynyä yläpäähän. Johan hiljeni.
Lappuen mukaan tuo on ruostesuojattu -99 ja iskaritkin on ihan ympäriinsä massassa. eli lienee jo aika vanhat. Mutta hyvin pelaa ja nyt jopa kolinat loppu.
Niin on!Kempakko kirjoitti:Hurjia miehiä...
Nämä on just niitä projekteja mitä muut tyytyvät vain suunnittelemaan esson kahvipöydän ääressä, mutta Mika tekee.
Herralla tuntuis olevan aikalailla vieläpä taipumus onnistua näissä vaativammissakin projrkteissa.
Pisteet myös siitä että viitsit ottaa kuvia ja tarinoida projekteista tänne muidenkin seurattavaksi
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90