Ilmamassamittariko kiukuttelee
Ilmamassamittariko kiukuttelee
Terve, asiasta on kirjoitettu varmaan useita kertoja mutta pakko kysyä. Eli itellä on 220cdi väykky jonka oireet sopivat ilmamäärämittariin.
Eli kun autoa polkee esim. motarilla niin menee vikatila päälle. Yksikään häiriövalo yms. ei syty ja vika poistuu kun sammuttaa auton. eli antaa nostaa kierroksia vain 3000rpm. Vika ilmenee aina samanlaisissa tilanteissa.
Ilmamäärä mittarin (pierburg) hain kuukausi sitten motonetista. Jonka jälkeen vika poistui. No eipä siinä. Tänään sama vika uusiutui, sammutin auton ja starttasin taas toimi.
Eli onko noissa ilmamäärämittareiden laaduissa suuria eroja? Luulisi sen nyt pitempään kuin kuukauden ja 2500km kestävän. Vai onko vika mahdollisesti jossain muualla?
Eli kun autoa polkee esim. motarilla niin menee vikatila päälle. Yksikään häiriövalo yms. ei syty ja vika poistuu kun sammuttaa auton. eli antaa nostaa kierroksia vain 3000rpm. Vika ilmenee aina samanlaisissa tilanteissa.
Ilmamäärä mittarin (pierburg) hain kuukausi sitten motonetista. Jonka jälkeen vika poistui. No eipä siinä. Tänään sama vika uusiutui, sammutin auton ja starttasin taas toimi.
Eli onko noissa ilmamäärämittareiden laaduissa suuria eroja? Luulisi sen nyt pitempään kuin kuukauden ja 2500km kestävän. Vai onko vika mahdollisesti jossain muualla?
Viimeksi muokannut Jussi85, 31.1.2013 19:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Ilmasuodatin on vaihdettu noin 7000km sitten, jostain aikaisemmasta viestistä löysin arin kommentin ilmanputsarin kannen kieroudesta.
No kävin sitä sitten äsken tutkimassa, ja kansi vaikutti jotenkin kierolta "eli ei istu kunnolla paikoillee" Joten vika saattaa kyllä olla siinä. Täytyypi huomenna koittaa sitä jollain tiivistenauhalla fiksata. Jos ei auta niin sitten täytyy mennä sen kans lääkäriin.
No kävin sitä sitten äsken tutkimassa, ja kansi vaikutti jotenkin kierolta "eli ei istu kunnolla paikoillee" Joten vika saattaa kyllä olla siinä. Täytyypi huomenna koittaa sitä jollain tiivistenauhalla fiksata. Jos ei auta niin sitten täytyy mennä sen kans lääkäriin.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Jussi85 kirjoitti:Ilmasuodatin on vaihdettu noin 7000km sitten, jostain aikaisemmasta viestistä löysin arin kommentin ilmanputsarin kannen kieroudesta.
No kävin sitä sitten äsken tutkimassa, ja kansi vaikutti jotenkin kierolta "eli ei istu kunnolla paikoillee" Joten vika saattaa kyllä olla siinä. Täytyypi huomenna koittaa sitä jollain tiivistenauhalla fiksata. Jos ei auta niin sitten täytyy mennä sen kans lääkäriin.
Ei se enää auta, "sonta on jo levinnyt tuulettimeen", eli IMM:n mittapää likainen. Sikäli jos se suodatin ja sitäkautta mittari nyt ovat syypäänä. Kuntoonhan se suodatinsysteemikin toki pitää laittaa mikäli se on rikki, mutta onkohan jeesusteippiviritys tuossa kohti tienaava halvan hintansa.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Jos on samantyylinen kotelo kun 202:ssa niin se saattaa näyttää olevan huonosti istuva. Mutta on kuitenkin ok. Kotelossa on sellaiset muodot että ensivilkaisulla näyttää että tää kansihan on vinksallaan.Jussi85 kirjoitti:Ilmasuodatin on vaihdettu noin 7000km sitten, jostain aikaisemmasta viestistä löysin arin kommentin ilmanputsarin kannen kieroudesta.
No kävin sitä sitten äsken tutkimassa, ja kansi vaikutti jotenkin kierolta "eli ei istu kunnolla paikoillee" Joten vika saattaa kyllä olla siinä. Täytyypi huomenna koittaa sitä jollain tiivistenauhalla fiksata. Jos ei auta niin sitten täytyy mennä sen kans lääkäriin.
Toisaalta ei olisi eka ilmansuodatin joka huollossa laitettu huonosti.
Kyllä se yleisin vikatilan aiheuttaja on...ja eikä aina näy vikamuistissa koska ei ole täysin toimimaton.jolle kirjoitti:Topicissa ei ole mainittu että minkäikäisestä väyväystä on kyse mutta siitä huolimatta väittäisin ettei vika ole ilmamäärämittarissa.
Rikkinäinen ilmamäärämittari tekee harvoin vikatilan, paitsi jos lanka tai johdot ovat poikki jolloin signalia ei tule ollenkaan.
Auto on 1999 malli. Ja tosiaan vika ilmaantuu aina ohitustilanteen jälkeen tai muussa vastaavassa tilanteessa kun vauhti nousee sinne 120km/h nurkille tai yli eikä silloinkaan joka kerta. Alemmilla nopeuksilla vikaa ei esiinny vaikka ajaisi hangosta petsamoon. Ja ilmamäärämittarin vaihdon jälkeen auto toimi ongelmitta kuukaudenpäivät. Mittarin puhdistin procleenilla ja tiivistin kannen. Mutta ei ollut kuin hetken apu. Eli eilisen 320km toimi ok. Mutta tänään taas temppuili.
Voi se uusikin olla rikki, niinkuin kävi minulle. Tarkemmat detailit tuolta toisesta viestiketjusta.Jussi85 kirjoitti:Mittarin puhdistin procleenilla ja tiivistin kannen. Mutta ei ollut kuin hetken apu. Eli eilisen 320km toimi ok. Mutta tänään taas temppuili.
Any solution that doesn't involve duct tape is not properly thought out. Additional beer consumption may be required.
ennen edellistä anturin vaihtoakuukausi sitten koodi luettu jolloin herjasi juurikin tuota ilmamassamittaria. Vikakoodit saadaan uudelleen vasta ensiviikolla luettua. Kävin tuossa aikani kuluksi hieman testaamassa ja otin siitä mittarista liittimen auki. Enkä vaikka yritin, saanut enää autoa vikatilaan.
Eli sen puolesta tuntuu kyllä todennäköiseltä että uusikin anturi on rikki. Onko kellään tietoa että mitä seurauksia tuosta on jos vaan jättää ko. Anturin liittimen irti? Kun tuntuvat näissä olevan melkosen yleinen murhe?
Kiitos kaikille vastanneille.
Eli sen puolesta tuntuu kyllä todennäköiseltä että uusikin anturi on rikki. Onko kellään tietoa että mitä seurauksia tuosta on jos vaan jättää ko. Anturin liittimen irti? Kun tuntuvat näissä olevan melkosen yleinen murhe?
Kiitos kaikille vastanneille.
Mites kun tuo oma 320cdi alkoi takkuamaan, oireet varsin samat kuin muissakin, ensin toimii pienen hetken ja sitten ei anna nostaa kierroksia yli 3000. Mitään valoa ei syty tauluun näissä? Ihmettelin tovin kun ei mitäään moottorivikavaloa syttynyt vaikka koneesta ei irronnut mitään. Olisiko jollakulla liki sastamalaa staria että tuon voisi käyttää töpselin päässä? Tarkistan nyt tuosta nuo näkyvät vaivat mutta imusarjakin olisi kaiketi järkevä käyttää irti kun ei ole tietoa onko koskaan kyseistä jumppaa tehty. Aikaisemmin vaivan kanssa painineet kertokaahan helpottavaa tietoa.
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Kannattaisi kertoa paikkakunta, minkä läheisyydestä Staria etsitään.axu87 kirjoitti:Löytyykö ketään starilaista avittamaan koodien lukemisen kanssa?
Paikkakuntatiedon muuten voi lisätä omista käyttäjätiedoistakin, niin pysyy tallessa.
Edit:
Hups... se paikkakunta mainittiinkin tuolla aiemmassa viestissä