Ilmamassamittariko kiukuttelee

Vastaa Viestiin
Jussi85
Viestit: 9
Liittynyt: 31.1.2013 17:52

Ilmamassamittariko kiukuttelee

Viesti Kirjoittaja Jussi85 »

Terve, asiasta on kirjoitettu varmaan useita kertoja mutta pakko kysyä. Eli itellä on 220cdi väykky jonka oireet sopivat ilmamäärämittariin.

Eli kun autoa polkee esim. motarilla niin menee vikatila päälle. Yksikään häiriövalo yms. ei syty ja vika poistuu kun sammuttaa auton. eli antaa nostaa kierroksia vain 3000rpm. Vika ilmenee aina samanlaisissa tilanteissa.

Ilmamäärä mittarin (pierburg) hain kuukausi sitten motonetista. Jonka jälkeen vika poistui. No eipä siinä. Tänään sama vika uusiutui, sammutin auton ja starttasin taas toimi.

Eli onko noissa ilmamäärämittareiden laaduissa suuria eroja? Luulisi sen nyt pitempään kuin kuukauden ja 2500km kestävän. Vai onko vika mahdollisesti jossain muualla? :oops:
Viimeksi muokannut Jussi85, 31.1.2013 19:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Ilmansuodatin vaihtamatta tai ilmaa kulkee ohi ilmansuodattimen, puhdistamattomana.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Sama vikasietotila voi tulla ihan mistä tahansa muusta feelusta. Roikan nokkaan ja raportti ulos ennen enempiä kokeiluja lienee viisain jatkotoimenpide. :idea:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Jussi85
Viestit: 9
Liittynyt: 31.1.2013 17:52

Viesti Kirjoittaja Jussi85 »

Ilmasuodatin on vaihdettu noin 7000km sitten, jostain aikaisemmasta viestistä löysin arin kommentin ilmanputsarin kannen kieroudesta.

No kävin sitä sitten äsken tutkimassa, ja kansi vaikutti jotenkin kierolta "eli ei istu kunnolla paikoillee" Joten vika saattaa kyllä olla siinä. Täytyypi huomenna koittaa sitä jollain tiivistenauhalla fiksata. Jos ei auta niin sitten täytyy mennä sen kans lääkäriin. :wink:
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Jussi85 kirjoitti:Ilmasuodatin on vaihdettu noin 7000km sitten, jostain aikaisemmasta viestistä löysin arin kommentin ilmanputsarin kannen kieroudesta.

No kävin sitä sitten äsken tutkimassa, ja kansi vaikutti jotenkin kierolta "eli ei istu kunnolla paikoillee" Joten vika saattaa kyllä olla siinä. Täytyypi huomenna koittaa sitä jollain tiivistenauhalla fiksata. Jos ei auta niin sitten täytyy mennä sen kans lääkäriin. :wink:


Ei se enää auta, "sonta on jo levinnyt tuulettimeen", eli IMM:n mittapää likainen. Sikäli jos se suodatin ja sitäkautta mittari nyt ovat syypäänä. Kuntoonhan se suodatinsysteemikin toki pitää laittaa mikäli se on rikki, mutta onkohan jeesusteippiviritys tuossa kohti tienaava halvan hintansa. :? :roll:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5981
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Jussi85 kirjoitti:Ilmasuodatin on vaihdettu noin 7000km sitten, jostain aikaisemmasta viestistä löysin arin kommentin ilmanputsarin kannen kieroudesta.

No kävin sitä sitten äsken tutkimassa, ja kansi vaikutti jotenkin kierolta "eli ei istu kunnolla paikoillee" Joten vika saattaa kyllä olla siinä. Täytyypi huomenna koittaa sitä jollain tiivistenauhalla fiksata. Jos ei auta niin sitten täytyy mennä sen kans lääkäriin. :wink:
Jos on samantyylinen kotelo kun 202:ssa niin se saattaa näyttää olevan huonosti istuva. Mutta on kuitenkin ok. Kotelossa on sellaiset muodot että ensivilkaisulla näyttää että tää kansihan on vinksallaan.

Toisaalta ei olisi eka ilmansuodatin joka huollossa laitettu huonosti.
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Topicissa ei ole mainittu että minkäikäisestä väyväystä on kyse mutta siitä huolimatta väittäisin ettei vika ole ilmamäärämittarissa.
Rikkinäinen ilmamäärämittari tekee harvoin vikatilan, paitsi jos lanka tai johdot ovat poikki jolloin signalia ei tule ollenkaan.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29271
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

jolle kirjoitti:Topicissa ei ole mainittu että minkäikäisestä väyväystä on kyse mutta siitä huolimatta väittäisin ettei vika ole ilmamäärämittarissa.
Rikkinäinen ilmamäärämittari tekee harvoin vikatilan, paitsi jos lanka tai johdot ovat poikki jolloin signalia ei tule ollenkaan.
Kyllä se yleisin vikatilan aiheuttaja on...ja eikä aina näy vikamuistissa koska ei ole täysin toimimaton.
Jussi85
Viestit: 9
Liittynyt: 31.1.2013 17:52

Viesti Kirjoittaja Jussi85 »

Auto on 1999 malli. Ja tosiaan vika ilmaantuu aina ohitustilanteen jälkeen tai muussa vastaavassa tilanteessa kun vauhti nousee sinne 120km/h nurkille tai yli eikä silloinkaan joka kerta. Alemmilla nopeuksilla vikaa ei esiinny vaikka ajaisi hangosta petsamoon. Ja ilmamäärämittarin vaihdon jälkeen auto toimi ongelmitta kuukaudenpäivät. Mittarin puhdistin procleenilla ja tiivistin kannen. Mutta ei ollut kuin hetken apu. Eli eilisen 320km toimi ok. Mutta tänään taas temppuili. :roll:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29271
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

No mitä testeri näyttää ? Ei kai sitä arpomalla kannata korjata.
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Testerin nokassa näkee että näyttääkö se ilmamäärämittari oikeita arvoja, ja samalla näkisi että mistä se vikatila on tullut :wink:
Avatar
take
Viestit: 769
Liittynyt: 06.2.2012 22:11
Paikkakunta: Sievi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja take »

Jussi85 kirjoitti:Mittarin puhdistin procleenilla ja tiivistin kannen. Mutta ei ollut kuin hetken apu. Eli eilisen 320km toimi ok. Mutta tänään taas temppuili. :roll:
Voi se uusikin olla rikki, niinkuin kävi minulle. Tarkemmat detailit tuolta toisesta viestiketjusta.
Any solution that doesn't involve duct tape is not properly thought out. Additional beer consumption may be required.
Jussi85
Viestit: 9
Liittynyt: 31.1.2013 17:52

Viesti Kirjoittaja Jussi85 »

ennen edellistä anturin vaihtoakuukausi sitten koodi luettu jolloin herjasi juurikin tuota ilmamassamittaria. Vikakoodit saadaan uudelleen vasta ensiviikolla luettua. Kävin tuossa aikani kuluksi hieman testaamassa ja otin siitä mittarista liittimen auki. Enkä vaikka yritin, saanut enää autoa vikatilaan.

Eli sen puolesta tuntuu kyllä todennäköiseltä että uusikin anturi on rikki. Onko kellään tietoa että mitä seurauksia tuosta on jos vaan jättää ko. Anturin liittimen irti? Kun tuntuvat näissä olevan melkosen yleinen murhe?

Kiitos kaikille vastanneille. 8)
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29271
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Onko kellään tietoa että mitä seurauksia tuosta on jos vaan jättää ko. Anturin liittimen irti?
Pelaa, muttei ole kaikkia tehoja käytössä.
Jussi85
Viestit: 9
Liittynyt: 31.1.2013 17:52

Viesti Kirjoittaja Jussi85 »

dealer kirjoitti:
Onko kellään tietoa että mitä seurauksia tuosta on jos vaan jättää ko. Anturin liittimen irti?
Pelaa, muttei ole kaikkia tehoja käytössä.
No vähän nuhaiseltahan tuo tuntui. Vaikka tuo ei mikää formula muutenkaan ole :wink:
Jussi85
Viestit: 9
Liittynyt: 31.1.2013 17:52

Viesti Kirjoittaja Jussi85 »

no niin... Vika löytyi lopulta, eikä mennyt omaisuuksia korjaamiseen. Ei johtunut ilmamäärämittarista. Syy oli niin yksinkertainen kuin map- anturin letku oli haljennut. Pikakorjaus jeesusteipillä ja huomenna uusi motonetista. Nyt pelaa paavo kuin unelma. :D
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Hyvä että löytyi, eikä tullut kalliiksi :wink:
axu87
Viestit: 61
Liittynyt: 14.8.2011 10:52

Viesti Kirjoittaja axu87 »

Mites kun tuo oma 320cdi alkoi takkuamaan, oireet varsin samat kuin muissakin, ensin toimii pienen hetken ja sitten ei anna nostaa kierroksia yli 3000. Mitään valoa ei syty tauluun näissä? Ihmettelin tovin kun ei mitäään moottorivikavaloa syttynyt vaikka koneesta ei irronnut mitään. Olisiko jollakulla liki sastamalaa staria että tuon voisi käyttää töpselin päässä? Tarkistan nyt tuosta nuo näkyvät vaivat mutta imusarjakin olisi kaiketi järkevä käyttää irti kun ei ole tietoa onko koskaan kyseistä jumppaa tehty. Aikaisemmin vaivan kanssa painineet kertokaahan helpottavaa tietoa.
axu87
Viestit: 61
Liittynyt: 14.8.2011 10:52

Viesti Kirjoittaja axu87 »

Jahas, pienen tutkailun jälkeen nuo läpät onkin otettu itseltä jo pois käytöstä, tai ainakin imusarja on tulpattu. Missäs tässä sijaitsee map anturi? Löytyykö ketään starilaista avittamaan koodien lukemisen kanssa?
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

axu87 kirjoitti:Löytyykö ketään starilaista avittamaan koodien lukemisen kanssa?
Kannattaisi kertoa paikkakunta, minkä läheisyydestä Staria etsitään.
Paikkakuntatiedon muuten voi lisätä omista käyttäjätiedoistakin, niin pysyy tallessa.

Edit:
Hups... se paikkakunta mainittiinkin tuolla aiemmassa viestissä :oops:

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
axu87
Viestit: 61
Liittynyt: 14.8.2011 10:52

Viesti Kirjoittaja axu87 »

Vikakoodit luettu, ilmamassamittari ja kuormapainesäädin vai mikä lie. Mielestäni kyllä hukkaportti toimii, kuinka hätäisesti auto käynnistettäessä alipaineen kuuluisi vetää hukkaportti kiinni?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo”