Päästöjä alemmas...?

Katso myös W202
Vastaa Viestiin
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Päästöjä alemmas...?

Viesti Kirjoittaja Boss »

Eli tulee tuo katsastusyritys, koska yritykseksi se aina jää eteen.
Mutta savuthan saisi olla max. 3,0 ja viimeksi kun on mitattu niin oli tasan kolmosella. Mitään hyviä konsteja että saisi tuolta osin katsasteltua? Ilmanputsaria pois katsastuksen ajaksi?
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Avatar
J.T.S
Peräkylän pimentäjä
Viestit: 3429
Liittynyt: 30.9.2005 12:37
Paikkakunta: Syrjäkylä

Viesti Kirjoittaja J.T.S »

:idea: Teräsvillaa tai strasselia pakoputkistoon. :roll: Keskipönttö on shellin baari-juttujen perusteella optimaalisin sijoituspaikka. :shock: :lol:
Tai jos vaan annat sille vähän kenkää... 8)
BMW 318d -09
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Syöttöjä pois. Ja tosiaan korvaa ilmanputsari sukkahousuilla. :happy:

EDIT: Jaa perk*le, tietokoneauto taitaa olla.
Perkaa katalysaattori rautakangella.
Viimeksi muokannut Rässi66, 20.10.2006 10:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pro HVM
500
Viestit: 122
Liittynyt: 23.11.2005 21:35
Paikkakunta: tre

Viesti Kirjoittaja 500 »

sellasen olen kuullut että,litra bensaa/10 litraa naftaa..pitäs mennä huononkin koneen läpi?
ja kone puhdistuu :roll:
ja vahvasti mesellä....
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

500 kirjoitti:sellasen olen kuullut että,litra bensaa/10 litraa naftaa..pitäs mennä huononkin koneen läpi?
ja kone puhdistuu :roll:
Tai lompakko ainaki jos esim CDI:n korkeapainepumppu leikkaa kiini puutteellisen voitelun takia.

Mites Boss onko putkessa katalysaattoria? Oisko se tukossa?
I drive an Opel. What's your excuse?
Timo J
Viestit: 171
Liittynyt: 08.6.2006 7:52
Paikkakunta: Tampere / Haapavesi

Viesti Kirjoittaja Timo J »

x1r-dsl boosteri pariin tankilliseen ennen katsastusta ja sen jälkeen sillon tällön.

PS. Viime katsastuksessa 290 savutus arvo 0,14 :wink: ja Volvo FH12 0,0
Avatar
petska
Morkoolimies
Viestit: 604
Liittynyt: 06.10.2005 20:48
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja petska »

hanaa koneelle sillä on tirruuteltu mummoajolla.... :lol:
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

petska kirjoitti:hanaa koneelle sillä on tirruuteltu mummoajolla.... :lol:
Tämähän sitä vähän taitaa vaivata....no ei ole taatusti ainut vika :x
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Avatar
eki
Tolokun mies
Viestit: 620
Liittynyt: 30.9.2005 18:48
Paikkakunta: Salon merikulma

Viesti Kirjoittaja eki »

Dieselkorjaajaheppu, jota kävin jututtamassa tuon Väyrysen tupruttelun johdosta (ja jossa otin jälkitarkastukseen päästölapun), kertoili että näistä on eliminoitu EGR:iä pois ja tarkisteltu suutinpaineita...

Että ensi kesänä menee varmaan suuttimet tarkistukseen...
Eero J.

"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."

E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89

"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
unimokki
Viestit: 17
Liittynyt: 28.2.2006 20:07

katalysaattori

Viesti Kirjoittaja unimokki »

Päästöistä puheen ollen helmikuussa rekisteröintikatsastin saksan tuonti 320cdi -00 ja pakokaasupäästöt oli 2,89 katsastuksen jälkeen auto alko lyömään hätäohjelmaa kehiin aika säännöllisesti ja pajalla vaihtoivat pari kolme kertaa ilmamassamittaria (takuuseen eka vaihto makso 110E sis testauksen)>>>> vika ei korjaantunut. Sitten kotipajassa tempastiin katalysaattorit pois oletus oli että ne ahdistaa kun kone lämpenee niin ne tukkeutuu. Katit olivat aivan kuin uudet sisältä muttei kuitenkaan hitsailtu niitä takasin vaan löin suorat pillit tilalle. Sitten taas merkkipajalle auto ihmeteltäväksi vika löytyi -pakokaasunkierrätysventtiili tukossa ja auto alko pelittään enää ei mennyt hätäajo päälle. >>> nyt syyskuussa käytin autoa vuosikatsastuksessa ja mitattiin päästöt ilman katteja 0,50.
En muista enää että mikä tässä viestiketjussa oli alkuperäinen aihe mutta jotain päästö hommiin liityvää vissinkin ja tässä tuli nyt meikäläisen kertomus katalysattoreiden välttämättömyydestä
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Ne katalysaattorit vähentävät silmälle näkymättömiä päästöjä. Niiden olemassaolo (mikäli eivät ole tukossa) ei näy katsastuksen savutusmittauksessa.
I drive an Opel. What's your excuse?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”