Käynnistyminen

Katso myös W202
Vastaa Viestiin
h5
Viestit: 4074
Liittynyt: 01.10.2005 18:30

Käynnistyminen

Viesti Kirjoittaja h5 »

Terve taas kaikille,

Aloitellaan taas uusi aihe. Nyt kun täällä Pirkanmaankairassa on
lämpötila laskenut alle +10 asteen niin moottorin käynnistyvyydessä
on vivahteenomainen ero. Lämpimillä ilmoilla kone lähtee käymään
ns. "helasta" mutta nyt startti kestää lähes kaksi kertaa pidempään
ennenkuin syttyy. Sehän ei ole sinänäsä vika vaan paremminkin ominaisuus. Kiinnostaisi tietää mistä arvelette ilmiön johtuvan.

Heikki
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Liittyisiköhän tämä ominaisuus siihen että varmistellaan kylmän moottorin voitelua pyörittämällä sitä hetki ennen käynnistystä?
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Vähän kevennystä ja OT:a. :D

Tuskin on niin pitkä vieteri kuin Foordin 1.8 dieselissä. Herramunjee sitä sahausta. Serkkupojalla oli kerran moinen (nyt Mersukannassa) ja naapurillakin näkyy mokoma olevan. Olin toissa pyhänä pihalla ropaamassa munamankelia, kun naapurin äijä lähti Escrotillaan liikenteeseen. Vaikka lämpöä oli viitisentoista astetta, niin ainakin viisi sekuntia se sahaus kesti (kuulostaa lyhyeltä ajalta mutta olepa vieressä kuuntelemassa). Ja tuo on "ominaisuus", joka tuntuu olevan joka vehkeessä, eikä parannuskeinoa taida olla :shock:

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

Roisto kirjoitti:Vaikka lämpöä oli viitisentoista astetta, niin ainakin viisi sekuntia se sahaus kesti (kuulostaa lyhyeltä ajalta mutta olepa vieressä kuuntelemassa). Ja tuo on "ominaisuus", joka tuntuu olevan joka vehkeessä, eikä parannuskeinoa taida olla :shock:
Minä en mersulla viitsisi sahata tai edes toistakertaa avaimesta kääntää :evil: , kun mulla on Husqvarna siihen hommaan. Mersulle taas aika varattuna pajalle ja Reklamation lähdössä Saksaan :twisted:
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Jaa-a voihan se johtua siitäkin ku nuahi nyky autoohin on laitettu kaikenmoosia "tietokoneboxia" yms. antureita...jokka antaa tälle aivolootalle tietua pyörintänopeuresta, lämpötiloosta yms.....ku autua ruvetaha esim. käynnistämähän.

No tuas starttoovaihees se boxi joutuu suuren ongelman etehe.....se joutuu aiva pääsnänsä laskemahaha kaikki erilaaset arvot anturiilta...ja päättämähän mikä on syttyennakko...ruiskutusennakko jne.. No sitte ku se nua on siinä laskeskellu se antaa pirssillen luvan ruveta rötköttämähä.

Emmä tierä mutta tuallaastaki päähä tuli :shock: :roll: :lol: :lol:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
E300TD
Mersumekaanikko
Viestit: 24
Liittynyt: 29.9.2005 11:24
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja E300TD »

Heikki
_________________
220CDI 210 -98
Onko kyseinen ongelma tuossa yllä mainitussa??

Hehkuja epäilisin ensimmäisenä.
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

E300TD kirjoitti:
Heikki
_________________
220CDI 210 -98
Onko kyseinen ongelma tuossa yllä mainitussa??

Hehkuja epäilisin ensimmäisenä.
Multa on hekut mitattu 200CDI 210 -00, ne on ok.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”