Hojo,
Menin puupää vaihtamaan naftasuotimen 200CDI:in. Eipä suostu käynnistymään enää... Vaatiiko kuitenkin jotakin omia jippoja, jottaa saa ilman pois systeemistä?
Vanha 124 olisi jo rutputtanut kauniisti pihalla. kele.
Ja huomenna aamusta töihin... Siis, jelpatkaa te jotka tiedätte jotakin...
Niin siis noin 20krt annoin startata, ennekuin luovuin. Yht noin 2min... Liikaa?? kippoon jäi naftaa, kun laitoin siihen uuden suosattimen, annin jopa hitusen vanhan valua, mutta täyttänyt en...
No haen litkua paikalliselta nesteeltä ja täytän ihan täyteen.
polttoainejärjestelmän ilmaus
polttoainejärjestelmän ilmaus
Viimeksi muokannut väyryskä, 13.7.2006 20:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mitenhän täydellisesti se ne ilmat nyt riipo.
Eli starttasitko pitkään ennenkuin älysit jottei se käynnisty?
CDI:n suodatin on aina vaihdon yhteydessä täytettävä
Ja jos koko polttoaine järjestelmä on ihan kuiva niin irrota paluuputki ja ime siitä alipaineella. Siihen käy vaikka imuvaihtaja, tai sellanen "lutkutin" mikä on esim. veneen perämoottorin p-a säiliössä. Letkunvälissä siis.
ÄLÄ KOSKAAN starttaa polttoaine järjestelmä kuivana. Huonolla tuurilla rikot jommankumman pumpun (korkee tai matalapaine) Oikein huonolla tuurilla rikot ensin matalapaine pumpun siitä irtoo rautaa Korkeepaine pumppu rikkoontuu rautaa irtoo Suuttimet rikkoontuu.
Eipä maalailla piruja seinille.
Täytä suodatin piripintaan ja käynnistä väykky.
(tuo aiempi vouhotus oli vaan sellanen varotus..)
Eli starttasitko pitkään ennenkuin älysit jottei se käynnisty?
CDI:n suodatin on aina vaihdon yhteydessä täytettävä
Ja jos koko polttoaine järjestelmä on ihan kuiva niin irrota paluuputki ja ime siitä alipaineella. Siihen käy vaikka imuvaihtaja, tai sellanen "lutkutin" mikä on esim. veneen perämoottorin p-a säiliössä. Letkunvälissä siis.
ÄLÄ KOSKAAN starttaa polttoaine järjestelmä kuivana. Huonolla tuurilla rikot jommankumman pumpun (korkee tai matalapaine) Oikein huonolla tuurilla rikot ensin matalapaine pumpun siitä irtoo rautaa Korkeepaine pumppu rikkoontuu rautaa irtoo Suuttimet rikkoontuu.
Eipä maalailla piruja seinille.
Täytä suodatin piripintaan ja käynnistä väykky.
(tuo aiempi vouhotus oli vaan sellanen varotus..)
Kiitokset!
Parahin Junnu R. Pelastit juuri huomisen päiväni !
Melko nöyrästi käynnistyi tuo Väyryskäni kolmannella yrittämällä. Oli näemmä imaissut tyhjäksi suodatimen kammion ja ei varmaankaan saanut sitä pumpatuksi täyteen ilmalukon takia...
Täytin purkin reunoja myöten, jonka jälkeen suostui heräämään...
SIIS KIITOS!
Melko nöyrästi käynnistyi tuo Väyryskäni kolmannella yrittämällä. Oli näemmä imaissut tyhjäksi suodatimen kammion ja ei varmaankaan saanut sitä pumpatuksi täyteen ilmalukon takia...
Täytin purkin reunoja myöten, jonka jälkeen suostui heräämään...
SIIS KIITOS!
Ohoh Vai päivän onnistuin pelastamaan...
Mitens minä nyt niin, yleensä kun pilaan sen kaikilta.
No kivaa jo oli jotain hyötyä minusta.
Juuri luin tuota omaa viestiäni. Tuli innostuksissaan kirjotettua liian pelottelevaan sävyyn. Tarkotan sitä kun pelottelin pumpun rikkoontumisella.
Pumpun rikkominen onnistuu silloin kun järjestelmä on "ihan kuiva" (= ollut polttoaine putkia irti jne... uusi suodatin joka on asennettu täyttämättä)..
Joskus omassa väykässä oli sellanen tilanne. Huvikseni irrottelin ne pa-putket. (ja kannen) Huvikseni siksi kun edelleenkään mersut ei koskaan ole rikki. Piti kahtoo millanen kannen sisäpuoli on väykässä
Sillon ostin tuon "lutkuttimen" ja vedin paluuputken kautta ilmat pihalle.
Käymään eka startilla. Aah niitä sulosointuja. Muttei ne oikeesti niin ihania ole kun OM617:n
Eipä paljoo asiaa tässä viestissä, muttei sitä kai aina tarviikkaan.
Kuten huomasit Väyryskä, täältä saa neuvoja kun kysyy. Ja aina kannattaa kysyä. Ja kannatta myös kirjottaa vaikkei mitään asiaa oliskaan. Eli toivottavasti kerrot tästä foorumista myös kavereillesi ja viihdyt ite täällä.
Mitens minä nyt niin, yleensä kun pilaan sen kaikilta.
No kivaa jo oli jotain hyötyä minusta.
Juuri luin tuota omaa viestiäni. Tuli innostuksissaan kirjotettua liian pelottelevaan sävyyn. Tarkotan sitä kun pelottelin pumpun rikkoontumisella.
Pumpun rikkominen onnistuu silloin kun järjestelmä on "ihan kuiva" (= ollut polttoaine putkia irti jne... uusi suodatin joka on asennettu täyttämättä)..
Joskus omassa väykässä oli sellanen tilanne. Huvikseni irrottelin ne pa-putket. (ja kannen) Huvikseni siksi kun edelleenkään mersut ei koskaan ole rikki. Piti kahtoo millanen kannen sisäpuoli on väykässä
Sillon ostin tuon "lutkuttimen" ja vedin paluuputken kautta ilmat pihalle.
Käymään eka startilla. Aah niitä sulosointuja. Muttei ne oikeesti niin ihania ole kun OM617:n
Eipä paljoo asiaa tässä viestissä, muttei sitä kai aina tarviikkaan.
Kuten huomasit Väyryskä, täältä saa neuvoja kun kysyy. Ja aina kannattaa kysyä. Ja kannatta myös kirjottaa vaikkei mitään asiaa oliskaan. Eli toivottavasti kerrot tästä foorumista myös kavereillesi ja viihdyt ite täällä.
Sorry raaka lainaus, mutta oli pakko kirjoittaa.Junnu R kirjoitti:Huvikseni siksi kun edelleenkään mersut ei koskaan ole rikki. Aah niitä sulosointuja. Muttei ne oikeesti niin ihania ole kun OM617:n Ja kannatta myös kirjottaa vaikkei mitään asiaa oliskaan.
Mersut eivät todellakaan ole koskaan rikki, niihin pitää vain vaihtaa kuluvia osia.
Sulosoinnuista puheen ollen oletko verrannut OM617:aa OM613:een
Ei mulla taaskaan ollut mitään asiaa.
MB S210 320 cdi Avantgarde
MB R129 500SL 1991
MB 124 CE230 1991 sportline
Honda CBR 1100 XX 1998
MB R129 500SL 1991
MB 124 CE230 1991 sportline
Honda CBR 1100 XX 1998