farkun takaluukun tiiviste

luukut, ovet, keskuslukitus, valot
Vastaa Viestiin
jyriniemela
Viestit: 320
Liittynyt: 29.12.2011 10:24
Paikkakunta: Vesilahti

farkun takaluukun tiiviste

Viesti Kirjoittaja jyriniemela »

Liekö normaalia, kun sateella takaluukun tiivisteen ja luukun väliin kertyy vesi. Onko luukku liian kireällä, jolloin tiiviste on liian "littanassa" luukkua vasten. Vesi ei tule sisään, mutta luukun avatessa koko alareunan matkalta tiiviste on märkä, koko leveydeltään. Onko tiiviste vain niin huokoinen ja kulunut, että vesi kapillaarisoituu alaosaansa. Ovissa on sama juttu, alareunassaan. Vaiko ihan normaalia? Sedanissa en ole tällaista ilmiötä huomannut takaluukun osalta. Kuinka takaluukun lukko säädetään oikeaan kireyteen? Ettei vuoda, muttei ole myöskään liian kireä? farkussahan on sähköinen kiinnivedin.
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
jyriniemela
Viestit: 320
Liittynyt: 29.12.2011 10:24
Paikkakunta: Vesilahti

Takaluukun kahva

Viesti Kirjoittaja jyriniemela »

Vedet ei ole ny ropleemana,, mutta arvon ammattilaiset, millainen tai miten irroitetaan farkun takaluukun kahva? Verhoilu tottahantoki pois sisältä, mut millainen operaatio on sen kahvan irroitus joka tulee luukun ulkopuolelle, tarvis maalaria varten irroittaa, mutta sitä en koskaan oo tehny, onko yhtä simppeli kun sedanissa, vai veemäisempi?
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Ei tuossa ole erikoisia, verhoilu irti, lista kahvan ympäriltä pois, tais olla molemmilta puolilta ruuvattavaa. Lukosta metallinen klipsu iri jolla sidoksissa muuhun mekanismiin ja tais kolmella pultilla olla kiinni
jyriniemela
Viestit: 320
Liittynyt: 29.12.2011 10:24
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja jyriniemela »

Okei, kiitos neuvoista, joo täs farkkumallissa on se lista sisäpuolelta että ulkopuolelta. Pääsee vihdoin viemään maalariin, loppuu tuo nutaaminen ainakin hetkeksi aikaa kun saa kunnon maalipinnan kahvojen ympärille. =D
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Sama projekti itelläkin odottais, ruosteet kahvan alta rapsittu ja sen verta myrkkyjä päällä ettei piloille vielä mennyt. Lasin alusta vaan läpi ruostunu, joutais irrottaa lasin ja puhallella kunnolla.
jyriniemela
Viestit: 320
Liittynyt: 29.12.2011 10:24
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja jyriniemela »

Itte ehdin ruosteenmuuntimella ja maalilla pelastaa pari vuotta sitten ikkunan ympärystän, lisäjarruvalon ympärystä on ollu tekohenhityksellä, joskaan ei näin pahalla kun kahvan ympäristö. Ongelma on kun kahvan ympäristön paikkaspreijasin pari vuotta sitten on kun ei tullut silloin sitä kahvaa irroteltua, siksi nyt kun pirssi menee niiltä osin ammattimaalarille, niin työ tehdään kunnolla, ja kasausvaiheessa ajattelin sen listan alle, missä on rekkarivalot pistää kiveniskuteipin sinne taakse, ettei hierrä maalipintaa rikki, se toki on kyl ehjä tällähetkellä, ja sit lisää kotelomyrkkyä luukun sisään. Harmi vaan kun joutuu sen lisäjarruvalon irroittaa niin se on kerta ja vainaa, eli ei vanhaa saa enää takas, muttei voi mitään, uusi on pakko laittaa. =D
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 kori”