Väyrysen ruosteongelmat ja Veho?

luukut, ovet, keskuslukitus, valot
Vastaa Viestiin
Avatar
Tarmo
Judge Mese
Viestit: 1928
Liittynyt: 05.11.2005 13:22
Paikkakunta: Box

Väyrysen ruosteongelmat ja Veho?

Viesti Kirjoittaja Tarmo »

Tuolla toisella foorumilla oli aiheesta keskusteluakin, mutta kysynpähän kuitenkin.

Eli omasta Väykystä löytyy muutamasta ovesta tiivisteiden alta ja takakontin luukusta kukkaa. Vehohan on noita korjaillut ja ilmeisesti käytäntö on vaihdellut aika paljon eri toimipisteissä.
Oma Väykky on Saksasta tuotu Ruotsista mutkan kautta Suomeen edellisen omistajan toimesta...

Pari kysymystä asiaa tunteville:

1. Mihin Vehoon Pääkaupunkiseudulla kannattaa viedä? Eli missä suhtaudutaan asiallisimmin... Ajattelin käväistä Pitskussa, kun sieltä on aikanaan hyviä kokemuksia.

2. Onko tehdaalta tullut jonkinnäköistä "product recallia" tms. asian tiimoilta? Eli onko tehtaalta tullut mitään tiedotetta siitä, kuinka korjauksien pitäisi hoitua?
patu
Viestit: 30
Liittynyt: 19.11.2005 16:31
Paikkakunta: sweden

Ruoste

Viesti Kirjoittaja patu »

:?
Hyvä kohtalon veli sama ongelma allekirjoittaneella...
Tosin itsellä ongelma poistunu toistaiseksi.
Autoni o 320cdi-00 ruoste alko peräkontista , ja levi kun rutto noin puolen vuoden sissään kaikkialle juoksin veholla kuvauttamassa autoa pari kertaa kuukaudessa.Tuomio vaihdetaan ovi,lokasuojat ,maalataan koko auto paitsi katto takuuseen... kyselin no mites maalauksen jälkeen jos alkaa ruostumaan uudestaan?Eiku tänne vaan maalauksessa on taakuu!
En tiedä Suomen käytäntöä mutta tääl Ruattis ainaski homma toimii tosin katsovat huoltokirjan ensin?Joten älä lannistu painosta kyl veho maksaa tavalla tai toisella...
h5
Viestit: 4074
Liittynyt: 01.10.2005 18:30

Viesti Kirjoittaja h5 »

Oma peli Vehon toimesta maalauksessa Tampereella parastaikaa.

Kuulema keskiviikkona saa takaisin. Vasen takaovi on vaihdettu
ja muualta korjaillaan. Saas nährä sitten mitä tulee.

Tiedän että muuallakin on sanomista mutta vedetään pala kerrallaan
ja sitten maalautan omaan piikkiin yli koko romun.

Tilkkutakin kun kerran äidiltäni sain...


Heikki :D
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

heikki5 kirjoitti:Oma peli Vehon toimesta maalauksessa Tampereella parastaikaa.

Kuulema keskiviikkona saa takaisin. Vasen takaovi on vaihdettu
ja muualta korjaillaan. Saas nährä sitten mitä tulee.

Tiedän että muuallakin on sanomista mutta vedetään pala kerrallaan
ja sitten maalautan omaan piikkiin yli koko romun.

Tilkkutakin kun kerran äidiltäni sain...


Heikki :D
Saitko sijaisautoa alle?
Avatar
veskola
V-klasse-spesialisti
Viestit: 1589
Liittynyt: 30.9.2005 10:45
Paikkakunta: Turun tienoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Päätöksen tekee viimekädessä valmistaja ei veho, se mihin vehoon vie vaikuttaa lähinnä millaista asiakaspalvelua saa siinä tiedonvälityksessä.
h5
Viestit: 4074
Liittynyt: 01.10.2005 18:30

Viesti Kirjoittaja h5 »

jusamb kirjoitti:
heikki5 kirjoitti:Oma peli Vehon toimesta maalauksessa Tampereella parastaikaa.

Kuulema keskiviikkona saa takaisin. Vasen takaovi on vaihdettu
ja muualta korjaillaan. Saas nährä sitten mitä tulee.

Tiedän että muuallakin on sanomista mutta vedetään pala kerrallaan
ja sitten maalautan omaan piikkiin yli koko romun.

Tilkkutakin kun kerran äidiltäni sain...


Heikki :D
Saitko sijaisautoa alle?
Ilmoittivat varsin ylpeinä asiastaan ettei tehdas anna korvausbiiliä.
He kuulema armossaan ja pyyteettömyydessään antavat vuokrabiilin
kolmeksi päiväksi. Vetäsin Amexin vouchereilla loput. Eli ei tunnu
missään. :D

Heikki
patu
Viestit: 30
Liittynyt: 19.11.2005 16:31
Paikkakunta: sweden

Viesti Kirjoittaja patu »

Itellä palvelu kuppi kaffia ... neskafe kuukaus auto ulos kuin uus -320cdi-00
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Re: Väyrysen ruosteongelmat ja Veho?

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Tarmo kirjoitti: 1. Mihin Vehoon Pääkaupunkiseudulla kannattaa viedä? Eli missä suhtaudutaan asiallisimmin...
Suutarilaan.
Muualla ne eivät noita juttuja edes katso.
Eli jos käyt Pitskussa, ohjaavat kuitenkin Suutarilaan :wink:

Tarmo kirjoitti: 2. Onko tehdaalta tullut jonkinnäköistä "product recallia" tms. asian tiimoilta? Eli onko tehtaalta tullut mitään tiedotetta siitä, kuinka korjauksien pitäisi hoitua?
Ilmeisesti, koska Suutarilassa tuntuu toimintamallit olevan hyvin selkeät.
-marssit tiskille
-sinut ohjataan "ruostevaurioasiantuntijan" puheille
-"ruostevaurioasiantuntija" marssii autollesi, ottaa kuvat huoltokirjasta ja ruostekohdista
-pyytää sinua varaamaan huollon ajanvarauksesta suoraan ajan jos homma on aivan selvä, tai sitten saat päätöksen muutaman päivän-viikon kuluttua

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
veskola
V-klasse-spesialisti
Viestit: 1589
Liittynyt: 30.9.2005 10:45
Paikkakunta: Turun tienoo
Viesti:

Re: Väyrysen ruosteongelmat ja Veho?

Viesti Kirjoittaja veskola »

Raision Vehossa homma meni siten, että päätös kesti ja kesti ja kun sitä sitten itse kyselin se oli muka tullut "juuri samana päivänä".

Päätös oli kielteinen kun en muka ollut ajoissa huomannut ongelmaa, eli ruoste oli tehnyt liikaa tuhojaan, sekä toisaalta se että auto ei ollut käynyt Veholla viimeisen, oliko se nyt 50 tkm aikana. No auto oli kuitenkin käynyt valtuutetuissa merkkihuolloissa jne. ja olisi pitänyt tehdä valitus kuluttajavalituslautakuntaan mutta en sitten jaksanut. Pääsee helpommalla kun laittaa itse tuommoset kuntoon, jos semmosia nyt edes jaksaa laittaa...
Avatar
Generig
Vibrageneraattori
Viestit: 2800
Liittynyt: 02.10.2005 20:18
Paikkakunta: Mansesteri

Re: Väyrysen ruosteongelmat ja Veho?

Viesti Kirjoittaja Generig »

Tämä viikko meni tähän päivään asti ilman autoa. Syy siihen oli väykyn ruostekorjaus. Kävin paikallisessa merkkiliikkeessä tässä pari kk sitten esittelemässä aika olemattomia ruostekohtia oven karmeissa.

No nyt auto on sitten käynyt uudistuksen läpi. Työnjohtajan mukaan auto oli vielä hyvä mutta että ne kannattikin nyt ottaa kiinni mitä oli. Kaikki karmit on maalattu ja tiivisteet liimattu kiinni (erikseen huomauttivat että näpit irti niistä tiivisteistä). Osa ovien alaosista on maalattu ja ilmeisesti myös takaluukun sisäpuoli. Auto on 9/99.

En tiedä miten kauan auton kuuluisi kestää kohtuudella (isossa maailmassahan tämän ikäiset ovat jo kierrätyksessä) mutta jaksan ihmetellä sitä, että koko lysti ei maksanut penniäkään. Missään vaiheessa ei edes raha tullut puheeksi. Tämä ei voi olla hyvää businesta.

Työn laatu on mielestäni hyvä. Tarkempaa en nyt vielä ole kiertänyt, tarvii enemmän valoa ja sisätilat että arvostella voi. Yhtäkkisiä lapsuksia ei näy.
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.

/Change is only constant
Avatar
Tarmo
Judge Mese
Viestit: 1928
Liittynyt: 05.11.2005 13:22
Paikkakunta: Box

Viesti Kirjoittaja Tarmo »

Hyvä että sait korjaukset tehtaan piikkiin... niinkuin kuuluukin. Mulle tarjosivat 50% korvausta, mutta samaan rahaan sain maalautettua koko auton ja + pikku päivityksiä ammattitaitoisessa "ei-merkkiliikkeessä".
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Tänään katselin takaluukun (farkku) kahvan ympärystää, joka on vast' ikään Suutarilassa korjattu...
Mielestäni ei nyt aivan tuolta pitäisi vielä näyttää, miltä nyt näyttää....

Mietin asiaa hetken itsekseni ja diagnosoin itseni joko:
a) vainoharhaiseksi
b) ikäväksi asiakkaaksi joka aina vaan valittaa

... ja sen jälkeen teen tarvittavat johtopäätökset jatkotoimia silmällä pitäen...

Tällä erää ja tällä hetkellä en kykene asiaa enempää kommentoimaan.
Shokkitilassa vielä... :D

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Ari66 kirjoitti: Mielestäni ei nyt aivan tuolta pitäisi vielä näyttää, miltä nyt näyttää....

Mietin asiaa hetken itsekseni ja diagnosoin itseni joko:
a) vainoharhaiseksi
b) ikäväksi asiakkaaksi joka aina vaan valittaa
No jos luukusta huomaa että sitä on korjailtu on se huonosti tehty :roll: No eri asia missä menee raja pitääkö tehdä uusiksi...

Jännä tuo tiivistetten liimaaminen kun karmeja nykyään korjaillaan. Toimiikohan se tiiviste niinkuin valmistaja on ajatellut :roll: Jotainhan sinne väliin kuitenkin menee, mutta eipähän enää nää ruosteita kurkkia kun tiivisteet kiinni 8) Oikeinko ne korjattiin, vai leikattiinko karmin kanteista osa pois?
Avatar
Generig
Vibrageneraattori
Viestit: 2800
Liittynyt: 02.10.2005 20:18
Paikkakunta: Mansesteri

Viesti Kirjoittaja Generig »

AM kirjoitti:
Jännä tuo tiivistetten liimaaminen kun karmeja nykyään korjaillaan. Toimiikohan se tiiviste niinkuin valmistaja on ajatellut :roll: Jotainhan sinne väliin kuitenkin menee, mutta eipähän enää nää ruosteita kurkkia kun tiivisteet kiinni 8) Oikeinko ne korjattiin, vai leikattiinko karmin kanteista osa pois?
Puhelimitse sain sen käsityksen että se viimeinen kantti on höylätty veks. Sinänsä hyvin loogista, nyt sinne väliin on edes teoreettinen mahdollisuus saada maalia ja muita myrkkyjä. Tuosta taas seuraa aika näppärästi se, että tiiviste on liimattava kiinni kun se ei enää muuten pysy.
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.

/Change is only constant
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

Jos tossa kesällä perehtyisi itsekin tuohon aiheeseen taas.
Aikanaan jäi jutteluasteelle homma, jotain mumisivat että kun autoa ei ole huollettu huolto-ohjelman mukaan valtuutetussa huollossa...plaaplaa.

Ei kai nyt kukaan vanhaa puol miljoonaa kelattua katiskaa veholla huollata :lol:
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Avatar
Tenta
Herrasmies
Viestit: 552
Liittynyt: 09.2.2006 16:18
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tenta »

Edellä: "kun autoa ei ole huollettu huolto-ohjelman mukaan valtuutetussa huollossa".

Tuskin mikään merkkiliike enää noin julkisesti ilmoittaa. Vaatimus huolto-ohjelman noudattamisesta on itsestään selvyys. Silläkin on merkitystä, onko takuu voimassa, vaikka virhevastuulla ei olekaan Suomessa enimmäisaikarajaa.
Avatar
Generig
Vibrageneraattori
Viestit: 2800
Liittynyt: 02.10.2005 20:18
Paikkakunta: Mansesteri

Re: Väyrysen ruosteongelmat ja Veho?

Viesti Kirjoittaja Generig »

Generig kirjoitti:
Työn laatu on mielestäni hyvä. Tarkempaa en nyt vielä ole kiertänyt, tarvii enemmän valoa ja sisätilat että arvostella voi. Yhtäkkisiä lapsuksia ei näy.
Itse itseäni lainaten. Soittelin eilen takuukorjauksen tehneeseen liikkeeseen sellaisen asian tiimoilta, että takalokasuojan kaaret alkavat hapantua. Aika tyly oli vastaanotto. Kesällä kaarille ei ole tehty mitään eikä niitä tämän ruostetakuun piiriin muutenkaan lasketa. Näin ollen hapantumisen korjaaminen jää omalle kontolle.
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.

/Change is only constant
Tilaukka
Viestit: 3
Liittynyt: 30.1.2008 19:59
Paikkakunta: Eno

Viesti Kirjoittaja Tilaukka »

Tervehdys kohtalotoverit!
Palstanpitäjille ensiksi kiitos. Paljon on löytynyt hyödyllistä tietoa Väyrysten maailmasta!
Oma tarina: Mulla on Väyrynen vuosimallia 99, vanhempaa mallia. Ja mikä kauheinta, vielä Saksasta tuotu. Kun tuntu olevan monellakin hyvin erilaisia kertomuksia Vehon toiminnasta, niin miekin soittamaan Joensuun Autotalo Hartikaiseen, että mitäs tämä ns. maalitakuu tarkoittaa vai tarkoittaako mitään. Siellä vastas erittäin ystävällinen mies, joka pyysi tuomaan auton heille tarkastettavaksi. Tänään sitten käytin autoa siellä. Vieläkin on täysin epäuskoinen olo. Nimittäin Merkkihuollossa suhtautuivat kuin ihmiseen. Auto kuvattiin kahteen mieheen joka ainoasta kohdasta. Sain ite olla mukana. Mulle selitettiin asiallisesti kaikki mitä tehtiin. Poikittaispalkki edestä oli pahasti ruostunna ja toisesta takaovesta löytyi pientä ruostetta. Lupasivat ottaa ensi viikolla yhteyttä, jolloin sovitaan näiden vaurioiden korjaamisesta. Tarkastaja väitti vielä lähtiäisiksi, että nämä korjaukset menevät tehtaan piikkiin täysimääräisesti. Etulokasuojien ruostekorjaukset joudun maksamaan itse mikäli laitatan heillä. Hintatarjous tulee myös tulevalla viikolla. Jos todella puheet pitävät, uskomaton juttu. Kohtelu on ollut tähän asti yköstä! Saa nähä miten tarina päättyy.
Avatar
Tenta
Herrasmies
Viestit: 552
Liittynyt: 09.2.2006 16:18
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tenta »

Minua tuo ystävällinen palvelu ei yhtään ihmetytä :roll:
^Larke^
Viestit: 101
Liittynyt: 18.4.2006 11:16
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja ^Larke^ »

Oliko se nii et väyrysillä oli 30 vuoden ruostumistakuu??..;) meillä sisäänajettu (752000km) 290TD ja alkaa helemat ja ovet vähä happanee... vuosmalli 98..;)
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

^Larke^ kirjoitti:Oliko se nii et väyrysillä oli 30 vuoden ruostumistakuu??..
Taatusti on, nimenomaan ruostumistakuu... :lol:

Tosin en usko että monikaan yksilö pysyy koossa 30 vuotiaaksi asti. :wink:
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 kori”