Väyrysen ruosteongelmat ja Veho?
Väyrysen ruosteongelmat ja Veho?
Tuolla toisella foorumilla oli aiheesta keskusteluakin, mutta kysynpähän kuitenkin.
Eli omasta Väykystä löytyy muutamasta ovesta tiivisteiden alta ja takakontin luukusta kukkaa. Vehohan on noita korjaillut ja ilmeisesti käytäntö on vaihdellut aika paljon eri toimipisteissä.
Oma Väykky on Saksasta tuotu Ruotsista mutkan kautta Suomeen edellisen omistajan toimesta...
Pari kysymystä asiaa tunteville:
1. Mihin Vehoon Pääkaupunkiseudulla kannattaa viedä? Eli missä suhtaudutaan asiallisimmin... Ajattelin käväistä Pitskussa, kun sieltä on aikanaan hyviä kokemuksia.
2. Onko tehdaalta tullut jonkinnäköistä "product recallia" tms. asian tiimoilta? Eli onko tehtaalta tullut mitään tiedotetta siitä, kuinka korjauksien pitäisi hoitua?
Eli omasta Väykystä löytyy muutamasta ovesta tiivisteiden alta ja takakontin luukusta kukkaa. Vehohan on noita korjaillut ja ilmeisesti käytäntö on vaihdellut aika paljon eri toimipisteissä.
Oma Väykky on Saksasta tuotu Ruotsista mutkan kautta Suomeen edellisen omistajan toimesta...
Pari kysymystä asiaa tunteville:
1. Mihin Vehoon Pääkaupunkiseudulla kannattaa viedä? Eli missä suhtaudutaan asiallisimmin... Ajattelin käväistä Pitskussa, kun sieltä on aikanaan hyviä kokemuksia.
2. Onko tehdaalta tullut jonkinnäköistä "product recallia" tms. asian tiimoilta? Eli onko tehtaalta tullut mitään tiedotetta siitä, kuinka korjauksien pitäisi hoitua?
Ruoste

Hyvä kohtalon veli sama ongelma allekirjoittaneella...
Tosin itsellä ongelma poistunu toistaiseksi.
Autoni o 320cdi-00 ruoste alko peräkontista , ja levi kun rutto noin puolen vuoden sissään kaikkialle juoksin veholla kuvauttamassa autoa pari kertaa kuukaudessa.Tuomio vaihdetaan ovi,lokasuojat ,maalataan koko auto paitsi katto takuuseen... kyselin no mites maalauksen jälkeen jos alkaa ruostumaan uudestaan?Eiku tänne vaan maalauksessa on taakuu!
En tiedä Suomen käytäntöä mutta tääl Ruattis ainaski homma toimii tosin katsovat huoltokirjan ensin?Joten älä lannistu painosta kyl veho maksaa tavalla tai toisella...
Oma peli Vehon toimesta maalauksessa Tampereella parastaikaa.
Kuulema keskiviikkona saa takaisin. Vasen takaovi on vaihdettu
ja muualta korjaillaan. Saas nährä sitten mitä tulee.
Tiedän että muuallakin on sanomista mutta vedetään pala kerrallaan
ja sitten maalautan omaan piikkiin yli koko romun.
Tilkkutakin kun kerran äidiltäni sain...
Heikki
Kuulema keskiviikkona saa takaisin. Vasen takaovi on vaihdettu
ja muualta korjaillaan. Saas nährä sitten mitä tulee.
Tiedän että muuallakin on sanomista mutta vedetään pala kerrallaan
ja sitten maalautan omaan piikkiin yli koko romun.
Tilkkutakin kun kerran äidiltäni sain...
Heikki

Saitko sijaisautoa alle?heikki5 kirjoitti:Oma peli Vehon toimesta maalauksessa Tampereella parastaikaa.
Kuulema keskiviikkona saa takaisin. Vasen takaovi on vaihdettu
ja muualta korjaillaan. Saas nährä sitten mitä tulee.
Tiedän että muuallakin on sanomista mutta vedetään pala kerrallaan
ja sitten maalautan omaan piikkiin yli koko romun.
Tilkkutakin kun kerran äidiltäni sain...
Heikki
Ilmoittivat varsin ylpeinä asiastaan ettei tehdas anna korvausbiiliä.jusamb kirjoitti:Saitko sijaisautoa alle?heikki5 kirjoitti:Oma peli Vehon toimesta maalauksessa Tampereella parastaikaa.
Kuulema keskiviikkona saa takaisin. Vasen takaovi on vaihdettu
ja muualta korjaillaan. Saas nährä sitten mitä tulee.
Tiedän että muuallakin on sanomista mutta vedetään pala kerrallaan
ja sitten maalautan omaan piikkiin yli koko romun.
Tilkkutakin kun kerran äidiltäni sain...
Heikki
He kuulema armossaan ja pyyteettömyydessään antavat vuokrabiilin
kolmeksi päiväksi. Vetäsin Amexin vouchereilla loput. Eli ei tunnu
missään.

Heikki
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Re: Väyrysen ruosteongelmat ja Veho?
Suutarilaan.Tarmo kirjoitti: 1. Mihin Vehoon Pääkaupunkiseudulla kannattaa viedä? Eli missä suhtaudutaan asiallisimmin...
Muualla ne eivät noita juttuja edes katso.
Eli jos käyt Pitskussa, ohjaavat kuitenkin Suutarilaan

Ilmeisesti, koska Suutarilassa tuntuu toimintamallit olevan hyvin selkeät.Tarmo kirjoitti: 2. Onko tehdaalta tullut jonkinnäköistä "product recallia" tms. asian tiimoilta? Eli onko tehtaalta tullut mitään tiedotetta siitä, kuinka korjauksien pitäisi hoitua?
-marssit tiskille
-sinut ohjataan "ruostevaurioasiantuntijan" puheille
-"ruostevaurioasiantuntija" marssii autollesi, ottaa kuvat huoltokirjasta ja ruostekohdista
-pyytää sinua varaamaan huollon ajanvarauksesta suoraan ajan jos homma on aivan selvä, tai sitten saat päätöksen muutaman päivän-viikon kuluttua
- veskola
- V-klasse-spesialisti
- Viestit: 1589
- Liittynyt: 30.9.2005 10:45
- Paikkakunta: Turun tienoo
- Viesti:
Re: Väyrysen ruosteongelmat ja Veho?
Raision Vehossa homma meni siten, että päätös kesti ja kesti ja kun sitä sitten itse kyselin se oli muka tullut "juuri samana päivänä".
Päätös oli kielteinen kun en muka ollut ajoissa huomannut ongelmaa, eli ruoste oli tehnyt liikaa tuhojaan, sekä toisaalta se että auto ei ollut käynyt Veholla viimeisen, oliko se nyt 50 tkm aikana. No auto oli kuitenkin käynyt valtuutetuissa merkkihuolloissa jne. ja olisi pitänyt tehdä valitus kuluttajavalituslautakuntaan mutta en sitten jaksanut. Pääsee helpommalla kun laittaa itse tuommoset kuntoon, jos semmosia nyt edes jaksaa laittaa...
Päätös oli kielteinen kun en muka ollut ajoissa huomannut ongelmaa, eli ruoste oli tehnyt liikaa tuhojaan, sekä toisaalta se että auto ei ollut käynyt Veholla viimeisen, oliko se nyt 50 tkm aikana. No auto oli kuitenkin käynyt valtuutetuissa merkkihuolloissa jne. ja olisi pitänyt tehdä valitus kuluttajavalituslautakuntaan mutta en sitten jaksanut. Pääsee helpommalla kun laittaa itse tuommoset kuntoon, jos semmosia nyt edes jaksaa laittaa...
Re: Väyrysen ruosteongelmat ja Veho?
Tämä viikko meni tähän päivään asti ilman autoa. Syy siihen oli väykyn ruostekorjaus. Kävin paikallisessa merkkiliikkeessä tässä pari kk sitten esittelemässä aika olemattomia ruostekohtia oven karmeissa.
No nyt auto on sitten käynyt uudistuksen läpi. Työnjohtajan mukaan auto oli vielä hyvä mutta että ne kannattikin nyt ottaa kiinni mitä oli. Kaikki karmit on maalattu ja tiivisteet liimattu kiinni (erikseen huomauttivat että näpit irti niistä tiivisteistä). Osa ovien alaosista on maalattu ja ilmeisesti myös takaluukun sisäpuoli. Auto on 9/99.
En tiedä miten kauan auton kuuluisi kestää kohtuudella (isossa maailmassahan tämän ikäiset ovat jo kierrätyksessä) mutta jaksan ihmetellä sitä, että koko lysti ei maksanut penniäkään. Missään vaiheessa ei edes raha tullut puheeksi. Tämä ei voi olla hyvää businesta.
Työn laatu on mielestäni hyvä. Tarkempaa en nyt vielä ole kiertänyt, tarvii enemmän valoa ja sisätilat että arvostella voi. Yhtäkkisiä lapsuksia ei näy.
No nyt auto on sitten käynyt uudistuksen läpi. Työnjohtajan mukaan auto oli vielä hyvä mutta että ne kannattikin nyt ottaa kiinni mitä oli. Kaikki karmit on maalattu ja tiivisteet liimattu kiinni (erikseen huomauttivat että näpit irti niistä tiivisteistä). Osa ovien alaosista on maalattu ja ilmeisesti myös takaluukun sisäpuoli. Auto on 9/99.
En tiedä miten kauan auton kuuluisi kestää kohtuudella (isossa maailmassahan tämän ikäiset ovat jo kierrätyksessä) mutta jaksan ihmetellä sitä, että koko lysti ei maksanut penniäkään. Missään vaiheessa ei edes raha tullut puheeksi. Tämä ei voi olla hyvää businesta.
Työn laatu on mielestäni hyvä. Tarkempaa en nyt vielä ole kiertänyt, tarvii enemmän valoa ja sisätilat että arvostella voi. Yhtäkkisiä lapsuksia ei näy.
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.
/Change is only constant
/Change is only constant
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Tänään katselin takaluukun (farkku) kahvan ympärystää, joka on vast' ikään Suutarilassa korjattu...
Mielestäni ei nyt aivan tuolta pitäisi vielä näyttää, miltä nyt näyttää....
Mietin asiaa hetken itsekseni ja diagnosoin itseni joko:
a) vainoharhaiseksi
b) ikäväksi asiakkaaksi joka aina vaan valittaa
... ja sen jälkeen teen tarvittavat johtopäätökset jatkotoimia silmällä pitäen...
Tällä erää ja tällä hetkellä en kykene asiaa enempää kommentoimaan.
Shokkitilassa vielä...
Mielestäni ei nyt aivan tuolta pitäisi vielä näyttää, miltä nyt näyttää....
Mietin asiaa hetken itsekseni ja diagnosoin itseni joko:
a) vainoharhaiseksi
b) ikäväksi asiakkaaksi joka aina vaan valittaa
... ja sen jälkeen teen tarvittavat johtopäätökset jatkotoimia silmällä pitäen...
Tällä erää ja tällä hetkellä en kykene asiaa enempää kommentoimaan.
Shokkitilassa vielä...

No jos luukusta huomaa että sitä on korjailtu on se huonosti tehtyAri66 kirjoitti: Mielestäni ei nyt aivan tuolta pitäisi vielä näyttää, miltä nyt näyttää....
Mietin asiaa hetken itsekseni ja diagnosoin itseni joko:
a) vainoharhaiseksi
b) ikäväksi asiakkaaksi joka aina vaan valittaa

Jännä tuo tiivistetten liimaaminen kun karmeja nykyään korjaillaan. Toimiikohan se tiiviste niinkuin valmistaja on ajatellut


Puhelimitse sain sen käsityksen että se viimeinen kantti on höylätty veks. Sinänsä hyvin loogista, nyt sinne väliin on edes teoreettinen mahdollisuus saada maalia ja muita myrkkyjä. Tuosta taas seuraa aika näppärästi se, että tiiviste on liimattava kiinni kun se ei enää muuten pysy.AM kirjoitti:
Jännä tuo tiivistetten liimaaminen kun karmeja nykyään korjaillaan. Toimiikohan se tiiviste niinkuin valmistaja on ajatellutJotainhan sinne väliin kuitenkin menee, mutta eipähän enää nää ruosteita kurkkia kun tiivisteet kiinni
Oikeinko ne korjattiin, vai leikattiinko karmin kanteista osa pois?
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.
/Change is only constant
/Change is only constant
Jos tossa kesällä perehtyisi itsekin tuohon aiheeseen taas.
Aikanaan jäi jutteluasteelle homma, jotain mumisivat että kun autoa ei ole huollettu huolto-ohjelman mukaan valtuutetussa huollossa...plaaplaa.
Ei kai nyt kukaan vanhaa puol miljoonaa kelattua katiskaa veholla huollata
Aikanaan jäi jutteluasteelle homma, jotain mumisivat että kun autoa ei ole huollettu huolto-ohjelman mukaan valtuutetussa huollossa...plaaplaa.
Ei kai nyt kukaan vanhaa puol miljoonaa kelattua katiskaa veholla huollata

(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Edellä: "kun autoa ei ole huollettu huolto-ohjelman mukaan valtuutetussa huollossa".
Tuskin mikään merkkiliike enää noin julkisesti ilmoittaa. Vaatimus huolto-ohjelman noudattamisesta on itsestään selvyys. Silläkin on merkitystä, onko takuu voimassa, vaikka virhevastuulla ei olekaan Suomessa enimmäisaikarajaa.
Tuskin mikään merkkiliike enää noin julkisesti ilmoittaa. Vaatimus huolto-ohjelman noudattamisesta on itsestään selvyys. Silläkin on merkitystä, onko takuu voimassa, vaikka virhevastuulla ei olekaan Suomessa enimmäisaikarajaa.
Re: Väyrysen ruosteongelmat ja Veho?
Itse itseäni lainaten. Soittelin eilen takuukorjauksen tehneeseen liikkeeseen sellaisen asian tiimoilta, että takalokasuojan kaaret alkavat hapantua. Aika tyly oli vastaanotto. Kesällä kaarille ei ole tehty mitään eikä niitä tämän ruostetakuun piiriin muutenkaan lasketa. Näin ollen hapantumisen korjaaminen jää omalle kontolle.Generig kirjoitti:
Työn laatu on mielestäni hyvä. Tarkempaa en nyt vielä ole kiertänyt, tarvii enemmän valoa ja sisätilat että arvostella voi. Yhtäkkisiä lapsuksia ei näy.
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.
/Change is only constant
/Change is only constant
Tervehdys kohtalotoverit!
Palstanpitäjille ensiksi kiitos. Paljon on löytynyt hyödyllistä tietoa Väyrysten maailmasta!
Oma tarina: Mulla on Väyrynen vuosimallia 99, vanhempaa mallia. Ja mikä kauheinta, vielä Saksasta tuotu. Kun tuntu olevan monellakin hyvin erilaisia kertomuksia Vehon toiminnasta, niin miekin soittamaan Joensuun Autotalo Hartikaiseen, että mitäs tämä ns. maalitakuu tarkoittaa vai tarkoittaako mitään. Siellä vastas erittäin ystävällinen mies, joka pyysi tuomaan auton heille tarkastettavaksi. Tänään sitten käytin autoa siellä. Vieläkin on täysin epäuskoinen olo. Nimittäin Merkkihuollossa suhtautuivat kuin ihmiseen. Auto kuvattiin kahteen mieheen joka ainoasta kohdasta. Sain ite olla mukana. Mulle selitettiin asiallisesti kaikki mitä tehtiin. Poikittaispalkki edestä oli pahasti ruostunna ja toisesta takaovesta löytyi pientä ruostetta. Lupasivat ottaa ensi viikolla yhteyttä, jolloin sovitaan näiden vaurioiden korjaamisesta. Tarkastaja väitti vielä lähtiäisiksi, että nämä korjaukset menevät tehtaan piikkiin täysimääräisesti. Etulokasuojien ruostekorjaukset joudun maksamaan itse mikäli laitatan heillä. Hintatarjous tulee myös tulevalla viikolla. Jos todella puheet pitävät, uskomaton juttu. Kohtelu on ollut tähän asti yköstä! Saa nähä miten tarina päättyy.
Palstanpitäjille ensiksi kiitos. Paljon on löytynyt hyödyllistä tietoa Väyrysten maailmasta!
Oma tarina: Mulla on Väyrynen vuosimallia 99, vanhempaa mallia. Ja mikä kauheinta, vielä Saksasta tuotu. Kun tuntu olevan monellakin hyvin erilaisia kertomuksia Vehon toiminnasta, niin miekin soittamaan Joensuun Autotalo Hartikaiseen, että mitäs tämä ns. maalitakuu tarkoittaa vai tarkoittaako mitään. Siellä vastas erittäin ystävällinen mies, joka pyysi tuomaan auton heille tarkastettavaksi. Tänään sitten käytin autoa siellä. Vieläkin on täysin epäuskoinen olo. Nimittäin Merkkihuollossa suhtautuivat kuin ihmiseen. Auto kuvattiin kahteen mieheen joka ainoasta kohdasta. Sain ite olla mukana. Mulle selitettiin asiallisesti kaikki mitä tehtiin. Poikittaispalkki edestä oli pahasti ruostunna ja toisesta takaovesta löytyi pientä ruostetta. Lupasivat ottaa ensi viikolla yhteyttä, jolloin sovitaan näiden vaurioiden korjaamisesta. Tarkastaja väitti vielä lähtiäisiksi, että nämä korjaukset menevät tehtaan piikkiin täysimääräisesti. Etulokasuojien ruostekorjaukset joudun maksamaan itse mikäli laitatan heillä. Hintatarjous tulee myös tulevalla viikolla. Jos todella puheet pitävät, uskomaton juttu. Kohtelu on ollut tähän asti yköstä! Saa nähä miten tarina päättyy.