Moottorinohjaus ja auton liiketieto

Vastaa Viestiin
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7116
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Moottorinohjaus ja auton liiketieto

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tämmönen extemporee kysymys.

Tarviiko -97 M111 200/220/230 koneinen manuaalivaihteinen merssu liiketiedon abs:ltä moottoriohjaimelle että moottori toimisi normalisti?

Käytännössä siis. Toimiiko ko. kone autossa jossa ei ole abs-jarruja, omalla moottoriohjaimellaan.
Avatar
Cool Hand Saku
Rasvanäppi
Viestit: 561
Liittynyt: 19.3.2006 11:14
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Cool Hand Saku »

Vahva tunne että ei toimi, rajoittaa maksimi kierrokset noin 4000 rpm ,ainakin oma m111 vm. 1998 kompura tekee tuon jos auto ei liiku :cry:
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Tämän kans tappelin Tenavan tekniikanvaihdossa (M103 :arrow: M104 HFM). Piti ettiä ja vaihtaa ASR varusteisen tjsp. ABS boksi ja köyttää se moottorin ECU:un.

Häätys jostain vehkeestä mitata siitä johdosta jollain oskilloskoopilla jotta mitä pulssia siinä kulkee, että vois kehitellä simuloidun signaalin. Pelkkä ynnä- tai vähennyssähkö jatkuvana ei riitä. :lol:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Olikos siinä yhessä pystylyhtysessä tekniikanpäivitys topiccissa jotain juttua juuri tästä ...
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 sähkö”