Mahdollisimman varma w211?

Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

keitsi kirjoitti:
Meissenkeri kirjoitti:
keitsi kirjoitti:Mikäs tuossa W211 pidossa sitten on kalliimpaa mitä W210:n pidossa?
Ja kuinka suurista menoeristä puhutaan?
Jos perusmalleista puhutaan ja jätetään ilmajouset sun muut ihmeellisyydet pois laskuista, niin normaaleissa käyttökuluissa ja huoltohinnoissa sekä vakuutusmaksuissa ei ole mitään oleellista eroa kumpaankaan suuntaan.

Pari seikkaa tulee kuitenkin humioida: Alkupään W211:t on varustettu sähköhydraulisilla jarruilla (tunnus SBC). Kyseinen hydrauliikkayksikkö ei kestä koko auton ikää ja se menee jossakin vaiheessa uusiksi. Hintaa vaihdolle tulee pari tonnia.

Lisäksi automaattilaatikolla varustetuissa alkupään W211 oli jäähdyttimessä ongelmakohta joka päästi jäähdytysnestettä laatikkoöljyjen sekaan ja siitä on aiheutunut vaihdelaatikkoremontteja (tuhansia euroa). Muutenkin automaattilaatikko vaatii enempi huolto kuin manuaali ja nostaa jonkin verran huoltokustannuksia sekä polttoaineen kulutusta.
Ok, eli valkkaan mallin ilman SBC:tä.
Manuaalivaihteinen muutenkin hakusessa ensisijaisesti.
Miten sitten esim. 220 vs 270 vs 320? Lisämoteista tietenkin jotain kulua tulee mutta onko noissa isommissa mitään muuta ihmeempää?

Monessa paikassa myös sanovat että W211:ssä on jo ruosteongelmaa saatu vähän parannettua, mitenkä pitää paikkaansa?
Onko oletettavissa että saksan W211 olisi lähes ruosteeton?
Moottorin koolla ei ole muuta merkitystä, kuin hieman suurentunut kulutus, mutta sehän kompensoituu paremmalla suorituskyvyllä.

Saksan W211:n ruosteisuudesta en tiedä, kun ovat järkiään niin vähän ajettuja että en ole niitä pystynyt katselemaan. Sinällään W211:t ovat hieman parempia vastustamaan ruostetta, kuin W210.
Avatar
Harppa
Viestit: 33
Liittynyt: 19.10.2005 9:36
Paikkakunta: Pohjois-savo

Viesti Kirjoittaja Harppa »

Ei se manuaalikaan mene ilman huoltoa.

Itsellä meni työsylinteri 170tkm kieppeillä. Tehtiin sitten koko kytkin remppa kerralla kun kerran oli auki.

Olen omaani Facelift 220cdi manuaaliin tyytyväinen. Takana 2vuotta ja 50tkm.

Remontit tähän asti
Hiukkas suodattimen paineanturi,kytkin remppa sekä yläpallonivel.
HannuS
Viestit: 438
Liittynyt: 25.4.2006 13:12
Paikkakunta: Kiimingin takametsä

Viesti Kirjoittaja HannuS »

Minäkin pähkäilen täällä edelleen W211 vaiko ei. Välillä elelin ML maailmassa jo täysillä, mutta kävin ajamassa yhtä manuaali ML:ää, niin ei se oikein vakuuttanut. Varsinkin ne tilat siellä 2 penkkirivin takana. Ne ovat pienemmät kuin eemelissä. Siksi katselin ML:llää kun niitä näyttäisi olevan helpommin tarjolla 7-penkkisenä kuin eemeleitä.

Tänään sitten pääsin ajamaan automaatti E 280CDI:tä vm 2007, siis piikkikeulaa. V6 kone. Olihan siinä voimaa aivan liikaakin. Minun piti tomaattia ajaa yhdellä jalalla. Onnistuuhan se ainakin kun on tarkkana.

Sellaisen kun löytäis manuaalina ja 7 paikkasena. Eiköhän tämä määrittelyvaihe ala olla nyt tässä. Suora kutonen vuodelta 2003-2004 olis tietysti mahtava löytö, mutta täytyy kait tuo V6:kin vois kelpuuttaa.
Avatar
Tabuli
Viestit: 605
Liittynyt: 19.2.2006 21:05
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Tabuli »

HannuS kirjoitti: Minun piti tomaattia ajaa yhdellä jalalla. Onnistuuhan se ainakin kun on tarkkana.
Eipä kyllä tule mieleen tilannetta, että normikatuajossa tarvis tomaatilla toista jalkaa käyttää..
MB W639 3.0CDI
Jeep Grand Cherokee 4.7
keitsi
Viestit: 7
Liittynyt: 26.4.2012 5:06
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja keitsi »

Mites se W211 vs W211 facelift ruoste nyt sitten.

Toisaalla lukee että paremmat maalit tuli käyttöön jo 2003-2004, toisaalla taas että ruostesuojausta parannettu faceliftissä.
Onko jollain konkreettista tietoa mitä ruostesuojan osalta oikeasti parantunut faceliftin yhteydessä?
Avatar
Garcia
Viestit: 447
Liittynyt: 19.10.2010 21:53
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Garcia »

Sen näkee vasta muutaman vuoden päästä. W211 faceliftit on vielä niin uusia, etteivät ole vielä näyttäneet todellista olemustaan. :D
S204, AZT250
janttu
Viestit: 342
Liittynyt: 22.10.2010 15:18
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja janttu »

kyllähän tuo 211 pitää olla automaatilla ja etenkin jos kutosella.ja vaikkapa nelosellakin.mersun laatikko kestää kyllä auton eliniän.
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Omaan, muodistettuun W211:en on tehtaan piikkiin vaihdettu
takaluukku ja toinen takaovi. Takaluukku vaihdettiin (tai korjattiin)
edellisen omistajan aikana, takaovi minun omistuksessani tänä keväänä.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Avatar
haju
Viestit: 588
Liittynyt: 20.5.2007 12:16
Paikkakunta: Oulunsalo

Viesti Kirjoittaja haju »

Jarkko N kirjoitti:Omaan, muodistettuun W211:en on tehtaan piikkiin vaihdettu
takaluukku ja toinen takaovi. Takaluukku vaihdettiin (tai korjattiin)
edellisen omistajan aikana, takaovi minun omistuksessani tänä keväänä.
Kehtaatko heittää vaikka yyveenä hieman hintatasoa ja veroseuraamuksia tuosta omasta 4maticista?
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

haju kirjoitti:
Jarkko N kirjoitti:Omaan, muodistettuun W211:en on tehtaan piikkiin vaihdettu
takaluukku ja toinen takaovi. Takaluukku vaihdettiin (tai korjattiin)
edellisen omistajan aikana, takaovi minun omistuksessani tänä keväänä.
Kehtaatko heittää vaikka yyveenä hieman hintatasoa ja veroseuraamuksia tuosta omasta 4maticista?
Eipä tuo mikään salaisuus ole. Saksaan maksoin 23.500 ja veroja 10.500
euroa ennen huhtikuun verouudistusta. Hakukuluja oli pari tonnia ja pari
tonnia meni erilaisiin Suomi-varusteisiin (kumimatot, talvirenkaat,
ruostesuojaus, navigaattorin kartat, bluetooth-yhteys, kovavahaus).

Varmaan noita halvemmallakin saa, mutta hinta ei ollut pääasia.

Siitä ja sen kestävyydestä vielä:

Glykoliongelman takia saattaa käsivalintainen vaihteisto olla W211:ssa
hyvä valinta kestävyyden kannalta.

Itse kuitenkin haluan, että Mersussa on iso moottori ja mahdollisimman
paljon varusteita, Airmatic ja kaikki mitä vaan saa. Jos hajoaa, niin korjataan.

Perusmalli käsivalintaisella vaihteistolla on semmoista piinaa, etten sen
haluaisikaan kestävän kovin kauan. Mutta varmatoimisempi ja huokea
ylläpitää se tietysti on.

Tämä nykyinen S211 tarjoaa R129:n ylellisen mukavuuden yhdistettynä
nelivetoisen S124:n käytännöllisyyteen. Ekat 5.000 km on selvitty
rekisterikilven valon polttimoiden vaihdolla. Toivottavasti auto pysyy
luotettavana (kop, kop). Uuden auton hajua on yhä jäljellä.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2274
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

..
Viimeksi muokannut Leemu, 18.5.2021 18:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
keitsi
Viestit: 7
Liittynyt: 26.4.2012 5:06
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja keitsi »

Jarkko N kirjoitti:Perusmalli käsivalintaisella vaihteistolla on semmoista piinaa, etten sen haluaisikaan kestävän kovin kauan.
Toinen tykkää tyvärestä ja toinen äidistä, itsellä taas ärsyttää kun joku muu tekee valintoja puolestani vaihteiden käytön suhteen. Auto ei voi tietää esim. onko ajettava ylämäki vain pari sekuntia kestävä jolloin vaihto pienemmälle vaihteelle olisi turhaa. En ole vielä ajanut automaatilla joka ei jossain vaiheessa olisi ärsyttänyt. Plus kulutus ja mahdollinen heikentynyt kestävyys. Kaupungissa enimmäkseen ajavalle ymmärrän automaattivaihteiston kyllä täysin, varsinkin jos pitää puhua puhelimessakin välillä. Itse ajan pääasiallisesti kuitenkin maantietä jolloin automaattivaihteiston hyödyt jäävät vähäisemmäksi. Ensisijaisesti haen manuaalivaihteista, näyttäisi kuitenkin että suurin osa saksan valikoimista (n. 70%) on automaatteja joten täytyy sitten hätätapauksessa varmaan tyytyä automaattiinkin.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29271
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Auto ei voi tietää esim. onko ajettava ylämäki vain pari sekuntia kestävä jolloin vaihto pienemmälle vaihteelle olisi turhaa.
Kokonaisuutena ajatellen automaatissa on käytännössä aina oikea vaihde päällä, sen sijaan manuaalissa näin ei ole vaikka kuljettaja olisi kokenut.
Maantieajossa manuaali ei häiritse ihan niin paljon kuin kaupungissa, tosin joskus tulee hiljennettyä manuaalilla risteykseen vaivattomasti automaatin tapaan jolloin rynkytys alkaa viimeistään hetki ennen pysähtymistä :D
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2274
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

..
Viimeksi muokannut Leemu, 18.5.2021 18:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
HannuS
Viestit: 438
Liittynyt: 25.4.2006 13:12
Paikkakunta: Kiimingin takametsä

Viesti Kirjoittaja HannuS »

Minäkin siirryn automaattiin polttoainekäyttöisessä autossa sitten

1. kun on saatavilla sellainen automaattinen välityksen muunnin josta ei tule ylimääräistä hukkatehoa jäähdyttimen kautta ulos.
2. Siellä automaattilaatikossa ei ole hajoavia elektroniikkakortteja tai muita kalliita osia
3. Lukkoturbiini toimii myös moottorijarrutuksessa.
4. Osaan korjata sen itse
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29271
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

1. kun on saatavilla sellainen automaattinen välityksen muunnin josta ei tule ylimääräistä hukkatehoa jäähdyttimen kautta ulos.
Esimerkiksi 280cdi w211, automaattivaihteinen kiihtyy 0-100 km/h sekunnin manuaalivaihteista nopeammin koska moottorissa on 40Nm enemmän vääntöä.
Automaatti kuluttaa hieman enemmän polttoainetta.
4. Osaan korjata sen itse
Tämä ratkaisee valinnan tällä kertaa :happy:
Avatar
740 GLE
Viestit: 2656
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

dealer kirjoitti:Esimerkiksi 280cdi w211, automaattivaihteinen kiihtyy 0-100 km/h sekunnin manuaalivaihteista nopeammin koska moottorissa on 40Nm enemmän vääntöä.
Automaatti kuluttaa hieman enemmän polttoainetta.
Omallakin ostoslistalla oli vielä vuosi sitten S211 facelift 280 CDI manuaalina.

Desin ero normikulutuksessa automaattiseen 220 CDI:hin, joten minun valintani olisi ollut täysin selvä, mutta sitten erehdyin koeajamaan S204:n.

Onko muuten tuossa E 280 CDI:n manuaaliversion momentinrajoituksessa kyse tuoteprofiloinnista vai mistä, kun käsittääkseni myös 320 CDI on manuaalina tarjolla Cee sarjaan todistaen että manuaalikin kyllä kestää "täystehoisenkin" momentin?
Viimeksi muokannut 740 GLE, 10.5.2012 21:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
740 GLE
Viestit: 2656
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

HannuS kirjoitti:Minäkin siirryn automaattiin polttoainekäyttöisessä autossa sitten kun

3. Lukkoturbiini toimii myös moottorijarrutuksessa.
Minulle riittäisi jo tämäkin.

Vaihteet saavat kernaasti vaihtua itsekseen, mutta voimansiirron kytkeytymiset pitää tapahtua just silloin kun kontrollifriikki niin tahtoo.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

320 manuaalina?
Jos on, niin on varmaan koneesta rajoitettu vääntöä "jonkin verran"...

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
keuse
Viestit: 4
Liittynyt: 26.8.2006 19:18
Paikkakunta: Rovaniemi

SBC ja glykoolit

Viesti Kirjoittaja keuse »

Mistä vuosimallista alkaen tusta SBC:stä on luovuttu? Oliko se alkaen 2007 alusta vai hieman aikaisemmin? Entä onko tietoa foorumilaisilla siiä, että onko tuohon syylärin glykooliongelmaan keskitty ratkaisua, eli löytyykö vuosimallia, jossa muutettu rakennetta siten ettei vaihteistoöljyn sekaan enää sekoitu sinne kuulumattomia nesteitä?
Kiitokset nformaatiosta!
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1937
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: SBC ja glykoolit

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

keuse kirjoitti:Mistä vuosimallista alkaen tusta SBC:stä on luovuttu? Oliko se alkaen 2007 alusta vai hieman aikaisemmin? Entä onko tietoa foorumilaisilla siiä, että onko tuohon syylärin glykooliongelmaan keskitty ratkaisua, eli löytyykö vuosimallia, jossa muutettu rakennetta siten ettei vaihteistoöljyn sekaan enää sekoitu sinne kuulumattomia nesteitä?
Kiitokset nformaatiosta!
211:ssä SBC:stä luovuttiin faceliftin myötä (6/2006 alkaen valmistetut autot). SBC:stä kokonaisuudessaan luovuttiin paljon myöhemmin.

9/2003 alkaen (toiset sanoo 9/2002 kuuluvan vielä "vanhaan" sarjaan) syylärin rakenne muuttui mutta ei ne ongelmat ihan 100%:sti poistuneet.
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Otsikon mukainen asia on nyt tutkittu --> http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288519935596.html

Tutkimuksessä selvisi se mikä on monia askarruttanut. Kilometrikorjatuissa tuloksissa Mercedes-Benz E-malli vuodesta 2006 alkaen todettiin äärimmäisen luotettavaksi autoksi.

Taakse jäi muutamia japanilaisautoja lukuunottamatta kaikki muut.

Luotettavimmat autot 1997–2012
(suluissa valmistusvuodet)

Mitsubishi Lancer (05-08 )
Opel Agila (00-08 )
Suzuki Alto (97-06 )
Toyota Aygo (05-)
Honda HR-V (98-06)
Volvo S40 (96-04)
Mazda MX-5 (05-)
Mercedes E Class (06-)
Toyota Yaris (99-03)
Honda Jazz (01-08 )
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Näin autonostajan näkökulmasta tuon asian valitettavasti tietävät myös myyjät, facelift-211:n hinnat pompsahtaa aika selkeästi verrattuna vanhempiin (2003-2006).

Itse olenkin luopunut hyvän ykkössarjan 211:n etsinnästä kun ei sellaista järkevällä ja budjettiini mahtuvalla summalla saa, ja odotellaan muutama vuosi josko sitten olisi mahdollisuudet kakkossarjaiseen.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
mol
Viestit: 42
Liittynyt: 20.10.2010 7:21
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja mol »

740 GLE kirjoitti: Onko muuten tuossa E 280 CDI:n manuaaliversion momentinrajoituksessa kyse tuoteprofiloinnista vai mistä, kun käsittääkseni myös 320 CDI on manuaalina tarjolla Cee sarjaan todistaen että manuaalikin kyllä kestää "täystehoisenkin" momentin?
Kommentoin vähän vanhaa viestiä mutta pakko kertoa (kun kukaan muu ei ole kertonut) että 203 C320CDI:ssä on vääntöä manuaalin yhteydessä 415nm ja automaation kanssa 510nm.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219, sedan, farmari, coupe, avo”