Moottorin koolla ei ole muuta merkitystä, kuin hieman suurentunut kulutus, mutta sehän kompensoituu paremmalla suorituskyvyllä.keitsi kirjoitti:Ok, eli valkkaan mallin ilman SBC:tä.Meissenkeri kirjoitti:Jos perusmalleista puhutaan ja jätetään ilmajouset sun muut ihmeellisyydet pois laskuista, niin normaaleissa käyttökuluissa ja huoltohinnoissa sekä vakuutusmaksuissa ei ole mitään oleellista eroa kumpaankaan suuntaan.keitsi kirjoitti:Mikäs tuossa W211 pidossa sitten on kalliimpaa mitä W210:n pidossa?
Ja kuinka suurista menoeristä puhutaan?
Pari seikkaa tulee kuitenkin humioida: Alkupään W211:t on varustettu sähköhydraulisilla jarruilla (tunnus SBC). Kyseinen hydrauliikkayksikkö ei kestä koko auton ikää ja se menee jossakin vaiheessa uusiksi. Hintaa vaihdolle tulee pari tonnia.
Lisäksi automaattilaatikolla varustetuissa alkupään W211 oli jäähdyttimessä ongelmakohta joka päästi jäähdytysnestettä laatikkoöljyjen sekaan ja siitä on aiheutunut vaihdelaatikkoremontteja (tuhansia euroa). Muutenkin automaattilaatikko vaatii enempi huolto kuin manuaali ja nostaa jonkin verran huoltokustannuksia sekä polttoaineen kulutusta.
Manuaalivaihteinen muutenkin hakusessa ensisijaisesti.
Miten sitten esim. 220 vs 270 vs 320? Lisämoteista tietenkin jotain kulua tulee mutta onko noissa isommissa mitään muuta ihmeempää?
Monessa paikassa myös sanovat että W211:ssä on jo ruosteongelmaa saatu vähän parannettua, mitenkä pitää paikkaansa?
Onko oletettavissa että saksan W211 olisi lähes ruosteeton?
Saksan W211:n ruosteisuudesta en tiedä, kun ovat järkiään niin vähän ajettuja että en ole niitä pystynyt katselemaan. Sinällään W211:t ovat hieman parempia vastustamaan ruostetta, kuin W210.