Arin S211 E 320 CDI (nyt myös videokuvaa).
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Tänään tehtiin nelipyöräsuuntaus.
Dokumentti liitteenä.
Minä en noista arvoista juurikaan ymmärrä, mutta mielestäni aurausta olisi saanut olla aavistuksen lisää? Ehkä? Vai?
Oikea takacamber vähän heittää, lie korjaantuu seuraavassa (ensimmäisessä) peräpään nivelien vaihdossa?
Havaittavia löysiä ei kyllä vielä missään ollut....
Dokumentti liitteenä.
Minä en noista arvoista juurikaan ymmärrä, mutta mielestäni aurausta olisi saanut olla aavistuksen lisää? Ehkä? Vai?
Oikea takacamber vähän heittää, lie korjaantuu seuraavassa (ensimmäisessä) peräpään nivelien vaihdossa?
Havaittavia löysiä ei kyllä vielä missään ollut....
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Nyt vähän vertailua S211 vs. S210, kun on jo nelisenkymmentä tuhatta kilometriä takana:
S211:n miinukset:
-väykyssä täysautomaatti-ilmastointi osaa pitää sisälämpötilan tasaisempana (sisätilan eri alueilla)
-tuulilasin pesunestesuuttimet ovat väykyssä paremmassa paikassa (konepellin suojassa)
-vararengas puuttuu, jäi hallitunkit tarpeettomiksi (no onpahan tiepalvelu)
-ristiseläntuen säätö ei ole aivan yhtä laaja, kuin väykyn ortopenkeissä oli
-takapään korkeudensäätö ilmajousin, en oikein luota semmoisiin
-sisämelun voimakkuus varauksin, kesän ollut koppurarenkaat alla, niin tuo ongelma voi korjaantua
-töksäyttelevämpi automaattilaatikko, kuin 722.6 oli
S211:n plussat:
-tavaratilan verho toimii fiksummin (ainakin niin kauan kun toimii)
-kulkuvalot (ovissa)
-hieman paremmat valot, kun on kaksois-xenonit
-sisävalaistus yleensä ottaen
-nahkaverhoilu (varauksin) ja etuistuimien tuuletus
-lokerotilat takaluukussa (kun se saamarin vararengas puuttuu)
-sadetunnistin on entisestään kehittynyt
-loistavasti toimiva navigaattori (Comand)
-hyvä vetoauto vuoristoisessa/mäkisessä maastossa 7G -vaihteiston vuoksi (moottorijarrutus parempi)
S211:n miinukset:
-väykyssä täysautomaatti-ilmastointi osaa pitää sisälämpötilan tasaisempana (sisätilan eri alueilla)
-tuulilasin pesunestesuuttimet ovat väykyssä paremmassa paikassa (konepellin suojassa)
-vararengas puuttuu, jäi hallitunkit tarpeettomiksi (no onpahan tiepalvelu)
-ristiseläntuen säätö ei ole aivan yhtä laaja, kuin väykyn ortopenkeissä oli
-takapään korkeudensäätö ilmajousin, en oikein luota semmoisiin
-sisämelun voimakkuus varauksin, kesän ollut koppurarenkaat alla, niin tuo ongelma voi korjaantua
-töksäyttelevämpi automaattilaatikko, kuin 722.6 oli
S211:n plussat:
-tavaratilan verho toimii fiksummin (ainakin niin kauan kun toimii)
-kulkuvalot (ovissa)
-hieman paremmat valot, kun on kaksois-xenonit
-sisävalaistus yleensä ottaen
-nahkaverhoilu (varauksin) ja etuistuimien tuuletus
-lokerotilat takaluukussa (kun se saamarin vararengas puuttuu)
-sadetunnistin on entisestään kehittynyt
-loistavasti toimiva navigaattori (Comand)
-hyvä vetoauto vuoristoisessa/mäkisessä maastossa 7G -vaihteiston vuoksi (moottorijarrutus parempi)
Nyt alkoi kiinnostamaan..Ari66 kirjoitti:....
-hyvä vetoauto vuoristoisessa/mäkisessä maastossa 7G -vaihteiston vuoksi (moottorijarrutus parempi)
Tarkoitatko, jotta lisävaihteet antaa mahdollisuuden valita sellainen välitys, jotta mootorin jarrutusteho on just sopiva yhdistelmän painon ja tien kaltevuuden tuottamaan työntöön?
Olen törmännyt trailerinvedossa (S210) tilanteeseen, jossa 4. on liian nopea ja 3. taas hidasta turhaan voimakkaasti pakkovaihteilla. Jossakin pitkillä laskuilla asialla on paljonkin merkitystä...
Mikäpä estää laittamasta varapyörää takaluukkuun levyjen alle? Isäukolla on ainakin -08:ssa täysikokoinen varapyörä, itse laitettuna.
W211:lla on itsekin tullut melko paljon kiskottua erilaisia perävaunuja isommallakin kuormalla. 320:en ehdoton vahvuus on voiman riittävä määrä, oikeastaan ihan sama, mitä perässä on, ei tunnu missään voiman puolesta.
W211:lla on itsekin tullut melko paljon kiskottua erilaisia perävaunuja isommallakin kuormalla. 320:en ehdoton vahvuus on voiman riittävä määrä, oikeastaan ihan sama, mitä perässä on, ei tunnu missään voiman puolesta.
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1945
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Onko auton suuntavakavuudessa vikaa, koska epäilet suuntausraportin arvoja. Eli oletko jo siinä tilanteessa autosi kanssa, että kuherruskuukausi (voiman kanssa) on ohi ja huomaat, että ei se auton suoraan meneminen olekaan hyvällä tolalla.Ari66 kirjoitti:Tänään tehtiin nelipyöräsuuntaus.
Dokumentti liitteenä.
Minä en noista arvoista juurikaan ymmärrä, mutta mielestäni aurausta olisi saanut olla aavistuksen lisää? Ehkä? Vai?
Oikea takacamber vähän heittää, lie korjaantuu seuraavassa (ensimmäisessä) peräpään nivelien vaihdossa?
Havaittavia löysiä ei kyllä vielä missään ollut....
Ukolla ei ollut s211 varapyörää, nyt on. Akku on farkussa ihan samassa paikassa, sedanista en tiedä.tähtikuljettaja kirjoitti:S211:stä en muista mutta W211:ssä akku on tiellä jos auto on tullut tehtaalta ilman varapyörää (varapyörällisessä akku on sivussa).JP74 kirjoitti:Mikäpä estää laittamasta varapyörää takaluukkuun levyjen alle? Isäukolla on ainakin -08:ssa täysikokoinen varapyörä, itse laitettuna.
Krhm. Eiks tuo Radionova justiin ole matkantekoa tai mitä vaan häiritsevä tekijä jos joku.Ari66 kirjoitti: Haluan istua täyteen tankattuun autoon, laittaa radionovan soimaan ja pikkusikarin palamaan.
Seuraavaan tuhanteen kilometriin en kaipaa minkäänlaista häiriötä, en pienintäkään.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Ensi kesänä otat takalokarit pois ja ammut sinne kotelosuoja-aineet ja sen jälkeen Noise-Killeri massaa 1 kg/pyöräkotelo. Samalla takapenkkien alle vaikka Motonetista taittelet raskasmattoa. Johan hiljenee .
Täyskokoinen vararengas (245/40/17) menee ainakin sinne tavaratilan lattiakannen alle kunhan hävität sen MB kompuran ja renkaan täyttönestepurkin.
Tavaratilan verho lakkasi itellä just toimimasta...
Täyskokoinen vararengas (245/40/17) menee ainakin sinne tavaratilan lattiakannen alle kunhan hävität sen MB kompuran ja renkaan täyttönestepurkin.
Tavaratilan verho lakkasi itellä just toimimasta...
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Ei tämä enää kuulosta meluisalta.
Korva on sopeutuvainen, tai sitten tuoreemmat renkaat korjasivat asian.
(Ei ole enää viis vuotta vanhoja renkaita alla).
Takaluukusta vasemmasta reunasta verhoilua auki ja jotain räpellystä siellä, niin alkaa toimimaan.
Toivottavasti asiantuntijat kommentoivat itse tarkemmin, mitä oikein tekivät rassausmiitissä yhteen S211:seen.
Korva on sopeutuvainen, tai sitten tuoreemmat renkaat korjasivat asian.
(Ei ole enää viis vuotta vanhoja renkaita alla).
Tähän löytyy asiantuntijoita meseltäillinois kirjoitti: Tavaratilan verho lakkasi itellä just toimimasta...

Takaluukusta vasemmasta reunasta verhoilua auki ja jotain räpellystä siellä, niin alkaa toimimaan.
Toivottavasti asiantuntijat kommentoivat itse tarkemmin, mitä oikein tekivät rassausmiitissä yhteen S211:seen.
Asiantuntijana en itseäni pidä, mutta taisin olla sorkkimassa ko. tilanteessa... tosiaan verhouksen alta löytyy moottori ja piuhat joka verhoa liikuttelee.Tuo edellämainittu tapaus lähti pienellä suostuttelulla liikenteeseen. Voihan olla hapettumaa liittimissä, rattaat jumissa tms. Helppo sinne on kurkata. Tosin voi olla se kytkinkin rikki tms., joka tunnustelee missä verho on ja menee. Kun ei käytä väkivaltaa, niin tuskin sieltä rikki mitään saa...ei kun auki vaan.Ari66 kirjoitti:Ei tämä enää kuulosta meluisalta.
Korva on sopeutuvainen, tai sitten tuoreemmat renkaat korjasivat asian.
(Ei ole enää viis vuotta vanhoja renkaita alla).
Tähän löytyy asiantuntijoita meseltäillinois kirjoitti: Tavaratilan verho lakkasi itellä just toimimasta...![]()
Takaluukusta vasemmasta reunasta verhoilua auki ja jotain räpellystä siellä, niin alkaa toimimaan.
Toivottavasti asiantuntijat kommentoivat itse tarkemmin, mitä oikein tekivät rassausmiitissä yhteen S211:seen.
S211 280 CDIA Avantgarde -07
W124 200E autom. -88
Pieninä pisaroina sen pitääkin helmeilläAri66 kirjoitti:Pitää poiketa talvella.Wolfie kirjoitti:Tuuhan sitte Ari käymään Lahdessa jokupäivä ja ota kamera mukaan ni kokeillaan vähän vesileikkejä. Keväällä si uudestaanp
Nyt vesi helmeilee ainakin katolla ja konepellillä, mutta pieninä pisaroina.
Kyljet on ravassa kattokaiteita myöden tällä kelillä

Kokeileppa huuhdella pelkällä painepesurilla kurat. Tuoreena pitäis lähteä melko hyvin ilman pesuainettakin. Sitten kun ei lähde enää huuhtelemalla puhtaaksi niin kaipaa kunnon käsipesua.
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Minulla taannoin lakkasi S211:n verho toimimasta ja vika oli silloin niinkin yksinkertainen kuin sotku, jota oli kertynyt rajakytkimen ympärille. Kun putsasin verhon kytkimet siitä kiskosta, jossa verho liikkuu, niin taas pelasi moitteetta. Eli hyvällä tuurilla ei ole tuon merkittävämmästä tai vaikeammin korjattavasta asiasta kyse.illinois kirjoitti:...Tavaratilan verho lakkasi itellä just toimimasta...
-T


Ari66 kirjoitti:Alkaa olla teho ja vääntö kohdillaan, ainakin tuon softan mukaan![]()
Jokohan veskukin lopettaa pikkulohkosta kuittailun...![]()
Tai sitten mulla on vaan joku asetus pielessä tai softassa bugi....
Lienee todennäköisempää

S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11

[miitit]011111111111001001110101[/miitit]

[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
Vakitehot mut tuo löpön hintaAri66 kirjoitti:Alkaa olla teho ja vääntö kohdillaan, ainakin tuon softan mukaan![]()

Aika kätevältä softalta vaikuttaapi...
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi