Arin S211 E 320 CDI (nyt myös videokuvaa).

Vastaa Viestiin
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Tänään tehtiin nelipyöräsuuntaus.
Dokumentti liitteenä.

Minä en noista arvoista juurikaan ymmärrä, mutta mielestäni aurausta olisi saanut olla aavistuksen lisää? Ehkä? Vai?

Oikea takacamber vähän heittää, lie korjaantuu seuraavassa (ensimmäisessä) peräpään nivelien vaihdossa?
Havaittavia löysiä ei kyllä vielä missään ollut....

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Nyt vähän vertailua S211 vs. S210, kun on jo nelisenkymmentä tuhatta kilometriä takana:

S211:n miinukset:
-väykyssä täysautomaatti-ilmastointi osaa pitää sisälämpötilan tasaisempana (sisätilan eri alueilla)
-tuulilasin pesunestesuuttimet ovat väykyssä paremmassa paikassa (konepellin suojassa)
-vararengas puuttuu, jäi hallitunkit tarpeettomiksi (no onpahan tiepalvelu)
-ristiseläntuen säätö ei ole aivan yhtä laaja, kuin väykyn ortopenkeissä oli
-takapään korkeudensäätö ilmajousin, en oikein luota semmoisiin
-sisämelun voimakkuus varauksin, kesän ollut koppurarenkaat alla, niin tuo ongelma voi korjaantua
-töksäyttelevämpi automaattilaatikko, kuin 722.6 oli


S211:n plussat:
-tavaratilan verho toimii fiksummin (ainakin niin kauan kun toimii)
-kulkuvalot (ovissa)
-hieman paremmat valot, kun on kaksois-xenonit
-sisävalaistus yleensä ottaen
-nahkaverhoilu (varauksin) ja etuistuimien tuuletus
-lokerotilat takaluukussa (kun se saamarin vararengas puuttuu)
-sadetunnistin on entisestään kehittynyt
-loistavasti toimiva navigaattori (Comand)
-hyvä vetoauto vuoristoisessa/mäkisessä maastossa 7G -vaihteiston vuoksi (moottorijarrutus parempi)

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
v6sa
Mesen Viron suurlähettiläs
Viestit: 195
Liittynyt: 10.10.2005 10:19
Paikkakunta: Kernu

Viesti Kirjoittaja v6sa »

Ari66 kirjoitti:....
-hyvä vetoauto vuoristoisessa/mäkisessä maastossa 7G -vaihteiston vuoksi (moottorijarrutus parempi)
Nyt alkoi kiinnostamaan..

Tarkoitatko, jotta lisävaihteet antaa mahdollisuuden valita sellainen välitys, jotta mootorin jarrutusteho on just sopiva yhdistelmän painon ja tien kaltevuuden tuottamaan työntöön?

Olen törmännyt trailerinvedossa (S210) tilanteeseen, jossa 4. on liian nopea ja 3. taas hidasta turhaan voimakkaasti pakkovaihteilla. Jossakin pitkillä laskuilla asialla on paljonkin merkitystä...
Avatar
JP74
Viestit: 721
Liittynyt: 08.11.2005 7:16
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Mikäpä estää laittamasta varapyörää takaluukkuun levyjen alle? Isäukolla on ainakin -08:ssa täysikokoinen varapyörä, itse laitettuna.

W211:lla on itsekin tullut melko paljon kiskottua erilaisia perävaunuja isommallakin kuormalla. 320:en ehdoton vahvuus on voiman riittävä määrä, oikeastaan ihan sama, mitä perässä on, ei tunnu missään voiman puolesta.
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

v6sa kirjoitti:Tarkoitatko, jotta lisävaihteet antaa mahdollisuuden valita sellainen välitys, jotta mootorin jarrutusteho on just sopiva yhdistelmän painon ja tien kaltevuuden tuottamaan työntöön?
Juuri sitä tarkoitin.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1932
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

JP74 kirjoitti:Mikäpä estää laittamasta varapyörää takaluukkuun levyjen alle? Isäukolla on ainakin -08:ssa täysikokoinen varapyörä, itse laitettuna.
S211:stä en muista mutta W211:ssä akku on tiellä jos auto on tullut tehtaalta ilman varapyörää (varapyörällisessä akku on sivussa).
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Ari66 kirjoitti:Tänään tehtiin nelipyöräsuuntaus.
Dokumentti liitteenä.

Minä en noista arvoista juurikaan ymmärrä, mutta mielestäni aurausta olisi saanut olla aavistuksen lisää? Ehkä? Vai?

Oikea takacamber vähän heittää, lie korjaantuu seuraavassa (ensimmäisessä) peräpään nivelien vaihdossa?
Havaittavia löysiä ei kyllä vielä missään ollut....
Onko auton suuntavakavuudessa vikaa, koska epäilet suuntausraportin arvoja. Eli oletko jo siinä tilanteessa autosi kanssa, että kuherruskuukausi (voiman kanssa) on ohi ja huomaat, että ei se auton suoraan meneminen olekaan hyvällä tolalla.
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

En osaa vielä sanoa suuntavakavuudesta, kun ollut lähinnä kaupunkipyöritystä toistaiseksi.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
JP74
Viestit: 721
Liittynyt: 08.11.2005 7:16
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja JP74 »

tähtikuljettaja kirjoitti:
JP74 kirjoitti:Mikäpä estää laittamasta varapyörää takaluukkuun levyjen alle? Isäukolla on ainakin -08:ssa täysikokoinen varapyörä, itse laitettuna.
S211:stä en muista mutta W211:ssä akku on tiellä jos auto on tullut tehtaalta ilman varapyörää (varapyörällisessä akku on sivussa).
Ukolla ei ollut s211 varapyörää, nyt on. Akku on farkussa ihan samassa paikassa, sedanista en tiedä.
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Ari66 kirjoitti: Haluan istua täyteen tankattuun autoon, laittaa radionovan soimaan ja pikkusikarin palamaan.
Seuraavaan tuhanteen kilometriin en kaipaa minkäänlaista häiriötä, en pienintäkään.
Krhm. Eiks tuo Radionova justiin ole matkantekoa tai mitä vaan häiritsevä tekijä jos joku.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
illinois
Viestit: 3
Liittynyt: 29.11.2007 10:22
Paikkakunta: Waasa

Viesti Kirjoittaja illinois »

Ensi kesänä otat takalokarit pois ja ammut sinne kotelosuoja-aineet ja sen jälkeen Noise-Killeri massaa 1 kg/pyöräkotelo. Samalla takapenkkien alle vaikka Motonetista taittelet raskasmattoa. Johan hiljenee .

Täyskokoinen vararengas (245/40/17) menee ainakin sinne tavaratilan lattiakannen alle kunhan hävität sen MB kompuran ja renkaan täyttönestepurkin.

Tavaratilan verho lakkasi itellä just toimimasta...
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Ei tämä enää kuulosta meluisalta.
Korva on sopeutuvainen, tai sitten tuoreemmat renkaat korjasivat asian.
(Ei ole enää viis vuotta vanhoja renkaita alla).
illinois kirjoitti: Tavaratilan verho lakkasi itellä just toimimasta...
Tähän löytyy asiantuntijoita meseltä :wink:
Takaluukusta vasemmasta reunasta verhoilua auki ja jotain räpellystä siellä, niin alkaa toimimaan.

Toivottavasti asiantuntijat kommentoivat itse tarkemmin, mitä oikein tekivät rassausmiitissä yhteen S211:seen.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Wolfie
Viestit: 688
Liittynyt: 11.2.2011 5:14

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Tuuhan sitte Ari käymään Lahdessa jokupäivä ja ota kamera mukaan ni kokeillaan vähän vesileikkejä. Keväällä si uudestaan :wink: p
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Wolfie kirjoitti:Tuuhan sitte Ari käymään Lahdessa jokupäivä ja ota kamera mukaan ni kokeillaan vähän vesileikkejä. Keväällä si uudestaan :wink: p
Pitää poiketa talvella.
Nyt vesi helmeilee ainakin katolla ja konepellillä, mutta pieninä pisaroina.

Kyljet on ravassa kattokaiteita myöden tällä kelillä :x

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
lkosso
Viestit: 27
Liittynyt: 19.10.2010 16:35
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja lkosso »

Ari66 kirjoitti:Ei tämä enää kuulosta meluisalta.
Korva on sopeutuvainen, tai sitten tuoreemmat renkaat korjasivat asian.
(Ei ole enää viis vuotta vanhoja renkaita alla).
illinois kirjoitti: Tavaratilan verho lakkasi itellä just toimimasta...
Tähän löytyy asiantuntijoita meseltä :wink:
Takaluukusta vasemmasta reunasta verhoilua auki ja jotain räpellystä siellä, niin alkaa toimimaan.

Toivottavasti asiantuntijat kommentoivat itse tarkemmin, mitä oikein tekivät rassausmiitissä yhteen S211:seen.
Asiantuntijana en itseäni pidä, mutta taisin olla sorkkimassa ko. tilanteessa... tosiaan verhouksen alta löytyy moottori ja piuhat joka verhoa liikuttelee.Tuo edellämainittu tapaus lähti pienellä suostuttelulla liikenteeseen. Voihan olla hapettumaa liittimissä, rattaat jumissa tms. Helppo sinne on kurkata. Tosin voi olla se kytkinkin rikki tms., joka tunnustelee missä verho on ja menee. Kun ei käytä väkivaltaa, niin tuskin sieltä rikki mitään saa...ei kun auki vaan.

S211 280 CDIA Avantgarde -07
W124 200E autom. -88
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

tuu narun perää niin katotaan mitä se sanoo
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Wolfie
Viestit: 688
Liittynyt: 11.2.2011 5:14

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Ari66 kirjoitti:
Wolfie kirjoitti:Tuuhan sitte Ari käymään Lahdessa jokupäivä ja ota kamera mukaan ni kokeillaan vähän vesileikkejä. Keväällä si uudestaan :wink: p
Pitää poiketa talvella.
Nyt vesi helmeilee ainakin katolla ja konepellillä, mutta pieninä pisaroina.

Kyljet on ravassa kattokaiteita myöden tällä kelillä :x
Pieninä pisaroina sen pitääkin helmeillä :)
Kokeileppa huuhdella pelkällä painepesurilla kurat. Tuoreena pitäis lähteä melko hyvin ilman pesuainettakin. Sitten kun ei lähde enää huuhtelemalla puhtaaksi niin kaipaa kunnon käsipesua.
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Tänään on taas leikitty Android -tabletin ja BlueTooth-OBD -lukijan kanssa:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Mitä softaa käytät :?: Mulla on Torque ja ainakin lite-versiosta puuttuu muutama mulle tärkee tekijä kuten ahdetun ilman lämpö :?
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Nuo kuvat olivat DashCommandista.
Torquen maksullinen versiokin löytyy ja pari-kolme muuta.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1681
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

illinois kirjoitti:...Tavaratilan verho lakkasi itellä just toimimasta...
Minulla taannoin lakkasi S211:n verho toimimasta ja vika oli silloin niinkin yksinkertainen kuin sotku, jota oli kertynyt rajakytkimen ympärille. Kun putsasin verhon kytkimet siitä kiskosta, jossa verho liikkuu, niin taas pelasi moitteetta. Eli hyvällä tuurilla ei ole tuon merkittävämmästä tai vaikeammin korjattavasta asiasta kyse.
-T

Kuva
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Rassausmiittiin vaan verhon kanssa, seuraava taitaa olla tammikuussa.
Mutta Sulka-Miitti on jo viikon päästä, sielläkin saattaa korjaantua :wink:

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Alkaa olla teho ja vääntö kohdillaan, ainakin tuon softan mukaan :twisted:
Jokohan veskukin lopettaa pikkulohkosta kuittailun... :lol:

Kuva

Tai sitten mulla on vaan joku asetus pielessä tai softassa bugi....
Lienee todennäköisempää :supersad:

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Vesqju
aktiivimeseläinen
Viestit: 2266
Liittynyt: 02.10.2005 17:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

Ari66 kirjoitti:Alkaa olla teho ja vääntö kohdillaan, ainakin tuon softan mukaan :twisted:
Jokohan veskukin lopettaa pikkulohkosta kuittailun... :lol:

Kuva

Tai sitten mulla on vaan joku asetus pielessä tai softassa bugi....
Lienee todennäköisempää :supersad:

:read:
S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11

:boing_boing:

[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
Avatar
ou812
jakoketjubudha
Viestit: 2820
Liittynyt: 02.2.2007 21:24
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ou812 »

Ari66 kirjoitti:Alkaa olla teho ja vääntö kohdillaan, ainakin tuon softan mukaan :twisted:
Vakitehot mut tuo löpön hinta :shock:
Aika kätevältä softalta vaikuttaapi...
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"

® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Vähän realistisempia lukemia vaihteeksi... kenties... :

Kuva


Tänään pomppasi nuo Cat -anturien lukemat yli +700 ºC :eec:
Tapahtuikohan siinä semmonen partikkelisuodattimien regeneraatio eli kansanomaisemmin sanottuna puhdistuspoltto ?

Samaan aikaan AFR -suhde tipahti suunnilleen arvoon 24:1.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

onko Arin auto vakio vai heittääkö tuo ahtopaine mittaus pitäis olla 1,45 vakiona
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

xr kirjoitti:onko Arin auto vakio vai heittääkö tuo ahtopaine mittaus pitäis olla 1,45 vakiona
Vakio pitäisi tietääkseni olla.
Mutta ei kai se koko ajan tasaisesti 1,45 ole ???

Käsittääkseni säätyy tehonpyynnön mukaan ja toistaiseksi arvo on liikkunut välillä 0,0 - 1,7 bar.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

1,45 on maksimi arvo ahtopaine kartassa vakiona
saattaa kiihdytyksessä hiukan käydä ylikin tuon mutta se ei ole jatkuvaa
ylitys kestää korkeintaan yhden sekunnin
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Juu, kyllä tuossa puolimoottorissakin nousee yli 1,5 kevyesti kun rääkkää pikkusen.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219, sedan, farmari, coupe, avo”