Mersun e200cdi rengasääni

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
Vastaa Viestiin
mese is best
Viestit: 101
Liittynyt: 01.11.2011 22:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Mersun e200cdi rengasääni

Viesti Kirjoittaja mese is best »

Nyt kun tuli sillä A4 audilla ajeltua ruupesi nuo mersun rengasäänet taas häiritsemään. Onko siihen olemassa jotakin helppoa kotikonsitia jolla sitä voi vaimentaa? Jotenkin tuntuu että kun peräloota /sedan malli) on täynnä tavaraa ääni on hiljaisempi. Myös tuntuu siltä että ääni jotenkin voimistuu peräkontin kautta, eli kontti toimii jonkinlaisena vahvistimena, renoisiko joku judanssi siellä?
Alla nokian uudet kesäkumit joten ei pitäisi renkaista johtua. Talvirenkailla ääni oli toki vielä kovempi. Pikkuisen vaan hatuttaa kun liki puolta halvemmat autot on hiljaisempia.
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Onko sulla muita renkaita ollut siinä? Noista kesäsistä en tiedä mutta itse en ainakaan Nokian talvirenkaita mainostaisi minään hiljaisina. Entä onko auto ruostesuojattu? Massat pyöräkaarissa vaimentaa jo mukavasti rengasmeluja.
Jos ei muuta nii pidä aina ikkunaa rakosillaa nii ei suhinoilta kuulu rengasmelua niin ku noissa A4:ssa :lol:
Nimim. sukkasillaan 225 leveillä Contin nastarenkailla :wink:
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Jep...renkaissa on TODELLA isoja eroja melun puolesta, vaikka olisi miten merkkiä tai ei! Tuossa W220 ässässäkin 275/35-19 Hankookit kuulostavat hiljaisemmilta kun 225/jotain-17 Nokian kitkat :shock:

Eli mielestäni se melun taajuus vaikuttaa kuitenkin ehkä eniten. Eihän mikään auto tänäpäivänä ole oikeasti meluisa (jos ei vuoda jostain tiivisteestä, tai puutu jokin läpivientikumi alustasta) mutta silti kuulostavat merkkien kesken kovin erilaisilta, koska se pahin melutaajuuspiikki on eri kohdilla-> siis kuulostaa häiritsevältä, vaikka desibelit olisi päinvastoin.

Esim. Viimekesänä, kun ässä jätti välille laturin hyydyttyä, sain tilalle uuden 3tkm ajetun volvon (joku S40 tjsp.) ja olihan ärsyttävän kovaääninen vekotin, mutta kun katseli taajuusmittarilla niin sehän oli hiljaisempi kuin ässä, mutta se korkealla piikittävä kohina pilasi koko tunnelman...ässän pahin melu on matalaa, joka ei ainakaan minun korvaa häiritse niin pahasti...
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Minulla paljon referenssiä W210:n ja W211:n rengasäänistä Nokian renkailla ja muillakin. W211 on juuri rengasmelun osalta selkeästi huonompi ainakin loppupään W210:n verrattuna.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Meissenkeri kirjoitti:Minulla paljon referenssiä W210:n ja W211:n rengasäänistä Nokian renkailla ja muillakin. W211 on juuri rengasmelun osalta selkeästi huonompi ainakin loppupään W210:n verrattuna.
Juu, tämä on tavallaan ilmennyt myös siinä että on useita useita tapauksia joissa 211 tuodaan korjaamolle tutkittavaksi oletetun pyöränlaakerivian vuoksi ja selviää että ääni kuuluu renkaista.
Väykyssä taas laakerinkaan ääni ei kuulu sisälle vaan ajetaan akseli pilalle :lol:
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

dealer kirjoitti:
Meissenkeri kirjoitti:Minulla paljon referenssiä W210:n ja W211:n rengasäänistä Nokian renkailla ja muillakin. W211 on juuri rengasmelun osalta selkeästi huonompi ainakin loppupään W210:n verrattuna.
Juu, tämä on tavallaan ilmennyt myös siinä että on useita useita tapauksia joissa 211 tuodaan korjaamolle tutkittavaksi oletetun pyöränlaakerivian vuoksi ja selviää että ääni kuuluu renkaista.
Väykyssä taas laakerinkaan ääni ei kuulu sisälle vaan ajetaan akseli pilalle :lol:
No itseasiassa kun oikein ajattelee, niin tulihan tuota melua ihmeteltyä kun kokeilin Isäukon pari kuukautta sitten ostamaa uuttaa W212:stakin...ja samaa valitteli hänkin, kun vertasi -00 vuoden W220, millä hän ajeli muutaman vuoden, että takaa tulee liikaa ääntä wanhaan ässään verrattuna! :?

211:stä kun ei ole tullut ajettua kuin E55 mallia, ja siinä ei tullut kiinnittettyä huomiota muuhun kuin moottorin ääneen :twisted:

:wink:
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

piippu kirjoitti:211:stä kun ei ole tullut ajettua kuin E55 mallia, ja siinä ei tullut kiinnittettyä huomiota muuhun kuin moottorin ääneen :twisted:
Aaaah... S55AMG :twisted: Voi ihana sitä kompurakoneen murinaa kun putkistokin antaa soundin sisälle juuri sopivasti 8)
Tämähän ei liittynyt aiheeseen mitenkään. En oo kauheesti eroa huomannu facelift väykyn ja facelift eemelin välillä - molemmat farkkuja.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
tuominen
Viestit: 79
Liittynyt: 10.3.2006 15:44
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja tuominen »

Kyllä rengasääni on kova sekä alkupään laitteessä, että faceliftissä - molemmat sedaneita.
Ajelin pari vuotta 2003 220cdi:llä, siitä vaimensin vibroplastilla ja spleenillä kaikki ovet ja takapenkin aluset. Ei vaikuttanut käytännössä mitenkään rengasmeluun. Tuulimeluahan tuonne ei juuri kuulu, mutta rengasjyrinä alkaa pidemmällä matkalla rasittamaan. Ainoa hyöty vaimennuksesta oli midbassotoiston parantuminen ja ovien mersumainen tumpsahdus suljettaessa.

Nyt on muutama viikko takana facelift 280cdi:llä ja aivan yhtä äänekäs on tuokin. Melun sävy on ehkä hivenen tasaisempi mutta volyymiä siinäkin riittää. Eiköhän tuostakin ovet täydy ottaa auki ja vetää matot sisään, nykyisellään repsikan oven sisältä kuuluu raivostuttavaa rapinaa 100km/h ajettaessa.

Ennen w211:iä ajelin loppupään w140:llä. Kyllä siinä oli auto pitkän matkan tekoon. Rengasmelu oli sopivan vaimea ja muutenkin matkustusmukavuus aikalailla eritasolla eemeleihin verrattuna.
V**** S60 Bi-fuel -07
W460 300GD -81
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 alusta”