Mersun e200cdi rengasääni
-
- Viestit: 101
- Liittynyt: 01.11.2011 22:05
- Paikkakunta: Jyväskylä
Mersun e200cdi rengasääni
Nyt kun tuli sillä A4 audilla ajeltua ruupesi nuo mersun rengasäänet taas häiritsemään. Onko siihen olemassa jotakin helppoa kotikonsitia jolla sitä voi vaimentaa? Jotenkin tuntuu että kun peräloota /sedan malli) on täynnä tavaraa ääni on hiljaisempi. Myös tuntuu siltä että ääni jotenkin voimistuu peräkontin kautta, eli kontti toimii jonkinlaisena vahvistimena, renoisiko joku judanssi siellä?
Alla nokian uudet kesäkumit joten ei pitäisi renkaista johtua. Talvirenkailla ääni oli toki vielä kovempi. Pikkuisen vaan hatuttaa kun liki puolta halvemmat autot on hiljaisempia.
Alla nokian uudet kesäkumit joten ei pitäisi renkaista johtua. Talvirenkailla ääni oli toki vielä kovempi. Pikkuisen vaan hatuttaa kun liki puolta halvemmat autot on hiljaisempia.
Onko sulla muita renkaita ollut siinä? Noista kesäsistä en tiedä mutta itse en ainakaan Nokian talvirenkaita mainostaisi minään hiljaisina. Entä onko auto ruostesuojattu? Massat pyöräkaarissa vaimentaa jo mukavasti rengasmeluja.
Jos ei muuta nii pidä aina ikkunaa rakosillaa nii ei suhinoilta kuulu rengasmelua niin ku noissa A4:ssa
Nimim. sukkasillaan 225 leveillä Contin nastarenkailla
Jos ei muuta nii pidä aina ikkunaa rakosillaa nii ei suhinoilta kuulu rengasmelua niin ku noissa A4:ssa
Nimim. sukkasillaan 225 leveillä Contin nastarenkailla
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Jep...renkaissa on TODELLA isoja eroja melun puolesta, vaikka olisi miten merkkiä tai ei! Tuossa W220 ässässäkin 275/35-19 Hankookit kuulostavat hiljaisemmilta kun 225/jotain-17 Nokian kitkat
Eli mielestäni se melun taajuus vaikuttaa kuitenkin ehkä eniten. Eihän mikään auto tänäpäivänä ole oikeasti meluisa (jos ei vuoda jostain tiivisteestä, tai puutu jokin läpivientikumi alustasta) mutta silti kuulostavat merkkien kesken kovin erilaisilta, koska se pahin melutaajuuspiikki on eri kohdilla-> siis kuulostaa häiritsevältä, vaikka desibelit olisi päinvastoin.
Esim. Viimekesänä, kun ässä jätti välille laturin hyydyttyä, sain tilalle uuden 3tkm ajetun volvon (joku S40 tjsp.) ja olihan ärsyttävän kovaääninen vekotin, mutta kun katseli taajuusmittarilla niin sehän oli hiljaisempi kuin ässä, mutta se korkealla piikittävä kohina pilasi koko tunnelman...ässän pahin melu on matalaa, joka ei ainakaan minun korvaa häiritse niin pahasti...
Eli mielestäni se melun taajuus vaikuttaa kuitenkin ehkä eniten. Eihän mikään auto tänäpäivänä ole oikeasti meluisa (jos ei vuoda jostain tiivisteestä, tai puutu jokin läpivientikumi alustasta) mutta silti kuulostavat merkkien kesken kovin erilaisilta, koska se pahin melutaajuuspiikki on eri kohdilla-> siis kuulostaa häiritsevältä, vaikka desibelit olisi päinvastoin.
Esim. Viimekesänä, kun ässä jätti välille laturin hyydyttyä, sain tilalle uuden 3tkm ajetun volvon (joku S40 tjsp.) ja olihan ärsyttävän kovaääninen vekotin, mutta kun katseli taajuusmittarilla niin sehän oli hiljaisempi kuin ässä, mutta se korkealla piikittävä kohina pilasi koko tunnelman...ässän pahin melu on matalaa, joka ei ainakaan minun korvaa häiritse niin pahasti...
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Juu, tämä on tavallaan ilmennyt myös siinä että on useita useita tapauksia joissa 211 tuodaan korjaamolle tutkittavaksi oletetun pyöränlaakerivian vuoksi ja selviää että ääni kuuluu renkaista.Meissenkeri kirjoitti:Minulla paljon referenssiä W210:n ja W211:n rengasäänistä Nokian renkailla ja muillakin. W211 on juuri rengasmelun osalta selkeästi huonompi ainakin loppupään W210:n verrattuna.
Väykyssä taas laakerinkaan ääni ei kuulu sisälle vaan ajetaan akseli pilalle
No itseasiassa kun oikein ajattelee, niin tulihan tuota melua ihmeteltyä kun kokeilin Isäukon pari kuukautta sitten ostamaa uuttaa W212:stakin...ja samaa valitteli hänkin, kun vertasi -00 vuoden W220, millä hän ajeli muutaman vuoden, että takaa tulee liikaa ääntä wanhaan ässään verrattuna!dealer kirjoitti:Juu, tämä on tavallaan ilmennyt myös siinä että on useita useita tapauksia joissa 211 tuodaan korjaamolle tutkittavaksi oletetun pyöränlaakerivian vuoksi ja selviää että ääni kuuluu renkaista.Meissenkeri kirjoitti:Minulla paljon referenssiä W210:n ja W211:n rengasäänistä Nokian renkailla ja muillakin. W211 on juuri rengasmelun osalta selkeästi huonompi ainakin loppupään W210:n verrattuna.
Väykyssä taas laakerinkaan ääni ei kuulu sisälle vaan ajetaan akseli pilalle
211:stä kun ei ole tullut ajettua kuin E55 mallia, ja siinä ei tullut kiinnittettyä huomiota muuhun kuin moottorin ääneen
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Aaaah... S55AMG Voi ihana sitä kompurakoneen murinaa kun putkistokin antaa soundin sisälle juuri sopivastipiippu kirjoitti:211:stä kun ei ole tullut ajettua kuin E55 mallia, ja siinä ei tullut kiinnittettyä huomiota muuhun kuin moottorin ääneen
Tämähän ei liittynyt aiheeseen mitenkään. En oo kauheesti eroa huomannu facelift väykyn ja facelift eemelin välillä - molemmat farkkuja.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Kyllä rengasääni on kova sekä alkupään laitteessä, että faceliftissä - molemmat sedaneita.
Ajelin pari vuotta 2003 220cdi:llä, siitä vaimensin vibroplastilla ja spleenillä kaikki ovet ja takapenkin aluset. Ei vaikuttanut käytännössä mitenkään rengasmeluun. Tuulimeluahan tuonne ei juuri kuulu, mutta rengasjyrinä alkaa pidemmällä matkalla rasittamaan. Ainoa hyöty vaimennuksesta oli midbassotoiston parantuminen ja ovien mersumainen tumpsahdus suljettaessa.
Nyt on muutama viikko takana facelift 280cdi:llä ja aivan yhtä äänekäs on tuokin. Melun sävy on ehkä hivenen tasaisempi mutta volyymiä siinäkin riittää. Eiköhän tuostakin ovet täydy ottaa auki ja vetää matot sisään, nykyisellään repsikan oven sisältä kuuluu raivostuttavaa rapinaa 100km/h ajettaessa.
Ennen w211:iä ajelin loppupään w140:llä. Kyllä siinä oli auto pitkän matkan tekoon. Rengasmelu oli sopivan vaimea ja muutenkin matkustusmukavuus aikalailla eritasolla eemeleihin verrattuna.
Ajelin pari vuotta 2003 220cdi:llä, siitä vaimensin vibroplastilla ja spleenillä kaikki ovet ja takapenkin aluset. Ei vaikuttanut käytännössä mitenkään rengasmeluun. Tuulimeluahan tuonne ei juuri kuulu, mutta rengasjyrinä alkaa pidemmällä matkalla rasittamaan. Ainoa hyöty vaimennuksesta oli midbassotoiston parantuminen ja ovien mersumainen tumpsahdus suljettaessa.
Nyt on muutama viikko takana facelift 280cdi:llä ja aivan yhtä äänekäs on tuokin. Melun sävy on ehkä hivenen tasaisempi mutta volyymiä siinäkin riittää. Eiköhän tuostakin ovet täydy ottaa auki ja vetää matot sisään, nykyisellään repsikan oven sisältä kuuluu raivostuttavaa rapinaa 100km/h ajettaessa.
Ennen w211:iä ajelin loppupään w140:llä. Kyllä siinä oli auto pitkän matkan tekoon. Rengasmelu oli sopivan vaimea ja muutenkin matkustusmukavuus aikalailla eritasolla eemeleihin verrattuna.
V**** S60 Bi-fuel -07
W460 300GD -81
W460 300GD -81