W 140 sähköt yms

Vastaa Viestiin
650000tuttavuus
Viestit: 2131
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

W 140 sähköt yms

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Voltit vai amppeeritko on nyt kateissa ?
Käynnistyksen jälkeen palaa SRS (airbagin merkkivalo ymmärtääkseni) muutamien kilometrien matkan. Ajovalotkin oikein kirkastuu kun merkkivalo sammuu. Sitten kaikki OK.
Mutta entäs kun SRS ei jääkään palamaan ajoon lähtiessä. Silloin puuttuu ainakin vilkut, lasinpyyhkijät, ikkunannostimet, radio jne.
Joskus tilanne korjaantuu uudelleen käynnistyksellä, joskus jopa ajossa itsestään. Onkohan laturivika, huono kosketus jossakin kohten, joku puute hienouksissa vai mikä ihme ?
Puhelimia, lisämittareita sekä valoja on kyllä pitänyt laittaa lisää työn takia. Hehkujakin vaihdettu uusiin.

Mistäs kannattais etsiä ensimmäiseksi ilmavuotoa, kun valojen säätö ei pelaa.

Onkos kenellekään jäänyt sähköpenkin ovisäätimen osia: pieni U-muotoinen liuska katkaisimen sisällä, joka liikuttaa kärkiä. Otin kys. osan niskatuen kohdalta, koska oletan etten kasva enää pituutta. Laitoin kuitenkin tyynyn ensin hyvässä toivossa yläasentoon. Oviverhoilun väliin tulevia kytkinpaneelin naaraspuolisia kiinnikkeitäkään ei löydy Veholta.
:cry:
jamppa
Viestit: 322
Liittynyt: 20.10.2005 20:05
Paikkakunta: järvenpää

140 sarja

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Taitaa kojetaulun maadotus reistata.
Osista, selaa aiempia juttuja,joku möi 500 ässää osina.

Jamppa
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Kaveri voimisteli W140:n sähköjen kanssa 2v, sitten sai sitkeämpikin mies tarpeekseen. Oireina juuri nämä mainitut vilkkujen, lasinpyyhkijöiden, mittariston valojen ja mittarien jne. kummittelu. Niin viisasta asentajaa ei tästä maailmasta löytynyt että vika olisi selvinnyt. :(

Paras, ja todennäköisesti paikkansapitävin veikkaus oli Vehon ukkojen suusta kuultu "Näihin on vaihdeltu johtosarjoja, pihojen kuoret on jotain ympäristöystävällistä kierrätysmuovia joka vanhemmiten murenee ja aiheuttaa näitä oireita..." Tiedä sitten, mutta releiden vaihdot, maadoitusten tarkistukset ja putsaukset eivät vaikuttaneet kummitteluun tuon taivaallista. Auto oli äkäisimmillään kosteilla keleillä. :roll:
Avatar
markku
Herrasmies
Viestit: 241
Liittynyt: 30.9.2005 17:19
Paikkakunta: Epsoo
Viesti:

Sähköt

Viesti Kirjoittaja markku »

W140 sähkökuvat löytyvät W140 linkkejä ja tietolähteitä topicin alta. Sinänsä jos valot kirkastuvat hetken ajon jälkeen, niin laturi voi olla vaihtokunnossa. Autohan pudottaa kulutuslähteitä pois pelistä sähköpulan uhatessa.

Mittariston takana on maadoituspiste G202, sen kireys voisi olla aiheellista tarkistaa. Vilkaise sähkökuvia, ne jopa pitävät paikkansa väreineen päivineen.

-96-mallissa ei enää ole sitä itsehajoavaa johtosarjaa.
Norsumersu
LoCo
Viestit: 56
Liittynyt: 26.9.2006 2:19
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja LoCo »

Mikähän mahtaa olla tarkka hetki tuon "itsehajoavan" johtosarjan vaihtumiselle?

LoCo
-95 W140 420SEL "Good"
-91 W201 260E Sportline "Bad"
-90 W124 250D "Brutal"
-86 W124 300E "Ugly"
-8x/9x W201 "Burned"
650000tuttavuus
Viestit: 2131
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

:) Kiitoksia vihjeistä. Laturia on kyllä toisaalta epäilty hetkellisiin sähköhäviöihin. Viime keväänä vaihdettu säädin.
124:sta meni syksyllä lopullisesti laturi kesken ajon, mutta siitä olikin kyllä selvät merkit jo edellisellä säätimen vaihtokerralla. Epäilyttää tuo virran automaattinen säästö tarvittaessa, koska se vie niinkin tärkeitä toimintoja kuin vilkut ja lasinpyyhkimet ja jättää kuitenkin joitakin höpöluonteisia toimintoja käyttöön.
:cry: Nyt meni sitten Vuokatin reissulla imu kuljettajan ovesta, muut pelaa vielä. Veto vain lisääntyy, kun ovi tahtoo unohtua raolleeen. Onkohan tämä samassa alipainejohtolohkossa kuin valojen säätö. Sehän hävisi jo toista kuukautta sitten.
Joten kyllä näitä harmeja näyttää riittävän, kun on kaikenmaailman vipstaakeja laitettu, vaikkei olekaan vielä niitä CDI:n ongelmia näin vanhassa vehkeessä, vrt. perusmallin 200 D.
Avatar
markku
Herrasmies
Viestit: 241
Liittynyt: 30.9.2005 17:19
Paikkakunta: Epsoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markku »

650000tuttavuus kirjoitti::) Kiitoksia vihjeistä. Laturia on kyllä toisaalta epäilty hetkellisiin sähköhäviöihin. Viime keväänä vaihdettu säädin. Epäilyttää tuo virran automaattinen säästö tarvittaessa, koska se vie niinkin tärkeitä toimintoja kuin vilkut ja lasinpyyhkimet ja jättää kuitenkin joitakin höpöluonteisia toimintoja käyttöön.
Sähkön säästön pitäisi pudottaa suursyömäreitä ensin pois, kuten takalasin ja penkkien lämmitys sekä ABS, mutta tarkista laturi ensin.
650000tuttavuus kirjoitti::) Nyt meni sitten Vuokatin reissulla imu kuljettajan ovesta, muut pelaa vielä. Veto vain lisääntyy, kun ovi tahtoo unohtua raolleeen. Onkohan tämä samassa alipainejohtolohkossa kuin valojen säätö. Sehän hävisi jo toista kuukautta sitten.
Lamppujen säätö on samalla pumpulla kun keskuslukitus ( takapenkin alla ), imuovet omallaan ( kontissa vasemmalla puolella ). Olisiko kuskin ovesta alipaineletku irti/kulunut puhki. Lisää vinkkejä systeemin toiminnasta ja korjauksestatässä.
Norsumersu
Avatar
markusm
Häjy
Viestit: 2747
Liittynyt: 09.10.2005 1:43
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja markusm »

olis varmaan kätevä vehjes tuollainen kaapelitutka tälläisiin johtosarja & muihin sähkön karkaamis tapauksiin. :roll:
650000tuttavuus
Viestit: 2131
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Mikäs olis fiksuin konsti saada ovet lukkoon, kun jättää auton hetkeksi pyörimään pakkaseen. Infrapuna säädin ei mielestäni toimi ulkoapaäin kun auto pyörii ja avaimella kääntäen menee vain kuljettajan ovi lukkoon. Vaarana taitaa olla myös ainakin hetkellinen käynnistykseneston häiriintyminen.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W140 / R129 sähkö”