W 140 sähköt yms
-
- Viestit: 2146
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
W 140 sähköt yms
Voltit vai amppeeritko on nyt kateissa ?
Käynnistyksen jälkeen palaa SRS (airbagin merkkivalo ymmärtääkseni) muutamien kilometrien matkan. Ajovalotkin oikein kirkastuu kun merkkivalo sammuu. Sitten kaikki OK.
Mutta entäs kun SRS ei jääkään palamaan ajoon lähtiessä. Silloin puuttuu ainakin vilkut, lasinpyyhkijät, ikkunannostimet, radio jne.
Joskus tilanne korjaantuu uudelleen käynnistyksellä, joskus jopa ajossa itsestään. Onkohan laturivika, huono kosketus jossakin kohten, joku puute hienouksissa vai mikä ihme ?
Puhelimia, lisämittareita sekä valoja on kyllä pitänyt laittaa lisää työn takia. Hehkujakin vaihdettu uusiin.
Mistäs kannattais etsiä ensimmäiseksi ilmavuotoa, kun valojen säätö ei pelaa.
Onkos kenellekään jäänyt sähköpenkin ovisäätimen osia: pieni U-muotoinen liuska katkaisimen sisällä, joka liikuttaa kärkiä. Otin kys. osan niskatuen kohdalta, koska oletan etten kasva enää pituutta. Laitoin kuitenkin tyynyn ensin hyvässä toivossa yläasentoon. Oviverhoilun väliin tulevia kytkinpaneelin naaraspuolisia kiinnikkeitäkään ei löydy Veholta.
Käynnistyksen jälkeen palaa SRS (airbagin merkkivalo ymmärtääkseni) muutamien kilometrien matkan. Ajovalotkin oikein kirkastuu kun merkkivalo sammuu. Sitten kaikki OK.
Mutta entäs kun SRS ei jääkään palamaan ajoon lähtiessä. Silloin puuttuu ainakin vilkut, lasinpyyhkijät, ikkunannostimet, radio jne.
Joskus tilanne korjaantuu uudelleen käynnistyksellä, joskus jopa ajossa itsestään. Onkohan laturivika, huono kosketus jossakin kohten, joku puute hienouksissa vai mikä ihme ?
Puhelimia, lisämittareita sekä valoja on kyllä pitänyt laittaa lisää työn takia. Hehkujakin vaihdettu uusiin.
Mistäs kannattais etsiä ensimmäiseksi ilmavuotoa, kun valojen säätö ei pelaa.
Onkos kenellekään jäänyt sähköpenkin ovisäätimen osia: pieni U-muotoinen liuska katkaisimen sisällä, joka liikuttaa kärkiä. Otin kys. osan niskatuen kohdalta, koska oletan etten kasva enää pituutta. Laitoin kuitenkin tyynyn ensin hyvässä toivossa yläasentoon. Oviverhoilun väliin tulevia kytkinpaneelin naaraspuolisia kiinnikkeitäkään ei löydy Veholta.
Kaveri voimisteli W140:n sähköjen kanssa 2v, sitten sai sitkeämpikin mies tarpeekseen. Oireina juuri nämä mainitut vilkkujen, lasinpyyhkijöiden, mittariston valojen ja mittarien jne. kummittelu. Niin viisasta asentajaa ei tästä maailmasta löytynyt että vika olisi selvinnyt.
Paras, ja todennäköisesti paikkansapitävin veikkaus oli Vehon ukkojen suusta kuultu "Näihin on vaihdeltu johtosarjoja, pihojen kuoret on jotain ympäristöystävällistä kierrätysmuovia joka vanhemmiten murenee ja aiheuttaa näitä oireita..." Tiedä sitten, mutta releiden vaihdot, maadoitusten tarkistukset ja putsaukset eivät vaikuttaneet kummitteluun tuon taivaallista. Auto oli äkäisimmillään kosteilla keleillä.
Paras, ja todennäköisesti paikkansapitävin veikkaus oli Vehon ukkojen suusta kuultu "Näihin on vaihdeltu johtosarjoja, pihojen kuoret on jotain ympäristöystävällistä kierrätysmuovia joka vanhemmiten murenee ja aiheuttaa näitä oireita..." Tiedä sitten, mutta releiden vaihdot, maadoitusten tarkistukset ja putsaukset eivät vaikuttaneet kummitteluun tuon taivaallista. Auto oli äkäisimmillään kosteilla keleillä.
Sähköt
W140 sähkökuvat löytyvät W140 linkkejä ja tietolähteitä topicin alta. Sinänsä jos valot kirkastuvat hetken ajon jälkeen, niin laturi voi olla vaihtokunnossa. Autohan pudottaa kulutuslähteitä pois pelistä sähköpulan uhatessa.
Mittariston takana on maadoituspiste G202, sen kireys voisi olla aiheellista tarkistaa. Vilkaise sähkökuvia, ne jopa pitävät paikkansa väreineen päivineen.
-96-mallissa ei enää ole sitä itsehajoavaa johtosarjaa.
Mittariston takana on maadoituspiste G202, sen kireys voisi olla aiheellista tarkistaa. Vilkaise sähkökuvia, ne jopa pitävät paikkansa väreineen päivineen.
-96-mallissa ei enää ole sitä itsehajoavaa johtosarjaa.
Norsumersu
-
- Viestit: 2146
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Kiitoksia vihjeistä. Laturia on kyllä toisaalta epäilty hetkellisiin sähköhäviöihin. Viime keväänä vaihdettu säädin.
124:sta meni syksyllä lopullisesti laturi kesken ajon, mutta siitä olikin kyllä selvät merkit jo edellisellä säätimen vaihtokerralla. Epäilyttää tuo virran automaattinen säästö tarvittaessa, koska se vie niinkin tärkeitä toimintoja kuin vilkut ja lasinpyyhkimet ja jättää kuitenkin joitakin höpöluonteisia toimintoja käyttöön.
Nyt meni sitten Vuokatin reissulla imu kuljettajan ovesta, muut pelaa vielä. Veto vain lisääntyy, kun ovi tahtoo unohtua raolleeen. Onkohan tämä samassa alipainejohtolohkossa kuin valojen säätö. Sehän hävisi jo toista kuukautta sitten.
Joten kyllä näitä harmeja näyttää riittävän, kun on kaikenmaailman vipstaakeja laitettu, vaikkei olekaan vielä niitä CDI:n ongelmia näin vanhassa vehkeessä, vrt. perusmallin 200 D.
124:sta meni syksyllä lopullisesti laturi kesken ajon, mutta siitä olikin kyllä selvät merkit jo edellisellä säätimen vaihtokerralla. Epäilyttää tuo virran automaattinen säästö tarvittaessa, koska se vie niinkin tärkeitä toimintoja kuin vilkut ja lasinpyyhkimet ja jättää kuitenkin joitakin höpöluonteisia toimintoja käyttöön.
Nyt meni sitten Vuokatin reissulla imu kuljettajan ovesta, muut pelaa vielä. Veto vain lisääntyy, kun ovi tahtoo unohtua raolleeen. Onkohan tämä samassa alipainejohtolohkossa kuin valojen säätö. Sehän hävisi jo toista kuukautta sitten.
Joten kyllä näitä harmeja näyttää riittävän, kun on kaikenmaailman vipstaakeja laitettu, vaikkei olekaan vielä niitä CDI:n ongelmia näin vanhassa vehkeessä, vrt. perusmallin 200 D.
Sähkön säästön pitäisi pudottaa suursyömäreitä ensin pois, kuten takalasin ja penkkien lämmitys sekä ABS, mutta tarkista laturi ensin.650000tuttavuus kirjoitti: Kiitoksia vihjeistä. Laturia on kyllä toisaalta epäilty hetkellisiin sähköhäviöihin. Viime keväänä vaihdettu säädin. Epäilyttää tuo virran automaattinen säästö tarvittaessa, koska se vie niinkin tärkeitä toimintoja kuin vilkut ja lasinpyyhkimet ja jättää kuitenkin joitakin höpöluonteisia toimintoja käyttöön.
Lamppujen säätö on samalla pumpulla kun keskuslukitus ( takapenkin alla ), imuovet omallaan ( kontissa vasemmalla puolella ). Olisiko kuskin ovesta alipaineletku irti/kulunut puhki. Lisää vinkkejä systeemin toiminnasta ja korjauksestatässä.650000tuttavuus kirjoitti: Nyt meni sitten Vuokatin reissulla imu kuljettajan ovesta, muut pelaa vielä. Veto vain lisääntyy, kun ovi tahtoo unohtua raolleeen. Onkohan tämä samassa alipainejohtolohkossa kuin valojen säätö. Sehän hävisi jo toista kuukautta sitten.
Norsumersu
-
- Viestit: 2146
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37