Mikan W220 S mertseedes.

Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7170
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Unohtukin kirjotella edelliseen viestiin että virtalukko ei tahdo kovemmalla pakkasella huolia avainta.
Pitää vähän herkutella eestaas että lukko aukeaa ja virtalukko pyörähtää.
Nyt taas kun kävi pakkanen alle -10c:ssä niin ei mitään hämminkiä.

Onkohan tässäkin sama valokuitu tms. likaantuminen kuin väyrysen lukoissa?

Muuten on aika vähillä ajoilla menny tämä alkuvuosi.
Tullu tuolla LC:llä ajeltua oikeastaan kaikki ajot.

Kuva
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7170
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tämäki seissy pihassa varsin koskematta.

Joutas vaihtaa vaikka samanmalliseen 430/500 4maticciin. :shock:
korhora
Viestit: 147
Liittynyt: 15.10.2006 20:49

Viesti Kirjoittaja korhora »

Tässä taas malliesimerkki toyota tulee taloon mersu jää seisomaan... Muovinen äänekäs riisikuppi on kuitenkin valinta jos vaihtoehto on s-mersu :D :D :D :D

eikä sit hernettä nenään...
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

Kyllä tuommonen Lantikka totta puhuen lapin talvessa ässän pesee :ope:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7170
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Jube kirjoitti:Kyllä tuommonen Lantikka totta puhuen lapin talvessa ässän pesee :ope:
100-0 vaikka ei lapissa ollakkaan.

LC:iin tullu 2kk:ssa 7000km

Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7170
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ässässä alkaa olla moottorityynyt melko loppu.
Nyt taas muutaman päivän olen sillä ajellut niin kiihdyttäessä moottorin jyrinä häiritsee.
Varsinkin vajaa lämpöisenä kun kiihdyttää kierrosten ollessa ~2200-2500 koriin tulee melkoinen resonanssi.

Häätyy alkaa metästämään uudet tyynyt sinne. Samoten varmaan vuoden päivät täristänyt kardaaninkannatin pitää vaihtaa. Alkanut pahentumaan se tärinä.
Mitään ääntä se ei pidä mutta persauksissa tuntuu tärinä silloin kun ei ole veto päällä.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7170
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

325200km
Kardaanin kannakkeen ja peräöljyjen vaihto.
Sinne katos tärinät. Alko jo kauhistuttaan kun jyrinä oli jo melkoinen esim alamäkeen huilatessa.

Vanhakin kardaanin kannake ja laakeri ehjiä mutta kumi painunut niin että kardaani makas aivan kannakkeen runkoa vasten
Poorit myös vielä ihan tiukat eikä lonksu siitä, vaikka se näissä "kuulemma" väljistyy.

Virtalukko on toiminut taas pitkään ilman temppuiluja.
Mitäpä sille ossaa tehhä. Ei mittään. Ennen enstalvea häätyy purkaa ja putsata.

Tökkäsin tuossa pariviikkoa sitten kokeeksi keskuslukon (PSE) pumpun väyläjohot kiinni. Reilun viikon toimi ja sitten oli taas akku yks päivä tyhjänä.
No avaimella kontti auki ja kaapelit akkuun.

No sillä samalla sekunnilla kun autoon tuli virrat niin takakontin hydraulipumppu käynnisty ja veti kontin kiinni ja ite olin siinä välissä.
Väkisin kontti ylös pumpun painetta vasten ja kontin luukku solomuun. :kele:
On nämä saatana meleko virityksiä.

ps. Lähti muuten ne takaluukun hydraulivehkeet lähimpään pusikkoon sieltä kontin sivusta. :idiot:
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7170
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

LC:kin saanut vähän päivitystä.

Kuva

Pyöräkaarien levikkeet vaihtuu vielä joku päivä alkuperäisiin mutta leveämpiin, ja alkuperäset astinlaudat ajattelin ruuvailla kiinni.
Kattotelinettä pitäs alkaa väänteleen.
Alkas olla sitten valmis kesän reissuja varten.
Viimeksi muokannut Mika.T, 24.4.2016 0:45. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7170
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

tupla
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4391
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Mikä rengaskoko tuossa on?
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7170
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

35/12.5/15
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7170
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Onkos kellään kokemuksia tuulilasin kiillottamisesta?

Ässästä vois kokeilla jollain hiontavärkeillä kiillottaa tuon lasin kun muuten on ehjä mutta vaan himmentynyt niin että vasta-aurinkoon ajellessa ja vesisateessa lasista voisi paremminkin läpi nähdä :shock:

Satunnainen akun tyhjeneminen näytti loppuvan kun purin takaluukun napeista johdot irti.
Avausnappi oli täynnä hiekkapaskaa ja sulkemisnappi hapettunut aivan vihreäksi köntiksi. :lol:
Ei kyllä mikään ihme jos luukun toiminnot on olleet mitä sattuu ja väylät jääneet päälle.

Häätyy joskus metästää uudet napit.
Avatar
ram
aktiivimeseläinen
Viestit: 2360
Liittynyt: 08.5.2011 14:49
Paikkakunta: Numminen

Viesti Kirjoittaja ram »

Ceriumoksidilla ja kiillotuskoneella lähtee pikkunaarmut. Teknofokuksesta Ostin ainetta ja se on halpaa. Jos naarmut on syviä, kannattaa kysyä alkuun karkeampaa hioma-ainesta.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7170
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Pitkästä aikaa tähänkin tarvi tehhä jotain.

Webaston paloilmapuhallin otti lopputilin.
Tänään vaihtelin uuven föönin paikalleen niin alko taas webasto pöhistä.

Ennakkohuoltona ilmakompuraan vaihtu männänrengas ja uuvet mujut ilmankuivaimeen. Jospa menis enstalvi yhtä vaivattomasti kuin viimetalvikin.

Mittarissa 335tkm eipä ole paljoa tänä vuonna tullu kilometrejä mittariin. Vähän reilu 10tkm kun edellisenä vuonna tuli ~60tkm.



Land cruiserilla onkin sitten tullut pöristeltyä ~40tkm
Useita reissuja pohjoseen Suomeen ja Ruotsiin.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva


DeSoton pukkasin tänään talviteloille. Katellaan sen kans keväällä uuvestaan. ~1500km tuli siihen tälle kesää.

Kuva
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7170
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ässäänkin tuli pitkästä aikaa ajoa häiritsevää vikaa.
Takapään ABS anturia herjasi testeri.
Huono kontakti/johtokatkos/oikosulku, ja epäluotettava signaali takavasemmalta.

No mitäpä sitä sen kummemmin ihmettelemään tilasin uuden anturin ja nakattiin se tänään tuossa kaverin tallilla paikoilleen. Ilmassa pyöritellen kaikki näytti oleva ok. Pyörintä signaali löytyi ja näytti samaa kuin toinenkin puoli.

Mutta liikenteeseen lähtiessä ~200m jälkeen taas ABS/BAS/ESP jne hälyt tauluun.

Ei tullut katsottua sitä ABS kehää että miltä se näyttää. Onko se näissä vaihdettavissa kuin W211:ssä?
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7170
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Aivan mahotonta remonttia.

Raidetangot ja jarrupalat vaihtelin eteen.
Ja taas mutkasta tietä näkymättömiin. :D

ml. 345100

Edellisen viestin ABS/ESP härö on poistunut omia aikojaan.
Loppuajasta piti olla iso heitto ja kova vauhti että väläytti "presafe inactive" mutta sekin on loppunu.
Etupään anturien johtoja kyllä vääntelin pari kuukautta sitten. Liekkö se sieltä sitten lähtösin tuo härö.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7170
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Takapäähän nakattiin kaverin kans alle uudet arnottin takatolpat.
Lyhyen koeajon perusteella aika toimivaksi ovat saaneet nuo uudet ilmatolpat.

Nyt löytyy jopa iskunvaimennustakin, mutta alusta ei todellakaan ole liian kova. :D
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7170
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Eilen huokastu ässällä 1000km pohjosen reissu. Hienosti kulukee kun taas piiitkästä aikaa tuli tällä ajeltua pidemmästi.

Kuva

Moottorityynyt ja tuo alustan ilmaventtiiliblokin tilasin uudet. Vaihellaan kun saapuvat.
Moottorityynyt jyristää varsinkin kylmästä kun lähtee, hiljenee kun paikat lämpenee.
Ja tuo alustan venttiiliblokin ajattelin vaihtaa niin näkee loppuuko tuo parkissa kummittelu pidempään seisoessaan, nyt kun tekee sitä että joskus parkissa seistessä saattaa takapää tippua alas tai sitten satunnaisesti nousee ylös :shock:

Sitten alkaakin olla siinä kunnossa ettei ole oikeastaan järkeä myydä. :shock:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

No johan tuli taas kuvaspämmiä, mutta sentäs tästä ketjun otsikon autosta :happy:
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Eipä noita kannata myydä, kun niistä ei saa 5000 € enempää oli kunto mikä hyvänsä. Hankalia myytäviä ovat.
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Ei kannata myydä.. joudut ostamaan jonkun harrasteprojektin tilalle kuitenkin :wink: Jos kerran Toyota senkun porskuttaa.
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7170
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

simoks kirjoitti:joudut ostamaan jonkun harrasteprojektin tilalle kuitenkin :wink: .
Sehän se tässä on vähän takaporttina ollukki. :lol:
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

No jos autokuume on niin sittenhä ei oo muuta vaihtoehtoo kun laittaa myyntiin :idea:
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
Mou
Viestit: 1659
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

Ja aika tekee kauppansa. Suomessa vaan, ikäväkyllä, huippukunto ei juurikaan vaikuta myyntihintaan, mutta helpompi ehjää autoa on myydä. Pyyntejä voi olla NettiAutossa mitä vaan, mutta kauppahinta on yleensä toista. Tää ei ole niinkuin Amerikassa joissa hyvän ja huonon välinen hintaero voi olla kaksin tai kolminkertainen. Surullista mutta suomalainen nihilisti ostaa vaikka paskakuntosen auton jos se saa sen halvemmalla kuin ehjän.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7170
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

simoks kirjoitti:No jos autokuume on niin sittenhä ei oo muuta vaihtoehtoo kun laittaa myyntiin :idea:
No... tämähän on ollut tyrkyllä nettisätissä ja voorumeilla jo pitkään. Mutta ajamma ite kun ei mene.
Harvalla tämä tasoisella vehkeellä pääsee kesäkelissä 6l/100km ja kyyti on tuttua ässämersua.
Mou kirjoitti: Surullista mutta suomalainen nihilisti ostaa vaikka paskakuntosen auton jos se saa sen halvemmalla kuin ehjän.
Tuo on kyllä harvinaisen tosi.
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Mou kirjoitti:Ja aika tekee kauppansa. Suomessa vaan, ikäväkyllä, huippukunto ei juurikaan vaikuta myyntihintaan, mutta helpompi ehjää autoa on myydä. Pyyntejä voi olla NettiAutossa mitä vaan, mutta kauppahinta on yleensä toista. Tää ei ole niinkuin Amerikassa joissa hyvän ja huonon välinen hintaero voi olla kaksin tai kolminkertainen. Surullista mutta suomalainen nihilisti ostaa vaikka paskakuntosen auton jos se saa sen halvemmalla kuin ehjän.
Niinhän tuo on että jos on kiire myynnissä niin toimiva auto menee puolella hintaa arvostaan,tai vähintään käyttöarvostaan :D Itellä tosin kokemusta vaan yhdestä automyynnistä ja siitäkin jäi osittain paskanmaku suuhun erinäisten asioiden takia..
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7170
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Uus tasonsäätöventtiilipaketti tuli eilen nakattua paikoilleen.

Aika näyttää loppuko alustan kummittelu parkissa seistessä. Ainakin tänä aamula korko oli täsmälleen se joka illalla jäi. :pope:

Nyt onkin muutaman vuoden sisään uusittu airmaticciin kaikki paitsi letkut ja sähköpuoli.
Kompura on entisen omistajan peruja, ja oli muistaakseni -13 leimoilla.
Se onkin tällä hetkellä vanhin osa, joka tuli kyllä syksyllä huollettua uudella männänrenkaalla ja uusilla kuivamuroilla. :D

Menee toivottavasti muutaman vuoden ilman suurempia huolia alustan suhteen. :huh:

Kuva
Kuva
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7170
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Alusta on pitänyt korkeutensa venttiiliplokin vaihdosta lähtien kohdallaan.

No tämä pirssi lähtikin sitten Tornion suunnalle. Toivotamma uudelle omistajalle huolettomia kilometrejä.
Avatar
noroljan
Viestit: 232
Liittynyt: 13.5.2013 18:00

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Hyvä tietää tuo venttiiliyksikkö asia, itsellä loppu kompuranvaihdolla tosiaan laskeminen (poistoventtiili jumitti), mutta se nousee silti yönaikana joskus takaa tai edestä ja takaa epäsäännöllisesti. Eipä tuohon kyllä juuri muita vaihtoehtoja jäänytkään jäljelle :D

Vastataan vielä tähän aikaisempaan viestiini, jos joku haluaa muuttaa Distronicin tavalliseksi vakkariksi (prefaceliftissä ainakin onnistuu):
noroljan kirjoitti:Ite yritin muuttaa tavalliseksi vakkariksi, toimimatonta Distroniccia. En ainakaan helpolla siinä onnistunut. Moottorin ECU valitti, ettei koodaus ole oikea ja vaihdekeppi jumittui P-asentoon :?

Moottorinohjaimeen ja ESP-ohjaimeen en sitä saanut muutettua sitten millään. Muualle kyllä. Kait sen noihinkin jotenkin saa, ite en vaan osannut.
Toimii kun poistaa sen distronic olemassaolon mittaristosta ja virtalukosta, sekä CDI-ohjaimesta, josta en sitä alkuun löytänyt, se on kohdassa jossa valitaan vaihteisto: Kuva

Mikalle sitten uutta projektia hankintaan :D
W220 S320 CDI -01 (OM613+722.6) EX: S320, S500L ja S600L
W164 ML320 CDI -06 (OM642+722.9)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6)
S210 E270 CDI -02 (OM612+722.6)
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7170
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

noroljan kirjoitti:
Mikalle sitten uutta projektia hankintaan :D
Kyllähän semmonen on jo. :ei_tajuu: :huh:

Tämmönen laitos tuli tuossa ässän kaupassa mulle.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kattellaan tästä rojektikertomusta jos ja kun kiinnostaa ja tulee aihetta jutulle.
94zip
linttauttaja
Viestit: 971
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Viissatanen? Jos tihrustin oikein.
250D -92
190D 2.2turbo
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W220 / W230 / W215”