Mikan W220 S mertseedes.
Unohtukin kirjotella edelliseen viestiin että virtalukko ei tahdo kovemmalla pakkasella huolia avainta.
Pitää vähän herkutella eestaas että lukko aukeaa ja virtalukko pyörähtää.
Nyt taas kun kävi pakkanen alle -10c:ssä niin ei mitään hämminkiä.
Onkohan tässäkin sama valokuitu tms. likaantuminen kuin väyrysen lukoissa?
Muuten on aika vähillä ajoilla menny tämä alkuvuosi.
Tullu tuolla LC:llä ajeltua oikeastaan kaikki ajot.
Pitää vähän herkutella eestaas että lukko aukeaa ja virtalukko pyörähtää.
Nyt taas kun kävi pakkanen alle -10c:ssä niin ei mitään hämminkiä.
Onkohan tässäkin sama valokuitu tms. likaantuminen kuin väyrysen lukoissa?
Muuten on aika vähillä ajoilla menny tämä alkuvuosi.
Tullu tuolla LC:llä ajeltua oikeastaan kaikki ajot.
Ässässä alkaa olla moottorityynyt melko loppu.
Nyt taas muutaman päivän olen sillä ajellut niin kiihdyttäessä moottorin jyrinä häiritsee.
Varsinkin vajaa lämpöisenä kun kiihdyttää kierrosten ollessa ~2200-2500 koriin tulee melkoinen resonanssi.
Häätyy alkaa metästämään uudet tyynyt sinne. Samoten varmaan vuoden päivät täristänyt kardaaninkannatin pitää vaihtaa. Alkanut pahentumaan se tärinä.
Mitään ääntä se ei pidä mutta persauksissa tuntuu tärinä silloin kun ei ole veto päällä.
Nyt taas muutaman päivän olen sillä ajellut niin kiihdyttäessä moottorin jyrinä häiritsee.
Varsinkin vajaa lämpöisenä kun kiihdyttää kierrosten ollessa ~2200-2500 koriin tulee melkoinen resonanssi.
Häätyy alkaa metästämään uudet tyynyt sinne. Samoten varmaan vuoden päivät täristänyt kardaaninkannatin pitää vaihtaa. Alkanut pahentumaan se tärinä.
Mitään ääntä se ei pidä mutta persauksissa tuntuu tärinä silloin kun ei ole veto päällä.
325200km
Kardaanin kannakkeen ja peräöljyjen vaihto.
Sinne katos tärinät. Alko jo kauhistuttaan kun jyrinä oli jo melkoinen esim alamäkeen huilatessa.
Vanhakin kardaanin kannake ja laakeri ehjiä mutta kumi painunut niin että kardaani makas aivan kannakkeen runkoa vasten
Poorit myös vielä ihan tiukat eikä lonksu siitä, vaikka se näissä "kuulemma" väljistyy.
Virtalukko on toiminut taas pitkään ilman temppuiluja.
Mitäpä sille ossaa tehhä. Ei mittään. Ennen enstalvea häätyy purkaa ja putsata.
Tökkäsin tuossa pariviikkoa sitten kokeeksi keskuslukon (PSE) pumpun väyläjohot kiinni. Reilun viikon toimi ja sitten oli taas akku yks päivä tyhjänä.
No avaimella kontti auki ja kaapelit akkuun.
No sillä samalla sekunnilla kun autoon tuli virrat niin takakontin hydraulipumppu käynnisty ja veti kontin kiinni ja ite olin siinä välissä.
Väkisin kontti ylös pumpun painetta vasten ja kontin luukku solomuun.
On nämä saatana meleko virityksiä.
ps. Lähti muuten ne takaluukun hydraulivehkeet lähimpään pusikkoon sieltä kontin sivusta.
Kardaanin kannakkeen ja peräöljyjen vaihto.
Sinne katos tärinät. Alko jo kauhistuttaan kun jyrinä oli jo melkoinen esim alamäkeen huilatessa.
Vanhakin kardaanin kannake ja laakeri ehjiä mutta kumi painunut niin että kardaani makas aivan kannakkeen runkoa vasten
Poorit myös vielä ihan tiukat eikä lonksu siitä, vaikka se näissä "kuulemma" väljistyy.
Virtalukko on toiminut taas pitkään ilman temppuiluja.
Mitäpä sille ossaa tehhä. Ei mittään. Ennen enstalvea häätyy purkaa ja putsata.
Tökkäsin tuossa pariviikkoa sitten kokeeksi keskuslukon (PSE) pumpun väyläjohot kiinni. Reilun viikon toimi ja sitten oli taas akku yks päivä tyhjänä.
No avaimella kontti auki ja kaapelit akkuun.
No sillä samalla sekunnilla kun autoon tuli virrat niin takakontin hydraulipumppu käynnisty ja veti kontin kiinni ja ite olin siinä välissä.
Väkisin kontti ylös pumpun painetta vasten ja kontin luukku solomuun.
On nämä saatana meleko virityksiä.
ps. Lähti muuten ne takaluukun hydraulivehkeet lähimpään pusikkoon sieltä kontin sivusta.
LC:kin saanut vähän päivitystä.
Pyöräkaarien levikkeet vaihtuu vielä joku päivä alkuperäisiin mutta leveämpiin, ja alkuperäset astinlaudat ajattelin ruuvailla kiinni.
Kattotelinettä pitäs alkaa väänteleen.
Alkas olla sitten valmis kesän reissuja varten.
Pyöräkaarien levikkeet vaihtuu vielä joku päivä alkuperäisiin mutta leveämpiin, ja alkuperäset astinlaudat ajattelin ruuvailla kiinni.
Kattotelinettä pitäs alkaa väänteleen.
Alkas olla sitten valmis kesän reissuja varten.
Viimeksi muokannut Mika.T, 24.4.2016 0:45. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Onkos kellään kokemuksia tuulilasin kiillottamisesta?
Ässästä vois kokeilla jollain hiontavärkeillä kiillottaa tuon lasin kun muuten on ehjä mutta vaan himmentynyt niin että vasta-aurinkoon ajellessa ja vesisateessa lasista voisi paremminkin läpi nähdä
Satunnainen akun tyhjeneminen näytti loppuvan kun purin takaluukun napeista johdot irti.
Avausnappi oli täynnä hiekkapaskaa ja sulkemisnappi hapettunut aivan vihreäksi köntiksi.
Ei kyllä mikään ihme jos luukun toiminnot on olleet mitä sattuu ja väylät jääneet päälle.
Häätyy joskus metästää uudet napit.
Ässästä vois kokeilla jollain hiontavärkeillä kiillottaa tuon lasin kun muuten on ehjä mutta vaan himmentynyt niin että vasta-aurinkoon ajellessa ja vesisateessa lasista voisi paremminkin läpi nähdä
Satunnainen akun tyhjeneminen näytti loppuvan kun purin takaluukun napeista johdot irti.
Avausnappi oli täynnä hiekkapaskaa ja sulkemisnappi hapettunut aivan vihreäksi köntiksi.
Ei kyllä mikään ihme jos luukun toiminnot on olleet mitä sattuu ja väylät jääneet päälle.
Häätyy joskus metästää uudet napit.
Pitkästä aikaa tähänkin tarvi tehhä jotain.
Webaston paloilmapuhallin otti lopputilin.
Tänään vaihtelin uuven föönin paikalleen niin alko taas webasto pöhistä.
Ennakkohuoltona ilmakompuraan vaihtu männänrengas ja uuvet mujut ilmankuivaimeen. Jospa menis enstalvi yhtä vaivattomasti kuin viimetalvikin.
Mittarissa 335tkm eipä ole paljoa tänä vuonna tullu kilometrejä mittariin. Vähän reilu 10tkm kun edellisenä vuonna tuli ~60tkm.
Land cruiserilla onkin sitten tullut pöristeltyä ~40tkm
Useita reissuja pohjoseen Suomeen ja Ruotsiin.
DeSoton pukkasin tänään talviteloille. Katellaan sen kans keväällä uuvestaan. ~1500km tuli siihen tälle kesää.
Webaston paloilmapuhallin otti lopputilin.
Tänään vaihtelin uuven föönin paikalleen niin alko taas webasto pöhistä.
Ennakkohuoltona ilmakompuraan vaihtu männänrengas ja uuvet mujut ilmankuivaimeen. Jospa menis enstalvi yhtä vaivattomasti kuin viimetalvikin.
Mittarissa 335tkm eipä ole paljoa tänä vuonna tullu kilometrejä mittariin. Vähän reilu 10tkm kun edellisenä vuonna tuli ~60tkm.
Land cruiserilla onkin sitten tullut pöristeltyä ~40tkm
Useita reissuja pohjoseen Suomeen ja Ruotsiin.
DeSoton pukkasin tänään talviteloille. Katellaan sen kans keväällä uuvestaan. ~1500km tuli siihen tälle kesää.
Ässäänkin tuli pitkästä aikaa ajoa häiritsevää vikaa.
Takapään ABS anturia herjasi testeri.
Huono kontakti/johtokatkos/oikosulku, ja epäluotettava signaali takavasemmalta.
No mitäpä sitä sen kummemmin ihmettelemään tilasin uuden anturin ja nakattiin se tänään tuossa kaverin tallilla paikoilleen. Ilmassa pyöritellen kaikki näytti oleva ok. Pyörintä signaali löytyi ja näytti samaa kuin toinenkin puoli.
Mutta liikenteeseen lähtiessä ~200m jälkeen taas ABS/BAS/ESP jne hälyt tauluun.
Ei tullut katsottua sitä ABS kehää että miltä se näyttää. Onko se näissä vaihdettavissa kuin W211:ssä?
Takapään ABS anturia herjasi testeri.
Huono kontakti/johtokatkos/oikosulku, ja epäluotettava signaali takavasemmalta.
No mitäpä sitä sen kummemmin ihmettelemään tilasin uuden anturin ja nakattiin se tänään tuossa kaverin tallilla paikoilleen. Ilmassa pyöritellen kaikki näytti oleva ok. Pyörintä signaali löytyi ja näytti samaa kuin toinenkin puoli.
Mutta liikenteeseen lähtiessä ~200m jälkeen taas ABS/BAS/ESP jne hälyt tauluun.
Ei tullut katsottua sitä ABS kehää että miltä se näyttää. Onko se näissä vaihdettavissa kuin W211:ssä?
Aivan mahotonta remonttia.
Raidetangot ja jarrupalat vaihtelin eteen.
Ja taas mutkasta tietä näkymättömiin.
ml. 345100
Edellisen viestin ABS/ESP härö on poistunut omia aikojaan.
Loppuajasta piti olla iso heitto ja kova vauhti että väläytti "presafe inactive" mutta sekin on loppunu.
Etupään anturien johtoja kyllä vääntelin pari kuukautta sitten. Liekkö se sieltä sitten lähtösin tuo härö.
Raidetangot ja jarrupalat vaihtelin eteen.
Ja taas mutkasta tietä näkymättömiin.
ml. 345100
Edellisen viestin ABS/ESP härö on poistunut omia aikojaan.
Loppuajasta piti olla iso heitto ja kova vauhti että väläytti "presafe inactive" mutta sekin on loppunu.
Etupään anturien johtoja kyllä vääntelin pari kuukautta sitten. Liekkö se sieltä sitten lähtösin tuo härö.
Eilen huokastu ässällä 1000km pohjosen reissu. Hienosti kulukee kun taas piiitkästä aikaa tuli tällä ajeltua pidemmästi.
Moottorityynyt ja tuo alustan ilmaventtiiliblokin tilasin uudet. Vaihellaan kun saapuvat.
Moottorityynyt jyristää varsinkin kylmästä kun lähtee, hiljenee kun paikat lämpenee.
Ja tuo alustan venttiiliblokin ajattelin vaihtaa niin näkee loppuuko tuo parkissa kummittelu pidempään seisoessaan, nyt kun tekee sitä että joskus parkissa seistessä saattaa takapää tippua alas tai sitten satunnaisesti nousee ylös
Sitten alkaakin olla siinä kunnossa ettei ole oikeastaan järkeä myydä.
No johan tuli taas kuvaspämmiä, mutta sentäs tästä ketjun otsikon autosta
Moottorityynyt ja tuo alustan ilmaventtiiliblokin tilasin uudet. Vaihellaan kun saapuvat.
Moottorityynyt jyristää varsinkin kylmästä kun lähtee, hiljenee kun paikat lämpenee.
Ja tuo alustan venttiiliblokin ajattelin vaihtaa niin näkee loppuuko tuo parkissa kummittelu pidempään seisoessaan, nyt kun tekee sitä että joskus parkissa seistessä saattaa takapää tippua alas tai sitten satunnaisesti nousee ylös
Sitten alkaakin olla siinä kunnossa ettei ole oikeastaan järkeä myydä.
No johan tuli taas kuvaspämmiä, mutta sentäs tästä ketjun otsikon autosta
Ja aika tekee kauppansa. Suomessa vaan, ikäväkyllä, huippukunto ei juurikaan vaikuta myyntihintaan, mutta helpompi ehjää autoa on myydä. Pyyntejä voi olla NettiAutossa mitä vaan, mutta kauppahinta on yleensä toista. Tää ei ole niinkuin Amerikassa joissa hyvän ja huonon välinen hintaero voi olla kaksin tai kolminkertainen. Surullista mutta suomalainen nihilisti ostaa vaikka paskakuntosen auton jos se saa sen halvemmalla kuin ehjän.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
No... tämähän on ollut tyrkyllä nettisätissä ja voorumeilla jo pitkään. Mutta ajamma ite kun ei mene.simoks kirjoitti:No jos autokuume on niin sittenhä ei oo muuta vaihtoehtoo kun laittaa myyntiin
Harvalla tämä tasoisella vehkeellä pääsee kesäkelissä 6l/100km ja kyyti on tuttua ässämersua.
Tuo on kyllä harvinaisen tosi.Mou kirjoitti: Surullista mutta suomalainen nihilisti ostaa vaikka paskakuntosen auton jos se saa sen halvemmalla kuin ehjän.
Niinhän tuo on että jos on kiire myynnissä niin toimiva auto menee puolella hintaa arvostaan,tai vähintään käyttöarvostaan Itellä tosin kokemusta vaan yhdestä automyynnistä ja siitäkin jäi osittain paskanmaku suuhun erinäisten asioiden takia..Mou kirjoitti:Ja aika tekee kauppansa. Suomessa vaan, ikäväkyllä, huippukunto ei juurikaan vaikuta myyntihintaan, mutta helpompi ehjää autoa on myydä. Pyyntejä voi olla NettiAutossa mitä vaan, mutta kauppahinta on yleensä toista. Tää ei ole niinkuin Amerikassa joissa hyvän ja huonon välinen hintaero voi olla kaksin tai kolminkertainen. Surullista mutta suomalainen nihilisti ostaa vaikka paskakuntosen auton jos se saa sen halvemmalla kuin ehjän.
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Uus tasonsäätöventtiilipaketti tuli eilen nakattua paikoilleen.
Aika näyttää loppuko alustan kummittelu parkissa seistessä. Ainakin tänä aamula korko oli täsmälleen se joka illalla jäi.
Nyt onkin muutaman vuoden sisään uusittu airmaticciin kaikki paitsi letkut ja sähköpuoli.
Kompura on entisen omistajan peruja, ja oli muistaakseni -13 leimoilla.
Se onkin tällä hetkellä vanhin osa, joka tuli kyllä syksyllä huollettua uudella männänrenkaalla ja uusilla kuivamuroilla.
Menee toivottavasti muutaman vuoden ilman suurempia huolia alustan suhteen.
Aika näyttää loppuko alustan kummittelu parkissa seistessä. Ainakin tänä aamula korko oli täsmälleen se joka illalla jäi.
Nyt onkin muutaman vuoden sisään uusittu airmaticciin kaikki paitsi letkut ja sähköpuoli.
Kompura on entisen omistajan peruja, ja oli muistaakseni -13 leimoilla.
Se onkin tällä hetkellä vanhin osa, joka tuli kyllä syksyllä huollettua uudella männänrenkaalla ja uusilla kuivamuroilla.
Menee toivottavasti muutaman vuoden ilman suurempia huolia alustan suhteen.
Hyvä tietää tuo venttiiliyksikkö asia, itsellä loppu kompuranvaihdolla tosiaan laskeminen (poistoventtiili jumitti), mutta se nousee silti yönaikana joskus takaa tai edestä ja takaa epäsäännöllisesti. Eipä tuohon kyllä juuri muita vaihtoehtoja jäänytkään jäljelle
Vastataan vielä tähän aikaisempaan viestiini, jos joku haluaa muuttaa Distronicin tavalliseksi vakkariksi (prefaceliftissä ainakin onnistuu):
Mikalle sitten uutta projektia hankintaan
Vastataan vielä tähän aikaisempaan viestiini, jos joku haluaa muuttaa Distronicin tavalliseksi vakkariksi (prefaceliftissä ainakin onnistuu):
Toimii kun poistaa sen distronic olemassaolon mittaristosta ja virtalukosta, sekä CDI-ohjaimesta, josta en sitä alkuun löytänyt, se on kohdassa jossa valitaan vaihteisto:noroljan kirjoitti:Ite yritin muuttaa tavalliseksi vakkariksi, toimimatonta Distroniccia. En ainakaan helpolla siinä onnistunut. Moottorin ECU valitti, ettei koodaus ole oikea ja vaihdekeppi jumittui P-asentoon
Moottorinohjaimeen ja ESP-ohjaimeen en sitä saanut muutettua sitten millään. Muualle kyllä. Kait sen noihinkin jotenkin saa, ite en vaan osannut.
Mikalle sitten uutta projektia hankintaan
W220 S320 CDI -01 (OM613+722.6) EX: S320, S500L ja S600L
W164 ML320 CDI -06 (OM642+722.9)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6)
S210 E270 CDI -02 (OM612+722.6)
W164 ML320 CDI -06 (OM642+722.9)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6)
S210 E270 CDI -02 (OM612+722.6)