Ässän jousituksen venttiilit jäätää pakkasella
Saisikohan noita kuvaajan muruja mistään irtonaisina. Muistaakseni jossainHannuS kirjoitti:Noihin kompuroihinn saa korjaus sarjojakin.
https://www.youtube.com/watch?v=6mrULAK6Lwk
Kaverilla hyvä asennusvideo ja männänrengas sarja näyttäis olevan myynnissä ebayssa.
Kas kun ei wabco itse myy varaosia. Haluaa vaan myydä uusia kompuroita
raskaasa kalustossa oli irto murut mitkä vaihdettiin aina syksyllä.
Raaputtelin etutolppien yläpäistä ne valetut keskiöt auki ja suljasin koriliimalla uudet valokset sinne. Saapa nähä vaikuttiko.
Vänkärinpuoleinen oli aika pahasti halkeillut ja suhahteli kun tunkilla nosti renkaan ilmaan.
Ihan pientä kuplintaa kävi myös parkissa seistessä.
Pittää ootella vielä tovi ennenkun viitsii paineita tökätä sisään.
Vänkärinpuoleinen oli aika pahasti halkeillut ja suhahteli kun tunkilla nosti renkaan ilmaan.
Ihan pientä kuplintaa kävi myös parkissa seistessä.
Pittää ootella vielä tovi ennenkun viitsii paineita tökätä sisään.
ram kirjoitti:Ne arnottin tolpat meni jo kauan sitten kaupaksi, kun tulin hommanneeksi ne hetken mielijohteesta ihan vaan varalle. Sakuista saa uusia jousia jo aika halvalla, eikä arnottin hinnat ole kovin kilpailukykyisiä, vaikka ovat ihan arnott europen perustaneet. Niitä saksalaisten myymiä kiinalaisia jousia kun saa kaksi yhden arnottin jousen hinnalla.
Toisaalta, kun korimallia jo useampi harrastaa, voisi niitä tilata nipun suoraan kiinasta. Kiinasta ne saksalaistenkin myymät varmasti tulee.
Kuka osaisi auttaa:
oikea taka ilmajousi vaihdettiin eilen korjaamolla, osan tilasin saksasta
nyt kun hain pajalta kuuluu iskarin yläpäästä kuoppaisella tiellä monttuun ajettaessa kolahdus , käytin pajalla ja tarkistivat niin yläpään kolmemutteria kuin katsoivat alapäänkin kiinnitykset ja ne ok. ei löydy vikaa noista, epäilivät onkohan ns maanantai osa ??
mikä ihme tuon voi aiheuttaa? onko kuka muu vaihtanut saksalaisten air-suspension-shopin ilmaiskaria , onko niiden laadussa ollut vikaa vai onko iskarissa joku mikä olisi pitänyt poistaa ennen asennusta ???
ääni kuulostaa niin kuin se tulisi yläpäästä, takapenkin kulmilla kolahtaa, asentajakaveri istui takapenkillä ja kuulostelli ja tutkaili kiinnityksiä ajon aikana mutta ei kiinnityksessä olisi kuulemma vikaa
mitä nyt tekisi?
HoPee
Pannaan nyt tännekin, vaikka jo yhteen kyselyysi vastasin samat jorinat.
Siellä takajousen alapäässä on pallonivel. Omassani se oli jo uudessa jousessa niin huonolaatuinen "klappia" että vaihdoin sen kunnolliseen, ennen jousen asentamista autoon.
Eli jos jousen olet halvalla ostanut, voipi se pallonivelen klappi kuulua koriin jousen yläpäästä. Uusi palloniven ei paljoa maksa, kun se on mersuissa yleisesti käytetty.
Siellä takajousen alapäässä on pallonivel. Omassani se oli jo uudessa jousessa niin huonolaatuinen "klappia" että vaihdoin sen kunnolliseen, ennen jousen asentamista autoon.
Eli jos jousen olet halvalla ostanut, voipi se pallonivelen klappi kuulua koriin jousen yläpäästä. Uusi palloniven ei paljoa maksa, kun se on mersuissa yleisesti käytetty.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Nyt se kyykkäys sitten iski täälläkin Keula putosi ajossa tontiin mittaaristo punaisena ja hetken silmäilyn jälkeen päätin että kyllä tuo vielä kotiin vie ja niin tulin, mutta parin tunnin sulattelun jälkeen, kun alusta jälleen heräsi toimintaan, huomasin että oikea etutolppa vuotaa siitä valoksesta ilmanipan ympäriltä, liekö saanut kipeää kun jouset pohjassa rynkytin useamman kymmenen kilometriä? Kaivoin jo vanhat muovivalun, tai mitä se harmaa jutska nyt ikinä olikaan pois ja mitäs tilalle, että pääsee TOISTAISEKSI jatkamaan matkaa ennen uusien tolppien hankintaa?
Alkuun meinaisin kipata kolon täyteen vesilasia (natriumsilikaattiliuosta) kun sitä on reilusti saatavilla, mutta taitaa olla kuitenkin liian rapsakkaa tuohon ja kuivumisaikakin noin paksussa viikon tjsp. Joten kestääkö "sikamassa" ym. rajumpi liimamassa, vai peräti 2k-epoksiliimaa?
Samalla nyt kun auton sain nousemaan, ajoin sen nosturille ja päätin ottaa kompurankin käsittelyyn, kun kerran alkoi jäätämään ja syksyn huoltokin jäi väliin Ja olikin jo viimehetket käsissä...hyvin oli kosteutta jo heti ensimmäisen ilmaletkun irroittaessa, ja sisältä se vasta mielenkiintoiselta näyttikin. Se jousikin mikä pitää kuivainryynejä paikoillaan oli aivan umpi ruosteessa ja ryynit mukavan märkiä Nyt on korjaussarja tuloillaan ja pitää vielä nuo ryynit uunittaa, mutta missäs asteissa nuo alkaa kuivamaan 100, vai peräti 200°C tunti...kaks vai mitä?
Alkuun meinaisin kipata kolon täyteen vesilasia (natriumsilikaattiliuosta) kun sitä on reilusti saatavilla, mutta taitaa olla kuitenkin liian rapsakkaa tuohon ja kuivumisaikakin noin paksussa viikon tjsp. Joten kestääkö "sikamassa" ym. rajumpi liimamassa, vai peräti 2k-epoksiliimaa?
Samalla nyt kun auton sain nousemaan, ajoin sen nosturille ja päätin ottaa kompurankin käsittelyyn, kun kerran alkoi jäätämään ja syksyn huoltokin jäi väliin Ja olikin jo viimehetket käsissä...hyvin oli kosteutta jo heti ensimmäisen ilmaletkun irroittaessa, ja sisältä se vasta mielenkiintoiselta näyttikin. Se jousikin mikä pitää kuivainryynejä paikoillaan oli aivan umpi ruosteessa ja ryynit mukavan märkiä Nyt on korjaussarja tuloillaan ja pitää vielä nuo ryynit uunittaa, mutta missäs asteissa nuo alkaa kuivamaan 100, vai peräti 200°C tunti...kaks vai mitä?
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Ite tiivistin nuo yläpään koriliimalla, sekin kovettui aika helvetin kovaksi ja halkesi jonku viikkon päästä uudelleen.
2k epoksiliimalla kokeilisin.
Korjaantu kunnolla vasta uusilla tolpilla.
Tolppa voi vuotaa sieltä jousipussistakin kun se säkki siellä elää tien heittojen mukaan niin jossain kohtaa voi säkin nirhaumasta suhauttaa ilmaa pihalle.
Nuo kuivausryynit varmaan kuivaa 100asteessa tunnissa ihan kivasti. exästä kuivasin ne kerran ihan sisätilan puhaltimella metallikupissa. Kuivuivat niinkin.
Toisella kertaa vaihdoin kokonaan uudet.
Se imuilmansuodatin kannattaa vaihtaa. Siellä on usein ihan vettä sisällä. Samoten tarkista se imuputki joka menee suodattimelta kompuralle. Usein halki.
Jatkossa sitten ryynien kuivaus/vaihto ja ilmansuodattimen vaihto joka syksy
Jos tuota ei ole valmis tekemään niin kannattaa vaihtaa alle rautajousinen kulupeli.
ps. tutulla on 90-luvun alun 400lexus ilmajousilla eikä siihen ole tarvinut vielä ikinä tehdä alustalle mitään. Ei jousien vaihtoja, ei kompuran vaihtoja, ei kuivaimien vaihtoja jne.
2k epoksiliimalla kokeilisin.
Korjaantu kunnolla vasta uusilla tolpilla.
Tolppa voi vuotaa sieltä jousipussistakin kun se säkki siellä elää tien heittojen mukaan niin jossain kohtaa voi säkin nirhaumasta suhauttaa ilmaa pihalle.
Nuo kuivausryynit varmaan kuivaa 100asteessa tunnissa ihan kivasti. exästä kuivasin ne kerran ihan sisätilan puhaltimella metallikupissa. Kuivuivat niinkin.
Toisella kertaa vaihdoin kokonaan uudet.
Se imuilmansuodatin kannattaa vaihtaa. Siellä on usein ihan vettä sisällä. Samoten tarkista se imuputki joka menee suodattimelta kompuralle. Usein halki.
Jatkossa sitten ryynien kuivaus/vaihto ja ilmansuodattimen vaihto joka syksy
Jos tuota ei ole valmis tekemään niin kannattaa vaihtaa alle rautajousinen kulupeli.
ps. tutulla on 90-luvun alun 400lexus ilmajousilla eikä siihen ole tarvinut vielä ikinä tehdä alustalle mitään. Ei jousien vaihtoja, ei kompuran vaihtoja, ei kuivaimien vaihtoja jne.
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Käsittääkseni ei ole silica geeliä, mutta en kyllä osaa sanoa mitä ne sitten on (ainakin ne on huomattavasti kevyempää materiaa kuin silica) Jostain luin ohimennen googletellessa, että joku olisi kokeillut silicaa, mutta ei toimineet kuten nuo mitä näissä nyt on jm-tech:ilta tuota kuulemma löytyy hyllystä ja luulisi jostain raskaankaluston tavaratalosta myös löytyvän hyllynperältä, vaikka nykyään kai niissä käytetäänkin valmiita kuivainpatruunoita...
Ja Kiitokset Mika.T:lle ....ei muuta kuin epoksia hakemaan
Ja Kiitokset Mika.T:lle ....ei muuta kuin epoksia hakemaan
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Tota raetta sai edullisesti jostain ilmailukaupasta kun viimeksi kuuklasin. tais olla naapuriforumilla mulla siitä se topikki jossa kommentoin yhden raekauppiaan hintoja ryöstöhinnoiksi.kryptonite kirjoitti:Kun tietäisi mitä se on niin tilaisin isomman määrän Kiinasta... siellä kaikki valmistetaan..
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Ne on niin huoltovapaita että jopa tehdas on suunnitellut tuollaiset limp home osaset:
A2203271230
A2203280839
tilasin huvikseni tänään bald:lta nuo kumipöllykät niin saa laittaa joustintuen väliin ja matka jatkuu... onhan toki väki sinne ihan kakkosnelosen pätkääkin nippusiteillä laittanut.
A2203271230
A2203280839
tilasin huvikseni tänään bald:lta nuo kumipöllykät niin saa laittaa joustintuen väliin ja matka jatkuu... onhan toki väki sinne ihan kakkosnelosen pätkääkin nippusiteillä laittanut.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
http://4x4airseals.com/product-category/mercedessbenz
Kyseisen pienyrittäjän tekemä video.
https://youtu.be/a3-173vjZo0
Täältä ainakin saa korvaavat uudet ryynit...
Mitä olen nyt tutkinut lähteitä.
Ryynit, suodatin ja releen uusiminen ennalta ehkäisee
Missä auto ei tahdo nousta pakkasella ylös.
Itsellä siis ongelmia asian kanssa myös.
Tosin itse tilasin uuden kompressorin toki mutta meinasin kunnostaa vanhan niin helppo sitten lennosta vaihtaa kerran vuodessa syksyisin ristiin.
Toivotaan että perän laskeminen jäisi vuotamaan venttilijakariin ettei tarvisi lähteä takatolppia uusimaan. Katsotaan kun saan aikaiseksi.
Kyseisen pienyrittäjän tekemä video.
https://youtu.be/a3-173vjZo0
Täältä ainakin saa korvaavat uudet ryynit...
Mitä olen nyt tutkinut lähteitä.
Ryynit, suodatin ja releen uusiminen ennalta ehkäisee
Missä auto ei tahdo nousta pakkasella ylös.
Itsellä siis ongelmia asian kanssa myös.
Tosin itse tilasin uuden kompressorin toki mutta meinasin kunnostaa vanhan niin helppo sitten lennosta vaihtaa kerran vuodessa syksyisin ristiin.
Toivotaan että perän laskeminen jäisi vuotamaan venttilijakariin ettei tarvisi lähteä takatolppia uusimaan. Katsotaan kun saan aikaiseksi.
220.128 Black devil
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Ilmeisestipiippu kirjoitti:Käsittääkseni ei ole silica geeliä, mutta en kyllä osaa sanoa mitä ne sitten on (ainakin ne on huomattavasti kevyempää materiaa kuin silica) Jostain luin ohimennen googletellessa, että joku olisi kokeillut silicaa, mutta ei toimineet kuten nuo mitä näissä nyt on jm-tech:ilta tuota kuulemma löytyy hyllystä ja luulisi jostain raskaankaluston tavaratalosta myös löytyvän hyllynperältä, vaikka nykyään kai niissä käytetäänkin valmiita kuivainpatruunoita...
Ja Kiitokset Mika.T:lle ....ei muuta kuin epoksia hakemaan
Aktivoitu alumiinioksidi kyseessä. Kuulostaa siltä etten laittaisi mikroon..
Aktivoidulla alumiinioksidikuivaajalla on suuri adsorptio. Aktivoitu alumiini-kuivausaine toimii kuivausaineena adsorption kautta, niin että ilma kulkee aktivoitujen alumiinihelmien läpi, vesi ilmassa tarttuu siihen ja jää loukkuun, jolloin aktivoituneen alumiiniosuodattimen läpi kulkeutuva ilma kuivuvat. Vaikka se upotetaan nesteeseen, aktivoitu alumiini ei hajoa tai pehmentä. Aktivoitu alumiini on erittäin tehokas kaasujen kuivaukseen ja on erittäin stabiili fyysisesti ja kemiallisesti, myös korkeissa lämpötiloissa ja syövyttävissä ympäristöissä. Aktivoitua alumiinia käytetään useimmiten paineilmakuivaajille sen kustannustehokkuuden vuoksi suhteessa muihin kuivausaineisiin. Korkealla pinta-alustallaan, korkealla kosteuskapasiteetillaan ja korkealla puristuslujuudellaan aktivoidulla alumiinilla voidaan helposti kestää ilmakompressorin sisältämät tyydyttimet.
Lainattu
http://m.fi.aluminaadsorbent.com/activa ... ccant.html
220.128 Black devil
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1936
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti: