Mersujen ruostuvat ovet
Mersujen ruostuvat ovet
Mersujen ovien ruostuminen ei sinänsä ole uutinen, eikä oheinen Kunigaskuluttajan juttukaan ole uusi. Ruostumisasioista kuitenkin näkee jatkuvasti kysymyksiä ja kirjoituksia, joten panen tämän tiedoksi sen uutisarvon vuoksi.
http://kuningaskuluttaja.yle.fi/node/798
http://kuningaskuluttaja.yle.fi/node/798
Viimeksi muokannut Tenta, 09.2.2007 14:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Mersujen ruostuvat ovet
Liekö tekstiä muualla nähtävänä?Tenta kirjoitti:http://kuningaskuluttaja.yle.fi/node/798
Kuningaskuluttaja kirjoitti:Kirjaudu ensin sisään
You are not authorized to access this page.
Ei auta, vaikka menee ylen kotisivujan kautta.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Viime kesänä olivat ottaneet mukaan huolto-ohjelmaan ovien vahaamisen jollain suojatökötillä tiivisteen alta. Sen perusteella kyse ei liene yksittäisistä tapauksista, vaan epidemiasta
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Kun 50.000 €:n johtotähdessä on tällaisia vikoja on se osoitus työn (suunnittelu, valmistus, laadunvalvonta) laadusta. Korrektia olisi avoimesti ilmoittaa vioista ja korjata ne.
Kuningaskuluttajan nettisivuilta:
http://kuningaskuluttaja.yle.fi/node/798
Mersujen ruostuvat ovet
Julkaistu To, 01/04/2004 - 15:00 kk_toimitus
Ruotsalainen autolehti Vi Bilägare kertoo numerossa 4/2004 Mercedes Bentzin yhä laajenevasta ruosteongelmasta. Vain jopa neljä vuotta vanhojen E- ja C-sarjan henkilöautojen ovet ruostuvat käsiin.
Kuningaskuluttaja otti selvää, onko Suomessa myydyissä Mersuissa samoja vaivoja. Ja onhan niitä. Veho Groupin jälkimarkkinointipäällikkö Markku Isoksela kertoo, että Suomessa ongelma on kohdistunut pääsääntöisesti E-sarjaan. Isoksela ei paljastanut ruosteongelman tarkkaa laajuutta, mutta myöntää autoja olevan useita satoja. Kysyttäessä Isoksela myöntää ruosteen olevan maahantuojalle "näissä yksittäisissä tapauksissa" ongelman. Onko satojen autojen ruostuminen yksittäinen tapaus, siihen ei Isoksela kommentoi.
Ruostetta on ilmennyt lähinnä henkilöautojen ovissa, sekä edessä että takana. Yleensä ruostepilkut ilmaantuvat oven yläosaan, kumitiivisteen reunaan ja alle. Paikka on sikäli merkillinen, että se ei ole varsinaisesti edes veden kanssa tekemisissä. Onko syynä väärä materiaali, huono työtapa vai mikä, sitä ei Markku Isoksela kerro. - No, meidän ei tarvitse lähteä spekuloimaan sillä, että mikä sen on aiheuttanut. Me korjaamme autot kuntoon niiltä osin, mitä puutteita todetaan, Isoksela sanoo.
Mikäli omistaja huomaa ovissa ruostetta kannattaa ottaa yhteys merkkihuoltoon, sillä ns. sisältäpäin lähteneen ruosteen korjauksen korvaa tehdas. Muissa tapauksissa, esimerkiksi kiveniskemissä yms. korjaus- ja korvausvastuu lankeaa autonomistajalle. - Meillä on auton määräaikaishuolto-ohjelmassa koritarkastuskohta, missä korjaamot tarkastavat auton korin ja toteavat siinä olevat puutteet tai viat. Meillä on auton valmistajalta sekä päämieheltä saadut ohjeet auton korjaamiseksi. Tapauskohtaisesti tutkitaan ja harkitaan mitä autolle tehdään, kertoo Isoksela. Pahimmillaan vaihtoon menevät kaikki ovet.
Veho ei ole tiedottanut asiasta omille asiakkailleen, eikä aio edelleenkään tiedottaa. Ongelma ei kuitenkaan häviä hyssyttelemällä. - Luonnollisesti jos olisi kysymyksessä auton turvallisuuteen liittyvä asia, niin silloin toki tiedotamme, mutta jos on olemassa tämmöinen asia, mikä satunnaisissa autoissa, yksilöissä ilmenee, niin silloin me turvaudumme huolto-ohjelmaamme. Korjaamme niitä (autoja) sen mukaisesti niin, meillä ei ole ollut syytä siitä tiedotetta asiakkaille laittaa, kommentoi Markku Isoksela.
Sen sijaan sitä hän ei suoraan kommentoi, voidaanko tiettyyn sarjaan ja useiden satojen autojen määrää pitää satunnaisena ja yksilötapauksina. Ainakin maalaisjärjellä ajateltuna se ei enää ole satunnaista.
Mercedeksellä on 30 vuoden puhkiruostumattomuustakuu. Markku Isoksela ei näe, että korjaamot olisivat "naimisissa" E-sarjalaisten kanssa seuraavia kolmeakymmentä vuotta.
- No en voi sanoa, että naimisissa. Toki tämä korjaus auttaa, eli sen jälkeen tämmöistä ei niissä esiinny.
Esa Viherä / Kuningaskuluttaja (TV1 1.4.2004)
login to post comments
(kategoriat: Auton huolto | Toimituksen jutut | 2004)
Kuningaskuluttajan nettisivuilta:
http://kuningaskuluttaja.yle.fi/node/798
Mersujen ruostuvat ovet
Julkaistu To, 01/04/2004 - 15:00 kk_toimitus
Ruotsalainen autolehti Vi Bilägare kertoo numerossa 4/2004 Mercedes Bentzin yhä laajenevasta ruosteongelmasta. Vain jopa neljä vuotta vanhojen E- ja C-sarjan henkilöautojen ovet ruostuvat käsiin.
Kuningaskuluttaja otti selvää, onko Suomessa myydyissä Mersuissa samoja vaivoja. Ja onhan niitä. Veho Groupin jälkimarkkinointipäällikkö Markku Isoksela kertoo, että Suomessa ongelma on kohdistunut pääsääntöisesti E-sarjaan. Isoksela ei paljastanut ruosteongelman tarkkaa laajuutta, mutta myöntää autoja olevan useita satoja. Kysyttäessä Isoksela myöntää ruosteen olevan maahantuojalle "näissä yksittäisissä tapauksissa" ongelman. Onko satojen autojen ruostuminen yksittäinen tapaus, siihen ei Isoksela kommentoi.
Ruostetta on ilmennyt lähinnä henkilöautojen ovissa, sekä edessä että takana. Yleensä ruostepilkut ilmaantuvat oven yläosaan, kumitiivisteen reunaan ja alle. Paikka on sikäli merkillinen, että se ei ole varsinaisesti edes veden kanssa tekemisissä. Onko syynä väärä materiaali, huono työtapa vai mikä, sitä ei Markku Isoksela kerro. - No, meidän ei tarvitse lähteä spekuloimaan sillä, että mikä sen on aiheuttanut. Me korjaamme autot kuntoon niiltä osin, mitä puutteita todetaan, Isoksela sanoo.
Mikäli omistaja huomaa ovissa ruostetta kannattaa ottaa yhteys merkkihuoltoon, sillä ns. sisältäpäin lähteneen ruosteen korjauksen korvaa tehdas. Muissa tapauksissa, esimerkiksi kiveniskemissä yms. korjaus- ja korvausvastuu lankeaa autonomistajalle. - Meillä on auton määräaikaishuolto-ohjelmassa koritarkastuskohta, missä korjaamot tarkastavat auton korin ja toteavat siinä olevat puutteet tai viat. Meillä on auton valmistajalta sekä päämieheltä saadut ohjeet auton korjaamiseksi. Tapauskohtaisesti tutkitaan ja harkitaan mitä autolle tehdään, kertoo Isoksela. Pahimmillaan vaihtoon menevät kaikki ovet.
Veho ei ole tiedottanut asiasta omille asiakkailleen, eikä aio edelleenkään tiedottaa. Ongelma ei kuitenkaan häviä hyssyttelemällä. - Luonnollisesti jos olisi kysymyksessä auton turvallisuuteen liittyvä asia, niin silloin toki tiedotamme, mutta jos on olemassa tämmöinen asia, mikä satunnaisissa autoissa, yksilöissä ilmenee, niin silloin me turvaudumme huolto-ohjelmaamme. Korjaamme niitä (autoja) sen mukaisesti niin, meillä ei ole ollut syytä siitä tiedotetta asiakkaille laittaa, kommentoi Markku Isoksela.
Sen sijaan sitä hän ei suoraan kommentoi, voidaanko tiettyyn sarjaan ja useiden satojen autojen määrää pitää satunnaisena ja yksilötapauksina. Ainakin maalaisjärjellä ajateltuna se ei enää ole satunnaista.
Mercedeksellä on 30 vuoden puhkiruostumattomuustakuu. Markku Isoksela ei näe, että korjaamot olisivat "naimisissa" E-sarjalaisten kanssa seuraavia kolmeakymmentä vuotta.
- No en voi sanoa, että naimisissa. Toki tämä korjaus auttaa, eli sen jälkeen tämmöistä ei niissä esiinny.
Esa Viherä / Kuningaskuluttaja (TV1 1.4.2004)
login to post comments
(kategoriat: Auton huolto | Toimituksen jutut | 2004)
Viimeksi muokannut Tenta, 09.2.2007 14:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mercedeksellä on 30 vuoden puhkiruostumattomuustakuu.eli mä saan kohta uuden takaluukun meinaa toi lukkopesä kohta tipahtaa sisään!!muuten toi takuu homma on sieltä ja syvältä omassa ja kaverin väykyssä on samat ruoste viat,kaveri kävi näyttää veholla,50%korvaus ja 50%omasta takaa.niinpä mä sitte maalasin kaverin auton ja aloitan oman tässä lähiaikoina!
- HÄRSKI
- Yleismies
- Viestit: 190
- Liittynyt: 21.10.2005 9:40
- Paikkakunta: Bionmäki, Vuoksenniska Las Vegas
Minäkin odottelen tässä päätöstä ovien ja etupalkin ruosteista.
Eiköhän se minunkin väykyssä mene sen 50/60 niinkuin Nykäsen Matilla.
Lupasivat tarkempaa tietoa 2-6 viikon kuluessa, nyt mennyt sen 2 viikkoa.
Väykyllä ikää 8 vuotta ja alkoi näkymään oven ylätiivisteen alta hieman kukkasia ja etupalkin ruostuminen havaittiin,
kun otettiin muovinen pohjapanssari irti.
Kaverini totesikin, että moni kakku päältä kaunis.
Odotan Auto-Sunilta tuomiota.
Eiköhän se minunkin väykyssä mene sen 50/60 niinkuin Nykäsen Matilla.
Lupasivat tarkempaa tietoa 2-6 viikon kuluessa, nyt mennyt sen 2 viikkoa.
Väykyllä ikää 8 vuotta ja alkoi näkymään oven ylätiivisteen alta hieman kukkasia ja etupalkin ruostuminen havaittiin,
kun otettiin muovinen pohjapanssari irti.
Kaverini totesikin, että moni kakku päältä kaunis.
Odotan Auto-Sunilta tuomiota.
TÄSSÄ HALPAA MAINOSTILAA MYYTÄVÄNÄ.
Vuoden 1998 290 td farmariväyrysellä kuljetan itseäni.
Vuoden 1998 290 td farmariväyrysellä kuljetan itseäni.
Takuusta ja virhevastuusta on täsmällisempää tietoa muussa yhteydessä, joten totean vain, että takuun voimassaolo edellyttää takuuehtojen mukaista auton hoitoa ja huoltoa. Vastaavasti takuun piiriin kuuluva myyjän vastuu käy ilmi takuuehdoista. Merkkiliikkeen käyttöä ei sen sijaan voida edellyttää. Virhevastuu taas on eri asia, kuten todetaan muualla. Sille ei Suomessa ole laissa edes ajallista aikarajaa.
Ellei autoa ole huollettu huolto-ohjelman mukaisesti merkkiliikkeessä on näyttövelvollisuus tietysti auton omistajalla takuuehtojen mukaisesta auton huollosta ja hoidosta.
Ellei autoa ole huollettu huolto-ohjelman mukaisesti merkkiliikkeessä on näyttövelvollisuus tietysti auton omistajalla takuuehtojen mukaisesta auton huollosta ja hoidosta.
Onko tuosta "max. 8 vuotta/omavastuu 0€ jos huoltokirja kunnossa" väittämästä mustaa valkoisella....nimittäin omaa -01 Väykkyä (Vehon maahantuoma) on huollettu pilkulleen Veholla, mutta alkoivat lokasuojien kaarista (ei kiveniskuja) löytynyttä ruostetta korjaamaan 50/50 periaatteella..en suostunut siihen vielä,koska mielestäni noiden pitäisi mennä kokonaan MB:n piikkiin.
Ainakin tähän asti kaikki muut ruostekorjaukset (lähinnä ovet) on mennyt...
-J
Ainakin tähän asti kaikki muut ruostekorjaukset (lähinnä ovet) on mennyt...
-J
Oletan, että takuuehdoissasi sanotaan takuun piiriin kuuluvan sisältä ulos alkaneen ruostumisen. Sen perusteella ei korvattaisi mitään.
Miksi korvataan, jos korvataan. Ei takuun, vaan virhevastuun perusteella. On mielestäni kohtuutonta, että tuon hintaluokan auto ruostuu tuon ikäisenä. Virhevastuulle ei ole laissa korvauksen ylärajaa, joten vaatimuksesi 100%:n korvauksesta on mielestäni perusteltu.
Riippumattomissa korjaamoissa tehty asianmukainen, tehtaan huolto-ohjelman mukainen huolto ei katkaise mitään takuuta. Ongelmia tietysti syntyy mikäli riippumattomassa korjaamossa tehtyä työtä ei ole kunnolla dokumentoitu esimerkiksi huoltokirjaan.
Miksi korvataan, jos korvataan. Ei takuun, vaan virhevastuun perusteella. On mielestäni kohtuutonta, että tuon hintaluokan auto ruostuu tuon ikäisenä. Virhevastuulle ei ole laissa korvauksen ylärajaa, joten vaatimuksesi 100%:n korvauksesta on mielestäni perusteltu.
Riippumattomissa korjaamoissa tehty asianmukainen, tehtaan huolto-ohjelman mukainen huolto ei katkaise mitään takuuta. Ongelmia tietysti syntyy mikäli riippumattomassa korjaamossa tehtyä työtä ei ole kunnolla dokumentoitu esimerkiksi huoltokirjaan.
Viimeksi muokannut Tenta, 09.2.2007 14:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Boss kirjoitti 3.11 ”Minulle tuli nimittäin eilen takaisinkutsu, autolle pitäisi tehdä jotain tuoteparannuksia by Mercedes-Benz. Kirjeessä mainittiin, että varaa aika Mercedes huollostasi he kertovat mitä tehdään ja kauanko se vie aikaa. Työ on luonnollisesti teille ilmainen. Ja ovat sydänjuuriaan myöten pahoillaan.” Sama kirjoittaja jatkoi 8.11. ”Ja ovien ruosteen/ovitiivisteiden tarkastus kyseessä, suojavahaus oville ensialkuun, vartin homma.....”
Maahantuoja on osoittanut takaisinkutsullaan korkeaa eettistä toimintatapaa. Merkin arvostus autonomistajan kannalta on sille kuuluvalla tasolla.
Maahantuoja on osoittanut takaisinkutsullaan korkeaa eettistä toimintatapaa. Merkin arvostus autonomistajan kannalta on sille kuuluvalla tasolla.
Kirjoitinpa jo muuallekin tästä,mutta laitetaan tännekin omista ruostemurheista,kaikki muu korjattu mukisematta paitsi kaaret...
Mielenkiintoiseksi tässä menee myös se, että esim .omasta autostani kun tehtiin tarkastuspöytäkirja,niin minulle sanottiin että se menee Saksaan päätöksentekoa varten.
Auto siis 2001 220CDI Väykky, ajettu 175.000km, ja kaikki huollot Vehossa.
Lisäksi se on Vehon itsensä maahantuoma/markkinoima/myymä jahreswagen joka heillä käsitellään ns. Suomi-autona.
Jälkikäteen kävi ilmi Veholla toimivan henkilön toimesta,että ne pöytäkirjat käsitelläänkin Suomessa, ja on olemassa jo ennalta sovitut tavat vastata tiettyihin ongelmiin...esimerkkinä tästä lokasuojien reunat, altistuvat kuulemma mekaaniselle rasitukselle,ja näin ollen korjaus korkeintaan 50/50 periaatteella.
Tuohan tarkoittaa siis sitä,että 65k€ auto saa ruostua 3-5 vuoden jälkeen,ja puutteellinen suojaus tai mikä ikinä johtaakin tuohon "tyyppivikaan" on heidän tulkintansa mukaan hyväksyttävää....merkillistä on myös tuo osakorvaukseen myöntyminen jos kerran ongelmaa ei ole
Mielestäni tuon hintaisen auton oletettu käyttöikä on hieman pidempi kuin 3-5 vuotta.
Mielenkiintoista olisi saada esim. kuluttaja-asiamiehen/tavarantarkastajan lausunto aiheesta, jotenkin uskoisin että heillä voi olla poikkeava lähestyminen, kyseessä kun on kuitenkin erittäin laajalti tunnettu ongelma 210-korissa,aivan kuten ovetkin,tai etupalkki,tai lukkopesän ympärys...mitenkähän tämä ruostuminen poikkeaa noista GW/yleisistä virhevastuuehdoista...kun kyseessä ei tosiaankaan ole yksittäistapaus.
Myös tehtaan kanta olisi kiinnostavaa saada selville.....itse kun en ole kovinkaan kätevä näiden reklamaatioiden tekemisessä,niin tuo kansalaisliike ennakkotapauksesta kuulostaa mielenkiintoiselta...kukas foorumilaisista hallitsee nämä asiat?
Mielenkiintoiseksi tässä menee myös se, että esim .omasta autostani kun tehtiin tarkastuspöytäkirja,niin minulle sanottiin että se menee Saksaan päätöksentekoa varten.
Auto siis 2001 220CDI Väykky, ajettu 175.000km, ja kaikki huollot Vehossa.
Lisäksi se on Vehon itsensä maahantuoma/markkinoima/myymä jahreswagen joka heillä käsitellään ns. Suomi-autona.
Jälkikäteen kävi ilmi Veholla toimivan henkilön toimesta,että ne pöytäkirjat käsitelläänkin Suomessa, ja on olemassa jo ennalta sovitut tavat vastata tiettyihin ongelmiin...esimerkkinä tästä lokasuojien reunat, altistuvat kuulemma mekaaniselle rasitukselle,ja näin ollen korjaus korkeintaan 50/50 periaatteella.
Tuohan tarkoittaa siis sitä,että 65k€ auto saa ruostua 3-5 vuoden jälkeen,ja puutteellinen suojaus tai mikä ikinä johtaakin tuohon "tyyppivikaan" on heidän tulkintansa mukaan hyväksyttävää....merkillistä on myös tuo osakorvaukseen myöntyminen jos kerran ongelmaa ei ole
Mielestäni tuon hintaisen auton oletettu käyttöikä on hieman pidempi kuin 3-5 vuotta.
Mielenkiintoista olisi saada esim. kuluttaja-asiamiehen/tavarantarkastajan lausunto aiheesta, jotenkin uskoisin että heillä voi olla poikkeava lähestyminen, kyseessä kun on kuitenkin erittäin laajalti tunnettu ongelma 210-korissa,aivan kuten ovetkin,tai etupalkki,tai lukkopesän ympärys...mitenkähän tämä ruostuminen poikkeaa noista GW/yleisistä virhevastuuehdoista...kun kyseessä ei tosiaankaan ole yksittäistapaus.
Myös tehtaan kanta olisi kiinnostavaa saada selville.....itse kun en ole kovinkaan kätevä näiden reklamaatioiden tekemisessä,niin tuo kansalaisliike ennakkotapauksesta kuulostaa mielenkiintoiselta...kukas foorumilaisista hallitsee nämä asiat?
Mese.fi:n takuu- ja kuluttajansuojakirjoituksissa on aihetta käsitelty varsin laajasti. Kirjoituksissa on perusteltu myös sitä, miksi takuuseen ei pitäisi voida liittää huoltopaikkavelvoitetta.
Kirjoittaja kertoi ilmeisesti takuun korvanneen kaiken muun paitsi lokasuojankaaret. Mesen kirjoituksissa tätäkin aihetta on käsitelty, mutta yksiselitteistä vastausta en lähde arvuuttelemaan. Tosiasia kuitenkin lienee, ettei lokasuojankaarien ruostuminen ole lähtenyt rakenteiden sisältä, joka lienee puhkiruostumattomuustakuun edellytys. Kirjoittajan mainitsemista kansanliikkeistä ei liene suurtakaan hyötyä, enkä ainakaan itse niitä suosittele.
Kirjoittaja kertoi ilmeisesti takuun korvanneen kaiken muun paitsi lokasuojankaaret. Mesen kirjoituksissa tätäkin aihetta on käsitelty, mutta yksiselitteistä vastausta en lähde arvuuttelemaan. Tosiasia kuitenkin lienee, ettei lokasuojankaarien ruostuminen ole lähtenyt rakenteiden sisältä, joka lienee puhkiruostumattomuustakuun edellytys. Kirjoittajan mainitsemista kansanliikkeistä ei liene suurtakaan hyötyä, enkä ainakaan itse niitä suosittele.
Viimeksi muokannut Tenta, 09.2.2007 14:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kiitos ja kumarrus...tuon puhkiruostumattomuuden ajattelin noin olevankin, kyseessä on enemmänkin virhe suojauksessa/pintakäsittelyssä.
Edelleen haluaisin uskoa 65k€ hyödykkeen kestävän kauemmin kuin 5 vuotta....ja myöskin sen,että myöntämällä osavastuu,tämä ongelma on tiedostettu,ja näin ollen vastuu kannettaisiin myös korjauksen osalta.
Odottelen mielenkiinnolla asian etenemistä...
-Jussi
Edelleen haluaisin uskoa 65k€ hyödykkeen kestävän kauemmin kuin 5 vuotta....ja myöskin sen,että myöntämällä osavastuu,tämä ongelma on tiedostettu,ja näin ollen vastuu kannettaisiin myös korjauksen osalta.
Odottelen mielenkiinnolla asian etenemistä...
-Jussi
Vein Ässänkin paikalliseen mersuliikkeeseen syyniin vedoten tähän 8 vuoden takuuseen( kiitokset vinkistä mesemiehille/naisille ) , kävivät läpi,ottivat kuvia ja sanomistakin löytyi aika erikoisissakin paikoissa, mm:takakontin luukun sisäpuoleisessa hitsaussaumassa?,minullekin kerrottiin että raportti menee Saksaan josta vastaus odotettavissa n: kuukauden kuluttua kyselin miten ovat suhtautuneet, sanoivat että yleensä on mennyt läpi jos alle 8 vuotta vanha auto.
Kaarista sanoi minullekin ettei korvaa ehkä jos sanomista ulkokaaressa, sisäkaaren korjaavat.
Kysyin myös kuinka paljon autoja tulee tarkastukseen,vastasivat että muutama päivässä, yleensä E malleja, Ässiä eivät olleet muka aikaisemmin syynänneetkään
Mielenkiinnolla odottelen vasatausta, toivottavasti asiat menee niinkun pitääkin ettei tarvitse näyttää huonoja puolia itsestään
Auton ovh:han on ollut Suomen hinnastossa 200 000 euron paikkeilla eikä se Sakassakaan ilmanen ole ollut ( toistasataa kiloeuroa) joten ei pitäis ruostua, ei hyvää mainetta !!!!
Kaarista sanoi minullekin ettei korvaa ehkä jos sanomista ulkokaaressa, sisäkaaren korjaavat.
Kysyin myös kuinka paljon autoja tulee tarkastukseen,vastasivat että muutama päivässä, yleensä E malleja, Ässiä eivät olleet muka aikaisemmin syynänneetkään
Mielenkiinnolla odottelen vasatausta, toivottavasti asiat menee niinkun pitääkin ettei tarvitse näyttää huonoja puolia itsestään
Auton ovh:han on ollut Suomen hinnastossa 200 000 euron paikkeilla eikä se Sakassakaan ilmanen ole ollut ( toistasataa kiloeuroa) joten ei pitäis ruostua, ei hyvää mainetta !!!!
Computerini sanoi työsopimuksen irti ja olin viikon ilman kannettavaa, vieroitusoireet alkoivat olla jo vakavia ,kovalevy paskana , kone vähän yli vuoden vanha . nyt uusi masiina.
Toki aion yrittää saada myös entisesta koneesta uuden kovalevyn takuuseen koska kuitissa lukee takuu 2V.
Tuli vastaus koskien auton maalausta, lähes kaikki kohdat joissa oli sanomista meni läpi, itseasiassa autosta maalataan noin 70-80%,no mikäettei
Auto ei todellakaan ole mikään (läpimätä) mutta jos oli pienikin kukan alku niin koko ovi/kylki/lokasuoja jne on maalattava, eihän Mersu mitään paikkamaalausta harrasta.
mutta eivä hyväksyneet erittäin kulumiselle altista vasenta takalokasuojaa,ilmeisesti niin otollinen paikka kivenhakkaumille etteivät hyväksy???mutta Kyllä täytyy sanoa että Mersu pitää omistaan huolta tuskin tulen vaihtamaan merkkiä koskaan. ja kyllähän auto on muutaman DM:n maksanut silloin joskus että pitäähän sellasen biilin olla bueno ja maksaahan se vieläkin.
Toki aion yrittää saada myös entisesta koneesta uuden kovalevyn takuuseen koska kuitissa lukee takuu 2V.
Tuli vastaus koskien auton maalausta, lähes kaikki kohdat joissa oli sanomista meni läpi, itseasiassa autosta maalataan noin 70-80%,no mikäettei
Auto ei todellakaan ole mikään (läpimätä) mutta jos oli pienikin kukan alku niin koko ovi/kylki/lokasuoja jne on maalattava, eihän Mersu mitään paikkamaalausta harrasta.
mutta eivä hyväksyneet erittäin kulumiselle altista vasenta takalokasuojaa,ilmeisesti niin otollinen paikka kivenhakkaumille etteivät hyväksy???mutta Kyllä täytyy sanoa että Mersu pitää omistaan huolta tuskin tulen vaihtamaan merkkiä koskaan. ja kyllähän auto on muutaman DM:n maksanut silloin joskus että pitäähän sellasen biilin olla bueno ja maksaahan se vieläkin.
Nyt on Mese syynissä
Nyt on mese sitten takuukorjauksessa, mielenkiintoista nähdä minkämoinen pirssi sieltä ulos tulee, tämä vasen siipi joka ei kuulunut takuumaalaukseen maalataan myös, tosin omaan piikkiini joten auto on käytännössä täysin läpikäyty sen jälkeen,
sisäpuoleiset lokasuojatkin kuulemma irroitetaan ja tiivistetään
kyllä täytyy sanoa että ylivoimaisesti parasta palvelua mitä millään muulla automerkilläni olen koskaan saanut !!! ei voi kyllä moittia.
Koska homma hoituu noin komeesti niin mikäli elossa ja tervennä pysytään niin tulevat omat sekä myös yrityksen autot hankitaan paikallisesta Mersua myyvästä liikkeestä sitä mukaa kun vaihdon tarvetta ilmenee!!!!!!!
Liikkeesä on jopa korjaamon työnjohtaja joka pitää asikkaan puolta omien kokemusteni perusteella ja se on jo melekonen ihme
sisäpuoleiset lokasuojatkin kuulemma irroitetaan ja tiivistetään
kyllä täytyy sanoa että ylivoimaisesti parasta palvelua mitä millään muulla automerkilläni olen koskaan saanut !!! ei voi kyllä moittia.
Koska homma hoituu noin komeesti niin mikäli elossa ja tervennä pysytään niin tulevat omat sekä myös yrityksen autot hankitaan paikallisesta Mersua myyvästä liikkeestä sitä mukaa kun vaihdon tarvetta ilmenee!!!!!!!
Liikkeesä on jopa korjaamon työnjohtaja joka pitää asikkaan puolta omien kokemusteni perusteella ja se on jo melekonen ihme
Tämä ei ehkä ihan sama juttu ole kuin ruostuvat pellit, mutta minun täytyy vastaavasti moittia Vehoa, kun edellinen kehui, yhtä yhdelle, ja toista toiselle.
Ei se aina ole niin, että hommat hoidetaan sieltä käsin mallikelpoisesti, minulla oli ongelmia joka ainoan stefan kanssa tuossa 202:kosessa, jouduin vaihdattamaan kaikki omaan piikkiini, alkoivat hajoilla kun autolla oli ikää reilut neljä vuotta.
Veholla loppujen lopuksi, ja päätteeksi kyllä "myönsivät" että alihankkijalta oli tullut tehtaalle tiivisteitä jotka olivat heikompilaatuisia, mutta takuu ei asiaa korvaa....näiltä osin ja minun kokemuksen mukaan Veho on huonoakin huonompi vastuunkantaja
Mutta sanottakoon nyt edes jotakin aiheeseen liittyen, Mersuni on täysin ruosteeton, että joskus näinkin
Ei se aina ole niin, että hommat hoidetaan sieltä käsin mallikelpoisesti, minulla oli ongelmia joka ainoan stefan kanssa tuossa 202:kosessa, jouduin vaihdattamaan kaikki omaan piikkiini, alkoivat hajoilla kun autolla oli ikää reilut neljä vuotta.
Veholla loppujen lopuksi, ja päätteeksi kyllä "myönsivät" että alihankkijalta oli tullut tehtaalle tiivisteitä jotka olivat heikompilaatuisia, mutta takuu ei asiaa korvaa....näiltä osin ja minun kokemuksen mukaan Veho on huonoakin huonompi vastuunkantaja
Mutta sanottakoon nyt edes jotakin aiheeseen liittyen, Mersuni on täysin ruosteeton, että joskus näinkin