Automaatti ei vaihda 2->3 täyskaasulla, nykii. Missä vika

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
KPY-571
Viestit: 6
Liittynyt: 09.5.2006 11:54
Paikkakunta: Vantaa

Automaatti ei vaihda 2->3 täyskaasulla, nykii. Missä vika

Viesti Kirjoittaja KPY-571 »

Elikä autoni on W124 coupe 3.0 12v padalla ja 4-v. automaatilla. Ongelma on että laatikko ei vaihda 2:lta 3:lle jos pitää kaasun pohjassa. Alkaa nykimään. Vähän kuin menisi rajoittajaa vasten mutta nykii hitaammin. Vaihtaa kyllä heti kun vähän nostaa kaasua, mutta saattaa vaihtaa suoraan neloselle ja siihen loppuu kilvanajo :( . Mikä on vikana?? Muuten laatikko toimii moitteetta. Laatikkoon pitäisi olla öljyt vaihdettu n. 10tkm sitten. Missä saisin korjautettua? Kuinka paljon maksaa jne.??
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29268
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tervetuloa Meselle, AA-313. :D

Jarkko S osaa vastata kysymyksiisi ja korjata vaihteiston.

Toivon ettei kukaan jätä kommenttini :roll: takia vastaamatta tähän topikkiin, osaajia varmaan löytyy.
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Kaverin camarossa oli samanmoinen vika joka johtui liiallisesta öljystä lootassa. paljoa ei tarvinnut laatikosta pois laskea kun alko pelaan, ilmeisesti se liika öljy aiheutti jokun sisäisen paineen nousun kun ei laatikko vaihtanut täyskaasulla mutta hissukseen ajaessa pelas hyvin. Liekkö vaikuttaa mersun lootassa samoin
Jarkko S
P-R-N-D-3-2
Viestit: 49
Liittynyt: 21.5.2006 13:01
Paikkakunta: Käärmelahti

Viesti Kirjoittaja Jarkko S »

Oletkos kokeillu löysätä vaijeria pikkuisen?

Toki kannattaa öljytkin tarkastaa, ottaa se rutiiniksi aivan :)
KPY-571
Viestit: 6
Liittynyt: 09.5.2006 11:54
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja KPY-571 »

Kiitoksia vastauksista. Öljyn määrä oli ok, joten pitää kokeilla vaijeria.
KPY-571
Viestit: 6
Liittynyt: 09.5.2006 11:54
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja KPY-571 »

Nyt olen vaijeria säädellyt mutta ei ole tuohon vikaan vaikuttanut mikä mättää??
Renny
Viestit: 22
Liittynyt: 04.10.2006 20:22

Viesti Kirjoittaja Renny »

Pakko kysyä tyhmyyttään,missä kyseinen vaijeri siaitsee? :shock: (300 te 24v -92)Imusarjan takaosan päältä menee yksi vaijeri(valkoinen,muovinen säätö),mutta on kai kickdownin?ei ole kireällä,ennemmin aikas löysällä.
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Tervetuloa foorumille, Renny!

Eiköhä se kick-down ole sähkökatkaisijalla möykkä-pedaalin alla, kurkistappa?
Jolloin tuo löytämäsi vaijeri olisi just se askin komennus-naru.
Pro HVM
Renny
Viestit: 22
Liittynyt: 04.10.2006 20:22

Viesti Kirjoittaja Renny »

Arvasin,että olin jälleen kerran väärässä!!Vaijari on tosiaan aivan löysä.Mikähän on sitten kun vaihtaa nykäisten ja mielestäni aikaisoilla kierroksilla?(2,3,4 n.2100-5 n.3000 kierrosta) :shock: Ajattelin että tämä vaijeri olisi ollut liian kireällä lukemieni juttujen perusteella!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”