Koeajossa Toyota Avensikset 2.0TD / D4D vm1998 - 2000
Koeajossa Toyota Avensikset 2.0TD / D4D vm1998 - 2000
2.0TD -1998 farkku, 225tkm...
Auton väri tummanvihreä. Varustelu normaali linea terra, eli ei mitään ylimääräisiä herkkuja.
Ovien aukaisu, hetkinen kaukosäädöstä patteri loppu. Avaimella aukeaa kaikki ovet. Kuskin ovi notkahtaa useamman sentin. Kahvat sisältä kuluneet. Ei kuitenkaan taksi. Vakkari laitettu jälkeenpäin. Vähän viritelmän oloinen.
Käyntiin, hörähtää normaalin tojotan tapaan... Muistot kaarinasta tulevat mieleen. Annetaan käydä tovin aikaa. Liikkeellelähtö tapahtuu aika nätisti.
Tienpäällä anjovis kulkee ihan kivasti. Kaasuun löytyy vastetta ja turbon huomaa kakssatasen jälkeen. Ajelen noin vartin. Kaikki tuntuu toimivan. Vaihteistokin toimii. Kuskin paikka tuntuu ahtaalta kun avensiksen muotoilu on tehty vähän eritavalla kuin omassa lavetissani. Meno on muuten ok, mutta ovista kuuluu huminaa ja suhinaa. Tyypillistä.
Takaisin ajaessa kokeilen miten vakkari toimii... Muuten ok, mutta myötämäessä alkaa vain vauhti kiihtymään. Tällähän saa sakot.
Liikkeen pihassa katselen ovet yms. Kuskin ovesta on lähtenyt maalia irti ja sinkkipelti on ottanut ruosteen. Ei hyvä. Papereiden mukaan autoa on huollettu merkkiliikkessä, eli voisi olla turvallinen ostos. Etupäästä kuuluu ihmeellistä lotinaa, jonka alkuperä jää epäselväksi.
Käyn kokeilemassa kepillä jäätä, mitä hyvitetään Mersustani... Vähän ajan päästä poistun häntä koipien välissä ostamaan kollilleni muikkuja. Toyota jää liikkeeseen...
Mersu tuntuu taas i h a n ajettavalta autolta... (pakko kait se on ajaa loppuun).
Auton väri tummanvihreä. Varustelu normaali linea terra, eli ei mitään ylimääräisiä herkkuja.
Ovien aukaisu, hetkinen kaukosäädöstä patteri loppu. Avaimella aukeaa kaikki ovet. Kuskin ovi notkahtaa useamman sentin. Kahvat sisältä kuluneet. Ei kuitenkaan taksi. Vakkari laitettu jälkeenpäin. Vähän viritelmän oloinen.
Käyntiin, hörähtää normaalin tojotan tapaan... Muistot kaarinasta tulevat mieleen. Annetaan käydä tovin aikaa. Liikkeellelähtö tapahtuu aika nätisti.
Tienpäällä anjovis kulkee ihan kivasti. Kaasuun löytyy vastetta ja turbon huomaa kakssatasen jälkeen. Ajelen noin vartin. Kaikki tuntuu toimivan. Vaihteistokin toimii. Kuskin paikka tuntuu ahtaalta kun avensiksen muotoilu on tehty vähän eritavalla kuin omassa lavetissani. Meno on muuten ok, mutta ovista kuuluu huminaa ja suhinaa. Tyypillistä.
Takaisin ajaessa kokeilen miten vakkari toimii... Muuten ok, mutta myötämäessä alkaa vain vauhti kiihtymään. Tällähän saa sakot.
Liikkeen pihassa katselen ovet yms. Kuskin ovesta on lähtenyt maalia irti ja sinkkipelti on ottanut ruosteen. Ei hyvä. Papereiden mukaan autoa on huollettu merkkiliikkessä, eli voisi olla turvallinen ostos. Etupäästä kuuluu ihmeellistä lotinaa, jonka alkuperä jää epäselväksi.
Käyn kokeilemassa kepillä jäätä, mitä hyvitetään Mersustani... Vähän ajan päästä poistun häntä koipien välissä ostamaan kollilleni muikkuja. Toyota jää liikkeeseen...
Mersu tuntuu taas i h a n ajettavalta autolta... (pakko kait se on ajaa loppuun).
Viimeksi muokannut Pappi, 18.11.2005 11:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Katseet Volvojen suuntaan, josko jollekulle kelpaisi sinun 200D vaihdossa yhtä helposti kuin minun kelpasi.
(tai sitten vaihetaan mersuusi se ja se ja korjataan siitä ja siitä ja uusitaan tuo ja laakeroidaan se ja sitte vielä laitetaan tämä niin ajaahan sillä taas kevääseen asti....)
Ei vaineskaa.
(tai sitten vaihetaan mersuusi se ja se ja korjataan siitä ja siitä ja uusitaan tuo ja laakeroidaan se ja sitte vielä laitetaan tämä niin ajaahan sillä taas kevääseen asti....)
Ei vaineskaa.
wiimax.fi
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Mites se Pappi ny tommosta meni Avensiksesta kirjotteleen ....jossain oli niin positiivinen topicci aiheesta
Ja Tiileri mokoma heti Volovua kauppaamas
No leikki sikseen kaikki on autoja ja kaikkia täytyy korjata, ennemmin tai myöhemmin.
MB:n kohdalla vain on suurissa vaikeuksissa, vaihtaa merkkiä, kun tautiin on jo sairastunut Tässä kun jokunen aika kuluu on Tiilerilläkin jo toinen ääni kellossa ....on noita ns. merkin vaihtajia ollut useempi omassakin asiakaskunnassa 15 v aikana ja taian omaisesti he palaavat siihen mistä aloittivat
-x-
Ja Tiileri mokoma heti Volovua kauppaamas
No leikki sikseen kaikki on autoja ja kaikkia täytyy korjata, ennemmin tai myöhemmin.
MB:n kohdalla vain on suurissa vaikeuksissa, vaihtaa merkkiä, kun tautiin on jo sairastunut Tässä kun jokunen aika kuluu on Tiilerilläkin jo toinen ääni kellossa ....on noita ns. merkin vaihtajia ollut useempi omassakin asiakaskunnassa 15 v aikana ja taian omaisesti he palaavat siihen mistä aloittivat
-x-
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Tuo avensis oli yksilönä "pettymys". Kilometreihin nähden oli huonossa kunnossa. Vertauksena käytin omaa entistä carinaa, jonka ostin samoilla kilometreillä. Eroa oli kuin yöllä ja päivällä.Lucky-Dog kirjoitti:Mites se Pappi ny tommosta meni Avensiksesta kirjotteleen ....jossain oli niin positiivinen topicci aiheesta
Pakko olla realisti kun palkka on niiiin pieni. Paremmalla pidolla jos olisi ollut niin sitten tilanne olisi voinut olla tuon Avensiksen suhteen toinen. Enhän haukkunut tuota varsinaisesti romuksi, vaan toin esille ne asiat jotka jäi kaivelemaan.
Jossain on se hyvä yksilö, mä tiedän sen... Oli se sitten Volvo tai Toyota.
Kyllä se niinkin on, että aika kultaa muistot.
Mullaki oli eka auto 100A Datsun, oli se vaan aika hyvä peli.
Kait se tämä mersuilu on sairaus, kumma että muun merkkiset autot ei tunnu yhtään siltä ku mersut.
Uudemmista en niin tiedä, mutta kun menee mihin tahansa mersuun istuumaan vuosimallista riippumatta, niin on siellä ohjaamossa se oma mersumainen tunnelma, puhumattakaan ajotuntumasta, joku voi moittia mersu ajettavuutta, muutta kyllä se meikäläiselle on riittänyt.
Ehkä käsitykseni "kiinan autoista" on menneellä vuosituhannella, mutta niinkait ne on muistakin merkeistä.
Ruotsin raudoista on hyviä kokemuksia, myös huonoja.
Kait ne on tunnesyyt jotka määrää, millä sitä kukanenkin ajaa.
Mullaki oli eka auto 100A Datsun, oli se vaan aika hyvä peli.
Kait se tämä mersuilu on sairaus, kumma että muun merkkiset autot ei tunnu yhtään siltä ku mersut.
Uudemmista en niin tiedä, mutta kun menee mihin tahansa mersuun istuumaan vuosimallista riippumatta, niin on siellä ohjaamossa se oma mersumainen tunnelma, puhumattakaan ajotuntumasta, joku voi moittia mersu ajettavuutta, muutta kyllä se meikäläiselle on riittänyt.
Ehkä käsitykseni "kiinan autoista" on menneellä vuosituhannella, mutta niinkait ne on muistakin merkeistä.
Ruotsin raudoista on hyviä kokemuksia, myös huonoja.
Kait ne on tunnesyyt jotka määrää, millä sitä kukanenkin ajaa.
S212 350 CDI
EXÄT:
C219 320 CDI
S211 270 CDI
S203 200 CDI
S210 300 TDT
W124 300 D 24V
S124 250 D
W210 220 D
W124 200 D
EXÄT:
C219 320 CDI
S211 270 CDI
S203 200 CDI
S210 300 TDT
W124 300 D 24V
S124 250 D
W210 220 D
W124 200 D
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Viäräleuka.... ....irrootit kokonaasuurestadealer kirjoitti:"...taian omaisesti he palaavat siihen mistä aloittivat ..."
Ei oo vielä tullu mieleen lähtä Escorttia ostamaan.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Re: Koeajossa Toyota Avensis 2.0TD farkku -1998 225tkm.
...No kerro nyt hinta?Pappi kirjoitti:Auton väri tummanvihreä. Varustelu normaali linea terra, eli ei mitään Käyn kokeilemassa kepillä jäätä, mitä hyvitetään Mersustani... Vähän ajan päästä poistun häntä koipien välissä ostamaan kollilleni muikkuja. Toyota jää liikkeeseen...
Ihan mielenkiinnosta kyselen, kun on ollut ajankohtainen asia itsellekkin tai kaverille, jolle olen ollut apuna autokaupassa. -91:stä hyvitykset liikkuu 2000-4500€ hujakoilla. Alennusta suoralla kaupalla ilman vaihtoautoa tommosesta 16-18 tonnin farkusta olis saanut ~2000€.
Eli melkein ilmaiseksihan se mersu käytännössä olis mennyt.
Kauheita huijareita nuo autokauppiaat
N i i n.... Vielä vähemmän saa tuosta lintasta. Tänään Nivalassa yksi valkealla kakkosnelosella ajanut vanhempi mies ajoi melkein jakajaan kun jäi tuota minun autoa tuijottamaan. Teki mieli tehä käännös perään ja sanoa "hai osta pois kun noin katsot"...
No joo, hyvältä tuntui isin *ippelin juuressa .
No joo, hyvältä tuntui isin *ippelin juuressa .
Pöh. Kieroutunut maailmankuva, aja Korsumäen autoon niin saat siitä 12000. Ne tuontiautot ei maksa suhteessa mitään jos vertaat näihin kotoisiin mätäpommeihin. JA korostan että sitä pörssiä/nettiautoa ei kannata lukea kuin raamattua, ja sanoa että maksaahan nuo siinä kuin Suoli-autotkin. Riippuu paljon mistä ostaa. Kusettaa ne jopparit vaikka ostaisit Suomessa valmistetun Talbotin tai Teijon.Pappi kirjoitti:N i i n.... Vielä vähemmän saa tuosta lintasta. Tänään Nivalassa yksi valkealla kakkosnelosella ajanut vanhempi mies ajoi melkein jakajaan kun jäi tuota minun autoa tuijottamaan. Teki mieli tehä käännös perään ja sanoa "hai osta pois kun noin katsot"...
No joo, hyvältä tuntui isin *ippelin juuressa .
Tämä on hirmu vaikea kysymys minulle kun olen tottunut ostamaan priimaa import-kamaa pilahintaan, kaikkialla/ kaikilta tämä ei tietysti onnistu.
Mitä minä sinulle oikein vastaisin, en tiedä.
Ehkä tässä on kysymys siitä, että minun on aika vaikea hyväksyä henkisesti sitä arvonalennusta, jonka tuo Mersuni on kokenut vuoden aikana.
Tämä varmasti pätee kaikkiin meihin, jotka olemme pitäneet autoamme hyvänä ja helppona myydä. Ketä kiinnostaa ees kakssatanen kun sehän on tien tukko ja armottoman laiska. (rakastuinko tähteen)????
Jos hyvitys hinnan päälle laskee sen autoliikkeen 20% katteen, ollaan markkinahinnassa mitä liikkeet pyytää ja me hullut maksamme. Olet onnellisessa asemassa HVM kun saat priimaa edullisesti.
Käytetyllä käytettyä on aika tympiä vaihtaa. Saisi olla samalla tavalla kuin emännän puhelinkaupassa. Vaihdattelin sen Siemens C60:llä CF62:sta. Kauppias vaan totesi, että käytetyn otto vaihtoon käytettyä ostaessa ei kannata, joten pidä tuo C60 ja pudotti hintaa reilusti CF62:sta. Suoralla ostolla autokaupassa tilanne olisi varmasti toinen, mutta autotta on vaikea kulkea tuolla Jumalan selän takana töissä.
Saisinhan minäkin priimaa jos veisin tuon autoni Dealerin hoiviin ja sanoisin, että laita viimesen päälle kuntoon. Laskun loppusumma voisi vaan alkaa ahistamaan niin henkisesti kuin fyysisestikin.
Tämä varmasti pätee kaikkiin meihin, jotka olemme pitäneet autoamme hyvänä ja helppona myydä. Ketä kiinnostaa ees kakssatanen kun sehän on tien tukko ja armottoman laiska. (rakastuinko tähteen)????
Jos hyvitys hinnan päälle laskee sen autoliikkeen 20% katteen, ollaan markkinahinnassa mitä liikkeet pyytää ja me hullut maksamme. Olet onnellisessa asemassa HVM kun saat priimaa edullisesti.
Käytetyllä käytettyä on aika tympiä vaihtaa. Saisi olla samalla tavalla kuin emännän puhelinkaupassa. Vaihdattelin sen Siemens C60:llä CF62:sta. Kauppias vaan totesi, että käytetyn otto vaihtoon käytettyä ostaessa ei kannata, joten pidä tuo C60 ja pudotti hintaa reilusti CF62:sta. Suoralla ostolla autokaupassa tilanne olisi varmasti toinen, mutta autotta on vaikea kulkea tuolla Jumalan selän takana töissä.
Saisinhan minäkin priimaa jos veisin tuon autoni Dealerin hoiviin ja sanoisin, että laita viimesen päälle kuntoon. Laskun loppusumma voisi vaan alkaa ahistamaan niin henkisesti kuin fyysisestikin.
Ja mieti paljonko tuo minun auton arvo on laskenut 2,5 vuoden aikaan.Pappi kirjoitti:Ehkä tässä on kysymys siitä, että minun on aika vaikea hyväksyä henkisesti sitä arvonalennusta, jonka tuo Mersuni on kokenut vuoden aikana.
Kaveri osti markka-aikaan 1999 300CE:n vuosimallia -88.Se maksoi siitä 215.000 markkaa eli 36.160 euroa. Paljonko sen arvo tänä päivänä.
Omena on hyvä auto, toimii ongelmitta ainakin 30:nenä päivänä vuuessa. Tai tämä tietenkin riippuu siitä miten usein autoa käyttää korjaamolla, mutta yleissääntönä todettakoon, että omeega toimii aina päivän-pari huollon jälkeen ongelmitta.Rässi66 kirjoitti:No tosa arvonalennuksessa mulla on vielä pohjat:
Ostimpa sen Omegan ja maksoin 11600€,
hieman yli vuoden kuluttua vaihdossa 17900€ väykkyyn arveli kauppias välirahaksi 15000€...
Olisin tosin heti seuraana päivänä saanut ostaa Ompun takaisin samaan hintaan 2900€.
Nimim. Ommeega? ee meillä ainakaan semmosta koskaan.....
Tiedossa on, että omekassa on joskus pientä vikaa, mutta harvoin ne viat haittaa matkantekoa, ainakin minun kotterossa. Kerran on katkennut jokahihna, virtalukon pohja kärähti kerran, ja pari kertaa on pensapumpun rele mykistynyt. Ajettu kuitenkin 400 tkm. Muita pikkuvikoja on kyllä piisannut ihan tarpeeksiJ.T.S kirjoitti:Omena on hyvä auto, toimii ongelmitta ainakin 30:nenä päivänä vuuessa. Tai tämä tietenkin riippuu siitä miten usein autoa käyttää korjaamolla, mutta yleissääntönä todettakoon, että omeega toimii aina päivän-pari huollon jälkeen ongelmitta.
Nimim. Ommeega? ee meillä ainakaan semmosta koskaan.....
Ei sillä autoliikkeen hyvityshinnalla ole mitään tekemistä auton todellisen arvon kanssa..Kerro nyt vaan.Pappi kirjoitti:Minulla on suomiauto Hinta minkä olisin saanut, hävettää ees sanoa... Kuin puukkoa haavassa käännettäisiin
Ei sulle kukaan naura
Kaikki tietää, että nuo on tänäpäivänä ilmaisia autoliikkeissä, etkä varmasti ole ensimmäinen kuka on kuullut autoliikkeen "tuomion"
Daimler kirjoitti:Ja mieti paljonko tuo minun auton arvo on laskenut 2,5 vuoden aikaan.Pappi kirjoitti:Ehkä tässä on kysymys siitä, että minun on aika vaikea hyväksyä henkisesti sitä arvonalennusta, jonka tuo Mersuni on kokenut vuoden aikana.
Kaveri osti markka-aikaan 1999 300CE:n vuosimallia -88.Se maksoi siitä 215.000 markkaa eli 36.160 euroa. Paljonko sen arvo tänä päivänä.
Minun ei tarvi arvuutella, kun tuli tuon automyyjän sähköposti.
Tasan kaksi vuotta sitten mese maksoi 50, ja nyt siitä tarjotaan vaihdossa Avensikseen 33. Korollan hinta on jo ajeltu taivaan tuuliin.
Jotta tappio olisi täydellinen, niin sanotaanpas nyt vielä Avensiksen hinta, suht. hyvillä varusteilla 51.
Maailma on nyt huomaamatta kääntynyt näköjään siihen malliin, että meset myydään alennusmyynnissä ja kallis laatuauto on tojo.
Olis kannattanut ajoissa uskoa papin ja diilerin jutut.
Tosin, eipäs taida kummallakaan olla moista idän ihmettä ja lännen kauhua.
Tuossa vaan huokailevat.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia
Niin, minä pässi vaihdoin E carinan pois. En tiiä mikä olis tilanne jos olisin vaihtamassa 400tkm ajetulla carinalla 200tkm ajettua avensista.tuikku kirjoitti:Olis kannattanut ajoissa uskoa papin ja diilerin jutut.
Tosin, eipäs taida kummallakaan olla moista idän ihmettä ja lännen kauhua. Tuossa vaan huokailevat.
Kyllä minä vielä jossain vaiheessa joudun tekemään paljon velkaa jotta saan auton vaihdettua...
Tähän voin tuikku todeta, "älä tee niin kuin minä vaan niin kuin sanon..."
Perus satakaksnelkku ilman ihmeempiä lisävarusteita ja kilometrejä yli 500000 - sellaisella saa max 6000 euroa vaihdossa.
Jos saa enemmän niin se on huomioitu ostettavan auton hintapyynnössä vielä paremmin kuin normaalisti.
Työkaveri osti 11000 eurolla -93 200D:n ja tarjosi vuoden kuluttua vaihdossa samaan liikkeeseen 14000 euron hintaiseen 300TDT:hen; väliraha 8000 euroa.
Ja mersu oli vuodessa parantunut kunnoltaan....
Soittelin minäkin yhtä -99 D4D Avensista, 300000 ajettu, eka omistajalta, kehui erittäin suiistiksi, ilmastointi, webasto, kaikki huollot merkkiliikkeessä koko ajalta, hintapyynti reilut 9000.
Kauppa olisi ollut hyvin lähellä mutta ensimmäinen soittaja oli kuulemma hakenut auton pois.
Sitten joku kertoi tästä volvosta, ostin ja olen toistaiseksi oikein tyytyväinen.
Jos saa enemmän niin se on huomioitu ostettavan auton hintapyynnössä vielä paremmin kuin normaalisti.
Työkaveri osti 11000 eurolla -93 200D:n ja tarjosi vuoden kuluttua vaihdossa samaan liikkeeseen 14000 euron hintaiseen 300TDT:hen; väliraha 8000 euroa.
Ja mersu oli vuodessa parantunut kunnoltaan....
Soittelin minäkin yhtä -99 D4D Avensista, 300000 ajettu, eka omistajalta, kehui erittäin suiistiksi, ilmastointi, webasto, kaikki huollot merkkiliikkeessä koko ajalta, hintapyynti reilut 9000.
Kauppa olisi ollut hyvin lähellä mutta ensimmäinen soittaja oli kuulemma hakenut auton pois.
Sitten joku kertoi tästä volvosta, ostin ja olen toistaiseksi oikein tyytyväinen.
wiimax.fi
...Ja miestä viedään ja kunnolla Yhden mersun hinta tulee tappiota aina, kun liikkeessä autonsa vaihtaaPappi kirjoitti:Olen juuri syönyt, joten olen hyvällä tuulella. En kysynyt, koska Mersun jättö pihaan on liian suuri riski.
Kun hyvitys on jotakuinkin kohdallaan ja väliraha sattuu luottorajoihin niin sitten se napsahtaa...
Etkö oikeasti meinaa kysyä suoran kaupan hintaa, kun asioit autoliikkeissä?
Siitähän se pitäisi aina aloittaa autokauppa. Ekaks hierotaan kauppa melkein valmiiksi ilman vaihdokkia ja sitten lopuksi kysästään, jospa sittenkin antaisin tuon mersun tuolta vaihdossa.
Myy se autosi minulle edullisesti käteisellä ja mene sitten autoliikkeeseen. Molemmat hyödytään. Minä saan edullisesti hyvän mersun ja sinä saat tosi hyvän alennuksen uudesta autosta.
Herätkää nyt!
Ei ne liikkeet halua yli 10 vuotta vanhoja mersuja riesakseen, vaan myyvät ne pilkkahintaan suoraan jobbareille, eivätkä edes laita myyntiin! Miksi siis antaa auto jobbarille, kun sen voi myydä kaverille.
Tojotien hinnat vissiin kohillaan?
3/-03 farkku avensis D-4D ajettu reipas parisataatuhatta.
1 0m.huoltokirja,ilmastointi,webasto ajastimella, cd-soitin, 2x renkaat, met.grafitin harmaa
hintapyynti 14500 €
3/-03 farkku avensis D-4D ajettu reipas parisataatuhatta.
1 0m.huoltokirja,ilmastointi,webasto ajastimella, cd-soitin, 2x renkaat, met.grafitin harmaa
hintapyynti 14500 €
S212 350 CDI
EXÄT:
C219 320 CDI
S211 270 CDI
S203 200 CDI
S210 300 TDT
W124 300 D 24V
S124 250 D
W210 220 D
W124 200 D
EXÄT:
C219 320 CDI
S211 270 CDI
S203 200 CDI
S210 300 TDT
W124 300 D 24V
S124 250 D
W210 220 D
W124 200 D