Miksi öljyt pakataan mersukuskille sopimattomiin kannuihin?
Miksi öljyt pakataan mersukuskille sopimattomiin kannuihin?
Tiileri kehui toisaalla ostaneensa "erityisesti mersuun tarkoitettua Castrollia." Mitä tämä tarkoittaa? API GL-M-B ei ole nyt kelvollinen vastaus, vaadin kaäytännönläheisempää vastausta.
Saanhan luulla ennen kuin luen vastauksen, että Tiileri tarkoittaa kuuden tai kahdeksan litran kannuun pakattua erityisesti mersukuskeille tarkoitettua optimaalista pakkauskokoa, saanhan?
Totuus lienee karumpi? Castrol on saunottanut mersun varastomiehiä Baden-badenissa, ja joku on vetänyt humalapäissään nimen paperiin, jossa vakuutetaan Castrollin täyttävän mersun laatuvaatimukset.
Miksi näin? Luullakseni purkituskoneen saa ohjelmoitua töräyttämään melkein minkä vain tilavuusmitan, vai onko mersun koneen öljytilavuus se kuuluisa "poikkeus?"
Viiden litran kannuja on hyvin saatavilla, mm. kyseisellä Castrollilla. Itse ostin juuri hiljakkoin kannun, jossa luki suurin kirjaimin "+20% Extra!", eli minussa puhkesi hiuskiinne-syndrooma, luulin saavani lisälitran samaan hintaan. Tiilerin hinnan perusteella en saanut, kannu maksoi 30++ euroa.
Ymmärrän, (teeskentelen sujuvasti ymmärtäväni) että myydyt litrat lisääntyvät rajusti kun pakkauskokoa suurennetaan, tuttu ilmiö virvoitusjuomapulloista, mutta niin lisääntyvät tallissa luuraavat kanisterin pohjatkin - tuttu ilmiö myös puolentoista litran limpparipulloista. Jätän niistä aina kolmanneksen juomatta, se loppu kun on väljähtynyttä imelää k*sta. Litran pullossa ei ole tätä ongelmaa.
Siirrytäämpä limonaati-aasinsillasta sujuvasti takaisin voiteluaineisiin.
Neropatin saattavat leukailla kahdeksan litran kannun tarpeettomuudesta, kaksi kolmen litran kannua korvaa tämän pakkauskoon. Eiku... No kuitenkin: Kannuja pyörii tallissa yhden sijasta kaksi, bensakoneisiin kun ei tahdo saada kympinkään pytyssä liukastetta. Ja se kannun pohja...
Kuka tarttuu tähän meitä raastavaan ongelmaan? Lupaan vaihtaa öljymerkin oitis sellaiseen, joka pakkaa voiteet kuuden litran mersu-kannuun.
Saanhan luulla ennen kuin luen vastauksen, että Tiileri tarkoittaa kuuden tai kahdeksan litran kannuun pakattua erityisesti mersukuskeille tarkoitettua optimaalista pakkauskokoa, saanhan?
Totuus lienee karumpi? Castrol on saunottanut mersun varastomiehiä Baden-badenissa, ja joku on vetänyt humalapäissään nimen paperiin, jossa vakuutetaan Castrollin täyttävän mersun laatuvaatimukset.
Miksi näin? Luullakseni purkituskoneen saa ohjelmoitua töräyttämään melkein minkä vain tilavuusmitan, vai onko mersun koneen öljytilavuus se kuuluisa "poikkeus?"
Viiden litran kannuja on hyvin saatavilla, mm. kyseisellä Castrollilla. Itse ostin juuri hiljakkoin kannun, jossa luki suurin kirjaimin "+20% Extra!", eli minussa puhkesi hiuskiinne-syndrooma, luulin saavani lisälitran samaan hintaan. Tiilerin hinnan perusteella en saanut, kannu maksoi 30++ euroa.
Ymmärrän, (teeskentelen sujuvasti ymmärtäväni) että myydyt litrat lisääntyvät rajusti kun pakkauskokoa suurennetaan, tuttu ilmiö virvoitusjuomapulloista, mutta niin lisääntyvät tallissa luuraavat kanisterin pohjatkin - tuttu ilmiö myös puolentoista litran limpparipulloista. Jätän niistä aina kolmanneksen juomatta, se loppu kun on väljähtynyttä imelää k*sta. Litran pullossa ei ole tätä ongelmaa.
Siirrytäämpä limonaati-aasinsillasta sujuvasti takaisin voiteluaineisiin.
Neropatin saattavat leukailla kahdeksan litran kannun tarpeettomuudesta, kaksi kolmen litran kannua korvaa tämän pakkauskoon. Eiku... No kuitenkin: Kannuja pyörii tallissa yhden sijasta kaksi, bensakoneisiin kun ei tahdo saada kympinkään pytyssä liukastetta. Ja se kannun pohja...
Kuka tarttuu tähän meitä raastavaan ongelmaan? Lupaan vaihtaa öljymerkin oitis sellaiseen, joka pakkaa voiteet kuuden litran mersu-kannuun.
No minä ajattelin Tiileri ja Rässi tässä nyt köyhiä ja sosiaalidemokraatteja, en vain viitsinyt kaydä osoittelemaan ketään. Ässään menee 8L öljyä, kyllä, mutta proletaarien mersuihin menee usein 6-7L, riippuu riittääkö raha vaihtaa jopa suodatinkin.Rässi66 kirjoitti:Komppaan tiileriä, Salskeiden Jannujen Vahvoihin Farmariautoihin menee 8l öljyä.
Toisaalta 20l pöntöstä saa vaan kaksi täyttöä....
Miksi öljyä ei pakata 16l astioihin?
Tai 24l olis kans käyttökelponen, vuoden öljyt kerralla.
Mä laitan hanasta .. en toki Castrolia, mutta Mopilia.
Salaisuus sen kaiken kannunpyörittelyn ratkaisuksi on ensin pientä kannunpyörittelyä vaimokkeen tai tyttöystävän kanssa, sit tallille!
Ensin lontrataan kemistin tavoin kaikki kannut tyhjiksi yhteen ainoaan kannuun... samat öljyt tietenkin samaan kannuun. Sitten kannut peräkärryyn odottamaan kaatopaikalle vientiä, vaikka todellisuudessa se peräkärry tyhjennetään vasta kun sen pohja pettää tai kamaa ei yksinkertaisesti enää mahdu siihen päälle. Tallissa on yksi ainoa kannu, jota voi sitten tyhjennellä huvikseen vaikka tippakannuun ja rasvailla saranoita vaikka siihen narisevaan tallinoveen, jota et ole ikinä jaksanut rasvata. Joskus kuudennentoista öljynvaihtokerran kohdalla (eli n. 2 vuotta) sulla onkin tallissa öljyt ihan omasta takaa, eikä ole piloilla. Kestänee jopa kymmeniä vuosia kun säilyttää viileässä korkki kiinni. Parasta ennen- päivämäärää kun ei noihin ole pahemmin merkkailtu, mutta sellainen on kyllä olemassa.
Samalla se öljyropun tiivistekin vois vaihtaa ja kärsiä se 50 senttiä.
Salaisuus sen kaiken kannunpyörittelyn ratkaisuksi on ensin pientä kannunpyörittelyä vaimokkeen tai tyttöystävän kanssa, sit tallille!
Ensin lontrataan kemistin tavoin kaikki kannut tyhjiksi yhteen ainoaan kannuun... samat öljyt tietenkin samaan kannuun. Sitten kannut peräkärryyn odottamaan kaatopaikalle vientiä, vaikka todellisuudessa se peräkärry tyhjennetään vasta kun sen pohja pettää tai kamaa ei yksinkertaisesti enää mahdu siihen päälle. Tallissa on yksi ainoa kannu, jota voi sitten tyhjennellä huvikseen vaikka tippakannuun ja rasvailla saranoita vaikka siihen narisevaan tallinoveen, jota et ole ikinä jaksanut rasvata. Joskus kuudennentoista öljynvaihtokerran kohdalla (eli n. 2 vuotta) sulla onkin tallissa öljyt ihan omasta takaa, eikä ole piloilla. Kestänee jopa kymmeniä vuosia kun säilyttää viileässä korkki kiinni. Parasta ennen- päivämäärää kun ei noihin ole pahemmin merkkailtu, mutta sellainen on kyllä olemassa.
Samalla se öljyropun tiivistekin vois vaihtaa ja kärsiä se 50 senttiä.
Samalla itkulinjalla ollaan. Vedet silmissä on asiaa sadateltu jo pitkään täällä lounaassakin.
4l kannuja tarvitaan kaksi. Puolikas jää pyörimään proletaarimersun takakonttiin, ja kun tuota joutuu joskus lisäämäänkin niin ei siitä puolikkaasta enää ihan ole toiseksi kannuksi kun mittari taas pyörähtää seuraavalle kympille. Eli taas ostamaan kaksi kannua. Johtaa siihen, että neljään öljynvaihtoon tarvitaan 7 kappaletta neljän litran kannua.
5l kannu ei juurikaan ole parempi ratkaisu. Tulee paremmin hyödynnetyksi. Mutta kahta öljynvaihtoa et kuitenkaan kahdella kannulla tee, on ostettava se kolmaskin.
Nyt sitten ostaa täräytin 20l kannun laatuöljyä. Pitäisi omien laskelmien mukaan riittää ainakin kolmeen öljynvaihtoon, kun perärontissa loiskuva vajaa pikkukannu huomioidaan kalkyyleissa. Pikkupurnukoihin kyllästyneenä kaivoin nöyrästi lompakon pohjalta pyydetyn hinnan, ja lähdin ajelemaan kotia kohti.
Kotimatkalla vasta hokasin, jotta taas vietiin maapallon tulevaisuudesta kiinnostunutta ekohörhöä kuin märkää rättiä. Litrahinnaltaan olisi halvinta ollut turvautua liukasteentarpeessa markkinavoimien tyrkyttämään kvartaalikapitalistisen pyrkyriyhteiskunnan luomukseen, eli neljän litran ei_edes_kertakäyttökannuun. No sillähän voi aina murtunutta mieltä paikata, jotta öljynostoasioissa ei tarvi autotarvikeliikkeen saranoita meikäläisen noin vuoteen kuluttaa.
Vääntäkööt karvaranteet hanat kuinka tiukalle vaan, Lounaiskolkan periferiassa on tähänkin varauduttu!
4l kannuja tarvitaan kaksi. Puolikas jää pyörimään proletaarimersun takakonttiin, ja kun tuota joutuu joskus lisäämäänkin niin ei siitä puolikkaasta enää ihan ole toiseksi kannuksi kun mittari taas pyörähtää seuraavalle kympille. Eli taas ostamaan kaksi kannua. Johtaa siihen, että neljään öljynvaihtoon tarvitaan 7 kappaletta neljän litran kannua.
5l kannu ei juurikaan ole parempi ratkaisu. Tulee paremmin hyödynnetyksi. Mutta kahta öljynvaihtoa et kuitenkaan kahdella kannulla tee, on ostettava se kolmaskin.
Nyt sitten ostaa täräytin 20l kannun laatuöljyä. Pitäisi omien laskelmien mukaan riittää ainakin kolmeen öljynvaihtoon, kun perärontissa loiskuva vajaa pikkukannu huomioidaan kalkyyleissa. Pikkupurnukoihin kyllästyneenä kaivoin nöyrästi lompakon pohjalta pyydetyn hinnan, ja lähdin ajelemaan kotia kohti.
Kotimatkalla vasta hokasin, jotta taas vietiin maapallon tulevaisuudesta kiinnostunutta ekohörhöä kuin märkää rättiä. Litrahinnaltaan olisi halvinta ollut turvautua liukasteentarpeessa markkinavoimien tyrkyttämään kvartaalikapitalistisen pyrkyriyhteiskunnan luomukseen, eli neljän litran ei_edes_kertakäyttökannuun. No sillähän voi aina murtunutta mieltä paikata, jotta öljynostoasioissa ei tarvi autotarvikeliikkeen saranoita meikäläisen noin vuoteen kuluttaa.
Vääntäkööt karvaranteet hanat kuinka tiukalle vaan, Lounaiskolkan periferiassa on tähänkin varauduttu!
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Tää nyt menee vähän OT:ks, mut sivuaa asia kuitenkin. Elikkä mitenkähän lienee tuo öljyjen "säilyvyys", enkä tällä tarkoita koneessa pysymistä... Joidenkin mukaan viskositeetti ominaisuudet kärsivät liian pitkä aikaisesta (pari vuotta) varastoimisesta. Tietoa asiastaValkman kirjoitti: Kestänee jopa kymmeniä vuosia kun säilyttää viileässä korkki kiinni. Parasta ennen- päivämäärää kun ei noihin ole pahemmin merkkailtu, mutta sellainen on kyllä olemassa.
208L-tynnyreistä on meikäpoikakin jo vuosia unta nähnyt. Jos alkaa öljylitralle hintaa laskea, ei muuta vaihtoehtoa olekaan.
Nykyinen asumismuoto vain luo omat rajoituksensa varastointiongelmien myötä. Eikä kuulemma Shellin kaunis punakeltaraita istu meidän olohuoneen kalustukseenkaan vaikka kuinka nätisti anoisi...
Nykyinen asumismuoto vain luo omat rajoituksensa varastointiongelmien myötä. Eikä kuulemma Shellin kaunis punakeltaraita istu meidän olohuoneen kalustukseenkaan vaikka kuinka nätisti anoisi...
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Herääkö tässä lisää meseläiskiltoja, tällä kertaa miljoonan litran öljytynnyrin muodossa?
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Olikohan 176kg En ole varma mutta jotain sitä luokkaa.Sellanen kannattaa ostaa,tulee vielä kuorma-autolla pihaan asti.Siitä saa sitten kaataa haluamansa kokoisella astialla moottoriinHVM kirjoitti:Mitä painaa öljylitra? Steelpan-aihiossa on 180Kg moottorimämmiä, eikö?JuMu S kirjoitti:208L-tynnyreistä on meikäpoikakin jo vuosia unta nähnyt.
Joo mikä ettei,mutta uskon ettei kaikille kelepaa farmoil universal Minähän en mitään mobiilia koneeseeni lykkää...oliskohan farmi oili jotain alle 2€ litra.En muista tarkkaan....dry kirjoitti:Hmm... säähän voisit perustaa sinne mese.fi:n öljynvaihtopaikanNicNac kirjoitti:öljy tilataan 200L ekoloogisissa pakkauksisssa....
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN-
-Lintta-AATELINEN-
valmetin öljyä 200l pönttö on meillä entiä palioko siä viälä on jäliellä mutta hyvin tuolla pärijää, kelpaa 300d:lle, transiitille, 905 vallulle, ja tietenkin xt:lle. pönttö maksaa jotain parin sadan euron päälle ( ~230€)NicNac kirjoitti:Joo mikä ettei,mutta uskon ettei kaikille kelepaa farmoil universal Minähän en mitään mobiilia koneeseeni lykkää...oliskohan farmi oili jotain alle 2€ litra.En muista tarkkaan....dry kirjoitti:Hmm... säähän voisit perustaa sinne mese.fi:n öljynvaihtopaikanNicNac kirjoitti:öljy tilataan 200L ekoloogisissa pakkauksisssa....
mikä säästö vuoden mittaan
Joo minä laskin että kannattaa käyttää farm-oilia vaikka mobilin sijaan.Jos 70tkm kestää 200D motti niin on tianannu jo koneremontin rahat.Tuota ölpää käytetään meillä kaikkeen.
2*200D,2*300D,joku uudehko jontikka,valtra 8050,viragoon käytin,ruohonleikkuriin,puimuriin,mopoon,poraus öljynä...käyttö kohteet on rajattomat ja mikään paikka ei oo porsinu vielä.joten minä ainakin sanon että huuhaata ja markkina miesten juttuja nämä uudet ja hienot moni aste öljyt mitä sitä ittiänsä siitä kipiäksi maksaa että seuraavalla omistajalla auto kestää 100tkm kauemman???
10W-30 shell,valtra ja farm-oil on TÄYSIN samaa öljyä näin sanoi valtran huolto mies.Vaötran öljy taitaa olla kalleinta,shell toisena ja farmi-oil halavinta.
2*200D,2*300D,joku uudehko jontikka,valtra 8050,viragoon käytin,ruohonleikkuriin,puimuriin,mopoon,poraus öljynä...käyttö kohteet on rajattomat ja mikään paikka ei oo porsinu vielä.joten minä ainakin sanon että huuhaata ja markkina miesten juttuja nämä uudet ja hienot moni aste öljyt mitä sitä ittiänsä siitä kipiäksi maksaa että seuraavalla omistajalla auto kestää 100tkm kauemman???
10W-30 shell,valtra ja farm-oil on TÄYSIN samaa öljyä näin sanoi valtran huolto mies.Vaötran öljy taitaa olla kalleinta,shell toisena ja farmi-oil halavinta.
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN-
-Lintta-AATELINEN-
230€ purkki, jaettuna 180l = 1,27€/l melko edullista, mutta elämä on, toisinaanNicNac kirjoitti:Joo minä laskin että kannattaa käyttää farm-oilia vaikka mobilin sijaan.Jos 70tkm kestää 200D motti niin on tianannu jo koneremontin rahat.Tuota ölpää käytetään meillä kaikkeen.
2*200D,2*300D,joku uudehko jontikka,valtra 8050,viragoon käytin,ruohonleikkuriin,puimuriin,mopoon,poraus öljynä...käyttö kohteet on rajattomat ja mikään paikka ei oo porsinu vielä.joten minä ainakin sanon että huuhaata ja markkina miesten juttuja nämä uudet ja hienot moni aste öljyt mitä sitä ittiänsä siitä kipiäksi maksaa että seuraavalla omistajalla auto kestää 100tkm kauemman???
10W-30 shell,valtra ja farm-oil on TÄYSIN samaa öljyä näin sanoi valtran huolto mies.Vaötran öljy taitaa olla kalleinta,shell toisena ja farmi-oil halavinta.
on kyllä turhaa maksaa pikku purkeista, ja nämä nykyiset farmoil/shell&valtra on aika korkea laatuista kamaa, nykyajan hifi hi-tec tietokone traktoreihin ei tehdä enää mitään huonoja litkuja, kaikki standarti luokituksethan nuos on.
Joo näissähän on luokituksia moneen lähtöön.Johtuen siitä että traktorissa on esim. öljykylpyiset jarrut ei edes normi moottoriöljy käy kun niissä on jotain ihme ketjuja jotka jää levyjen pinnalle ja sitten luistaa ja ne palaa.Samasta syystä ne kelpaa moottoripyörään kun moottoripyörässä on öljykylpyinen kytkin....lämmön kestohan nuossa farmilitkuissa on huono,mutta suomen olosuhteissa sanoisin ettei mitään vaikutusta.Käsittääkseni nuo 50w kamat on jo lähinnä johonkin etelän maihin tehtyjä.Joku suomen 25 astetta kun on vielä suhteellisen kylmä Harrikkaan laitoin vähän parempaa kamaa.Se käy vähän kuumempana kun virago
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN-
-Lintta-AATELINEN-
Samaa asiaa kun olin itsekin miettinyt, kun kaveritkin puhui, että eivät viitsi laittaa avattujen purkkien sisältöä koneeseen, koska ei tee hyvää.mbsilver kirjoitti:Tää nyt menee vähän OT:ks, mut sivuaa asia kuitenkin. Elikkä mitenkähän lienee tuo öljyjen "säilyvyys", enkä tällä tarkoita koneessa pysymistä... Joidenkin mukaan viskositeetti ominaisuudet kärsivät liian pitkä aikaisesta (pari vuotta) varastoimisesta. Tietoa asiastaValkman kirjoitti: Kestänee jopa kymmeniä vuosia kun säilyttää viileässä korkki kiinni. Parasta ennen- päivämäärää kun ei noihin ole pahemmin merkkailtu, mutta sellainen on kyllä olemassa.
Noh, sattuipa kohdallen Teboilin laboratioriopäällikkö tai joku vastaava osaava mies kuitenkin öljyvalmistuksen prosessista, jolta asiaa kyselin. Sanoi hyvin vakuuttuneesti, että hyvällä säilönnällä kestää kauan... siis 10 vuottakin oli pieni aika. Ainoa mikä lyhentää sen käyttöikää on epäpuhtaudet kuten vesi ja glykoli ja säilytysolosuhteet (eli ei jatkuvaa lämmönvaihteluja, josta vesi sinne muodostuu). Lämpimässä tallissa kun pitää korkki kiinni, niin hyvää tulee.
jeps, näin on. minkälaasis lämpötiloos h-d käy? yamaha siinä satasen tietämillä pyörittää lämpöjä, tällä hetkellä sen lämmöt riippuu kylläkin suoraan pajan lämpötilasta uskon vakaasti että pärjään nuolla öljyillä täällä suomen olosuhteis.NicNac kirjoitti:Joo näissähän on luokituksia moneen lähtöön.Johtuen siitä että traktorissa on esim. öljykylpyiset jarrut ei edes normi moottoriöljy käy kun niissä on jotain ihme ketjuja jotka jää levyjen pinnalle ja sitten luistaa ja ne palaa.Samasta syystä ne kelpaa moottoripyörään kun moottoripyörässä on öljykylpyinen kytkin....lämmön kestohan nuossa farmilitkuissa on huono,mutta suomen olosuhteissa sanoisin ettei mitään vaikutusta.Käsittääkseni nuo 50w kamat on jo lähinnä johonkin etelän maihin tehtyjä.Joku suomen 25 astetta kun on vielä suhteellisen kylmä Harrikkaan laitoin vähän parempaa kamaa.Se käy vähän kuumempana kun virago
No harrikkaan ei lämpömittareita oo ympätty...thank god.Eikä myöskään vettä...thank god.Mutta kertoo aika hyvin kuinka lämpöösenä käy,kun oikeen on lämmintä niin öljy tankki on aika poppa ja koneesta nousee lämpöväreitä siis paikallaan...markusm kirjoitti:jeps, näin on. minkälaasis lämpötiloos h-d käy? yamaha siinä satasen tietämillä pyörittää lämpöjä, tällä hetkellä sen lämmöt riippuu kylläkin suoraan pajan lämpötilasta uskon vakaasti että pärjään nuolla öljyillä täällä suomen olosuhteis.NicNac kirjoitti:Joo näissähän on luokituksia moneen lähtöön.Johtuen siitä että traktorissa on esim. öljykylpyiset jarrut ei edes normi moottoriöljy käy kun niissä on jotain ihme ketjuja jotka jää levyjen pinnalle ja sitten luistaa ja ne palaa.Samasta syystä ne kelpaa moottoripyörään kun moottoripyörässä on öljykylpyinen kytkin....lämmön kestohan nuossa farmilitkuissa on huono,mutta suomen olosuhteissa sanoisin ettei mitään vaikutusta.Käsittääkseni nuo 50w kamat on jo lähinnä johonkin etelän maihin tehtyjä.Joku suomen 25 astetta kun on vielä suhteellisen kylmä Harrikkaan laitoin vähän parempaa kamaa.Se käy vähän kuumempana kun virago
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN-
-Lintta-AATELINEN-
xt:ssä on yläöljysäiliön korkkina öljymittari versio, siinä vakiona mitään mittareita oo, kierrosmittarikin jälkiasennus, ja ilmajäähdytteinen se on kans.NicNac kirjoitti:xt on myöskin ilmajäähdytteinen ja siihen on pistetty ylä-öljysäiliöhön korkki missä on lämpömittari, vakiona siinä mitään mittareita oo, kierrosmittarikin on jälkiasennus.markusm kirjoitti:jeps, näin on. minkälaasis lämpötiloos h-d käy? yamaha siinä satasen tietämillä pyörittää lämpöjä, tällä hetkellä sen lämmöt riippuu kylläkin suoraan pajan lämpötilasta uskon vakaasti että pärjään nuolla öljyillä täällä suomen olosuhteis.NicNac kirjoitti:Joo näissähän on luokituksia moneen lähtöön.Johtuen siitä että traktorissa on esim. öljykylpyiset jarrut ei edes normi moottoriöljy käy kun niissä on jotain ihme ketjuja jotka jää levyjen pinnalle ja sitten luistaa ja ne palaa.Samasta syystä ne kelpaa moottoripyörään kun moottoripyörässä on öljykylpyinen kytkin....lämmön kestohan nuossa farmilitkuissa on huono,mutta suomen olosuhteissa sanoisin ettei mitään vaikutusta.Käsittääkseni nuo 50w kamat on jo lähinnä johonkin etelän maihin tehtyjä.Joku suomen 25 astetta kun on vielä suhteellisen kylmä Harrikkaan laitoin vähän parempaa kamaa.Se käy vähän kuumempana kun virago
No harrikkaan ei lämpömittareita oo ympätty...thank god.Eikä myöskään vettä...thank god.Mutta kertoo aika hyvin kuinka lämpöösenä käy,kun oikeen on lämmintä niin öljy tankki on aika poppa ja koneesta nousee lämpöväreitä siis paikallaan...
Joopa joo meillä on kans farmoilia. Kuuntelin täs syksyllä jotta tuo uusin traktori olovana nakuttaa välillä. Siinä on ollu viimeesen vuoden farmoilit konees. Sama juttu isukin mersus (paitsi siinä on käytetty jo kauemman) nakutus ei loppunu ollenkaan ku olin lähdössä ja ravasin lasia. Alakaa pikkuhiljaa vaikuttaa jotta ne hydrauliset nostimet ei ihan oikiasti tykkää tuosta litkusta Minähän en tuota mersun moottoriin laita
Uskotko jo vai valehtelenko lisää?