Mese.fi:n historian ensimmäinen Lada-viesti!
Hmm...olisko syytä säätää sytkä kohilleen vai venttiilitkö siellä kilisee, ei oo normi lattaraudan ääni
http://students.tukkk.fi/tuukka.simonen ... urusta.MPG
http://students.tukkk.fi/tuukka.simonen ... urusta.MPG
Veikkaan että alkaa latukka olemaan sellaisessa paikassa, ettei kilise kauaaCDTA kirjoitti:Hmm...olisko syytä säätää sytkä kohilleen vai venttiilitkö siellä kilisee, ei oo normi lattaraudan ääni
http://students.tukkk.fi/tuukka.simonen ... urusta.MPG
"Vika" voi olla myös äänenlaadussa, ja karkestihan nuo käy muutenkin. Mutta Rässi varmaan diagnosoi?Jani kirjoitti:Veikkaan että alkaa latukka olemaan sellaisessa paikassa, ettei kilise kauaaCDTA kirjoitti:Hmm...olisko syytä säätää sytkä kohilleen vai venttiilitkö siellä kilisee, ei oo normi lattaraudan ääni
http://students.tukkk.fi/tuukka.simonen ... urusta.MPG
-
- Viestit: 1014
- Liittynyt: 06.8.2006 15:33
Pakkohan oli rekisteröityä.
Pöhkö tempaus, positiivisessa mielessä.
Aika jännä, juttu sinällänsä.
Jos tällä saadaan noin paljon harrastamisen yhteishenkeä, vieläpä eri "leireistä".
Saa jotain uskoa koko autoharrastukseen, joka ei kukoista Suomessa.
Ei muuta kuin paljon onnea ja paljon kilometrejä.
Jos Ladillakki hyytyy näille kulmille, niin apuun riennän.
Jään taustalla seurailemaan Punaisen Paholaisen etenemistä.
Pöhkö tempaus, positiivisessa mielessä.
Aika jännä, juttu sinällänsä.
Jos tällä saadaan noin paljon harrastamisen yhteishenkeä, vieläpä eri "leireistä".
Saa jotain uskoa koko autoharrastukseen, joka ei kukoista Suomessa.
Ei muuta kuin paljon onnea ja paljon kilometrejä.
Jos Ladillakki hyytyy näille kulmille, niin apuun riennän.
Jään taustalla seurailemaan Punaisen Paholaisen etenemistä.
Joo ja jos ei kestä tänne saakka niin sitten pitää pitää se miitti ilman idän ihmettä vaikka kyllä epäilen, että korjaajia löytyy jos Lada menee särki. Varmaan joskus ensi viikon lopulla Lada on näillä leveysasteilla.johtaja300 kirjoitti:Voitas pitää Oulussa miittinki, jos se lattarauta kestää tänne asti niin saahaan sakilla katella sitä, ajamaan en niin hingu.
Prrkkele, pakkasta yli parikymmentä, lähteeköhän tuo mersu käyntiin kun ei ole ollut roikassa. Pitäis käydä Oulussa mutka.
Otetaan Olli yhteyksiä, kunhan Large saapuu KeskiSuomeen. Huoltoauto yms. olisi kyllä kiva. Paluukyydille ois ehkäpä tarvetta. Kun auto joskus on saatu Jyväskylään, niin voisiko joku nyt ilmottautua varpilla seuraavaksi viestin jatkajaksi? Vaikka yv:llä.Olli Lajunen kirjoitti:Jaa, minä luulin että Ladalla on kiirus ja että se matkaa jo viikonlopun aikana tänne keskiseen Suomeen (ja pohojammaalle). Jos homma kerran venyy ensiviikolle niin silloin aikaa liikenee paremmin. Eli jos JP74 & JP75 ym kumpp. tarttee huoltoautoo, paluukyytiä tai kuvaupalvelua niin (pienellä aikatauluvarauksella) olen käytettävissä.
Vieläkun joku ottaisi selvää mistä latuskan reitti kulkee ja minne tässä maakunnassa.
Olen torstaina, 9.11 menossa kotoa Kirkkonummelta Kauhavalle työmatkalle. Jos jokin juna-asema on ko. reitin varrella, voin kiikuttaa Zigulin Kauhavalle asti, kilometrikorvaukset 42 senttiä/ km, lahjoitan mielelläni mesen toiminnan ylläpitämiseen. Takaisin tulen tietenkin VR:llä firman piikkiin.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik
Tuota kilkatusta meikäläinenkin ihmettelee... Ei se vaan Helsingissä noin???CDTA kirjoitti:Jess, säädöt kohilleen ja matka jatkuu taas . Janilla on näköjään laatuautokinJani kirjoitti:Veikkaan että alkaa latukka olemaan sellaisessa paikassa, ettei kilise kauaa
HVM. Lata mitään karkeesti käy, varsinkaan seittemänyliyheksän joka on Latojen rolssi, mersun maskit ja kaikki
MITÄ TYÖ OOTTA TEHNYNÄ LAURILLE??
Turvallista matkaa ja laittakaahaan lissää kuvia.
Tähän kohtaan voin ilmoittaa:
Lada on tällähetkellä LLL:n pajalla Rässin
hellässä huomassa
Lada on tällähetkellä LLL:n pajalla Rässin
hellässä huomassa
-Ride
www.autofoorumi.fi/forum
www.autofoorumi.fi/forum
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Duoda duoda.... Nordkapp -turnee jos toteutuu, niin sen osuuden kuljettaja esitti kainon toivomuksen...
Nimittäin latuskaan pitäisi siihen mennessä saada lisävalot keulalle.
Matkalla kun on porokolarialtista aluetta ja tähän aikaan muutenkin kaamos alueella, joten lisävalaistus olisi kuulemma enemmän, kuin toivottavaa.
Eli... jos lada-viestin varrelta joltain löytyy joutilaat lisäpitkät autoon ja ne saadaan jossain viestimatkalla siististi asennettuakin, niin hyvä olisi.
Tämä siis tiedoksi lada-viestin pohjoista ulottuvuutta ajatellen
Nimittäin latuskaan pitäisi siihen mennessä saada lisävalot keulalle.
Matkalla kun on porokolarialtista aluetta ja tähän aikaan muutenkin kaamos alueella, joten lisävalaistus olisi kuulemma enemmän, kuin toivottavaa.
Eli... jos lada-viestin varrelta joltain löytyy joutilaat lisäpitkät autoon ja ne saadaan jossain viestimatkalla siististi asennettuakin, niin hyvä olisi.
Tämä siis tiedoksi lada-viestin pohjoista ulottuvuutta ajatellen
varastosta löytyy ylimääräiset boschin halogen merkkiset valot ovat samannäköset kuin hella 550 eli pienet suorakaiteen muotoiset
itse en ehkä ehdi asentaa, mutta laitan valot ladan kyytiin jos vaikka tiileri
niin ja jos auton omistaja antaa luvan laittaa
ratio juttu lipsahti ohi onko vielä toivoa kuulla se
itse en ehkä ehdi asentaa, mutta laitan valot ladan kyytiin jos vaikka tiileri
niin ja jos auton omistaja antaa luvan laittaa
ratio juttu lipsahti ohi onko vielä toivoa kuulla se
Eikös joku ilmoitellut tuolla pohjoisemmassa olevan
lisävalot en vaan millään muista kuka, kun on tullut
luettua useampi viesti pienen ajan sisään
lisävalot en vaan millään muista kuka, kun on tullut
luettua useampi viesti pienen ajan sisään
-Ride
www.autofoorumi.fi/forum
www.autofoorumi.fi/forum
Sivosella on se laita sille yv:tä et pistää sulle sähköpostiinHarju kirjoitti:varastosta löytyy ylimääräiset boschin halogen merkkiset valot ovat samannäköset kuin hella 550 eli pienet suorakaiteen muotoiset
itse en ehkä ehdi asentaa, mutta laitan valot ladan kyytiin jos vaikka tiileri
niin ja jos auton omistaja antaa luvan laittaa
ratio juttu lipsahti ohi onko vielä toivoa kuulla se
-Ride
www.autofoorumi.fi/forum
www.autofoorumi.fi/forum
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Laitapa kyytiin varoiksi.Jani kirjoitti:Valoteline järjestyy viikonloppuna keulalle, jos tarvitsee.
Jos sellainen kilvenalusmalli on käypäinen ladaan
Nordkapp -osion kuljettaja kyseli tässä pöydän toispuolella, että missä kunnossa latuska on ja totesin, että varmasti huollettuna kun/jos Ivaloon saakka saapuu...
Lisäkysymys oli, että onko latuskassa lokilämmitin ja kuinka notkiat öljyt?
Pohjoisessa kun ei -40 C ole kovinkaan kummoinen lukema vielä....
Iltaa.
Olin tänään yhteydessä jäsen HVM:ään ja jäsen Rässi66:een. Uralin Mersu tulee kohtaamaan kuluvan viikonlopun aikana tiukkan testirupeaman. Siihen kuuluvat seuraavat osa-alueet:
1) eerola-tuningista toipuminen
2) eerola-talvitesti
3) eerola-kulttuurimatkailu, jossa Uralin Mersu tutustuu Lenin-museon Seutuun, Mikontalon Betoniarkkitehtuuriin ja Lokomon Ilmapiiriin
Tämän jälkeen jäsen eerola vetäytyy kammioonsa ja laatii asiasta rautaisia faktoja pursuavan reportaasin koko Mese.fi-maailman luettavaksi.
Koskapa Lada-viesti on saanut melkoisen suosion ja media-julkisuuden, ehdottaisin, että tehdään tällä tempauksella samalla jotain hyvää Ladan synnyinmaalle Venäjälle. Ehdotukseni on, että jokainen Lada-viestin osallistuja suorittaisi esimerkiksi 10 EUR Pietarin katulapsityön tukemiseen. (Koeajotempauksen "kannatusjäsenten" osallistuminenkin on tietysti sallittua - ja jopa suotavaa.) Mitä tuumitte? Päätösvalta lienee hankkeen alkuunpanijalla, jäsen HVM:llä.
Olin tänään yhteydessä jäsen HVM:ään ja jäsen Rässi66:een. Uralin Mersu tulee kohtaamaan kuluvan viikonlopun aikana tiukkan testirupeaman. Siihen kuuluvat seuraavat osa-alueet:
1) eerola-tuningista toipuminen
2) eerola-talvitesti
3) eerola-kulttuurimatkailu, jossa Uralin Mersu tutustuu Lenin-museon Seutuun, Mikontalon Betoniarkkitehtuuriin ja Lokomon Ilmapiiriin
Tämän jälkeen jäsen eerola vetäytyy kammioonsa ja laatii asiasta rautaisia faktoja pursuavan reportaasin koko Mese.fi-maailman luettavaksi.
Koskapa Lada-viesti on saanut melkoisen suosion ja media-julkisuuden, ehdottaisin, että tehdään tällä tempauksella samalla jotain hyvää Ladan synnyinmaalle Venäjälle. Ehdotukseni on, että jokainen Lada-viestin osallistuja suorittaisi esimerkiksi 10 EUR Pietarin katulapsityön tukemiseen. (Koeajotempauksen "kannatusjäsenten" osallistuminenkin on tietysti sallittua - ja jopa suotavaa.) Mitä tuumitte? Päätösvalta lienee hankkeen alkuunpanijalla, jäsen HVM:llä.
-T
- Jupe Lohi
- Mr. Seitala & Nordkapp
- Viestit: 96
- Liittynyt: 03.11.2006 23:27
- Paikkakunta: Utsjoki
- Viesti:
Hyvää iltaa kaikille tasapuolisesti...
Rekisteröidyinpä sitten itsekin tänne Mese-foorumiin kun arvelin, että on vähintäänkin kohteliasta ja suotavaa esittäytyä henkilökohtaisestikin, eikä vain ainoastaan Arin välityksellä olla Teihin yhteydessä.
Lupauduin siis käyttämään Ladaa Nordkapissa, tuo maankolkka kun on mielestäni ominta aluettani, olenhan järjestellyt Arktisia Nordkapp kiertueita jo vuodesta 1992 alkaen ja asun itsekin tuolla ainakin osalle Teistä aika eksoottisessa paikassa, eli Utsjoen Outakoskella, Tenojoen rannalla.
Minulle tuo Ladan käyttäminen Nordkapissa tuntuu enemän kutsumukselta ja elämäntavalta, kuin miltään haasteelta. Nuo järjestämäni Nordkapp-kiertueet kun on toteutettu aina pääsääntöisesti vanhoilla harrasteajoneuvoilla, eikä niinkään huippuunsa huolletulla itäkulkineella
Minullakin tulisi Ladan Nordkapin reissulla kilometrejä pohjoisesta asuinpaikastani huolimatta ihan kohtuullisesti: Ivalosta meille 170 km ja meiltä vielä Nordkappiin noin 310 km ja sama takaisin, eli yhteensä noin 1000 km. Ja tietysti vielä Ladan hakeminen Ivalosta ja paluu kotiin Ladan palauttamisen jälkeen, eli kaikkinensa hieman yli 1300 km.
Jos ihan suoraan sanon, niin en ollenkaan hanttiin pistäisi, jos joku innokas, pohjoisesta kiinnostunut henkilö istahtaisi pelkääjän paikalle tuon reissun ajaksi. Minä kyllä lupaan ajaa koko matkan, "kartturi" saa istua kyytiläisenä alusta loppuun saakka.
Rekisteröidyinpä sitten itsekin tänne Mese-foorumiin kun arvelin, että on vähintäänkin kohteliasta ja suotavaa esittäytyä henkilökohtaisestikin, eikä vain ainoastaan Arin välityksellä olla Teihin yhteydessä.
Lupauduin siis käyttämään Ladaa Nordkapissa, tuo maankolkka kun on mielestäni ominta aluettani, olenhan järjestellyt Arktisia Nordkapp kiertueita jo vuodesta 1992 alkaen ja asun itsekin tuolla ainakin osalle Teistä aika eksoottisessa paikassa, eli Utsjoen Outakoskella, Tenojoen rannalla.
Minulle tuo Ladan käyttäminen Nordkapissa tuntuu enemän kutsumukselta ja elämäntavalta, kuin miltään haasteelta. Nuo järjestämäni Nordkapp-kiertueet kun on toteutettu aina pääsääntöisesti vanhoilla harrasteajoneuvoilla, eikä niinkään huippuunsa huolletulla itäkulkineella
Minullakin tulisi Ladan Nordkapin reissulla kilometrejä pohjoisesta asuinpaikastani huolimatta ihan kohtuullisesti: Ivalosta meille 170 km ja meiltä vielä Nordkappiin noin 310 km ja sama takaisin, eli yhteensä noin 1000 km. Ja tietysti vielä Ladan hakeminen Ivalosta ja paluu kotiin Ladan palauttamisen jälkeen, eli kaikkinensa hieman yli 1300 km.
Jos ihan suoraan sanon, niin en ollenkaan hanttiin pistäisi, jos joku innokas, pohjoisesta kiinnostunut henkilö istahtaisi pelkääjän paikalle tuon reissun ajaksi. Minä kyllä lupaan ajaa koko matkan, "kartturi" saa istua kyytiläisenä alusta loppuun saakka.
Niin paljon kuin noiden Pietarin lapsien kohtalot sydäntä sykähdyttääkin, niin olisiko sittenkin parempi jättää Pietarin asiat Venäjän valtion hoidettavaksi??
Venäjä EI ole enää köyhä maa, eikä ulkopuolisten mielestäni silloin pitäisi sotkeutua maan sisäisiin asioihin. Vaikka hyvää tarkoitettaisiinkin, niin avustuksilla voisi olla myös tuhoisia seurauksia, esim. jos/kun Venäjän päättävät elimet huomaa että Suomi hoitaa Pietarin sosiaaliturvan!! Eli heidän ei ITSE tarvitse hoitaa asiaa sen enempää(ettei vaan näin olisi jo päässyt tapahtumaan) . Vaatimuksia/kehoituksia asioiden eteenpäin viemiseksi voitaisiin kyllä tehdä...mutta miten??
Ja pyydän anteeksi jo näin etukäteen kun kuitenkin loukkasin jotakuta mielipiteelläni.
Venäjä EI ole enää köyhä maa, eikä ulkopuolisten mielestäni silloin pitäisi sotkeutua maan sisäisiin asioihin. Vaikka hyvää tarkoitettaisiinkin, niin avustuksilla voisi olla myös tuhoisia seurauksia, esim. jos/kun Venäjän päättävät elimet huomaa että Suomi hoitaa Pietarin sosiaaliturvan!! Eli heidän ei ITSE tarvitse hoitaa asiaa sen enempää(ettei vaan näin olisi jo päässyt tapahtumaan) . Vaatimuksia/kehoituksia asioiden eteenpäin viemiseksi voitaisiin kyllä tehdä...mutta miten??
Ja pyydän anteeksi jo näin etukäteen kun kuitenkin loukkasin jotakuta mielipiteelläni.
Viimeksi muokannut CDTA, 04.11.2006 0:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jotain on kyllä tapahtunut .JP74 kirjoitti:Ei ole kyllä kaikki kohdallaan venttiilikoneistossa tai jakopäässä.
Lappeenrannan Delta-auton pihalla auto kävi nätimmin kuin mersun lämmityslaitteen moottori .
Vielä Kotkassa luovuttaessani auton kävi hyvin .
Tosin Kouvolan kohdilla huomasin,että Lada ei tykkää kosteasta ilmasta .
Olisikohan Turkkulainen suolapitoinen meri-ilma sekoittanut Ladan käynnin täysin .
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
...eli jos/kun lattarauta joskus ylämyllyn/joensuun ohittaa, niin tekaistaan sit sen lupaamani öljynvaihdon sijaan tarvittaessa koko koneremppa samantien. Työttömän sponsorointimahdollisuuksillani en tosin koko remppaa pysty kustantamaan, mutta tilat, työkalut, öljyt, tiivisteliimat ja työpanokseni järjestyy kyllä.. kaveripiiristä apulaisia/ammattilaisia myös.